عرضه بنزین با استاندارد یورو ۴ / خودرو‌های فرسوده شایعه کیفیت پایین بنزین را تشدید می‌کنند

 

عرضه بنزین با استاندارد یورو ۴ / خودرو‌های فرسوده شایعه کیفیت پایین بنزین را تشدید می‌کنند

 
طی سال‌های ۹۰ تا ۹۲ صحبت‌های فراوانی در مورد کیفیت پایین بنزین ساخت ایران به گوش می‌رسید، حتی به گفته کارشناسان کیفیت پایین این سوخت باعث افزایش آلودگی هوا، تعطیلی مدارس و ایجاد مشکلات تنفسی برای شهروندان کشور شده بود.
 
بنزین داخلی به دلیل تولید در پتروشیمی‌ها کیفیت چندان مطلوبی نداشت و بنا بر آمار‌های موجود کیفیت آن‌ها به زیر یورو ۳ رسیده بود.
 
اطلاعیه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران
 
شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در واکنش به اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر افت کیفیت توزیعی در جایگاه‌های سوخت تهران با صدور اطلاعیه‌ای این موضوع را تکذیب کرد. دراین اطلاعیه آمده است:
 
تمام بنزین توزیعی در کلانشهر تهران دارای استاندارد یورو ۴ بوده و گوگرد آن زیر ۵۰ ppm است.
 
گفتنی است که مطابق با قانون، تنها مرجع صاحب صلاحیت در ارزیابی انطباق فرآورده توزیعی با استاندارد مورد نظر، سازمان ملی استاندارد یا نهاد‌های مورد تایید آن است؛ چگونگی انجام نمونه‌گیری، روش آزمون و مابقی جزئیات مربوط به آزمایش نمونه‌های بنزین امری تخصصی است؛ بنابراین اظهار نظر سایر نهاد‌ها فاقد صلاحیت می‌باشد.
 
آخرین گزارش سازمان ملی استاندارد، میانگین گوگرد بنزین توزیعی در سطح کلانشهر تهران را زیر ۵۰ پی پی ام نشان می‌دهد؛ بنابراین ادعا‌های مطرح شده در برخی رسانه‌های کشور نسبت به میزان گوگرد بالا در هوای تهران به طور کامل رد می‌شود.
 
گفتنی است انتشار این‌گونه اخبار کذب و بدون منبع مشخص مصداق تشویش اذهان عمومی محسوب می‌شود، بنابراین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران پیگیری منابع این خبرسازی در مراجع قضایی را حق خود دانسته و نتیجه آن را از طریق رسانه‌ها به اطلاع هموطنان عزیز خواهد رساند.
 
خودرو‌های فرسوده شایعه کیفیت پایین بنزین را تشدید می‌کند
 
در همین رابطه بیژن زنگنه وزیر نفت در رابطه با کیفیت بنزین داخلی بیان کرد: تا پیش از سال ۹۱ کیفیت بنزین در کشور چندان مطلوب نبود، اما با توسعه و پیشرفت‌های صورت گرفته میزان تولید بنزین با درجه یورو مناسب به ۷۷ میلیون لیتر رسیده است.
 
وزیر نفت ادامه داد:تردد خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین فرسوده در ساعات شبانه روز به دلیل مشکلات فنی، آلودگی بیشتر را ایجاد می‌کند و این شائبه را به وجود می‌آورد که بنزنی تولید داخل از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.
 
بنزین داخلی استاندارد‌های مطابق یورو ۴ و ۵ را دارد
 
احمد کریمی کارشناس حوزه انرژی در گفتگو با خبرگزاری میزان با اشاره به کیفیت بنزین در کشور اظهار کرد:تولید بنزین توسط پالایشگاه ها در گذشته به دلیل برخی از مشکلات در تهیه و تولید آن مشکلات فراوانی را به دنبال داشت ، به طوری که بسیاری از آلودگی های سال ۹۱ و افزایش ذرات معلق در هوا به کیفیت نامناسب بنزین تولیدی مربوط می شد.
 
این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: میزان تولید بنزین در پالایشگاه خلیج فارس نزدیک به ۴۷ میلیون لیتر در روز رسیده است که استاندارد‌های آن مطابق یورو ۴ و یورو ۵ است.
 
وی افزود: کیفیت پایین بنزین تولیدی کشور حاشیه سازی از سوی برخی از رسانه‌های معلوم الحال صورت می‌گیرد که ریشه ادعا‌های آن‌ها ریشه علمی ندارد.
 
کریمی ادامه داد: طی روز‌های گذشته شایعاتی نیز در مورد ترکیب بنزین با آب و هوا به منظور افزایش حجم واقعی آن مطرح شده است که این سخنان نیز فاقد ارزش علمی است.
 
بنزین با استاندارد یورو ۴ عرضه می شود
 
امیر حسین زمانی نیا معاون وزیر نفت با اشاره به وضعیت مناسب سوخت در کشور اظهار کرد: کیفیت بنزین در کشور در شرایط مطلوبی است و بنزین با استاندارد یورو ۴ ارائه می شود.
 
معاون وزیر نفت ادامه داد: کیفیت مناسب بنزین تولید در ایران، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و در حال حاضر صادرات بنزین به چندین کشور انجام خواهد شد که به دلیل مشکلات تحریم نمی توان نام این کشورها را اعلام کرد
 
آلودگی هوا تنها به کیفیت بنزین مربوط نمی شود
 
احمد اکبری کارشناس حوزه انرژی با اشاره به کیفیت بنزین در کشور بیان کرد:تنوع بنزین در کشور محدود به بنزین سوپر با اکتان ۹۵ و معمولی با اکتان ۸۷ است.
 
این کارشناس حوزه انرژی تصربح کرد: کیفیت بنزین با مقدار اکتان او سنجیده خواهد شد و هر چقدر میزان اکتان بالاتر باشد، کیفیت بنزین افزایش خواهد یافت.
 
وی افزود: استفاده از بنزین با اکتان بالا نیازمند خودروهای با کیفیت مناسب است تا عمل احتراق به خوبی انجام شود.
 
اکبری ادامه داد:آلودگی هوا تنها به کیفیت بنزین مربوط نمی شود به نوع احتراق خودرو نیز باز می گردد.
 
وی افزود: کیفیت بنزین در کشور نسبت به خودروهای موجود در شرایط مناسبی قرار دارد.
 
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بنزین , کارت سوخت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

جمال
3

بنزین سوپر گیر نمیاد ، البته قبلش هم تا مدتی کمیاب شده بود ، بنزبن معمولی کیفیت نداره ، صدای سوپاپها چلق چلق در میاد . بعضی از پمپ های بین راه که اصلا معلوم نیست چی میدن که موتور تو جاده صاف کشش نداره صدای ناک در میاد ....
22:51  1398/07/04
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمید : ادم واقعا می مونه چی بگه به اونایی که این تصمیم هارو برا ما میگیرن، هر چی هم نفرین میکنی انگار فایده نداره، می خواستید ماشین بفروشید، تعداد محدود، چرا تمدید میکنید؟!!!! چرا یک ماه قبل از سال جدید اینکارو انجام میدید چرا دقیق اطلاع رسانی نمی کنی شرایط ثبت نامو ؟!!! ، این 500 تومن بلوکه کردن رو از کجاتون در اوردید، با کجاتون فکر میکنید واقعا چرا هیچی درست نیست، سخته توی اطلاعیه بزنی تعداد محدوده و در صورت ثبت نام بیش از ظرفیت قرعه کشی میشه؟!! چرا طرف باید ثبت نام کنه ارسال به خودرو ساز باشه بعد خودرو ساز بگه اسمت تو لیست یا گلاک فعال داشتی نیست؟! سر صحبت با اونایی که زندگی چند هزار نفر رو بهم ریختن، من که نمی گذرم خدا ازتون نگذره
مجید : لطفاشایعه درست نکنید ازماست که برماست
یوسفی : سلام من امروز زنگ زدم گفتن اسفند حالا حالا ها باید صبر کنید.
مجید : باسلام سال گذشته ازتاریخ15تیرماه 1402به مدت3روز مهلت اعلام کردن جهت واریزوجه برای شاهین باتحویل زمستان 1402هنوز زوده لطفاخودتون کاری نکنیدکه قیمت نامتعارف براش تعیین کنند
اس ۵ : من اومدم ۱۶ مخصوص گفتن اینجا برای گمرکه برو جنت آباد الان اومدم اینجا
ماه : سلام دوستان برای کسی هست که تارا v4 اتومات اسفند فاکتور شده باشه ؟
شاهین اتوماتیک 90 روزه : کارشناس خود سایپا (09660) بهتون گفت که تا آخر خرداد خبری نیست؟
سعید : سلام. من تحویل 24 مهر هستم. هنوز هیچ خبری نیست و فاکتور نشده. آخرین بار گفتن تیر ماه به بعد فاکتور می کنن
سان : تکیمل وجه 25 آذر بوده هنوز خبری نیست این چه بساطیه راه انداختن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اصغر ملا محمود : لطفا اگه امروز فاکتور شده اعلام کنه تاریخ تکمیل وجه کی بوده؟ سپاس
اتومات30دی : حدود 8ر وز من 9ام فاکتور شدم امروز پلاک نصب شد دیگه امروز یا فردا میاد نمایندگی تهرانم،
60019تحویل 29اسفند به 21 : ما تبدیل زدیم صد و بیست روز هم گذشته هنوز فاکتور نشدیم تو حرف از تحویل میزنی.
مجید اسفند : اقا پرهام اخرین خبر از دعوتنامه اسفند چیه؟ لطفا جواب بدید
تیگو 7 پرمیوم : دوستانی که قرار دادشون قبل از دیماه بوده 90 روز کاریشون تمام شده میتون متعرض بشن . روز های تعطیل هم شامل پنجشنبه و جمعه و تعطیلات رسمی و تعطیلات أیام عید هم میشه اگر قرار دادتون توی دیماه و بعد از دیماه هست 90 روز کاریتون تموم نشده و استرس بیهوده به خودتون ندید
صادق : بمنم گفت حداقل 2 ماه تاخیر دارن
207 اتومات : سلام تکمیل وجه 22 آذر رنگ سفید 13 ام فاکتور شده چقدر طول میکشه تا پلاک بشه؟ نمایندگی تهران هست میشه رفت از کارخونه تحویل گرفت نیارن نمایندگی؟
سارا محمدی : سلام دوستان اسفند دو گانه من همین الان تماس گرفتم گفتم به زودی میفرستن گفتم تاریخ گفت مشخص نیست اما به زودی میفرستن به نظرم همه گی تماس بگیرین همه ی اسفند ماهی ها شاید روندش سریع تر شد
دی : اقا مال من زده سفید شیری با سفید فرق داره کسی میدونه بگه
اسفند : خدا واستون نسازه نمی‌دونیم کی به کیه