تویوتا ۲ میلیارد دلار برای توسعه خودروهای برقی سرمایه‌‌گذاری می‌‌‌‌کند

 

تویوتا ۲ میلیارد دلار برای توسعه خودروهای برقی سرمایه‌‌گذاری می‌‌‌‌کند

 
مقامات اندونزی سعی دارند تا این کشور را به‌عنوان مقصدی جذاب برای خودروسازان بین‌‌المللی معرفی کرده و به مرکز تولید خودروهای برقی در منطقه جنوب شرق آسیا تبدیل کنند.
 
 
شرکت خودروسازی تویوتا به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان که اخیرا از برنامه‌‌های خود برای افزایش میزان محبوبیت خودروهای برقی رونمایی کرده است، انتظار دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی نیمی از محصولات خود را برقی تولید کند. این موضوع در حالی از سوی تویوتا اعلام شده است که پیش‌تر، سال ۲۰۳۰ به‌عنوان هدف این خودروساز برای رسیدن به آمار مذکور اعلام شده بود.
 
شاید تویوتا همواره خودروساز سنتی و مخالف تغییر به‌‌ نظر برسد؛ اما این‌بار ظاهرا داستان طور دیگری رقم خورده و این شرکت در پشت صحنه تلاش‌‌های خستگی‌ناپذیری برای حضور در صف اول بازار رو به تغییر خودروی جهان صورت داده است. این تلاش‌‌ها در شرایطی صورت می‌‌پذیرد که مدیران تویوتا تلاش می‌‌کنند تا با اتخاذ سیاست‌‌های مناسب از جایگاه محصولات خود در آینده و در صورت تضعیف، جایگاه خودروهای برقی و تکنولوژی به‌کاررفته در آن‌ها محافظت کنند.   
 
 
ژاپنی‌‌ها برای حضور جدی در بازار و توسعه‌ی فناوری خودروهای الکتریکی، باید سرمایه‌ی چشمگیری را اختصاص دهند. براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته تویوتا ظرف ۴ سال آینده، ۲ میلیارد دلار برای توسعه و تولید خودروهای الکتریکی، به‌ویژه نوع هیبریدی در اندونزی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.  البته تویوتا هم‌اکنون به‌صورت رسمی در این خصوص اظهار نکرده است. در حقیقت، نخستین بار خبرگزاری رویترز به نقل از لوهوت پاندجیتان، وزیر امور دریایی اندونزی خبر سرمایه‌گذاری تویوتا را منتشر کرد؛ اما با انعقاد توافق‌نامه‌‌ای میان آکیو تویودا، مدیرعامل تویوتا و پاندجیتان، وزیر امور دریایی اندونزی، خبر یادشده به‌صورت ضمنی تأیید شد.
 
در همین رابطه و پس از درز خبر حضور تویوتا در اندونزی، این شرکت با انتشار بیانیه‌‌ای رسمی اعلام کرد:
 
براساس برنامه‌ریزی‌‌های صورت‌گرفته در حد فاصل سال‌‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ میلادی شرکت تویوتا حجم سرمایه‌گذاری خود در اندونزی را به میزان ۲ میلیارد دلار افزایش خواهد داد. 
 
در ادامه‌ی این بیانیه آمده است که تعهد دولت اندونزی به توسعه و گسترش استفاده از خودروهای برقی و انرژی‌‌های جایگزین، این کشور را به کاندیدای اصلی تویوتا برای اجرایی کردن طرح توسعه و افزایش تولید خودروهای برقی خود تبدیل کرده است.
 
 
کارشناسان و فعالان صنعت خودرو بر این عقیده‌اند که روابط تجاری گسترده تویوتا با اندونزی و همچنین سرعت زیاد گسترش بازار خودروی این کشور از جمله دلایل اصلی تصمیم مدیران ارشد تویوتا به افزایش میزان سرمایه‌گذاری خود در این کشور مهم جنوب شرق آسیا است. این در شرایطی است که اندونزی طی سال‌‌های اخیر و به توجه به توانایی‌‌های صنعتی و دسترسی کشور به مواد خام مورد نیاز ظرفیت تولیدات صنعتی خود را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده است و شرکت‌‌ها و تولید‌کنندگان بزرگ را به حضور و سرمایه‌گذاری در این کشور تشویق می‌کند.
 
در این راستا و به گزارش خبرگزاری رویترز، اندونزی به‌عنوان بزرگ‌‌ترین اقتصاد جنوب شرق آسیا با دراختیار داشتن ذخایر قابل‌توجهی از سنگ نیکل که یکی از اساسی‌‌ترین مواد تشکیل‌دهنده باتری‌‌های لیتیوم‌یون مورد استفاده در خودروهای برقی به شمار می‌‌رود، به‌دنبال جذب خودروسازان بین‌المللی برای انتقال خطوط تولید خودروهای برقی خود به این کشور است.
 
مقامات اندونزی که در حال حاضر دومین تولیدکننده خودرو در منطقه جنوب شرق آسیا به شمار می‌رود، پیش‌‌بینی می‌‌کنند که این کشور می‌‌تواند در سال‌‌های پیش رو و با توجه به افزایش روزافزون تقاضا برای خودروهای برقی و هیبریدی، به بزرگ‌ترین مرکز تولید این خودروها در جنوب شرقی آسیا بدل شود.
 
 
به همین منظور دولت اندونزی در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی ضمن رونمایی از یک طرح مالی اعلام کرد که معافیت‌‌های مالیاتی قابل‌توجهی را برای شرکت‌‌های تولید کننده باتری مورد استفاده در خودروهای برقی و شرکت‌‌های خودروسازی در نظر گرفته است. همچنین امضای توافق‌‌نامه تعرفه ترجیحی با کشورهایی که از واردکنندگان عمده خودروهای برقی هستند، از جمله دیگر تلاش‌های مقامات جاکارتا برای تبدیل شدن به مرکز منطقه‌‌ای تولید و صادرات خودروهای برقی به شمار می‌‌رود.
 
سال گذشته، شرکت خودروسازی میتسوبیشی ژاپن اعلام کرد که به‌دنبال همکاری با مقامات اندونزی به منظور یافتن منطقه‌‌ای مناسب به منظور تولید خودروهای برقی است. هیوندای از این مرحله هم پیش‌تر رفت و اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی برای شروع تولید خودروهای برقی خود در این کشور است و به همین خط تولید برخی محصولات خود را از چین خارج خواهد ساخت.
 
با وجود اخبار منتشرشده از تلاش‌‌های دولت اندونزی برای جذب سرمایه‌‌های خارجی و تبدیل شدن این کشور به مرکز تولید خودروهای برقی، باید منتظر ماند و دید که دامنه سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری تویوتا تا کجا گسترش خواهد یافت؛ چرا که تاکنون اطلاعات و جزئیات چندانی از برنامه ژاپنی‌‌ها منتشر نشده و در بیانیه رسمی تویوتا هم تنها به حجم سرمایه‌گذاری این شرکت در اندونزی اشاره شده است.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تویوتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
داریوش : فک کنم با این وضعیت شهریور ماه تحویل بدن ارزو می کنم زودتر تحویل بگیرین
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
مجید : دوستان که می‌فرمایند 4 و 5 اسفند فاکتور نشدن تاریخ سخا هم لطفاً بگن
شاهین پلاس : و برای گرفتنش گفت که زمانش برسه پیامک میاد و باید بریم بانک پولو بگیریم
اسماعیل : سلام دوستان من پولی واریز نکردم زمستان ۴۰۳ الان هی پیام میاد پیش فروش کسی میدونه فروش فروش ام میخوان بدن یا ن
قاسم : سلام به دوستان کسی J4 تحیل گرفته توی این هفته؟ برای من کارت ماشین اومده ولی توی مرحله ارسال مدارک مونده به نمایندگی هم که زنگمیزنم میگن حواله خروج صادر شده ولی هنوز تحویل ندادن.
شاهین : عزیزان هیچ راهی بجز تجمع نداریم بعد هم به سازمان بازرسی شکایت کنید تورو خدا بجنبید دوبار داره افزایش میخوره اگه قطعه ندارن پس این شاهین های صفر از کجا میاد تو بازار
ابراهیم : سلام من۱۴ آذر ماه تفریبا ۵۹۴ میلیون دادم قرار بود ۳ ماهه تحویل دهند به قول خودشون میگن تا ۱۰ آذر فاکتور شده و دیروز زنگ زدم تهران میگن صبر کنید و هیچ جواب درستی نمیدن.
میرزایی SR3 : سلام . شماره پلاک برای من هم در سیستم ثبت شده . انشالله همگی زودتر تحویل بگیریم
تبدیلی sr3 : دوستان شماره پلاک برای بنده هم در سایت ثبت شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
توحید ارومیه : 9اسفند متاسفانه سیاست مدیران سایپا اصلا معلوم نیست در حال حاظر دارن تبدیلهای 20روز پیش و مادران ومیدن وبعد هم احتمال داره برن پرسنلی معلوم نیست هدفشون چیه از آزار مردم
احمد : سلام دوستان منم 28 مهر هستم هنوز خبری نیست دروغ می‌گویند
توحید ارومیه : واین که میگن احرازهویت تون رودسر دادید برتی نداره فقط واسه سود تاخیر پارسال مدارکه خوب چرا اگه بهس احرازهویت باشه کسی که تبدیل از دوگانه به تک سوز زده و مرحله دومش اردیبهشت بوده تکمیل وجه کرده وبعد هم سخاشهم مال اردیبهشت امساله فاکتور میشه دوستی که سخاش ماله بهمنه نمیشه اینها فقط واسه سرگرم کردتون هست با یکم فکر کردن کاملا متوجه میشوید
احمد : دروغه
9 اسفند پیش فروش : سلام آقا توحید تو رو خداجواب من بده من پیش فروش اسفند هستم اسفن رو که تموم میکنن
مهندس : سلام واسه من 26 خرداد فاکتور شد و 11 تیر تحویل گرفتم از 26 تا 11 سود تاخیر چی میشه دقیقا؟
تحویل فوری 9 خرداد : هنوز مرحله درحال فاکتور مونده، امروز طرح تبدیل آمده بود اطاعات نداشت،معلوم نیست چه کار دارند میکنند،امروز 11 تیر ماه چیزی مشخص نیست ، مدیران ایران خودرو در جریان این روند مفتضح هستند،ارزش مشتری حق مشتری ، حق مردم کجاست،؟؟
توحید ارومیه : سلام دوستان عزیز شرکت متاسفانه داره دوباره طرح مادران خودروهای تبدیل به تک سوز و فاکتور می کنه و به احتمال زیاد حتی فروش فوق العاده هم را این ماه ندهد ودر اواخر ماه اینده شروع به فاکتور کنه و هیچ کاریم با تماس گرفتن با کارشناس سایپا پیش نمیره وحتی مسخرهم میشید تنها راه اعتراض هست اونم چون دوستان اکثرن از شهرهای مختلف هستیدیا باید تهران همگی تجمع کنیم که اونم واسه اکثریت جور نمیشه تنهاراهشم هر استانی کلا باهم قرار بزارن وبنر چاپ کنن ودر نمایندگی معروف شهرتون تجمع کنید که ابروشون بره وتحدد فشار قرار بگیرن وگرنه هیچ جاه جوابگو نیست وحتی شکایتم نتایجی نداره جز اعتراض وتجمع
رانا 9خرداد : برای منم این پیام اومده
آر اس 1 : قیمت کارخونه 392 قیمت مصرف کننده احتمالا 470 باشه