صرفه جویی بیش از ۱/۵ میلیارد دلاری ارزی با تکیه بر توان داخل

 

صرفه جویی بیش از ۱/۵ میلیارد دلاری ارزی با تکیه بر توان داخل

 
این دستور در حالیست که پیش از این نیز قطعه سازان بر آمادگی خود بر افزایش عمق ساخت داخل تاکید کرده و ضرورت هایی را در این راستا اعلام کرده بودند. حال به گفته رضا رحمانی برنامه زمان بندی فعالیت‌های انجام شده و در دست اقدام حداکثر تا 20 خردادماه و گزارش اقدامات انجام شده به همراه میزان ارز صرفه جویی شده در بازه های زمانی 3 ماهه تهیه و گزارش شود که به نظر می رسد با این دستور و آمادگی فعالان صنعت قطعه باید به زودی شاهد اتفاقات جدیدی در حوزه داخلی سازی با تکیه بر توان ۱۸۰۰ شرکت دانش بنیان باشیم.
 
محمدرضا نجفی منش، رییس انجمن صنایع همگن،نیرومحرکه و قطعه سازی در گفت و گو با خبرنگار تصمیم اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر استفاده خودروسازان از توان قطعه سازان داخلی را بر اساس خواسته این انجمن اعلام می کند و می گوید: «پایه اولیه این اقدام از سوی انجمن صنایع همگن گذاشته شد تا با دعوت از فعالان این حوزه، نمایشی از نداشته های صنعت قطعه داشته باشیم این در حالیست که این پیشنهاد نیز چندین بار از سوی مسئولان تاکید شده که نشان داد این پیشنهاد درست بوده است.»
 
وی می افزاید: «در حال حاضر ۱۸۰۰ شرکت دانش بنیان مشغول فعالیت هستند که در صورت بها دادن به آن ها و توجه به صنعت قطعه می توان این دستور وزیر قابلیت اجرایی شدن را خواهد داشت.»
 
نجفی منش با تاکید بر این که با توجه به توان داخلی تا ۹۰ درصد امکان ساخت داخل در صنعت قطعه وجود دارد، تصریح می کند: «برای تحقق این امر باید چند اقدام را انجام داد که نخست پذیرفتن این موضوع است که این اقدام امکانپذیر است، زیرا هنوز با وجود ساخت داخلی برخی قطعات شاهد واردات آن ها هستیم به طوری که در حال حاضر ۵۰ تولیدکننده لنت در کشور فعال هستند اما با وجود تامین نیاز کشور، باز هم شاهد واردات لنت به صورت رسمی و غیررسمی هستیم.»
 
وی می افزاید: «باید اعتقاد خود را بالا برده و به قطعه سازی یها بدهیم که یکی از این راهکارها پرداخت به موقع مطالبات و تسویه آن حداکثر ظرف مدت یک ماه و تعدیل به موقع قیمت ها است در این شرایط صنعت قطعه صنعتی سودآور و نه زیان ده خواهد بود.»
 
این فعال صنعت قطعه سرعت تصمیم گیری و دادن اختیار به قطعه ساز را از دیگر موارد ضروری صنعت قطعه عنوان می کند و می گوید: «در حال حاضر این شرایط برای صنعت قطعه هموار نیست، برای نمونه ۳۰ سال گذشته قطعه سازان تصمیم داشتند قطر محصولی را از اینچ به میلی متر تبدیل کنند اما هیچ کس قدرت تصمیم گیری در این باره را نداشت که لازم است قدرت و اختیار این تصمیم گیری به قطعه سازان داده شود و قطعاتی که نیاز به داخلی سازی آن ها وجود دارد به قطعه سازان ابلاغ شود در این شرایط در صورت رفع تحریم ها و بازگشت شرکای خارجی می توان ادعای ۹۰ درصد داخلی سازی در قطعات را داشت.»
 
نجفی منش در ادامه در خصوص میزان صرفه جویی ارزی با تکیه بر استفاده خودروسازان از توان داخلی قطعه سازان نیز اظهار می کند: «در حال حاضر سالانه دو هزار میلیارد دلار واردات قطعه انجام می شود که با داخلی سازی می توان این عدد را به ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار رساند به شرط آن که برنامه ریزی لازم انجام و مراکز تحقیق و توسعه نیز فعال تر شود و ارز مختصر نیز به جای واردات قطعه به خرید ماشین آلات اختصاص یابد.»
 
رییس انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی در پاسخ به این که با این مهلت تعیین شده، قطعه سازان آمادگی برای آغاز این ماموریت را خواهند تصریح می کند: «این انجمن مطرح کننده استفاده از توان داخلی قطعه سازان در صنعت خودرو بود و جلسات متعددی در این باره برگزار کرده است و در این جلسات بر تسهیل واردات و همکاری بانک ها و همچنین تامین اجتماعی و مالیات تاکید شده تا کار با سهولت بیشتری پیش رود که انتظار می رود با ابلاغ این دستور وزیر صنعت به معاونان، بیشتر از توان صنعت قطعه استفاده شود.»
 
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

علی
0

همت کنید یه 2 میلیارد دلار صرفه جویی کنید جور بشه برای اختلاس بعدی.
19:19  1398/03/04
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی cvt : یکی میگه تولید میشه یکی میگه تولید نمیشه یکی میگه سانروف نیست یکی میگه سانروف موجوده یکی یه جواب درست سرمون بده بدونیم چند چندیم اگر طول می‌کشه به فکر یه ماشین باشیم اگر نه که منتظر باشیم
Mohammad : سلام من شاهین G تحویلی هفته ۴ مرداد بودم واریز اولیه هم ۲ دی ماه انجام دادم ۲۹۱میلیون هنوز پیامک تکمیل وجه برام نیومده کسی از دوستان میدونه تا چه تاریخی تکمیل وجه انجام شده و تا چه تاریخی تحویل دادن
j7 سفید،اردیبهشت ،مرینوس : امروز تماس گرفتند برای تحویل خودرو،گفتن برم ساعت ۴ اداره تحویل جاوه مخصوص ،ثبت نام ۱۵ اردیبهشت و تکمیل وجه ۲۵ شهریور از تهران
مصطفی ،j7 سفید : ماشین خوبی هستش بهتر از سایر مدل ها هستش سواری نرم و هندلینگ عالی داره و نسیت به اکتان و بنزین هم واکنشش کمتر هستش
مصطفی ،j7 سفید : اونهایی که پیش فروش تهران هستن و ۶ ماهه پیش خرید کرون رو زودتر تحویل یدن ،
علی مدبر : هی گفتن تبدیل بزن زدم 25خرداد هنوز خبری نیس
علی مدبر : همش دروغ من 25خرداد تبدیل زدم و تکمیل وج کردم ولی خبری نیس کلا باید بیخیال ماشین بشیم
x5 : خواستی سرامیک کنی ملات پر سیمان بریز چسب هم کم استفاده کن
1 اردیبهشت : تکمیل وجه 1 اردیبهشت پذیرش 11943649 درخواست 19137090
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایوب تحویل مهر : رینگ مهرم. ن متاسفانه خبری از فاکتور نیس
اطلس بهمن : مگه تفاوتش 20تومن نبود من که تبدیل نمی‌زنم
مهدی پانا شهریور : ممنون اقا حسین ولی تحویل 4 شهریور بودم با 40 روز تاخیر و اینکه 17200 دیگه گرفتن
دی : بس چرا یکی میگفت 20 تومن
تاجی 🇮🇷 : معمولا از روز فاکتور تا تحویل تهران یک هفته تا ده روز و شهرستان دو هفته طول میکشه حدودا 3 روز بعد از فاکتور ماشین پلاک میشه که میتونید تو آپ پلیس من شماره پلاک جدید خودتون رو ببینید و چند روز بعد قبل از تحویل ماشین ،خودرو بیمه میشه که اگه قبلا تو اون شرکت بیمه ،بیمه یه ماشین دیگه رو گرفته باشید پیامک بیمه ماشین جدید هم براتون میاد.البته بگم که سایپا و ایرانخودرو بیمه ایران نمیکنن.
مجتبی تحویل 7 آبان : دوستان سلا یک سوال داشتم این 207 های جدیدی که با موتور تیوفایو پلاس داره تحویل میده ، آیا قیمت بازارش با 207 های موتور تیوفایو یکیه ؟
کوییک اس : مرحله بعد پلاک شدنه ، مرحله بعد تحویل باربری و تحویل نمایندگی و تحویل مشتری بسلامتی
ابوالفضل : فاکتور نشدیم هنوز
اسقاطی اردیبهشت : 03155811080سایپا سیترولین کاشان
بی نیسان : دوستان شماره 136 مربوط به بازرسی کل کشور هست و میتونید ثبت شکایت بکنید ولی 124 مربوط به صنعت معدن تجا ت هست ، میگه بریت شورای حل اختلاف شکایت کنید یه اقایی بنام تجری اگه راست گفته باشه صنعت معدن طلبکار هست که چرا پول کمتر دادی، یعنی اشتباه کردین