رپورتاژ - آمار خرید و فروش هیوندا کوپه نشان میدهد که ایرانیها علاقه زیادی به این خودرو دارند و برخی از آنها حتی خودرو را به عنوان یک خودروی دائمی انتخاب کردهاند. چنین وضعیتی با توجه به تولید محصولات متنوع توسط شرکتهای مختلف و حتی معرفی هیوندا ولستر از طرف شرکت هیوندا میتواند عجیب باشد. جالب است بدانید که قیمت هیوندا کوپه مدل ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ بسیار بالاتر از سطح انتظار ماست.
این برای کسانی که به فکر خرید هیوندا کوپه هستند یا میخواهند دلایل محبوبیت این خودرو را بفهمند بسیار مهم است و ما در این مطلب به دلایل محبوبیت آن خواهیم پرداخت.
شکل زیبا و دوست داشتنی هیوندا کوپه
طراحی ظاهری هیوندا کوپه به دلیل خاص بودن کلاسش طرفداران زیادی به خصوص در میان جوانان و بانوان پیدا کرده است. وجود خطوط برجسته در روی بدنه خودرو آن را عضلانیتر و مدرنتر نشان میدهد و همچنین این خطوط هماهنگی خاصی با یکدیگر دارند. در دو طرف کاپوت هیوندا دو چراغ کشیده و بلند را میبینیم که خودرو را بسیار زیبا کرده است و همچنین نشاندهنده تیز بودن خودرو میباشد. نصب شکاف کوچک روی گلگیر جلو و رینگهای آلومینیومی کوپه را زیباتر میکند. این حس زیبایی در شما زمانی تقویت میشود که با طرح قسمت عقب خودرو روبرو میشوید. در قسمت عقب چراغهای هالوژن به همراه اگزوزهایی که در دو طرف سپر عضلانی نصب شدهاند، روی درب صندوق عقب مجموعه اسپرت با زیبایی و هماهنگی نسبی پدید آورده است که شما را به سمت پرداخت قیمت هیوندا کوپه میبرد.
مشخصات فنی خوب از لحاظ پیشرانه
موتوری که برای هیوندا کوپه در نسل جدید آن در نظر گرفته شده است از نوع شش سیلندر وی شکل و دارای حجم 2700 سی سی است. در این موتور از یک مخزن 2.7 لیتری استفاده شده است که دارای شش سیلندر و ۲۴ سوپاپ میباشد که قادر به تولید ۱۶۷ اسب بخار قدرت ۲۴۵ نیوتنمتر گشتاور است. این قدرت به وسیله یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض به صورت دستی و یا شش سرعته دستی به چرخهای جلو انتقال داده میشود. عملکرد گیربکس عالیست و هماهنگی مناسبی بین موتور و گیربکس دیده میشود.
مصرف سوخت ترکیبی در هیوندا 9.8 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که با توجه به حجم پیشرانه آن از مصرف بهینه برخوردار است. همچنین استاندارد آلایندگی در این خودرو یورو ۳ و حجم مخزن نیز ۵۵ لیتر هستند. این میتواند عامل خوبی در خرید و فروش هیوندا کوپه باشد.
کیفیت ساخت بالا در بیرون و داخل کابین
هنگامی که شما وارد داخل کابین هیوندا کوپه میشوید به طور واضح میبینید که سازنده تلاش کرده است که آن را به یک خودروی اسپرت تبدیل کند. هرچند که طراحی ظاهری ساده در داخل اتاق و استفاده از برخی متریالهای بی کیفیت از ابهت این خودرو کاسته است اما وجود صندلیهای با ارتفاع کم و با پوشش چرم و همچنین سقف قوس دار تا حدودی توانسته که کمبودها را جبران کند.
استفاده از قطعات آلومینیومی بر روی داشبورد و غربیلک فرمان و پوشش رنگ نقرهای در بخش میانی داشبورد در این میان چشم نوازی میکند. توضیحات داده شده برای بدنه خودرو نشان میدهد که راننده میتواند آن را به عنوان یک خودروی مادام العمر و کلاسیک برای خود نگه دارد، البته رعایت نکردن اصول نگهداری خودرو و عدم انجام سرویسهای منظم میتواند باعث افت شکل ظاهری خودرو شود.
ایمنی خوب
خودروی هیوندا کوپه فیس لیفت نسل سوم را میتوان اولین خودروی اسپرت وارد شده به ایران بعد از مدتهای طولانی معرفی کرد. این خودرو از شرکت NH TSA 5 ستاره ایمنی دریافت کرده است. این خودرو دارای کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و از دو طرف جانبی را داراست. در هیوندا از سیستم ترمز دیسکی ضد قفل برای چرخهای جلو و عقب استفاده شده که در کنار آن سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز هم عمل میکند. همراه بودن فرمان هیدرولیکی باعث شده که راننده برای کنترل خودرو در مسیرهای خیس و در مسیرهای صعبالعبور مشکلی نداشته باشد و احتمال برخورد با موانع در آن بسیار کم است.
شکل ظاهری هیوندا کوپه و همچنین امکانات استفاده شده در آن به ما نشان میدهد که خرید آن نسبت به بسیاری از خودروهای داخلی و خارجی بهتر است، اما در هر صورت نمیتوانیم از محدودیتهایی مانند کوچک بودن فضای عقب خودرو یا حتی کوچک بودن صندوق عقب آن چشمپوشی کنیم. حتی شکل ظاهری خودرو هم نسبت به خودروهای کوپه امروزی سادهتر است و ممکن است که طرفداران زیادی در این حوزه نداشته باشد.
منبع : ویرلن