طرح ترافیک جدید تهران آغاز شد

 

طرح ترافیک جدید تهران آغاز شد

 
رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه امروز با حذف طرح زوج یا فرد در تهران، طرح ترافیکی جدید اجرا می‌شود.
 
 
سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا جزئیات بیشتر طرح ترافیک جدید را توضیح داد که از امروز آغاز شده است. رحیمی گفت:
 
 از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز (اول تیر)، یعنی هم‌زمان با ساعت آغاز طرح ترافیک، طرح جدید ترافیکی تهران شروع شد که جایگزین طرح زوج یا فرد سابق در همان محدوده شده است.
 
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه طرح جدید به رینگ دوم طرح ترافیک مشهور است، گفت:
 
شهروندان و به‌ویژه رانندگان باید توجه کنند که با اجرای طرح جدید، هیچ تغییری در محدوده و ساعت اجرای طرح ترافیک اصلی ایجاد نشده؛ بلکه تغییرات در شیوه‌ی ورود خودروها به محدوده‌ی طرح زوج یا فرد رخ داده و با حدف محدودیت تردد برحسب شماره‌پلاک، به تمامی خودروهای پلاک تهران این اجازه داده شده که در هر فصل در مجموع ۲۰ روز را بتوانند وارد این محدوده شوند. بنابراین، عملا طرح زوج یا فرد حذف شده و تردد در این محدوده برای تمامی خودروهای پلاک تهران ۲۰ روز در هر فصل مجاز است و برای تردد بیش از ۲۰ روز، باید برحسب قیمت‌هایی که مربوط‌ به شهرداری است، عوارضی پرداخت کنند و سپس وارد محدوده شوند.
 
 
 
نقشه‌ی طرح ترافیک اصلی (بنفش) و رینگ دوم طرح ترافیک (آبی) / ‏ خودروهای پلاک تهران ۲۰ روز در هر فصل می‌توانند وارد محدوده آبی رنگ شوند.
 
وی افزود:
 
خودروهای دارای پلاک غیر از تهران نیز می‌توانند در هر فصل ۱۵ روز وارد این محدوده شوند.
 
 
رئیس پلیس پایتخت با تأکید بر اینکه سهمیه هر فصل انتقال‌پذیر به فصل‌های دیگر نخواهد بود، گفت:
 
رینگ دوم طرح ترافیک از شمال به بزرگ‌راه همت، از غرب به بزرگ‌راه‌های چمران و نواب، از جنوب به بزرگ‌راه بعثت و از شرق به بزرگ‌راه امام‌علی(ع) محدود می‌شود و در داخل نیز تا حریم طرح ترافیک اصلی ادامه دارد.
 
رحیمی با تأکید بر اینکه محدودیت اعمال‌شده در محدوده‌ی طرح ترافیک اصلی تغییری نکرده، اظهار کرد:
 
رانندگانی که قصد دارند به محدوده‌ی طرح ترافیک اصلی وارد شوند، مجوز ورود به این محدوده را نیز باید دریافت کنند؛ وگرنه به‌دلیل ورود غیرمجاز به محدوده‌ی طرح جریمه خواهند شد.
 
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه طرح ترافیک اصلی و طرح ترافیک رینگ دوم پایتخت هر دو از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۹ ادامه خواهد داشت، گفت:
 
این محدودیت در روزهای تعطیلی رسمی و جمعه‌ها اجرا نمی‌شود.
 
چگونگی جریمه خودروهای غیرمجاز در محدوده‌ی رینگ دوم طرح ترافیک (زوج یا فرد سابق) برای برخی شهروندان ابهاماتی به‌وجود آورده است. سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور پایتخت، دراین‌باره به ایسنا گفته بود:
 
اگر کسانی که وارد محدوده‌ی دوم طرح ترافیک می‌شوند، کارت شهروندی خودشان را که در سامانه‌ی «تهران من» است، شارژ نکرده باشند، یک ماه فرصت دارند این هزینه را که به شهرداری بدهکار شدند، پرداخت کنند و در‌صورت پرداخت‌نکردن بعد از یک ماه، پلیس آن‌ها را جریمه خواهد کرد. این فرصت یک‌ماهه حتی به کسانی داده می‌شود که هزینه را پرداخت نکرده‌اند تا مجبور نباشیم کسی را به‌‌دلیل ورود غیرمجاز جریمه کنیم.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , طرح ترافیک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
0

بجای اینکه بگیم طرح ترافیک جدید بهتر با نام درستش نام ببریم . طرح راه زنی از جیب مردم با اسم های قشنگ . یعنی چی این شورای شهر جدید با تمام ناتوانی در کارهای شهر تهران هر چند وقت یک بار یک طرح واسه جیب مردم اعلام میکنه ما هم که ..........
14:32  1398/04/02
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ممم : این مدیر کل بی پدر سایپا ،یک اطلاعیه نمیزنه که مشخص کنه کی تحویل میدهند ،فقط آن موقع که پول میخواند برای ثبت نام در دو سه روز پول مردم را می‌گیرد. حالا باید بدوی تا جونمان در آید. کجای دنیا اینطوری خودرو می‌فروشند. عذر میخوام از همه ( تا ابلح در جهان مفلس در نمیماند).
محمد : سلام کسی تونست ثبت نام کنه ؟ پنج نفر امتحان کردیم هیچکدوم موفق به ثبت نام نشدیم از ساعت 10,,تا 3 بعد از ظهر
علیرضا ترک زاده : سلام من امروزتماس گرفتم گفتن تاراوی ۴دارن نیمه دوم اسفندوفاکتورمیکنن
ساینا دوگانه اسفندی : باید از دست سایپت شکایت کرد
عمار : منم تابستان ۱۴۰۳ هستم ولی هنوز خبری نشده
محمد : سایپا برای عرضه خوب پشت سرهم پشت سرهم پیام میده برای عرضه خودروهای، اما وقتی پول مردم بیچاره گرفت دیگه جواب گو نیست . ببنید صبح تا حالا چندتا پیام آمده که عرضه خودرو تا دوروز دیگر تمدید شو ،چون میخواد پول بگیرد.
سجاد اس تری مشکی : این اس تری چرا فاکتور نمیشه خسته شدیم دیگه
عباس - تهران - اس تری سفید : سلام خدمت عزیزان واریز وجه: ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ تأیید سیستمی مدارک: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ شاسی: ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ با شماره تماس ۰۲۱۴۴۹۸۷۰۱۸ از اداره تحویل تماس گرفتن و گفتن شنبه ساعت ۱۴ برای تحویل مراجعه کنم. انشاألله زودتر همتون به خودروهاتون برسید. حق نگهدار همتون
تاراv4 : والا اینها غیراز دروغ گفتن دیگه چیزی بلد نیستن بگن ....منم ۲۱ اسفند تحویل بوده هنوز فاکتور نشده دو روز قبل زنگ زدم گفت نیمه دوم داره فاکتور میشه
اس فایو : از وقتی شاسی میشه چند روز بعد بیمه و پلاک‌میشه کسی میدونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مصطفی : سلام عزیزانی که ماشین تحویل گرفتن رینگ زاپاس برا شما هم معمولی هست یا اسپورت؟
ساینا تک : سخا چه تاریخی بود
دنا پلاس اتومات اپشنال : سلام دوستان دنا پلاس اپشنال تحویل خرداد هستم فعلا هیچ خبری نیست
طاها : واسه چه ماشینی گفت آخر خرداد به ترتیب اولین نفرات میدیم؟؟؟
میثم حسینی : 6 روز
علی ام : سلام.لیزینگ شما چه بانکی هست؟ کارت سوخت را خودمون باید درخواست بدیم؟ اول باید وام را واریز کنن بعد فاکتور میشه یا اول باید فاکتور بشه تا وام را واریز کنن؟
سود تاخىر : در مورد سود تاخیر حدود یک ماهو نیم تا دو ماه بعد از تحویل گرفتن ماشینت اس ام اس میاد میرى نمایندگیت فیش میده میبرى بانک پولو میریزى به حساب تمام
سجاد : دوستان خبری از اولویت پاییز 403 نیست ؟کی باید واریز کنیم
نجفی : دوستان سلام ببخشید این پراید وانت ها ضبط دارن یاندارن؟
ساینا 85 گانه واریز 11بهمن : سخا رو 11 بهمن تحویل دادم برادر