با کوییک آر / R، دستپخت جدید سایپا با مواد قدیمی آشنا شوید

 

با کوییک آر / R، دستپخت جدید سایپا با مواد قدیمی آشنا شوید

 
شرکت پارس خودرو مدلی از کوئیک را تغییر رنگ داده و با کد R پیش‌فروش می‌کند. ارائه‌ی این محصول احتمالا راهکاری برای افزایش قیمت، تنوع ظاهری در تولیدات و تشویق خریدار است.
 
شرایط حاکم بر اقتصاد ایران و صنعت خودروسازی، عامه‌ی مردم را از خرید مدل‌های باکیفیت و نزدیک به استانداردهای جهانی ناامید کرده است. شاید تا سال ۹۶، احتمال افزایش تنوع در خودروهای چینی با قیمت معقول وجود داشت؛ اما این روزها معدود تولیدات قدیمی ساخت ایران‌خودرو و سایپا تنها گزینه‌ی قابل خرید برای افراد با بودجه‌ی کم‌تر از ۱۰۰ میلیون تومان محسوب می‌شود. حتی پروژه‌هایی مثل سایپا رهام که قرار بود با پیشرانه‌ی چینی در فاز اول تولید شود، به‌دلیل مشکلات مربوط به مبادلات ارزی بین ایران و چین فراموش شده است. با این اوصاف، نباید انتظار رونمایی محصول جدید از خودروسازان داخلی داشت.
 
 
به‌تازگی خبر از ثبت‌نام یک خودرو با نام کوئیک آر توسط مدیران پارس‌خودرو به رسانه‌ها اعلام شده است تا شاید تنوع و افزایش فروش در سبد این شرکت ایجاد شود. در این رابطه، علی شیخ‌زاده، مدیرعامل پارس‌خودرو به خبرنگاران گفت:
 
با وجود اینکه محصول کوئیک به‌تازگی در گروه خودروسازی سایپا تولید و عرضه شده اما باتوجه به بازخوردهای مناسبی که از مشتریان دریافت شده و همچنین تأکید تیم مدیریتی جدید سایپا بر افزایش رضایتمندی مشتریان، مدل جدیدی از این خودرو در شرکت پارس خودرو تولید خواهد شد.
 
ازآنجاکه خودرو کوئیک به دلیل شرایط ظاهری مورد استقبال جوانان و بانوان قرار گرفته، در مدل جدید تغییراتی در رنگ‌های بیرونی و داخلی این خودرو ایجاد شده تا به جذابیت ظاهری آن افزوده شود.
 
به دلیل نگاه سرمایه‌ای به خودرو در سالیان گذشته، «سفید» رنگ غالب در خودروهای کشور بوده است اما گروه خودروسازی سایپا در ادامه روند جدید و تحول‌گرای خود تصمیم گرفته است تا محصول کوئیک را علاوه بر رنگ‌های معمول، با مدل‌های دو رنگ در بدنه خارجی و تریم داخلی نیز تولید و عرضه کند.
 
البته به جز تغییر رنگ در بدنه بیرونی و تریم داخلی کوئیک آر نسبت به کوئیک، برخی آپشن‌ها مانند رینگ آلومینیومی نیز به این خودرو اضافه شده تا به جذابیت ظاهری آن کمک کند.
 
 
با نگاهی گذرا به سخنان مدیرعامل پارس‌خودرو، ابعادی تازه از شرایط اسف‌بار در خودروسازی ایران و خصوصا گروه مدیران این صنعت بر مخاطب هویدا می‌شود. از یک سو، به بازخوردهای مناسب از خریداران کوئیک استناد شده و از سویی دیگر، تلاش برای افزایش رضایتمندی مشتریان توسط تیم مدیریتی سایپا تأکید شده است. نکته‌ی غم‌انگیز در سخنان فوق، اینجا است که نزدیک به ۳ سال از رونمایی کوییک در اسفندماه ۹۵ می‌گذرد و تحویل این خودرو به خریداران هم از سال ۹۷ آغاز شده؛ اما علی شیخ‌زاده مدیرعامل پارس‌خودرو می‌گوید، محصول کوئیک به‌تازگی در گروه خودروسازی سایپا تولید و عرضه شده است. با این اوصاف، اختلاف جدی بین سرعت رشد و جای‌گزینی محصولات در خودروسازی ایران و دیگر کشورهای دنیا وجود دارد.
 
هرچند، کشف ایرادات لفظی در سخنان مدیران ایرانی، گره‌ای از مشکلات خودروسازی کشورمان باز نمی‌کند؛ نمی‌توان تعبیر مدیرعامل پارس‌خودرو از عبارت «مدل جدید» را نادیده گرفت. البته خریدار احتمالی در بازار داخلی هم انتظار یک خودروی کاملا جدید با استاندارد جهانی را از پارس‌خودرو ندارد؛ اما تغییر رنگ قطعات بدنه و ادوات پلاستیکی داشبورد، همراه‌با نصب رینگ آلومینیومی نمی‌تواند یک محصول قدیمی را به «مدل جدید» تبدیل کند؛ خصوصا وقتی که تمامی قطعات فنی و حتی امکانات رفاهی، مشابه نسخه‌ی قبلی هستند. با این اوصاف، کوییک R با کوییک دنده‌ای یا کوییک کراس دنده‌ای مشابه خواهد بود. در آگهی پیش‌فروش سایپا برای یک‌شنبه ۱۱ آبان‌ماه ۱۳۹۸ هم، عبارت «کوییک دنده‌ای دو رنگ (Quick R)» در قسمت نوع خودرو دیده می‌شود.
 
از تصاویر منتشرشده به‌آسانی می‌توان فهمید که هیچ‌کدام از قطعات بدنه یا فضای داخلی، شامل ادوات داشبورد، چراغ‌ها و سپر، در کوییک آر بازطراحی نشده‌اند. صرفا سقف و چند قطعه‌ی کوچک پلاستیکی، شامل قاب آینه بغل، فریم مه‌شکن و زه‌وار سپر جلو به رنگ قرمز در‌آمده است. این تغییرات که هنوز هزینه‌ی مطالعه‌ و اجرای آن‌ها مشخص نیست، احتمالا قیمت کوییک آر نسبت به مدل استاندارد را افزایش خواهند داد.
 
چرا سایپا از حرف R استفاده کرده است؟
برای افراد علاقه‌مند به خودروها و مدل‌های مشهور در بازار جهانی، حرف R نشانه‌ی امکانات اختصاصی یک محصول است که آن‌ را برای رانندگی در پیست و شرایط مسابقه (Race) ارتقاء می‌دهد. البته نمی‌توان نتیجه گرفت که مدیران ساپیا و پارس‌خودرو، کوییک آر را با الهام از خودروهای خارجی نام‌گذاری کرده‌اند؛ اما باتوجه به تأکید بر رنگ قرمز در این محصول، نوعی الگوبرداری خام و ابتدایی در کوییک آر به‌وضوح دیده می‌شود.
 
هوندا سیویک Honda civic type R 2017تصویری از هوندا سیویک تایپ R مدل ۲۰۱۹ که از رنگ قرمز برای لوگو، تزئین لاستیک و کالیپر ترمز استفاده می‌کند.
 
به‌عنوان مثال، هوندا سیویک تایپ آر (Honda Civic Type R) از سال ۱۹۹۷ به سبد محصولات شرکت سازنده اضافه شده است. پنج نسل این خودرو تا امروز، همواره با تفاوت‌های متعدد ظاهری و فنی نسبت به سیویک استاندارد تولید شده‌اند. برای سال ۲۰۱۹، سیویک تایپ آر مجهز به پیشرانه‌ی توربوشارژ ۲ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۳۰۶ اسب‌بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر همراه‌با جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته دستی است؛ درحالی‌که مدل پایه از هوندا سیویک، پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر دارد. مشابه این شرایط، بین مدل‌های استاندارد و RS از رنو مگان نیز وجود دارد. جالب اینجا است که هر دو خودروی هوندا سیویک تایپ R و رنو مگان RS، از ادوات قرمز رنگ در نمای بیرونی و داخلی استفاده می‌کنند تا تفاوت نسبت به نسخه‌ی پایه را نشان دهند.
 
قیمت نهایی کوییک آر دنده‌ای هنوز توسط مسئولان سایپا یا پارس‌خودرو اطلاع‌رسانی نشده است. پیش‌فروش این خودرو برای تحویل در هفته‌ی چهارم بهمن‌ماه ۱۳۹۸ با پیش‌پرداخت ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان انجام می‌شود که ۴ میلیون‌ تومان گران‌تر از کوییک دنده‌ای خواهد بود. سود مشارکت برای تمامی خودروهای سایپا در طرح پیش‌فروش آبان‌ماه ۱۳۹۸، پانزده درصد است.
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , کوییک آر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

نوهصد و ده
0

با سلام و خدا قوت خدمت دوستان
حواله داران تبدیلی کوییک البته از ماشینهای که وارد نمیشه
بنده حواله تبدیلی کوییک میخوام تهرانم . چهارصد و سی دو ، سی ، نود
11:32  1400/04/20
گزارش
پاسخ دادن
نفسیه
3

رنگ قرمزش خیلی خوشگله 😍😍😍😍
12:33  1398/08/19
گزارش
پاسخ دادن
😍
1

عالیه
12:30  1398/08/19
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: تاجی
10

کوییک ماشین خوب و نرم و کم مصرفی هست.به نظر من از خیلی از ماشینهای دیگه سایپا همه رخ خوشکلتری داره هم رانندگی باهاش جالبتره.
19:10  1398/08/15
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
شاهین پلاس : ۴ روز هم تعطیلی در پیش است،تا دوشنبه هم یک بهانه دیگر جور میشود.
X5 محمد : سلام چجوری متوجه فاکتور شدی برای فاکتور شدن خودرو پیامک اومد یا تو سایت نگاه کردی
هادی x5 : با سلام خدمت دوستان. بالاخره دیروز تماس گرفتن برای تحویل خودرو. ثبت نام 14 آبان. فاکتور 9 اردیبهشت . تحویل 12 تیر. امیدوارم هر چه زودتر ماشین شما دوستان را هم تحویل بدن .
محمد جمشیدیان : سلام علیکم بند واریزی اولم مهر 1402 بود و واریزی دومم 16 اسفند 1403 بوده سخا رو هم 18 اسفند تحویل دادم یه شکایت ثبت کردم تو امور مشتریان سایپا بخاطر اینکه تحویلاتشون دیر هست. دیروز زنگ زدن گفتن تا چهارم اسفند فاکتور شده ولی این فاکتوری ها برا کسانی هست که تو طرح یکساله ثبت نام کردن فاکتور شده برا ماهاکه نزدیک دوسال پول خاباندیم هیچ خبری از سی وی تی ها نیست. این کجاش عدالت داره بخدا شما ها دارید به تولید ضربه می‌زنید . شما باید حامیان مردمی باشید که با خونه دل پول جمع کردن با نخوردناشون با نپوشیدناشون پول جمع کردن یه خودرو ملی ثبت نام کردن ... بیایید به این وضعیت جنگ دامن نزنید و خودرو ها رو تحویل بدهید و دست مشتریانتون رو ببوسید و مشتری نوازی کنید.. نه اینکه براتون مشتری اهمیت نداشته باشه.. خدا با ماست .. با ایران
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
14خرداد : سلام دوستان من تحویل14خرداد مادران رنگ سفید بودم.26 فاکتور شدم.10تیر تحویل گرفتم. الان رفتم کاستومر زده طرح تبدیل خودروی رانا!!!! انگار هرچی قرارداد رانا دارن خودکار براش تبدیل میزنن!!!
خانم : فکر میکردم فقط من اینطوریم خیلی خوشحال شدم دیدم مثل من بازم هستن.
ساینا فوری : با این وضعیتی که شرکت بی عدالت داره فقط پیگیری جواب میده(تجمع و دفاع کردن از حق و حقوق) وگرنه به این زودی ها خبری از فاکتور نیست شیخ زاده و افرادش میخوره و می خوابه
7 اسفند پیش فروش : برا منم فاکتور نشده
وحید، فوق العاده : فال بد نیست ولی نظر شخصی اینه که سایپا حالا حالاها فوق العاده ها رو فاکتور نمیکنه. از اونجایی که طبیعی هست توی این نابسامانی ها شرایط مالی شرکت جالب نباشه، فوق العاده ها رو گذاشته تو آب نمک و میخواد قمار کنه، چون میدونه شرایط ایران ویران ما هر لحظه بوی جنگ میده، احتمالش هست بخش قابل توجهی از سود تاخیر فوق العاده ها رو با بند فورس ماژور جنگ و اعتصابات، بدزده و بکشه بالا. هم خودرو رو بنا به میل خودش دیر تحویل بده و هم با این کلک غیر اخلاقی، زیر بار سود تاخیر نره...
شیرار : دوستان یکم صبور باشید ایرانخودرو با یکی دوماه تاخیر طبیعی به نظر میاد تبدیل نکنید این همه پولتون خوابیده تو حساب ایرانخودرو حالا باز میان با قیمت روز دوباره بهتون خودرو میفروشن تبدیل نکنید
حمیدرضا : سلام دوست عزیز بهای کارخانه در دعوتنامه 473 م تومان هست اون مبلغ رو کم کردن شما الان 236 پرداخت میکنید بعلاوه 206 م تومان که موقع ثبت نام ریختین
فروش فوری رانا تحویل 6 تیر : به نظر دوستان طرح تبدیل خودرو چه خودروی میاد ؟
ممد : چیکار میتونی بکنی ؟؟؟؟؟؟!!!!!
اطلس دوران جنگ : راست میگه بنده خدا سایپا چپانده به همه و داره حال می کنه سایپا سواره همه هست