چالش های تامین لوازم یدکی خودروهای وارداتی/ احتمال افزایش ورود قطعات قاچاق به کشور

 

چالش های تامین لوازم یدکی خودروهای وارداتی/ احتمال افزایش ورود قطعات قاچاق به کشور

 
وضعیت لوازم یدکی خودروهای وارداتی مدتی است که به سبب بحث تحریم و انتقال ارز به مشکل خورده است. اگر این مشکل حل نشود ممکن است ورود قطعات قاچاق بی کیفیت به کشور افزایش یابد.
 ممنوعیت واردات خودرو شرکت های واردات کننده را دچار چالش های متفاوتی کرده است. ارائه خدمات پس از فروش یکی از مشکلاتی است که شرکت ها این روز ها با آن رو به رو شده اند. تامین قطعات خودرویی به علت مشکلات پیش آمده و روند واردات  و ترخیص آن ها از گمرک به کندی و با مشکلات خاصی رو به رو شده است. 
 
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در همین رابطه می گوید: «کالای مربوط به خودروهای وارداتی وجود دارد اما بسیاری از آن‌ها در گمرکات است و به خاطر مشکلات فراوان امکان ترخیص آن‌ها وجود ندارد. موضوع  تحریم و انتقال ارز باعث شده مشکلاتی برای تامین قطعات ایجاد شود که البته با برنامه‌ریزی  امکان حل آن وجود دارد. نباید از این نکته غافل شویم که خودرویی که برند روز دنیا است در تمامی نقاط دنیا قطعات آن پیدا می‌شود و مشکل چندان بزرگی نیست.»
 
او اضافه می کند: «هر جایی که سود وجود داشته باشد و فضای نظارتی و رقابتی آن نیز کم باشد در نتیجه تقلب در آن نیز به وجود می آید. »
 
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه  در تامین قطعات اجازه ورود افراد برای این کار دچار مشکل است می گوید: « اگر شرکت نمایندگی باشید این امکان وجود دارد که بتوانید با ثبت سفارش اقدام به واردات قطعه کنید. در غیر این صورت نیز باید به اتحادیه لوازم یدکی مراجعه کنید و راه دیگری وجود ندارد. در حالتی که راه‌ها بسته  باشد حتما  قاچاق فرصت عرض اندام پیدا می کند.»
 
 
پیش از این نادر وهاب آقایی کارشناس خدمات پس از فروش در گفت و گو با خبرنگار خودروکار عنوان کرده بود که خروج قطعات و کالاها از دبی ممنوع اعلام شده است و در نتیجه بسیاری از کسانی که از سمت امارات قطعه وارد می کردند عملا دیگر نمی توانند این کار را انجام دهند و باید دنبال مراجع مختلف دیگر بگردند.
 
او اضافه می کند: «در بسیاری از مواقع اگر قطعه ای از دبی  و با قیمت مناسبی از نمایندگی شرکت مادر تامین می شد اکنون باید از واسطه و با قیمت بالاتر آن قطعه را تامین کنیم.»
 
وهاب آقایی تصریح می کند:« پیش بینی می شود که در چنین شرایطی مردم کمتر از خودروهایشان استفاده خواهند کرد زیرا سرویس نگه داری گران می شود و مشتریان می ترسند خودرویشان مشکل موتوری و گیربکسی پیدا کند و دیگر نمی توانند تحت هیچ شرایطی به تعمیرگاه مراجعه کنند چراکه هزینه ها بسیار بالا است. از طرفی شرکت های اصلی واردکننده هم باید برای خودروهای گارانتی شان باید قطعه تامین کنند و چون نمی توانند، از ارائه خدمات گارانتی به نوعی طفره رفته و  در انجام آن فاصله و تاخیر می اندازند تا از تعویض قطعه خودداری کنند. به نظر می آید بحث تعمیر قطعات به جای تعویض قطعات باب شود و  به سویی خواهیم رفت که شرکت های مادر به جای آنکه قطعه را عوض کنند آن را تعمیر کنند.»
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , لوازم یدکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهسا : دوستان خبری از دعوتنامه آذر ماه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام۱۸ اردیبهشت از نمایندگی سلیمانی پور از شهر ری ۶اردیبهشت شاسی ۲۸ارسال مدارک وامروز هم کارت ماشین رافرستادن ماشینو کی تحویل میدن خدا میدونه خسته شدیم
حسین : روزی ۷۵۰ هزار تومان
Mr.p : کسی هست تحویل گرفته باشه از 90 روزه ها
عارف : واقعا مرسی که اسباب شادی ما رو فراهم میکنی😅😅😅😅😅😂😂😂
رضا : امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چه ارتباطی به وزارت صمت و اَبَر کمپانی سایپا داره؟
محمد : یک ماهه که پول واریز کردیم خدا کنه که به موقع بدن گفتن تحویل اسفندماه
کوروش : دوست گرامی بهمین زودی نتیجه نمیده زمان بره ! سازمان حمایت از مصرف کنندگان به کارشناسی میکنه بعد تخلف محرز واقع شد میفرسته اداره تعزیرات اداره تعزیرات یک اداره زیر نظر قوه قضائیه س هیچ گونه تبعیضی هم قائل نیست رای صادره قابل اجراست .حال دوستان همگی از بازرسی کل کشور که فشار و نظارت بر تخلفات ارگانهای و شرکتهای دولتی است قطعا پیگیری و از ایرانخودرو علت تخلف رو باید در کوتاهترین زمان به سازمان ارائه کند که بازرسی ایرانخودرو را موظف و ملزم به جبران خسارت به خریداران میکند
درانتظار اطلس : سلام مبارک باشه ،سود تاخیر رو براتون حساب کردن ؟؟ چقدر شده
محتشم : درود . دوست گرامی مهران از شما سوال دارم ؟واسه تو فروش فوق العاده بودش یکماه بودش یا 90روز کلا چقدر واریز کردی کلا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهسا X33 اتومات : سلام دوستان. ایکس 33 اتومات تا چه تاریخی تحویل دادند؟ آیا کسی تاریخ سیستمی شهریور ماه تحویل گرفته؟
رسول : سلام لطفاشماره پذیرش بزارید
امیر ساینا85گانه 90 روزه : من خودم 8مهر هستم هنوز فاکتور نشدم اما امروز خودم تو کانالها دیدم بچه های 24 شهریور فاکتور شدن
تیگو 7 پرمیوم .کرمانشاه : سلام تاریخ قرار داد 20 شهریور تاریخ تایید لیزینگ بانک صادرات 8 مهرماه تاریخ 28 ابان وامم واریز کردن و الان تمام مراحل انجام شده و همه مراحل وضعیت خودرو سبز هست جز تحویل خودرو حتی پلاک هم شده کارت ماشین هم تحویل پست دادن دوستان چقدر زمان میبره خودرو رو تحویل بدن ممنون میشم اطلاع بدین
محمد رصاناصرزاده : سلام در جواب سوال شما باید عرض کنم دیگر حوصله ای نمانده که از این شرکت شیاد ودزدگلایه وشکوه کنیم ومتوجه شدم که پشت این شرکت شیاد افراد رده بالای قوی هستند این شکایت ها وحرفها به جایی نمیرسد
207 tu3 : آخرین روز پرداخت کن که نیمه دوم بهمن فاکتور و مدل 404 بشه
یعقوب : سلام‌دوستان انگار همه موافق گرانی خودرو شدن چون همه به فکر فاکتور شدن و رنگ خودرو ....هستن ؟ یه عده به خاطر همه تلاش میکنن ولی یه عده ی دیگه فقط به فکر خودشان هستن واقعا که
پارسا : باسلام و احترام دیروز آماده برای صدور فاکتور برای من بروز رسانی شد به 1403/0830 تبدیل شد ، بنظرتون چقدر دیگ فاکتور مبشه؟
یعقوب : کسی نیست تو کمپینگ گرانی خودرو اعتراض به حقی به خاطر قشر ضعیف جامعه و سو‌ استفاده از ضعف مردم داشته باشه ؟
سحر : چه تاریخی پذیرش شدید