سوپراسپرت هیبریدی لامبورگینی سیان رونمایی شد

 

سوپراسپرت هیبریدی لامبورگینی سیان رونمایی شد

 
برای اولین‌بار در تاریخ لامبورگینی، یک سوپراسپرت با ترکیب پیشرانه‌های برقی و بنزینی تولید خواهد شد. سیان، پرشتاب‌ترین و قدرتمندترین محصول لامبورگینی خواهد بود.
 
سال‌ها پس از پورشه و فراری، حالا نوبت به لامبورگینی رسیده است تا از مزایای موتورهای برقی در کنار پیشرانه‌های بنزنی خود استفاده کند. سیان (سایان با تلفظ صحیح‌تر Sian) حدود دو هفته‌ی دیگر در نمایشگاه فرانکفورت دیده خواهد شد تا شاید نشانه‌هایی از جایگزین احتمالی اونتادور را نمایش دهد.
 
 
پیشرانه‌ی مورد استفاده در سیان، مشابه نمونه‌ی نصب‌شده در اونتادور SVJ است؛ اما قدرت بیشتری دارد. به لطف سوپاپ‌های تیتانیوم، قدرت پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر بنزینی از ۷۵۹ به ۷۷۴ اسب‌بخار می‌رسد. موتور برقی ۴۸ ولت هم ۳۴ اسب‌بخار به قوای محرک اضافه می‌کند تا مجموع قدرت سیان به ۸۰۸ اسب‌بخار برسد. موتور الکتریکی با ولتاژ پایین، مناسب رانندگی در سرعت‌های کم خواهد بود و هنگام مانورهای شهری یا پارک با دنده عقب، کار خواهد کرد. به احتمال فراوان، موتور برقی سیان، مجتمع با جعبه‌دنده خواهد بود. براساس ادعای لامبورگینی، شتاب و نهایت سرعت سیان، بهتر از اونتادور SVJ است تا در زمانی کمتر از ۲.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و بیشینه‌ی سرعتی فراتر از ۳۵۰ کیلومتربرساعت را فراهم کند.
 
قدرت مورد نیاز موتور برقی سیان از باتری‌های لیتیوم یون که در غالب خودروهای هیبریدی دیده می‌شود، تأمین نخواهد شد؛ بلکه توسط ابرخازن‌ها (Supercapacitor) تولید می‌شود که سه برابر قوی‌تر از سلول‌های باتری با وزن مشابه و سه برابر سبک‌تر از باتری‌هایی با قدرت مشابه هستند. این بخش از سیستم برق لامبورگینی، دقیقا روی پیشرانه‌ی بنزینی نصب شده است تا نسبت تقسیم وزن سیان را بهبود بخشد و البته مثل لامبورگینی اونتادور، وظیفه‌ی استارت موتور را هم انجام دهد. این فناوری انقلابی، ۱۰ برابر بیش از نمونه‌های مشابه انرژی الکتریکی ذخیره می‌کند.
 
 
سیستم ترمز سیان که توسط مهندسان لامبورگینی طراحی شده است، هنگام نیاز به کاهش سرعت وارد عمل خواهد شد تا خازن‌ها را شارژ کند. پس از ذخیره‌ی انرژی، خازن‌های می‌توانند هنگام نیاز به شتاب بیشتر تا سرعت ۱۳۰ کیلومتربرساعت، تأمین‌کننده‌ی موتور برقی باشند.
 
موتور الکتریکی، علاوه‌بر بهبود شتاب اولیه و کمک به شروع حرکت خودرو، نقش مهمی در افزایش شتاب ثانویه و جبران افت گشتاور به هنگام تعویض دنده‌ها دارد. به لطف موتور برقی، سیان می‌تواند ۱.۲ ثانیه زودتر از اونتادور SVJ (پرشتاب‌ترین محصول فعلی لامبورگینی) افزایش سرعت از ۷۰ به ۱۲۰ کیلومتربرساعت را فراهم کند. با این فناوری، کشش و گشتاور سوپراسپرت هیبریدی بنزینی هنگام سرعت‌گیری از حالت سکون نیز ۱۰ درصد بیشتر می‌شود.
 
مائوریتزیو رجیانی (Maurizio Reggiani)، مهندس ارشد دپارتمان فنی لامبورگینی درباره‌ی توانایی‌های سیان می‌گوید:
 
ما با تولید این خودرو، وارد چالشی شدیم تا بهترین راه‌حل برای افزایش شتاب یک سوپراسپرت هیبریدی ساخت لامبورگینی ارائه شود. این فناوری، اولین گام در برنامه‌ی برقی‌سازی محصولات ما است.
 
 
طراحی سیان، احتمالا نشان‌دهنده‌ی ظاهر محصولات لامبورگینی در آینده خواهد بود. استفاده از ادوات با طرح Y به‌وضوح در نمای رو‌به‌رو دیده می‌شوند و نوای LED روشنایی روز را پوشش می‌دهند. شرکت سازنده، طراحی سیان را آینده‌نگر، هماهنگ با آیرودینامیک پیشرفته و تداعی‌کننده‌ی روح یک لامبورگینی توصیف می‌کند.
 
 
بخش‌هایی از بدنه‌ی سیان به لطف فیبرکربن و زاویه‌سازی‌ها، سیاه‌رنگ و زیر سایه به نظر می‌رسند. این خودرو، الهام‌گرفته از طرح‌های استودیو برتونه و مارچلو گاندینی معرفی شده است که طراحی لامبورگینی میورا و کانتاش را در کارنامه دارد. خطوط واضح و برجسته روی کاپوت جلو، طرح ۶ ضلعی در چراغ‌های عقب و اگزوزها، یکپارچگی سقف و کشیدگی پوشش شفاف روی پیشرانه، ادوات فیبرکربن در سقف و سپرها و بال عقب، همراه‌با برش‌های تیز و هدایت‌کننده‌ی هوا در امتداد درهای ورود به کابین، مجموعه‌ای از ابتکارات خلاقانه در طراحی سیان را پدید می‌آورند. در مجموع، می‌توان سوپراسپرت هیبریدی لامبورگینی را ترکیبی از طرح چراغ‌های Y شکل در خودروی مفهومی ترزو میلنیو (Terzo Millennio) و فرم بدنه‌ی کانتاش دانست.
 
تیراژ تولید لامبورگینی سیان به ۶۳ دستگاه محدود خواهد بود، به همین دلیل عدد ۶۳ روی بال عقب خودرو نوشته شده است. این محصول، مطابق سلیقه‌ی خریدار شخصی‌سازی خواهد شد تا هر دستگاه از آن، منحصر‌به‌فرد باشد. تا این لحظه، تمام ظرفیت تولید سیان پیش‌فروش شده است. 
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سوپراسپرت , لامبورگینی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Alireza : سلام دوستان ب من پیامک تحویل حضوری اومده ولی تو سایت تحویل حضوری ثبت نکرده بودم ب نظرتون برم پارکینگ بهم میدن یا حتما باید ثبت کنم؟
منتظرالشاهین : مبارکه باشه، اکبر دادش،چوخ سنه مبارک...ماشالله در عرض دو روز ۱۲۰۰ کیلومتر باهاش روندی!؟...کل اردبیل تا حیران یا سرعین یا مشکین شهر ۵۰ کیلومتر هم نیست!...رفتی ترکیه !؟
محمدرضا.تارا v4 : دوستان سلام. تارا اتومات سفید تحویل 17 مرداد با کمال ناباوری دیروز تحویل گرفتم!
اکبر رینگ : سلام دوستان امیدوارم حالتون خوب باشه. شاهین پلاس من هزار و دویست کیلومتر پیمایش داشته. در کل ماشین دوست داشتنی و خوبیه و حس خوبی به بهم میده. ایراد هایی که در طی این مدت از نظر من وارده در دورهای بالا لرزش گیربکس زیر پا رو احساس میکنید به علت مشکل فنی نیست و ذات ماشین اینه .در دور بالای 3000 صدای موتور داخل ماشین میاد خیلی آزار دهنده نیست ولی خب بیشتر از حد نرماله. در موارد محدود و توی شهر اگه هوا گرم باشه و کولر بگیرید آمپر آب یک خانه از وسط بیشتر میشه و با فعال شدن فن ماشین سرجاش برمیگرده.گیربکس اتوماتیک به اندازه ماشین های چینی بازار کمی کنده. اما نسبت به دنا اتومات و تارا اتومات خیلی بهتره با فاصله زیاد. گیج نمیزنه و تقه هم خیلی کم و به ندرت.
محمد-:::::::: : https://www.saipacorp.com/fa/salepage/customercarstatus سلام برو این سایت
Essi : شما رو اواخر پاییز حساب کن
سبیل : کاش ایرانخودروثبت نام کرده بودم...چقداطرافیان گفتن بهم...من گردن شکسته عاشق شاهین شدم...۴ماه تکمیل وجه کردم دارم باموتورمیرم....
علیرضا : سلام من دوروز پیش تکمیل وجه کردم برا شاهین جی ال الان چطور باید بفهمم تو کدم مرحه هستم کی فاکتور میشه لطفا راهنمایی کنید
فیروز : 1404/3/11 نقدی تحویل 20 روزه
میثم : سلام هیچکس در جریان نیست چون سایپا حساب کتاب نداره ولی طبیعتا با این وضعیت تحویل حداقل بالای ۵ یا ۶ ماه تاخیر داره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
توحید ارومیه : اگر شرکت سایپا به همین روال جدید ادامه بده متاسفانه اگر تا آخر این ما خبری از فاکتور نباشه انتهای مردادماه هم نیست و فوق العاده شهریور تازه شروع می کنه که این مشکلاتم بیشتر بخاطر تعطیلات بیش از حد در ایران هست که بعد می خوان به پیشرفت هم برسیم به هر صورت تعطیلی مجددی به اجبار بخوره شرکت سایپا هم کمال استفاده رو می کنه از فاکتور کردن در مرحله به مدت 10روز را متوقف میکنه که دوستان در این مدت همه جور شو دیدید و صحت حرف بنده تایید میکنید
خسارت دیده از سایپا : قرارمون روز دوشنبه 10صبح جلومعاونت سایپا. سایناییا هم دوشنبه دارن میرن.اگه نمیایید پس لااقل قرار رو بهم نریزید تالااقل اون دونفری ک واقعا میخوان بیان ( بلوف نمیزنن)بیان
توحید ارومیه : دوگانه تیر گوش به حرف های بی ثبات اپراتور نده چون حتی میگه بهمن هم فاکتور شده تا7فروش فوق العاده که دروغی بیش نیست حتی اگه بپرسید نمیدونه بهمن از 6شروع شد تا 12وشب 11تکمیل ظرفیت شد فکر می کنه از 7به بعدها بعد انتظار دارید آمار دقیق بدن در حال حاظر شرکت داره طرح مادرانی که اردیبهشت تکمیل وجه کردن وبعد اونایی که طرح تبدیل زدن از اردیبهشت به بعد دوگانه به تک رو داره فاکتور می کنه که قانونش این بود اسفند پیش تمام بشه بعد بهمن فوق العاده از 6تا12 مرحله اول وبعد همین روال بیاد جلو که متاسفانه چرا شرکت اینجور رفتار می کنه بامشتری و اهمیت نمیده دلیلش نامعلومه
فوری 8 بهمن : شرکت سایپا ناتوانی ساینا اس دارا
16خردادفوق العاده : کسانی که فاکتور شدن اعلام کنن ببینیم تا چه تاریخی فاکتور شده
16خردادفوق العاده : سلام 16 خرداد فوق العاده طرح مادران هنوز فاکتور نشده چجوری میفرمایید 17م فاکتور شده
الی (ایکس 33 دستی) : سلام. آره زنگ که زدم گفت معلوم نیس کی میاد. حتی در این حد که ماشین تو پارکینگشون بود میگفتن نمیدونیم باید شماره شاسی بزنیم ببینیم هست یا نه. من خودم پریروز رفتم تو پارکینگ نمایندگی ماشینمو پیدا کردم عکس گرفتم. داشتم میرفتم داخل که نشون بدم همونجا تماس گرفتن که فردا بیا تحویل بگیر... دیروز ظهر رفتم تحویل گرفتم بعدم بردمش تشخیص رنگو اینا
پول اضافی : دقیق همین طوره
آنا : منم همچنین
سورن دوگانه : سلام .بنده تحویل 30 تیر بودم ولی دیروز برام بارگیری شد .پیش فروش بودم نصفشو بهمن ماه ریختم نصف دیگه 25 اردیبهشت .داخل خردادم فاکتور شدم