احتمال بازتولید رنو تندر ۹۰ با قطعات ایرانی

 

احتمال بازتولید رنو تندر ۹۰ با قطعات ایرانی

 
طبق گفته‌ی قائم‌مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، تولید مجدد تندر ۹۰ با پیشرانه‌ی تولید داخل در دستورکار قرار دارد.
 
 
بهزاد اعتمادی در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر اینکه قرارداد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران که بعد از برجام با شرکت فرانسوی رنو امضا کرده بود، در چه مرحله‌ای است؟، گفت:
 
این قرارداد تقریبا تعلیق شده است. اگرچه شرکت رنو سرمایه‌هایی در ایران به‌جای گذاشته و رفته، به‌هر‌حال آن‌ها منتظرند توافق‌ها دوباره برگردد و کار خود را در ایران از سر بگیرند.
 
ناگفته‌هایی از قرارداد دولتی ایران با رنو
قائم‌مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پاسخ به اینکه آیا سازمان گسترش درصورت لغو تحریم‌ها، بازهم با فرانسوی‌های بدعهد وارد مذاکره خواهد شد، گفت:
 
بستگی به شرایط دارد. ما نمی‌خواهیم با دنیا قهر کنیم. اگر شرایط ما را بپذیرند، با آن‌ها کار می‌کنیم. به‌هر‌حال در این مدت تعلیق قرارداد، زیرساخت‌های خود را آماده می‌کنیم و اگر بار دوم این اتفاق رخ ندهد؛ یعنی آن‌قدر ظرفیت برای خود ایجاد کرده باشیم که اگر آن‌ها باردیگر ایران را ترک کردند، مجدد بتوانیم روی پای خود بایستیم.
 
برنامه‌ای برای تولید مشترک با خودروسازان ژاپن
اعتمادی در جواب به این سؤال که آیا با حضور نخست‌وزیر ژاپن در ایران، در حوزه‌ی صنعت خودرو هم مذاکره شد یا خیر؟ گفت:
 
برنامه‌ای برای تولید مشترک با خودروسازان ژاپنی نداریم.
 
 
همچنین، وی در پاسخ به این پرسش که آیا تغییر جهت از سمت خودروسازان فرانسوی به سمت خودروسازان ژاپنی یا کره‌ای در دستورکار صنعت خودرو ایران قرار دارد؟ اظهار کرد:
 
به‌طورقطع این کار انجام می‌شود و حتما در برنامه قرار دارد. این در حالی است که اگر در گذشته اولویت صنعت خودروسازی ایران، همکاری با شرکت‌های فرانسوی ازجمله پژو بوده، به این دلیل است که خط‌تولید صنعت خودرو ایران براساس همکاری با شرکت پژو طراحی شده بود؛ ولی با این شرایط، به‌طورقطع استقلال از صنعت خودرو فرانسه اتفاق خواهد افتاد.
 
تندر نود را با پیشرانه‌ی ملی تولید خواهیم کرد
قائم‌مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پاسخ به این پرسش که اکنون تولید خودروهای فرانسوی ازجمله تندر و رنو ساندرو و برخی دیگر از خودروهای رنو به صفر رسیده، می‌توان این تغییر جهت را به سمت خودروسازان دیگر دنیا برد؟ چنین گفت:
 
ما اکنون در شرایط تحریم به‌سر می‌بریم. صنعت خودرو ایران تا آخرین قطعاتی که شرکت رنو به ایران وارد کرده بود، به خط‌تولید منتقل و استفاده کرده است و اکنون دیگر هیچ قطعه‌ای از رنو در دست نیست. موضوع تولید تندر ۹۰ با پیشرانه‌ی جدید در دستورکار قرار دارد؛ ولی اکنون نمی‌توان نوع آن را اعلام کرد؛ اما به‌هر‌حال این موضوع در دستورکار قرار دارد.
 
اعتمادی درباره‌ی سرنوشت پلتفرم مشترک سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با خودروسازان فرانسوی گفت:
 
دستور اول رئیس جدید سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، پیگیری طراحی و به‌ثمر‌رساندن پلتفرم جدیدی در صنعت خودرو ایران است؛ به این معنا که او تأکید بسیاری بر تعمیق ساخت داخلی خودرو می‌کند و عملا در حوزه‌ی خودرو و نفت‌و‌گاز و پتروشیمی و سایر صنایع ازجمله فولاد و سیمان، تاحدممکن بتوان ساخت داخل را تعمیق داد.
 
قائم‌مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود:
 
جایی که ممکن است ساخت داخلی توجیه اقتصادی نداشته باشد؛ اما به‌واسطه‌ی اولویت ما، یعنی تولید و رونق تولید، حتی اگر به دوبرابر قیمت خارجی نیز بتوانیم قطعه‌ای را در داخل بسازیم، این کار را خواهیم کرد و از تولیدکنندگان داخلی حمایت می‌کنیم. در صنعت خودرو بعد از برجام ما استراتژی داشتیم که ۶۵۰ هزار دستگاه جدید در کشور ساخته شود؛ ولی بعد از تحریم استراتژی را عوض کردیم؛ چراکه شرکای خارجی ایران را ترک کردند و عملا خودروهایی که قبلا تولید می‌شد، دوباره در دستورکار قرار داده‌ایم.
 
اعتمادی گفت:
 
براین‌اساس، برنامه‌ی کوتاه‌مدتی طراحی شده است؛ به این معنا که برخی از کالاها وارداتی باشند؛ چراکه در دنیا، یک کشور همه کالاها را تولید نمی‌کند. ما ارزبری را کاهش می‌دهیم تا تعادل ارزی را در کوتاه‌مدت کاهش دهیم؛ اما در میان‌مدت، برنامه‌ی ما این است که بتوانیم خودروهای خود را به‌لحاظ کیفی و کمّی ارتقا دهیم تا قابلیت صادرات به کشورهای همسایه را داشته باشند و تراز ارزی ما مثبت شود.
 
 
اعتمادی درپایان اعلام کرد:
 
در مرحله‌ی سوم، تقویت شرکت‌های طراحی مهندسی و مراکز تحقیق‌وتوسعه و نیز جذب همکاری صاحبان فناوری این رشته‌ی صنعتی در دنیا را در دستورکار داریم و امیدواریم تا انتهای این برنامه، به طراحی پایه‌ی خودرو دست یابیم و روی این پلتفرم فیس‌های متفاوتی خواهیم داشت. سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قصد دارد در سه سال آتی، به پلتفرم کاملا طراحی‌شده‌ی مهندسان داخلی دست یابد.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , رنو تندر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجتبی S3 : ثبت نام آبان تمام مراحل انجام شده مدارک یک ماهه رسیده ماشین خبری نیست
تارا v4 lx : یک هفته دیگه از نمایندگی زنگ میزنن بیاید خودرو تون رو تحویل بگیرید
پیش فروش تارا : بله پارس تبدیل به تارا تحویل ۱۲تیر بود که شده ۳۱ تیر
تارا v1p : مبارک باشه . چه رنگی ؟
S5-shahrivar : کسی هست که خرید نقدی برای شهریور و مهرماه پارسال باشه که ماشین تحویل گرفته یا شاسی شده باشه ؟ ه من ندیدم کسی نقدی بوده مربوط به شهریور و مهرماه که شاسی شده باشه ظاهراً فعلا فقط اقساطی ها دارن شاسی میشن لطفا اگر با این شرایط بودید و شاسی شده یا تحویل لطفا اعلام بفرمایید
J4 : دوستان میگن j4 ها کمتر تاخیر دارن و زودتر تحویل میدن کسی این چند روزه تغییر یا تحویل داشته؟
تورج : چه رنگ بودی دوست عزیز؟ من نقره‌ای تیتانیومم فاکتور نشده فعلا
وحید : آقا محسن، برو اینستا، صفحه ی havale.yab، اونجا، هر چی فاکتور میشه، به روز می زنه، اونجا باشی، خودت متوجه میشی دعوتنامه ی چه ماشینی اومده چه ماشینی فاکتور شده
j7 : چطور ما شهریوریم هنوز ندادن اونوقت ابان دادن
S5مهر : من ثبت نامی ۲۰ مهرم فاکتور شدم دیروز
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید هایما اس5 : سلام دوست عزیز بر چه مبنایی میفرمایید 60میلیون کم کردن؟از کجا باید پیگیری کنیم
ایکس 33 اتومات اسماعیل : مبارک باشه قسمت ما هم بشه
احد دوگانه دی : از بهمن هیشکی فاکتور نشده دروغ میگن
207 اتوماتیک سقف فلز تحویل 30 دی : منم مشکی ام 24 اذر تکمیل وجه ولی خبری نیس!!!
رانا تبدیل به تی یو 3 : 13 دی تکمیل وجه کردم 5 اردیبهشت تبدیل زدم هنوز فاکتور نشدم
مهرانs5 : آخه این چه وضعیه ، برج 11 پارسال کجا الان کجا !!!!!! سه ماه تاخیر ، رفتم نمایندگی از من فروش نقدی فوری که 993میلیون تومان برج 8 پارسال یکجا پرداخت کردم حدود. 60 میلیون تومان از جریمه تاخیر برداشتن . از تحویل و فاکتور ماشین هم هییییییچ خبری نیست
ن : سلام دوستانی که ماشین تحویل گرفتن میشه بگین این فرم سخا که میگن همون تایید ادرسه ؟اخه تو پیامک نوشته فرم احراز سکونت و راهور اون راهور دیگه کدومه؟
رضا شیراز کارگر ایران خودرو : جلسه ای که برگزار شد بین تعزیرات و ایران خودرو به این نتیجه اعلام شد :1 در صورت اثبات احتکار و دپو خودرو پارس که مشخص شده در اولویت اول زمستان تنها به 200 نفر با قیمت قبل واگذار شده این افراد خود کارکنان ایران خودرو و افرادی بودن که ریاست جمهوری کد ملی داده بودند خودرو پارس به تمام اولویت های زمستان دپو بوده و شرکت کم کاری نموده است 2 ایران خودرو با طرح تبدیل در اواخر زمستان و پیام عدم قطعیت تولید پارس متقاضیان را گمراه نموده که تعداد زیادی تبدیل زده و تعداد دیگر هم بعد از عید تبدیل زده و تعداد دیگر پارس را انتخاب کرده 3 نتیجه : بموجب این فریب و احتکار و عدم تحویل بموقع ایران خودرو به منظور دلجویی میبایست 60 میلیون بابت خسارت به تمام متقاضیان پارس و تبدیل به سورن زمستان عودت دهد خودم هم قبلاً گفتم کارکنان ایران خودرو نیستم بازرس ارگان دیگه ای هستیم
اسفند : بهمن ماهی فاکتور شروع شده
عبداله حردان زاده : سلام دوستان من تحویل دی ماه هستم 27ام واریز کردم همون روز سخا تحویل که تا الان فاکتور نشده