زمانی که لامبورگینی سوپرخودرویی جدید و 12 سیلندر را معرفی می کند باید منتظر اتفاق مهمی باشیم. لامبورگینی آونتادور در عمل شیطانی است. آونتادور نامی است برگرفته از سنتی که شرکت لامبورگینی برای انتخاب نام سوپرخودروهای دو سرنشین اتخاذ کرده، یعنی اسم گاوهای اسپانیایی. باید گفت آونتادور بهترین و کامل ترین مدل لامبورگینی تا به امروز است. آونتادور LP 700-4 به مانند وسیله ای فرازمینی است، قسمتی از آن سوپر خودرو است، قسمتی به مانند سفینه فضایی و قسمتی شبیه به شخصیت کارتونی "پوکمون" است.
طراحی خارجی آونتادور دل رباست، اشکال هندسی هارمونی خاصی دارند که با شکل مثلثی جلوی خودرو، چراغ های پنج ضلعی جلو و درب شش ضلعی باک بیش تر هم به چشم می آیند. آونتادور شباهت زیادی به مورسیولاگو دارد و در آن می توان تکبر و قدرت لامبورگینی کونتاچ را کاملا حس کرد. پیشنهاد می کنیم حتماً ویدئوی تبلیغاتی زیر را مشاهده کنید.
/uploads/Aventador.flv
آونتادور از محصول قبلی شرکت، کمی بزرگ تر است و آن را تبدیل به بزرگترین خودروی دو درب کمپانی کرده است. طول خودرو 478 سانتی متر است و فاصله میان محور جلو و عقب آن 270 سانتی متر است. عرض و ارتفاع آن به ترتیب 203 و 114 سانتی متر است. دریچه های کناری و جلوی بدنه، هوای خنک کافی برای موتور و ترمزها فراهم می کند. خطوط و منحنی های طراحی، حتی زمانی که لامبورگینی بی حرکت است، حس حرکت و پویایی را به شما القا می کند. آونتادور به مانند اجدادش درب های قیچی شکل دارد که ورود و خروجِ راحتی را برایتان میسر می سازد و از طرفی نگاه پر از حسادت همسایه فراری سوارتان را هم برمی انگیزد. بدنه فیبر کربنی آونتادور از ترکیبات کربنی است که در مسابقات فرمول یک از آن استفاده می شود.
قلب آونتادور، موتور V12 جدید
دو حرف “LP” که در نام آونتادور آمده است، مخفف دو کلمه ایتالیایی “Longitudinale Posteriore” است و به این معنی است که موتور 6.5 لیتری آونتادور در پشت سر راننده به صورت طولی قرار گرفته شده است. آونتادور نیرویی برابر با 700 اسب بخار و دور موتور 8250 دور در دقیقه تولید می کند و نیروی گشتاوری برابر با 509 نیوتن بر متر دارد. این نیرو با سیستم تعویض دنده هفت سرعته جدیدی همراه شده که به اختصار به آن ISR گفته می شود. “ISR” جعبه دنده تک کلاچه است و همانند جعبه دنده های دوکلاچه قرار گرفته در سوپر ماشین های امروزی نیست. مهندسین لامبورگینی معتقد هستند ملموس ترین سیستم تعویض دنده را طراحی کرده اند و باور دارند، کاری که “ISR” انجام می دهد قابل قیاس با سیستم های دوکلاچه نیست و این سیستم چنان سرعتی در تعویض دنده دارد که سرعت عملکرد آن 140 درصد از سیستم “eGear” سریع تر است.
لامبورگینی نارنجی رنگ چنان در تعویض دنده ها، نرم و در عین حال سریع است که از خود خواهید پرسید، چطور ماشینی به این سنگینی اینقدر سریع حرکت می کند؟ جواب این است که قدرت بیش تری به نسبت مورسیولاگو SV دارد و تنها 10 کیلوگرم از آن سنگین تر است. در حقیقت آونتادور بدون مایعات وزنی معادل 1575 کیلوگرم دارد که با این احتساب به نسبت وزن اعلام شده مدل قبلی شرکت لامبورگینی یعنی مورسیولاگو LP640، نود کیلوگرم سبک تر است. لامبورگینی آونتادور از حالت سکون در 2.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد و 400 متر را در 10.5 ثانیه طی می کند. به گفته این شرکت ایتالیایی سرعت آونتادور به 347 کیلومتر در ساعت می رسد، اما باید این ادعا را باور کنید چرا که آونتادور بسیار مستعد است.
سیستم تعلیق آونتادور به مانند خودروهای فرمول یک است. این لامبورگینی در پیچ های بسیار خوب عمل می کند. در این مدل از تایرهای P Zero استفاده شده است. اگر قصد خنک کردن آونتادور را دارید و فقط می خواهید با لامبورگینی در خیابان ها چرخی بزنید، بسیار شگفت خواهید شد، چرا که در هنگام رانندگی، لامبورگینی کاملا متمدنانه رفتار می کند و این حس را به شما می دهد که انگار در یک سدان آئودی رانندگی می کنید.
در حالت "استرادا" یا همان جاده و در حالت دنده اتوماتیک، تمامی دنده ها به خوبی و نرمی عوض می شوند و اصلا شباهتی به ضعفِ سیستم eGear ندارد. اتاق این لامبورگینی بسیار بی سر و صدا ست. شرکت لامبورگینی تصمیم دارد سالانه 750 دستگاه آونتادور LP 700-4s را روانه بازار کند. پس اگر 387 هزار دلار دارید زودتر دست به کار شوید، چراکه این احتمال وجود دارد، این مدل یکی از بیاد ماندنی ترین مدل های لامبورگینی شود.
&nbs