تزریق جان دوباره با تجدید ارزیابی خودروسازان/ وقتی مسیرهای دریافت تسهیلات هموار می شود

 

تزریق جان دوباره با تجدید ارزیابی خودروسازان/ وقتی مسیرهای دریافت تسهیلات هموار می شود

 
در حالی ۴ ماه از اعلام امکان تجدید ارزیابی خودروسازان می گذرد که تنها دو ماه از فرصت تعیین شده باقی مانده و هنوز هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.
 
از تجدید ارزیابی به عنوان یکی از راهکارهای خروج خودروسازان از ورشکستگی و کاهش زیاندهی آن ها یاد می شود این در حالیست که مقررات مربوط به این امر نشان می دهد امکان دارد با وجود تجدید ارزیابی بازهم خودروسازان زیان ده باشند اما آن چه مسلم است، شرایط برای دریافت تسهیلات بانکی برای خودروسازان آسان تر خواهد شد.
 
براساس قانون شرکت هایی که زیان ده نبوده اند قادر به انجام تجدید ارزیابی هر ۵ سال یکبار هستند اما با این حال این اجازه به خودروسازان داده شده که اقدام به این کار کنند.
 
در این شرایط این پرسش مطرح می شود که سرانجام خودروسازان پس از تجدید ارزیابی به کجا خواهد رسید؟
 
همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر این که قانون این اجازه را به خودروسازان می دهد که نسبت به تجدید ارزیابی در هر زمانی اقدام کنند، می گوید: بر اساس لایحه بودجه هیچ محدودیتی برای انجام تجدید ارزیابی پایان سال وجود ندارد و در صورت عدم انجام باید در لایحه بودجه سال آینده نیز پیش بینی شود.
 
وی می افزاید: براساس این لایحه هر شرکتی که زیانده نباشد می تواند هر ۵ سال یکبار نسبت به انجام تجدید ارزیابی اقدام کند.
 
دارابی تاکید می کند که تجدید ارزیابی ارتباطی به عملیلت ندارد و این امکان وجود دارد که پس از تجدیدی ارزیابی، عملیات همچنان زیان ده باشد همانگونه که خودروسازان سنگین نیز نسبت به انجام این کار اقدام کردند.
 
این کارشناس بازار سرمایه ادامه می دهد: تجدید ارزیابی هیچ تاثیری بر روی زیاندهی شرکت ندارد بلکه صورت های مالی خودروسازان را به نحوی اصلاح می کند که خودروسازان قادر به دریافت تسهیلات بانکی شوند.
 
وی می افزاید: ورشکستگی یک کلمه حقوقی است که دارای تعریف بوده و نمی توان به راحتی نسبت به اعلام ورشکستگی شرکتی اقدام کرد مساله اساسی اینست که یک شرکت ورشکسته با مراجعه به دادگاه اعلام ورشکستگی کند به همین دلیل در حال حاضر نمی توان این موضوع را به خودروسازان نسبت داد اما به شدت زیان ده بوده و بدهی سنگینی دارند.
 
براساس این گزارش، این اظهارات نشان می دهد که خودروسازان نباید امیدی به خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت مبنی بر ورشکستگی با تکیه بر تجدید ارزیابی داشته باشند چرا که این امر تنها شرایط را برای دریافت تسهیلات آن ها از بانک ها تسهیل می کند. این در حالیست که در حال حاضر با افزایش میزان زیاندهی خودروسازان، تسهیلات بانکی نیز کمک چندانی به آن ها نخواهد کرد.
 
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حامد : سلام حدودا ۶روز زمان مفید داره یادتون باشه حتما سخا (کدپستی )رو تایید کنید
شقایق : برین کامت ۲۷ مو بخونین که چی نوشتم دوهزاریتون بیفته چی‌گفتم گفتم که مدیر اشنا دارم دوباره بخونین چی نوشتم تا بفهمین شاهین پلاس داستانش چیه
بهی : دوستان دعوت نامه تکمیل وجه بهمن یا اسفند که براتون اومد چندروز مهلت تکمیل وجه داشت
کوروش : سلام ، من سامانه یکپارچه شاهین gاتوات ثبت نام کردم و مهر 1402مبلغ 290واریز کردم ، دعوت نامه برا زمستان 1403بوده ولی هنوز پیامک تکمیل وجه نیومده ، آیا کسی اطلاع داره چرا ؟و کی پیامک میدن؟ممنون
یزدانی : دوستان لطفا از سایت حمایت کنید. این کار وزارت سمت کاملا بی عدالتیه به زور و اجبار میخواستن پیش فروش رو به مردم بندازن الانم که عدم واریز وجه رو واسه ملت ثبت کردن
سهند_دی ماه : دوستان عزیز، من خودم نزدیک بیست سال هست که در خودروسازی کار میکنم، در مورد پارس خودرو یا سایپا بودن و کیفیت کوییک یا ساینا ی این دو شرکت باید خدمتتون عرض کنم که قطعات استفاده شده در این دو شرکت هیچ تفاوتی با هم ندارن و قطعات هر دو شرکت رو یک کارخانه تولید میکنه ، فقط و فقط محل مونتاژشون فرق میکنه.
مجید : باعرض سلام شما کدوم شهر ثبت نام کردین بنده از مشهد مثل شما ۲۰شهریور ثبت نام کردم اساط ۱۲ ماهه یه قسطی ش هم 12/15پرداخت کردم هنوز هیچ خبری نیس بعد تعطیلات بنده که میخوام از نمایندگی شکایت کنم
زهرا سادات : سلام چقدر بهتون پرداخت کردند؟؟؟
X5 ثبت نامی 25شهریور : از نمایندگی شکایت کردین یا خود شرکت مرکزی؟؟؟
منوچهر : سلام آقای محسن من نمیدونم شما دهه چندی هستین . فقط اینو میدونم دوچرخه دماوند تولید ایران حتی به صادرات پیوسته بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید دی ماه : مرسی تهران هستی؟
ساینا : دقیقا مثله منی انشالله شنبه
،،،،،، : سلام،یه سری به دیوار بزنید قیمت پایه اطلسG با مدل 1403 گذاشتن 620 تا 650 خیالتون راحت قیمت اطلس بامدل 1404 حداقل700 من که شخصه برا مصرف شخصی میخوام قیمت ب ام مهم نیست ولی اگه مدل 404 تحویل میگیرین وقصد فروش دارین عجله نکنید
تبدیل به کوییک اس : سلام من یکشنبه ماشینو از نمایندگی تحویل گرفتم کارکردش 14 کیلومتر بود آیا برای دوستانی که تحویل گرفتن هم اینجور بوده؟
حسین : یه اطلس دارین میخواین بفروشید 1میلیارد حالا شما ماشینتو بگیر دیگه ب فکر فروش باش انگار لاماری داره
سحر : سلام ببخیشد ماشین ما x33دنده ای هستن الان دوماه از بیمه اش میره موعدتحویل 5خرداده ولی نوشته تحویل شده چراغ چشمک میزنه به نظربزرگان چیه اگه اطلاع داری بگید ممنون
ساشا : سلام 5 فروردین فوق العاده نادران واریز وجه کردم ولی وضعیت خودرو رو میزنه پرداخت در حال انجام!چرا؟؟ کسی میدونه!؟
محسن احمدی : سلام آقا توحید خسته نباشید ببخشید اگه تحویل حضوری بزنم چقدر پول میدن اصفهان
کیان : ما که تحویل 30 بهمن هستیم هنوز تحویل نگرفتیم ماشینی....
در جواب میثم نجفی : تا 20 فروردین حتماً خواهد اومد از این پیام من عکس بکیر