تاخت و تاز دلالان در بازار راکد؛ معاوضه خودرو جای خرید و فروش را در بازار گرفت

 

تاخت و تاز دلالان در بازار راکد؛ معاوضه خودرو جای خرید و فروش را در بازار گرفت

 
بعد از اتفاقات سال 96 برای خودروهای وارداتی و بالا و پایین شدن تعرفه گمرکی این نوع خودروها، پایان سال پیش استارت مشکل دیگری زده شد یعنی قیمت ارز!
با افزایش نرخ ارز مرجع عملاً کلید گرانی خودروهای وارداتی و البته به همین بهانه گران شدن خودروهای تولیدی در داخل زده شد. این گرانی که در بعضی مدل‌ ها به 100 درصد هم رسید باعث رکود بازار خودروهای گران قیمت یا همان وارداتی‌ ها شد.
 
نوسانات قیمت خودرو در بازار طی چند ماه گذشته آن‌ قدر زیاد بوده که اگر بخواهید قیمت روز خودروها را با نرخ آن‌ ها در چند ماه گذشته مقایسه کنید، یقینا دچار شوک و بهت خواهید شد. با این حال بررسی‌ ها از بازار خودرو نشان می‌ دهد برخی خودروهای داخلی با کاهش چندین میلیون‌ تومانی همراه بوده و همچنان روند کاهش قیمت‌ ها در بازار ادامه دارد. همچنین بخش وارداتی بازار نیز با رکود شدید رو به‌ رو بوده و میزان نقل‌ و انتقالات به‌ شکل چشمگیری کاهش یافته است.
 
در همین راستا یکی از فعالان بازار خودرو بیان کرد: در دو ماه گذشته بسیاری از نمایشگاه‌ های خودرو به‌ صورت نیمه‌ تعطیل در آمده ‌اند و میزان معاملات انجام‌شده توسط آن‌ ها بسیار کاهش یافته است. همچنین به‌ دلیل افزایش شدید قیمت‌ ها و به‌ خصوص خودروهای وارداتی، بسیاری از دارندگان خودروهای خارجی اقدام به معاوضه خودرو خود با مدل‌ های دیگر کرده‌ اند. زیرا در این صورت مبلغ پرداختی توسط آن‌ ها به مراتب کمتر خواهد بود. همچنین در برخی موارد این امر موجب سودآوری و کسب درآمد برای آن‌ ها نیز خواهد شد.
در واقع می‌ توان گفت این روزها سهم عمده‌ ای از فعالیت‌ نمایشگاه‌ ها به معاوضه خودرو ها با یکدیگر اختصاص یافته است هرچند این کار سودآوری چندانی برای آن‌ ها نخواهد داشت. به‌ همین منظور بسیاری از نمایشگاه‌ داران از وضعیت فعلی چندان راضی نبوده که همین موضوع سبب شده است تعداد قابل‌ توجهی از نمایشگاه‌ ها به حالت نیمه‌ تعطیل در آیند.
 
 
با وجود کاهش حدودا 20‌ درصدی قیمت خودروهای وارداتی اما همچنان میزان تقاضا برای این دسته از خودروها بسیار پایین است و درصورت تداوم این امر، باز هم روند کاهش قیمت خودروهای وارداتی دور از انتظار نخواهد بود و حتی معاوضه خودرو نیز به قوت قبل ادامه نخواهد یافت.
 
بنا به گفته فعالان بازار، بعید به‌ نظر می‌ رسد رونق به این زودی‌ ها میهمان بازار خودرو کشور شود، چه آنکه به‌ دلایل مختلف به‌ خصوص کمبود نقدینگی و نبود تصویری شفاف از آینده قیمتی خودروها (به‌ خصوص مدل‌ های وارداتی)، مشتریان فعلا تمایلی به خرید و فروش نشان نمی‌ دهند.
 
 
همچنین مساله دیگر، ابلاغ قیمت های سلیقه ای توسط فروشندگان است، به شکلی که در برخی موارد قیمت یک خودرو لوکس در مدل های مختلف و بسته به آپشن ها، بازه بسیار وسیع چند صد میلیون تومانی را در بر می گیرد و همین امر باعث شده تا فرصت ارزان خریدن و گران فروختن، برای واسطه گران و دلالان فراهم باشد.
 
در چنین شرایطی طبیعتا خریداران با جستجوی دقیق و گشت و گذار در بازار می توانند، خودروهایی با قیمت مناسب را خریداری نمایند اما در طرف مقابل، بی دقتی و اعتماد بیجا در خرید خودرو باعث می شود که به راحتی ده ها میلیون تومان گران فروشی یا ارزان فروشی رخ دهد و سود این اختلاف قیمت سنگین نیز به جیب واسطه گران می رود. بنابراین توصیه می کنیم که در شرایط رکود بازار، خریداران از هرگونه خرید عجله ای و هیجان زده اجتناب نمایند و با دقت و بررسی فراوان نسبت به تعویض یا خرید خودرو اقدام نمایند.
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , معاوضه خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: EmoVergil
0

واسه این افراد چیزی عوض نمیشه
12:38  1398/07/28
پاسخ دادن
کاربر: ح ج
0

دلال جایی نمیخوابه زیرش آب بره
15:35  1398/07/07
پاسخ دادن
mina
1

سلام بحث عدم پلاک گذاری مربوط به خارج کردن ماشین فرسوده است که یک باره دولیت تعداد ماشین فرسوده به ازای هر ماشین خارجی را زیاد کرده و از اونع طرف افرادی که تو کار فروش خودرو فرسوده هستن قیمت رو از 3 به 6 میلیون رسوندن.هیوندایی میگه برای من صرف نمی کنه این هزینه رو پرداخت کنم و نهایتا تااواسط مهر مهلت خواسته تا دولت یک فکری بکنه و گرنه ما به التفاوت را من و شما باید بپردازیم
10:11  1393/07/05

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجتبی S3 : سلام کسی بامن تماس نگرفت ولی به نمایندگی زنگ زدم و اعلام کردن ماشین رسیده و فردا بیا تحویل بگیر S3سفید.نیشابور ثیت نام ۶آبان ۲۱اسفند فاکتور ۲۲اسفند بیمه ۲۱ فروردین پلاک ۲۵ فروردین تحویل مدارک فردا ۳۰ اردیبهشت تحویل
S3 ابان : سلام. بی زحمت تاریخ تکمبل وجه و شهر و رنگ رو میگید
ه : من صبح پرسیدم گفتن نه . البته کارشناس گفت هیچ دستور و بخشنامه ای نیومده .
رضا s5 نقدی : کسی از خرید نقدی ها شاسی شده؟
S5مهر تهران : نه واقعا خیلیا رو دارن شاسی میکنن از اول هفته ی قبل. از بس رفتیم شاکی شدیم و...
S5مهر تهران : فکر کنم همین روزا برای شما شاسی بشه . برا منم تازه شد ۲۴مهری ام . و گفتن کل مهر ماهی هارو شاسی میکنن جکs5
S5مهر تهران : من ۲۴مهرم چهارشنبه هفته پیش بالاخره شاسی شد بعد از کلی دعوا و شکایت و... امروز پیام بیمه شدنش اومد و تو سایت دیدم فاکتور شد تکمیل وجه سبز شد و فاکتور.
S3سفید : سلام دوستان بلاخره امروزتماس گرفتن گفتن دوشنبه ساعت ده ونیم صبح بریم برای تحویل گرفتن ماشین
T8 و T9 : دوستان چطوری هاست ، تو قسمت وضعیت مشتری ، چراغ فاکتور شد و چراغ بیمه سبز شده و در مرحله پلاک است ولی هیچ پیامکی برای شماره شاسی و بيمه نیومده و در قسمت شماره شاسی چیزی درج نشده است فقط زده نوع خودرو T8 ۲۰۰۰ همین
S3 سفید : سلام ثبت نام 1402/08/09نود روز کاری 12/26شاسی شد صدور بیمه 01/15 کارت وسند 01/25 دیروز تماس گرفتن 02/30 برم تحویل بگیرم. به امید خدا پیام تحویل برای شما هم بیاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مش غلوم حسین : دوستان اطلاع دارین که پرهام پسر خودمه؟
صادق : داداش کدم شهری؟؟؟ کسی میدونه تحویل حضوری هست یا ن؟
207پانا کد 023 : رانا پلاس تبدیلی به 207 پانا کسی هست؟؟؟؟
بیگانه اسفند : سلام کجای کشور درمورد افزایش قیمت صحبتشده ک شما الکی جو میدین
فروش فوری اسفند : اسفندی های فروش فوری دیگه نوبت ماست،فاکتور شدین اعلام کنین بدونیم
ال ایکس : سلام دوستان از بخشنامه 4707کسی فاکتور شده
محمد ذاکر : سلام چقدرسودتاخیرتعلق گرفته
الب ارسلان : تحویل 31 فروردینم هنو فاکتور نشدم
60019تحویل 29اسفند به 21 : فعلا تبدیلی های ماشین های دیگه به 207رو میدن ما رو هم فاکتور نمیکنن.چ برسه سقف فلز هم باشی
امین : 177تمن جمع کن