چرا افت قیمت خودروهای الکتریکی بسیار بیشتر از مدل های بنزینی است؟

 

چرا افت قیمت خودروهای الکتریکی بسیار بیشتر از مدل های بنزینی است؟

 
خودروهای الکتریکی اگر چه مزایای زیادی داشته و با محیط زیست سازگارتر هستند، اما نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که قیمت این دسته از وسایل نقلیه در مدت زمانی کوتاه تا حد قابل توجهی افت پیدا می کند.
 
این تحقیق توسط فروشگاه آنلاین و ایرلندی DoneDeal انجام شده است. داده ها و نمودارهای بدست آمده حکایت از آن دارند یک اتومبیل برقی در سه سال اول مالکیت به طور میانگین 41 درصد از ارزش اولیه خود را از دست می دهد. این میزان افت قیمت تقریبا دو برابر مدل های بنزینی بوده و با خودروهای دیزلی هم تراز است. در این بین اتومبیل های هیبریدی از وضعیت مناسب تری برخوردار بوده و در سه سال اول مالکیت 26 درصد از ارزش اولیه آنها کاسته می شود.
 
 
محققان DoneDeal برای استخراج داده ها، قیمت مدل های برقی صفر کیلومتر در سال 2016 را با قیمت های فعلی که معامله می شوند، مقایسه کرده اند. بر این اساس رنو زوئی به عنوان یک اتومبیل الکتریکی کوچک شهری، در طول این مدت 61 درصد افت قیمت داشته که بیش از هر مدل دیگری است.
 
 
حال شاید بپرسید چه عاملی باعث می شود که قیمت اتومبیل های برقی در یک مدت نسبتا کوتاه تا این حد افت داشته باشد؟ در پاسخ باید گفت تکنولوژی های مربوط به این دسته از خودروها با سرعت بیشتری تکامل پیدا می کنند، به همین جهت خودروسازان نیز همواره در تلاش هستند مدل های بهبود یافته را در سریع ترین زمان ممکن به دست مشتریان برسانند. این مساله سبب می شود مدل های قدیمی تر خیلی زود جذابیت خود را از دست داده و به اصطلاح از چشم خریداران بیفتند.
 
 
نکته حائز اهمیت دیگر اینکه نمی توان از کنار فاکتور مهمی مثل استهلاک باتری به سادگی عبور کرد. گفته می شود در این مدت ظرفیت باتری یک خودروی برقی تا 30 درصد کاهش می یابد که رقم قابل توجهی است.
 
مارتین کلنسی (Martin Clancy) یکی از دست اندرکاران DoneDeal در این باره می گوید:
 
بزرگ ترین عامل موثر در ارزش یک اتومبیل برقی دست دوم، با تکنولوژی در ارتباط است که آن هم با سرعت زیادی تغییر می کند. خودروهای الکتریکی تولید شده در سال 2016 مسافت قابل پیمایش و قابلیت های بسیار کمتری در مقایسه با مدل های جدیدتر دارند.
 
جان هایس (John Hayes) یکی از اساتید ارشد دانشگاه Cork ایرلند هم گفته:
 
خودروهای الکتریکی سه سال پیش در مقایسه با مدل های کنونی پک باتری کوچک تری دارند. آنها با خودروهایی رقابت می کنند که دارای مسافت قابل پیمایش بیشتری هستند. این موضوع می تواند مردم را نسبت به خرید مدل های دست دوم بی میل کند.
 
طبق آمار در ایرلند، جایی که این تحقیق انجام شده، نیسان لیف پرفروش ترین خودروی برقی سال 2019 است. این خودرو نرخ افتی برابر با 53 درصد دارد. پس از این هاچبک ژاپنی، هیوندای کونا در رتبه دوم قرار دارد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروهای الکتریکی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشکی J7 : الحمد لله عصر تحویل گرفتم برگ کمپانی رو همراه بیمه نامه باتحویل خودرو بهم دادند
Tara v1p : مبارک باشه ۷تا ۱۰روز نهایتش...
زینب : ارسال میکنن نگران نباش توکل به خدا
بنیامین : سلام درصد دیرکرد چقدر می‌باشد اگر اطلاع دارید بگید
زینب : برای طرح عادی هم نوشته بود
علی : چی شد دوستان تا کجا فاکتور کردن کسی اطلاع داره
یه دوست : سلام وخواهشن اون مسعولین سایپا و اون بالاییها به فکر این طبقه های پایین باشید اون بالا یه خدایی هم هست
هیراد : این ماشین ها واسه اونایی که اسفند ماه ۴۰۱ پول بلوکه کرده بودن و اولویت بندی شون رو بهشون اعلام کردن
سعید : وضعیت باید از کجا برسی کرد
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آقا مهدی : 141/5000/000ریال
رعنا پلاس : والا من 21 آذر تکمیل کردم اما میگن تیر احتمالا . لعت خدا بهشون . میگن ماولتفاوتشم میشه 7 نیم 8 تومن .
حامد : دوستان من اسفند ماهی دوگانه کارخانه هستم یکی بگه غیر از 114 تومان اولیه چقدر دیگه باید موقع دعوت نامه پرداخت کنم بهمن ماهی ها چقدر دیگه واریز کردن تو رو خدا بگید
سیام : سلام منم باید 30بهمن تحویل میدادن ولی خبیر نشده
سینا : سلام عزیزان من فروردین تکمیل وجه کردم از کجا بدونم فاکتور شدم یا نه ؟
ساینا من : این چطور میشه الان ماشینی که بر اساس قرارداد آخر دی باید دعوت نامش نیومد. و نهایت بعد از یک ماه آخر بهمن تحویل میدادن ولی چی شد یعنی هیچ مبلغی بابت تاخیر این چند ماه به دی ماهی ها و بقیه تعلق نمیگیره
مجید : لطفا حرف اضافه نزن ظلم کرده باید برگردونند به قبل شما دوست داری و پول داری برو آزاد بخر تا بهت بچسبه
امیر آریزو6پرو : تا کی صبوری باید کرد!!!!!! حداقل یه تاریخ دقیق تحویل بدهند خیال آدم راحت میشه
29 اسفند : دقیقا فاصله بین 346تا 460 بخاطر صندلی چرم واینه که چرا داره تصمیم داشتند کد 21 تبدیل زدیم قیمتش حدود 430 باشد اما تصمیم به جایگزین کردن 23 به جای سقف فلز شدند بخاطر ارتقا به 85 گانه وکد 21 این دو مورد بالا را نداشت گذاشتن بعد عید تبدیل زدند امثال ما بنفعمون شد.
علی گلستان : فردا برم بانک ببینم چقد میدن😃😃