بررسی کامیون Freightliner Argosy

بررسی کامیون Freightliner Argosy

کشنده فرایت لاینر آرگوسی، در سال 2014 تغییرات عظیمی را به خود دید. این تغییرات در دو بخش ظاهری و فنی صورت پذیرفت. چند سال پیش کمپانی فرایت لاینر تصمیم گرفت تا از بازار انحصاری محصولاتش در آمریکا خارج شده و تمرکز خود را روی بازار استرالیا و آفریقای جنوبی متمرکز کند.

بررسی کامیون Freightliner Argosy

در مقایسه با نسل گذشته، این مدل یک انقلاب در طراحی داخلی و خارجی به شمار می آید. در کنار تغییرات عظیم طراحی، طیف موتور و گیربکس های ارائه شده نیز عظیم تر شده است. دو نوع کلی موتور برای این کشنده در نظر گرفته شده است که شامل: Detroit Diesel DD15 و Cummins ISX می شود. این موتورها تا 600 اسب بخار می توانند نیرو تولید کنند. کابین های 90، 101 و 110 اینچی با سقف متوسط و 110 اینچی سقف بلند، آرگوسی را تبدیل به کامیونی تمام عیار و جادار کرده اند. 

 

طراحی خارجی

بررسی کامیون Freightliner Argosy

به لطف دماغه دار نبودن کابین (کابین روی موتور)، ارتفاع کامیون زیاد بوده و جلوه ای سنگین و با وقار به آن بخشیده است. جلوپنجره کرومی V شکل با خطوط افقی، به زیباتر شدن نمای ظاهری کمک شایانی کرده است. ورودی های هوا نیز در دوطرف جلوپنجره و چراغ ها با قاب کرومی، باعث هرچه پویاتر و به روزتر شدن طرح کابین شده است. طراحی سپر نیز زیبا و متناسب با سایر اجزا بوده و در درون آن دو چراغ مه شکن قرار گرفته است. شیشه جلویی یک تکه و آینه های جانبی بزرگ نیز ما را به یاد ولوو FH می اندازد.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون Freightliner Argosy

ورود به داخل کابین بسیار راحت می باشد. چراکه محل قرارگیری پله ها و دستگیره ها مناسب و کاملاً آرگونومیک هست. داخل کابین جادار بوده و کف مسطح آن، جابجایی در داخل را آسان کرده است. جنس قطعات داخل کابین مرغوب نبوده و قابل مقایسه با آکتروس یا FH نیست ولی ساختار مستحم دارند و با دوام می باشند. در مقایسه با نسل قبلی، داشبورد از مواد تزریقی ساخته شده و دارای کیفیت بهتری است.

بررسی کامیون Freightliner Argosy

طراحی داخل درب ها نیز جدید بوده و پنجره ها بزرگ تر شده اند که دید راننده را وسیع تر کرده اند. عایق بندی صدا نیز بهبود یافته است. درست است که استفاده از روکش چوب مصنوعی چندان جالب نیست ولی در کنار غربیلک فرمان دوشاخه، حس لوکس بودن خاصی را به راننده القا می کند. به منظور راحتی و تسلط بیشتر، فرمان در  ارتفاع و عمق، قابل تنظیم می باشد.

بررسی کامیون Freightliner Argosy

در زمینه اصول آرگونومی، فرایت لاینر همواره خوب عمل کرده است و همه چیز در دست رس می باشد. صندلی راننده راحت و در چند جهت قابل تنظیم بوده و مجهز به زیر آرنجی می باشد. تمام فرایت لاینرها مجهز به شیشه بالابر برقی، صندلی بادی و کروز کنترل هستند. البته از تخت خواب عریض 51 اینچی و فضای زیاد قرارگیری لوازم در داخل کابین نیز نباید غافل شد.

 

موتور و گیربکس

بررسی کامیون Freightliner Argosy

با روشن کردن موتور و شنیدن صدای غرش آن، آرگوسی شما را دعوت به رانندگی با کامیونی پرقدرت می کند که نسبت به نسل گذشته دارای راندمان بالاتری می باشد. سیستم خنک کننده جدید بسیار کارآمد بوده و در شرایط بحرانی نیز دمای موتور را پایین نگه می دارد. موتورهای این کشنده برای انجام کارهای سنگین طراحی گردیده اند و در مدل  DD15 قادر هستند تا 455 الی 560 اسب بخار نیرو تولید کنند. موتورهای کامینز نیز 400 الی 60 اسب بخار نیرو تولید می کنند و مجهز به توربوشارژر می باشند.

بررسی کامیون Freightliner Argosy

گیربکس های جدید موسوم به UltraShift در کنار کلاچ الکتریکی، نیروی موتور را به نحو احسنت به چرخ ها منتقل می کند و عملکرد آن بسیار خوب است. این کامیون با بهره گیری از سیستم تعلیق بادی، قدرت حمل 140 تن بار را دارد و در سرعت های بالا شاهد کم ترین میزان لرزش هستیم. در کنار ترمز موتور، سیستم ترمز ضد قفل و دیسک های ترمز در تمام چرخ ها، ایمنی آرگوسی را دوچندان نموده اند.

بررسی کامیون Freightliner Argosy

در خاتمه باید گفت برگ برنده این کامیون در قدرت و دوام بالا و استهلاک کم قطعات می باشد و معتبر بودن نام سازنده موتورهای این کشنده نیز به خوشنامی آن کمک شایانی کرده است. طراحی آن جالب توجه و زیبا بوده و می توان گفت در مقایسه با بسیاری از برندهای آمریکایی و برخی برندهای اروپایی، حرف های زیادی برای گفتن دارد.

بررسی کامیون Freightliner Argosy

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی کامیون Freightliner Argosy


منبع

TopSpeed

برچسب : کامیون , فرایت‌لاینر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

امیرهادی رفیعی
0

اقا خیلی عالی بود فقط درمورد9670اینرتناشم مطلب بزارید خوشحال میشم باهاتون همکار کنم
21:54  1392/10/22
پاسخ دادن
دانیال
1

ممنون از سایت خوبتون. من عاشق بخش معرفی کامیون های جدیدتون هستم ولی نمیدونم چرا از کامیون های جدید peterbilt چیزی تو سایت نمیذارید.!??
12:34  1392/08/21
پاسخ دادن
علی
0

کابینش بسیار جا دار می باشد واین مزیت خوبیه، اما طراحی داشبورد آن و کنسول راننده بر خلاف سایر قسمت ها که تغییرات بسیاری داشتند ، این قسمت کماکان قدیمی است و طراحی کسل کننده ای دارد
17:12  1392/08/20
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یک ماهه که پول واریز کردیم خدا کنه که به موقع بدن گفتن تحویل اسفندماه
کوروش : دوست گرامی بهمین زودی نتیجه نمیده زمان بره ! سازمان حمایت از مصرف کنندگان به کارشناسی میکنه بعد تخلف محرز واقع شد میفرسته اداره تعزیرات اداره تعزیرات یک اداره زیر نظر قوه قضائیه س هیچ گونه تبعیضی هم قائل نیست رای صادره قابل اجراست .حال دوستان همگی از بازرسی کل کشور که فشار و نظارت بر تخلفات ارگانهای و شرکتهای دولتی است قطعا پیگیری و از ایرانخودرو علت تخلف رو باید در کوتاهترین زمان به سازمان ارائه کند که بازرسی ایرانخودرو را موظف و ملزم به جبران خسارت به خریداران میکند
درانتظار اطلس : سلام مبارک باشه ،سود تاخیر رو براتون حساب کردن ؟؟ چقدر شده
محتشم : درود . دوست گرامی مهران از شما سوال دارم ؟واسه تو فروش فوق العاده بودش یکماه بودش یا 90روز کلا چقدر واریز کردی کلا
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : مسئله اینه که همین دو سه شب پیش به خاطر افزایش قیمت این نقص پرونده زده شد. قبلش که کوئیک دعوتنامه بجای اطلس زده بوده، نقص پرونده نبود؟؟!!
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن دوگانه 30 آبان : سلام سورن دوگانه تحویل 30 آبان کسی پلاک شده؟
رضا ساینا : سایپا دیگه خیالش راحت شد افزایش قیمت داده داره فاکتور میکنه ایران خودرو لیست جدید فرستاد سایپا هم امروز وفردا میفرسته لیست قیمت جدید بعد اون هم هم فاکتور ها شدت میگیره هم دعوتنامه دیماه ارسال میشه
مهیا : اصلا 325 تا حالا نداشتیم
بنده خدا : منم میام آدرس بگین
امیر ساینا85گانه 90 روزه : بچه ها فاکتور شروع شد
خودرو : واقعا خودتون به خودتون کمک کنید تاکی حق خودمونو نگیریم هر چی بشینید به ضرر خودتونه اگر برید منم هستم میام شنبه تلفنی هیچ چیزی حل بشو نیست
زاگرب : بسلامتی چی بوده ماشین
اتو207 : سلام، دوستان محترم سود تاخیر خودرو رو چند روز بعد از تحویل گرفتن خودرو میشه دریافت کرد!
لگن : سلام اگر واقعا بیاید مثل دفعه قبل نکنید من و دونفر دیگه از دوستان که اوناام هستن شنبه میام اگر میاین اعلام کنید 11 بریم
رسول : مبارک داداش شماره پذیرش روبگو