لمان ۲۰۱۹ با قهرمانی تویوتا و آلونسو به پایان رسید

 

لمان ۲۰۱۹ با قهرمانی تویوتا و آلونسو به پایان رسید

 
رقابت ۲۴ ساعته در لمان امسال، با موفقیت تویوتا و فرناندو آلونسو همراه بود. فراری و فورد هم در کلاس خود توانستند بالاتر از پورشه به مقام نخست برسند.
 
 
در تقویم موتوراسپرت، سه رقابت دارای اهمیت ویژه و سابقه‌ی تاریخی بالا هستند. رقابت‌های سالیانه در فرمول یک موناکو، ایندی ۵۰۰ و لمان ۲۴ ساعته از نظر کلاس خودرویی، تفاوت‌های بنیادین با یکدیگر دارند؛ ضمن اینکه قهرمانی در هرکدام از آن‌ها، افتخاری بسیار بزرگ است.
 
اولین مسابقه‌ی ۲۴ ساعته در لمان فرانسه، ۹۶ سال پیش برگزار شد تا همچنان قدیمی‌تری رقابت‌ رانندگی استقامت (Endurance racing) محسوب شود. تام کریستنسن از دانمارک، با ۹ قهرمانی در لمان، پرافتخارترین راننده‌ی این مسابقات است. پورشه هم با سابقه‌ی بسیار طولانی در لمان، ۱۹ قهرمانی تیمی دارد و بالاتر از دیگر خودروسازان، مشهورترین برند این مسابقات محسوب می‌شود. در بین تیم‌های مستقل شرکت‌کننده هم، جوئست ریسینگ با ۱۳ قهرمانی، برتر از دیگران قرار دارد؛ هرچند که امسال در لمان حضور نداشت.
 
 
یکی از مهم‌ترین اتفاقات در لمان ۲۰۱۹، دومین قهرمانی پیاپی برای تیم تویوتا و فرناندو آلونسو بود. راننده‌ی اسپانیایی که سابقه‌ی دو قهرمانی جهان در فصل‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ فرمول یک جهانی را در کارنامه دارد؛ حالا توانسته است بیش از یک‌بار، ۲ رقابت معتبر موناکو و لمان را فتح کند. علاوه‌بر او، ۱۲ راننده‌ی دیگر نیز توانسته‌اند به موفقیت در موناکو و لمان برسند؛ اما تنها گراهام هیل راننده‌ی انگلیسی، قهرمان سه‌گانه‌ی لمان، موناکو و ایندی ۵۰۰ شده است. 
 
 
امسال هم، لمان در کلاس‌های LMP1، LMP2، LMGTE حرفه‌ای و LMGTE آماتور برگزار شد. در مهم‌ترین و قدرتمندترین گروه، خودروهای تویوتا به مقام اول و دوم LMP1 رسیدند. قهرمان لمان در این کلاس، مدل TS050 هیبرید بود که فرناندو آلونسو، کازوکی ناکاجیما و سباستین بوئمی را پشت فرمان داشت. این خودرو با تنها ۳۴ پیت‌استاپ، توانست ۳۸۵ دور را در لمان ۲۰۱۹ کامل کند. در مقام دوم، دیگر خودروی تویوتا با اختلاف ۱۶.۹۷۲ ثانیه توانست ۳۸۵ دور بزند. مقام سوم کلاس LMP1 هم به رانندگان خودروی BR1 از تیم BR Engineering رسید.
 
 
در کلاس LMP2، امسال آلپاین A470 از تیم فرانسوی سیگناتک آلپاین (Signatech Alpine Matmut) با اختلاف ۱۷ دور نسبت به قهرمان LMP1، بهترین جایگاه را در گروه خود به دست آورد. خودروهای اورکا از تیم جکی چان (Jackie Chan DC Racing) هم، به مقام‌های دوم و سوم رسیدند.
 
 
در کلاس LMGTE Pro، پس از مدت‌ها، فراری توانست به قهرمانی لمان برسد. خودروی فراری 488GTE EVO در لمان ۲۰۱۹ توانست ۴۳ دور کمتر از قهرمان LMP1 بزند و با رانندگانی از ایتالیا، انگلیس و برزیل، اول شود. در رتبه‌های دوم و سوم کلاس LMGTE Pro، خودروهای پورشه 911RSR قرار گرفتند تا برتری آن‌ها نسبت به فورد GT، شورولت کوروت C7R و بی‌ام‌و M8 GTE ثابت شود.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تویوتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امید : این بنده خدا خانوادگی چراغ شکن بودن گویا بعدشم ماشین ۲ میلیاردی کسی سوار میشه لوازمشم گرونه دیگه . پراید که نیست ارزون باشه .
فرهاد : سلام دوستان ی کارزار اینترنتی گزاشتیم واسه امضا که پیگیری باشه که چرا پیامک واریز نمیاد و بقیه مسائل لطفا همگی برید امضا کنید تا به جواب سوالاتمون برسیم لینکش هم همینجا پیام های یکم پایینتر هست
فرشاد : منم تکمیل وجه کردم،هم کارشناس سایپا گفت این حقو دارن که ماشینو تغییر بدن هم داخل سامانه یکپارچه نوشته خودرو ساز تعهدی نداره میتونه نوع خودرو رو تغییر بده،دیگه توانه صبرکردن هم نداشتم
اس پنج : دوستان لطفا کارزار اعتراض به کرمان موتور را امضا کنند من ۱۹ مهر ثبت نام کردم چک دوم داره میرسه هنوز خبری نیست شاسی هم نشده است
تارا دستی تیتانیوم تحویل۲۷ دی : سلام آقا سعید مبارکه شماره بخش نامه شما چنده؟
تورج : نه فعلا خبری نیس از فاکتور کردن تیتانیوم نقره ای .تحویلی ۳۱ فروردین پیش فروش بخشنامه 4663
شاهین : شاهین من کو؟ شاهین من زیر درخت آلبالو گم شده.😂😂😂 دوستان شاهین شما نبوده فقط یه نوبت ثبت نام خودرو بهتون دادند که هیچ جا هم نگفتند ۱۰۰ تومن رو دو ماه بخوابونید بهتون سود میدن. می تونستید نخوابونید. هیچکس تعهدی به شما نداره. من مدیر یکی از بخش های سایپا هستم. الانم اطلس و سهند دادیم دوست داشتید بگیرید دوست نداشتید هم هیچی. اجباری نیست.
S5 : اگه ممکنه دوستانی که دفتر خدمات قضایی شکایت کردن برای گرفت جریمه دیرکرد، متن شکایت رو اینجا بزارن تا الکی دو میلیون برای نوشتن دادخواست ندیم.
رقیه زمستان : چرا خودتون رو‌ گول می زنید؟ شاهین اتومات پیام اومد کوییک پیام اومد اطلس و سهند هم پیام اومد. دیگه هزار بار قرار نیست بفرستند. چطوری باید بگن با این قیمت دیگه شاهین دنده ای نمی‌دیم. یه درصد هم اگر بدند با قیمت خیلی بالاتر میدن. واقع بین باشید دوستان. من که دیروز اطلس رو ثبت نام کردم. با قیمت بازار هم ۲۰۰ میلیون اختلاف داره.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دشمن مردم : دشمن ما همینجاست دروغ میگن آمریکاست
حامد : سلام دوستان خبری از خروج آریزو6 ندارن؟
سورن دوگانه دیماه : من 25 هنوز فاکتور نشده
دلسوختگان خودرو : حرف حق تا می تونید بازنشر کنین لطفاً
اریزو 5 : با سلام نقدی 27دی دیروز مجوز خروج صادر شد
دوگانه‌ اسفندسورن پلاس : تحویل بهمن کسی هست؟ یا بعد از دی ماه، اسفندفاکتور میشن
پرهام قلابی پیام نزار : پرهام اصلی نحوه پیام گذاشتنش مشخصه و ما میدونیم . ضمنا پرهام اصلی گفت تا فردا دعوتنامه اصلی انشاله میاد پس پرهام قلابی خودت اینقدر ضایع نکن
محسن : سلام رضا واقعی کارگرایران خودرو خوبی داداش میگم تکلیف بهار وتابستان چرا مشخص نمیکنن حالا که قیمت ها هم تغییر دادن پس چرا ایران خودرو به تعهد خودش عمل نمیکنه
اف ایکس نقدی : تا اجرایی بشه ما ماشینامونو گرفتیم به امید خدا 😊
ساینا تک : تاریخ پذیرش و سخا رو لطفا بگذاریم و تاریخ تحویل