ZF برای خودروهای برقی جعبه‌دنده دوسرعته تولید کرد

 

ZF برای خودروهای برقی جعبه‌دنده دوسرعته تولید کرد

 
شرکت آلمانی ZF از ساخت جعبه‌دنده‌ی دوسرعته‌ی جدید خبر داد که برای استفاده در خودروهای الکتریکی طراحی شده است.
 
 
ZF شرکت تولیدکننده‌ی قطعات خودرو در آلمان است که جعبه‌دنده‌ی هشت‌سرعته‌ی خودکار آن را در بسیاری از خودروهای لوکس و اسپرت امروز مشاهده می‌کنیم. نه‌تنها بی‌ام‌و در تمامی محصولات خود از جعبه‌دنده‌ی ساخت ZF استفاده می‌کند؛ بلکه خودروسازان دیگر نظیر آئودی و آلفارومئو و حتی جیپ در مدل گرند چروکی هم از این جعبه‌دنده استفاده می‌کنند. به‌عنوان جدیدترین محصول، ZF جعبه‌دنده‌ی دوسرعته‌ی خودکار را برای استفاده در خودروهای الکتریکی رونمایی کرده است.
 
این جعبه‌دنده درحقیقت مجموعه‌ی کامل نیرومحرکه و انتقال نیروی برقی است؛ یعنی به‌صورت مستقل موتور الکتریکی دارد. سیستم جدید ZF از موتور برقی و جعبه‌دنده‌ی دوسرعته تشکیل شده است که به‌صورت یکپارچه درون یک مجموعه جای‌گذاری شده‌اند. 
 
ZF اصلی‌ترین مزیت استفاده از جعبه‌دنده‌ی دوسرعته را در افزایش بازده سیستم می‌داند. البته، این جعبه‌دنده بر عملکرد حرکتی خودرو نیز تأثیر می‌گذارد. ZF با معرفی این سیستم، مفهوم جدیدی از سیستم‌های حرکتی را ارائه می‌دهد و به‌نوعی این راه‌حلی برای داشتن گشتاور و سرعت زیاد است. این سیستم جدید می‌تواند بیشترین بازده هنگام شارژ باتری‌ها را نیز تضمین کند. 
 
 
یکی از مدیران ارشد ZF گفت:
 
برای خودروهای الکتریکی که به‌صورت روزمره استفاده می‌شوند، دستیابی به بیشترین شعاع حرکتی با هربار شارژ باتری بسیار مهم است. هر درصد در بهبود کارایی مصرف انرژی، ۲ درصد به افزایش شعاع حرکتی منجر می‌شود.
 
سیستم نیرومحرکه‌ی جدید ZF از طراحی ماژولار برخوردار است و بسته به نیاز، امکان استفاده از آن در خودروهای کوچک و خودروهای بزرگ وجود دارد. 
 
هنوز تردید زیادی درباره‌ی لزوم استفاده از طرح دو دنده در خودروهای الکتریکی وجود دارد؛ چون به‌دلیل دور زیاد موتورهای برقی، معمولا آن‌ها با داشتن یک دنده می‌توانند به نهایت سرعت هم دست پیدا کنند. همچنین، خودروهای الکتریکی گشتاور زیادی در دورهای پایین دارند؛ به همین دلیل، نیازی به دنده در دورهای پایین‌ هم ندارند. باوجوداین، ZF معتقد است دنده‌ی دوم می‌تواند به کاهش دور موتور الکتریکی در سرعت‌های زیاد کمک کند تا بازده خودرو افزایش یابد. 
 
باید صبر کرد و دید کدام خودروسازان از سیستم ZF در محصولات خود استفاده خواهند کرد. در‌حال‌حاضر بی‌ام‌و و آئودی و تسلا سیستم‌های انحصاری خود را توسعه می‌دهند.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروهای برقی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سمانه : سلام خبری از فاکتور جدید ری را نشده ؟
رضا : تارادستی 3مردادتکمیل وجه تحویل یک شهریور،هنوزفاکتورنشده دوستان اگه کسی فاکتورشدخبربده
مشتری سابق : فکر کردی بقیه خیلی خوبن؟ همشون مثل همن
بهمن : معلوم هس چخبره، آخرش دیماه تموم نشد؟ هیچکس زنگی نزده؟
صمد🔴🔴 : خیلی بیشرف هستن ۹ماه پول گرفتن کی بشه بر گورشونو گم کنن بیشرفا
بیژن x5 : بهمن ماه سال گذشته رنگ مشکی
تارا اتومات : اتومات یا دستی؟
وحید : معلومه دنا اتومات سوار نشدی ببینی شتاب چیه
خانم افشار : منم اوایل دی واریزی اولیم بودم افتادم تحویل مرداد.۱۸خرداد تبدیل اومد قبول کردم و تکمیل وجه کردم فعلا خبری نیس
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : من پیش فروش بودم دی ماه. 12 تکمیل وجه. سخا بعد تعطیلات با تماس نمایندگی فرستادم براشون. وای امروز ساعت 12 فکتور شدم
سورن : ماشین من از 21بارگیری شده ولی خبری از ماشین نیست
محمد : پیش فروش دی ماه بودم تکمیل وجه دوم 12 خرداد
محمد : اخر تیر
مرتضی : جی ایکس ال من نمیگم شما خدایی نکرده دروغ دارین میگی حدود دو ماه من اینجا خبرها را دارم میخونم یک ماهه دارند قطره چکونی فاکتور میکنند از 15 اردیبهشت تا الان 5 روز رفته جلو یعنی در هفته یک روز میره جلو یعنی من که 12 خرداد هستم حساب کن کی نوبتم میشه
29 مرداد : بی شر ف اتفاقا تو هستی که پدر درستی بالاسرت نبوده که چشمت انقد تنگه نمیتونی درک و فهمی از شرایط اونا داشته باشی .به ماد رت سلام ویژه برسون بگو جلوگیری بهتر از درمان💦
ساینا دوگانه مرداد : هنوز منتظریم
سورن4تیر : واسه منکه همش پیامک میومد.هم زنگ میزدن واسه بیمه اینا
غلامعلی : چرا سه شنبه گفته بودن تا25مرداد
اس : اس چی پس؟