بررسی کامیون Freightliner Argosy

بررسی کامیون Freightliner Argosy

کشنده فرایت لاینر آرگوسی، در سال 2014 تغییرات عظیمی را به خود دید. این تغییرات در دو بخش ظاهری و فنی صورت پذیرفت. چند سال پیش کمپانی فرایت لاینر تصمیم گرفت تا از بازار انحصاری محصولاتش در آمریکا خارج شده و تمرکز خود را روی بازار استرالیا و آفریقای جنوبی متمرکز کند.

بررسی کامیون Freightliner Argosy

در مقایسه با نسل گذشته، این مدل یک انقلاب در طراحی داخلی و خارجی به شمار می آید. در کنار تغییرات عظیم طراحی، طیف موتور و گیربکس های ارائه شده نیز عظیم تر شده است. دو نوع کلی موتور برای این کشنده در نظر گرفته شده است که شامل: Detroit Diesel DD15 و Cummins ISX می شود. این موتورها تا 600 اسب بخار می توانند نیرو تولید کنند. کابین های 90، 101 و 110 اینچی با سقف متوسط و 110 اینچی سقف بلند، آرگوسی را تبدیل به کامیونی تمام عیار و جادار کرده اند. 

 

طراحی خارجی

بررسی کامیون Freightliner Argosy

به لطف دماغه دار نبودن کابین (کابین روی موتور)، ارتفاع کامیون زیاد بوده و جلوه ای سنگین و با وقار به آن بخشیده است. جلوپنجره کرومی V شکل با خطوط افقی، به زیباتر شدن نمای ظاهری کمک شایانی کرده است. ورودی های هوا نیز در دوطرف جلوپنجره و چراغ ها با قاب کرومی، باعث هرچه پویاتر و به روزتر شدن طرح کابین شده است. طراحی سپر نیز زیبا و متناسب با سایر اجزا بوده و در درون آن دو چراغ مه شکن قرار گرفته است. شیشه جلویی یک تکه و آینه های جانبی بزرگ نیز ما را به یاد ولوو FH می اندازد.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون Freightliner Argosy

ورود به داخل کابین بسیار راحت می باشد. چراکه محل قرارگیری پله ها و دستگیره ها مناسب و کاملاً آرگونومیک هست. داخل کابین جادار بوده و کف مسطح آن، جابجایی در داخل را آسان کرده است. جنس قطعات داخل کابین مرغوب نبوده و قابل مقایسه با آکتروس یا FH نیست ولی ساختار مستحم دارند و با دوام می باشند. در مقایسه با نسل قبلی، داشبورد از مواد تزریقی ساخته شده و دارای کیفیت بهتری است.

بررسی کامیون Freightliner Argosy

طراحی داخل درب ها نیز جدید بوده و پنجره ها بزرگ تر شده اند که دید راننده را وسیع تر کرده اند. عایق بندی صدا نیز بهبود یافته است. درست است که استفاده از روکش چوب مصنوعی چندان جالب نیست ولی در کنار غربیلک فرمان دوشاخه، حس لوکس بودن خاصی را به راننده القا می کند. به منظور راحتی و تسلط بیشتر، فرمان در  ارتفاع و عمق، قابل تنظیم می باشد.

بررسی کامیون Freightliner Argosy

در زمینه اصول آرگونومی، فرایت لاینر همواره خوب عمل کرده است و همه چیز در دست رس می باشد. صندلی راننده راحت و در چند جهت قابل تنظیم بوده و مجهز به زیر آرنجی می باشد. تمام فرایت لاینرها مجهز به شیشه بالابر برقی، صندلی بادی و کروز کنترل هستند. البته از تخت خواب عریض 51 اینچی و فضای زیاد قرارگیری لوازم در داخل کابین نیز نباید غافل شد.

 

موتور و گیربکس

بررسی کامیون Freightliner Argosy

با روشن کردن موتور و شنیدن صدای غرش آن، آرگوسی شما را دعوت به رانندگی با کامیونی پرقدرت می کند که نسبت به نسل گذشته دارای راندمان بالاتری می باشد. سیستم خنک کننده جدید بسیار کارآمد بوده و در شرایط بحرانی نیز دمای موتور را پایین نگه می دارد. موتورهای این کشنده برای انجام کارهای سنگین طراحی گردیده اند و در مدل  DD15 قادر هستند تا 455 الی 560 اسب بخار نیرو تولید کنند. موتورهای کامینز نیز 400 الی 60 اسب بخار نیرو تولید می کنند و مجهز به توربوشارژر می باشند.

بررسی کامیون Freightliner Argosy

گیربکس های جدید موسوم به UltraShift در کنار کلاچ الکتریکی، نیروی موتور را به نحو احسنت به چرخ ها منتقل می کند و عملکرد آن بسیار خوب است. این کامیون با بهره گیری از سیستم تعلیق بادی، قدرت حمل 140 تن بار را دارد و در سرعت های بالا شاهد کم ترین میزان لرزش هستیم. در کنار ترمز موتور، سیستم ترمز ضد قفل و دیسک های ترمز در تمام چرخ ها، ایمنی آرگوسی را دوچندان نموده اند.

بررسی کامیون Freightliner Argosy

در خاتمه باید گفت برگ برنده این کامیون در قدرت و دوام بالا و استهلاک کم قطعات می باشد و معتبر بودن نام سازنده موتورهای این کشنده نیز به خوشنامی آن کمک شایانی کرده است. طراحی آن جالب توجه و زیبا بوده و می توان گفت در مقایسه با بسیاری از برندهای آمریکایی و برخی برندهای اروپایی، حرف های زیادی برای گفتن دارد.

بررسی کامیون Freightliner Argosy

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی کامیون Freightliner Argosy


منبع

TopSpeed

برچسب : کامیون , فرایت‌لاینر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

امیرهادی رفیعی
0

اقا خیلی عالی بود فقط درمورد9670اینرتناشم مطلب بزارید خوشحال میشم باهاتون همکار کنم
21:54  1392/10/22
گزارش
پاسخ دادن
دانیال
1

ممنون از سایت خوبتون. من عاشق بخش معرفی کامیون های جدیدتون هستم ولی نمیدونم چرا از کامیون های جدید peterbilt چیزی تو سایت نمیذارید.!??
12:34  1392/08/21
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

کابینش بسیار جا دار می باشد واین مزیت خوبیه، اما طراحی داشبورد آن و کنسول راننده بر خلاف سایر قسمت ها که تغییرات بسیاری داشتند ، این قسمت کماکان قدیمی است و طراحی کسل کننده ای دارد
17:12  1392/08/20
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
شاهین پلاس : ۴ روز هم تعطیلی در پیش است،تا دوشنبه هم یک بهانه دیگر جور میشود.
X5 محمد : سلام چجوری متوجه فاکتور شدی برای فاکتور شدن خودرو پیامک اومد یا تو سایت نگاه کردی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهندس : یک نکته دیگه بگم که از تاریخ تحویل روی کاغذ تا تحویل واقعی نمایندگی دقیقا یکماه شد، یعنی یکماه تاخیر اما اینا دو هفته بعدش فاکتور میکنن که سود ندهند دیگه. دو هفته هم بعدش طول میکشه تحویل بدهند. میشه یکماه. اینو در جریان باشید خلاصه
ساینا فوری : آفرین لطفا همگی همکاری و شرکت کنید تا نتیجه عالی بگیرید چون هر چه دست رو دست گذاشته بشه از فاکتور خبری نیست.
مهرداد کرج. فوق العاده : وعده دیدار ما دوشنبه کیلومتر 11، من تو بورس کل زندگی مو باختم بخدا به ت خط رسیدم
14خرداد : سلام دوستان من تحویل14خرداد مادران رنگ سفید بودم.26 فاکتور شدم.10تیر تحویل گرفتم. الان رفتم کاستومر زده طرح تبدیل خودروی رانا!!!! انگار هرچی قرارداد رانا دارن خودکار براش تبدیل میزنن!!!
خانم : فکر میکردم فقط من اینطوریم خیلی خوشحال شدم دیدم مثل من بازم هستن.
ساینا فوری : با این وضعیتی که شرکت بی عدالت داره فقط پیگیری جواب میده(تجمع و دفاع کردن از حق و حقوق) وگرنه به این زودی ها خبری از فاکتور نیست شیخ زاده و افرادش میخوره و می خوابه
7 اسفند پیش فروش : برا منم فاکتور نشده
وحید، فوق العاده : فال بد نیست ولی نظر شخصی اینه که سایپا حالا حالاها فوق العاده ها رو فاکتور نمیکنه. از اونجایی که طبیعی هست توی این نابسامانی ها شرایط مالی شرکت جالب نباشه، فوق العاده ها رو گذاشته تو آب نمک و میخواد قمار کنه، چون میدونه شرایط ایران ویران ما هر لحظه بوی جنگ میده، احتمالش هست بخش قابل توجهی از سود تاخیر فوق العاده ها رو با بند فورس ماژور جنگ و اعتصابات، بدزده و بکشه بالا. هم خودرو رو بنا به میل خودش دیر تحویل بده و هم با این کلک غیر اخلاقی، زیر بار سود تاخیر نره...
شیرار : دوستان یکم صبور باشید ایرانخودرو با یکی دوماه تاخیر طبیعی به نظر میاد تبدیل نکنید این همه پولتون خوابیده تو حساب ایرانخودرو حالا باز میان با قیمت روز دوباره بهتون خودرو میفروشن تبدیل نکنید
حمیدرضا : سلام دوست عزیز بهای کارخانه در دعوتنامه 473 م تومان هست اون مبلغ رو کم کردن شما الان 236 پرداخت میکنید بعلاوه 206 م تومان که موقع ثبت نام ریختین