مدیرعامل ایران خودرو خبر داد: اولین گیربکس 6 سرعته ایرانی در راه بازار

 

مدیرعامل ایران خودرو خبر داد: اولین گیربکس 6 سرعته ایرانی در راه بازار

 
در 40 سال گذشته هر چند موضوع داخلی سازی همواره مورد تاکید بوده و پیگیری شده است، اما فقط در قسمت‌های ساده خودرویی انجام شده است. داخلی سازی آنچه باقیمانده گر چه با پیچیدگی‌هایی همراه است اما قطعا توان کشور را در جنگ اقتصادی بالا می برد.
 
فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به الزامات قانونی جدید، نیاز بازار و روند تکنولوژی در گیربکس های جدید، طراحی و ساخت گیربکس اتوماتیک و بومی سازی آنها را ضروری دانسته و گفت:‌ «در گام نخست، طراحی و ساخت گیربکس دستی شش دنده با هدف راحتی راننده و کاهش مصرف سوخت در دستور کار قرار گرفت.»
 
وی افزود:‌ «نخستین مدل نمونه‌سازی گیربکس دستی شش دنده با دانش فنی ایرانی و با همکاری مرکز تحقیقات ایران خودرو، شرکت‌های ساپکو و نیرو محرکه و بدون اتکا به شرکای خارجی و در شرایط محدودیت های بین‌المللی در اسفندماه سال جاری رونمایی می شود.»
 
 
مقیمی تاکید کرد:‌ «تولید این نوع گیربکس با 95 درصد ساخت داخل سال آینده آغاز می شود. همچنین تجهیز محصولات ایران خودرو به گیربکس 6 دنده نسبت به گیربکس‌های پنج دنده فعلی 2 تا 5. 2 درصد کاهش مصرف سوخت را به دنبال خواهد داشت.»
 
مدیر عامل ایران خودرو در خصوص تامین گیربکس اتوماتیک و بومی سازی فن‌آوری آن خاطرنشان کرد: «مطالعات بازاریابی نشان می‌دهد که حداقل 50 درصد نیاز بازار به گیربکس‌های اتوماتیک است و بر همین اساس بومی‌سازی فن‌آوری تولید گیربکس اتوماتیک در نقشه راه توسعه محصول ایران خودرو دیده شده است.»
 
وی تصریح کرد: «برای تجهیز خودروی دناپلاس توربوشارژ به گیربکس اتوماتیک شش سرعته، گیربکس در ابتدا به صورت سی.بی.یو و در گام بعدی سی.كی.دی تامین می شود.»
 
وی تاکید کرد: «برای بومی‌سازی و ایجاد دانش فنی در زمینه گیربکس‌های اتوماتیک و با توجه به زیرساخت‌های موجود در شرکت نیرومحرکه در ساخت شفت و انواع دنده‌ها، پروژه طراحی و ساخت گیربکس اتوماتیک شش دنده (DCT) ‌با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار دارد. ساخت این نوع گیربکس تا عمق 70 درصد داخلی سازی، هدف‌گذاری شده است.»
 
تحریم‌ها سبب شد تا اقدام‌های خوبی را از سوی وزارت صنعت، خودروسازان، قطعه سازان و واحدهای دانش بنیان در زمینه تعمیق داخلی سازی شاهد باشیم؛ اقدام‌هایی که به تدریج افزایش تولید و کاهش وابستگی‌ها به خارج را به دنبال خواهد داشت.
 
وی ظرفیت تولید شرکت نیرو محرکه را روزانه دو هزار و 500 دستگاه انواع گیربکس عنوان کرد و افزود: «تولید گیربکس دستی و اتوماتیک شش دنده در این شرکت با آخرین فن‌آوری های روز و با کیفیت بالا صورت خواهد گرفت.»
 
مقیمی در خصوص گیربکس‌های نیمه اتوماتیک (AMT) نیز اظهار کرد: «طراحی و ساخت این نوع گیربکس برای خودروهای اقتصادی در شرکت نیرو محرکه انجام خواهد شد. از مزیت‌های این نوع گیربکس می‌توان به پایین بودن قیمت آن نسبت به گیربکس‌های اتوماتیک، کاهش مصرف سوخت آن و سادگی تغییرات اشاره کرد. امروز مسئولان پذیرفته ‌اند که باید داخلی سازی اتفاق بیفتد، اما تحقق آن نیازمند یک اقدام ملی و هماهنگی همه دست اندرکاران است.»
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ایران خودرو , مدیرعامل ایرانخودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

جمال
0

...
13:41  1398/09/25
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
J4سفید : سلام 17برج دو ثبت نام کردیم 60روز کاری تحویل هنوز که خبری نیست
T8 شلال : ۲ابان شاسی خورد یکماه بعد تحویل
چانگان cs55 : سلام سارا خانم من زنگ نمایندگی ک انتخاب کرده بودم زدم بهم اینو گفت
عابدی : سایپای عزیز من همه زندگی‌م رو فروختم فرش زیر پامو مبل و آینه کنار تختم رو و هالوژن های اتاق خوابمو و لباس‌های رو و زیرم رو فروختم تا بتونم شاهین ثبت نام کنم. چه بلایی بود سر زندگی ما آوردی آخه؟ انصاف نیست. به شدت من به ۳۳۰ میلیون تومن سود نیاز داشتم ۲۵۰ سود به درد من نمی خوره
اطلسg : آقا من واقعا فاز بعضیاتون نمیدونم داخل پیج خود سایپا زده نصفش حساب میشه باز میای میپرسی کلش یا ن خوشت میاد بیشتر بره تو..مون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کامیار : تقریبا 10روز فرصت دارید واسه تکمیل وجه .30روز بعد از تکمیل وجه موعد تحویله ماشینه
ساینا شهریور : سلام 30روز
الهام : منم کوییک اتومات سامانه یکپارچه تحویل پاییز 403 هستم اصلا خبری نیست و ماشینای جایگزین پیشنهاد میشه هر بار. تماس گرفتم با سایپا گفتن دیگه تولید نداریم باید ماشین دیگه بردارید ولی من فعلا منتظر هستم
محمد رحیمی : سلام پذیرش 24شهریور فاکتور شد برام
پراید : سلام نه تا پیام نیاد بهت تحویل نمی دن
رسول : سلام 24شهریورهادارن فاکتورمیشن 90روزها
جعفر : منم مثل شمام خبری شد به من هم خبر بده ممنونم.دناشش دنده پیش فروش سفیدم
جعفر : سلام شرمنده برادر پیش فروش دنا شش دنده .تحویل دی ماه که تکمیل وجه اواخر آبان کردم.تکمیل پرونده و آماده برای فاکتور تیک سبز رنگ خورده و فقط آماده برای فاکتور میچرخه . به نظر شما خیلی طول میکشه فاکتور شم؟متشکرم
بهزاد : فکر کنم کم کم شروع شد 90روزها دارن فاکتور میشن
هادی (دنا شش دنده دستی تحویل 8 آبان) : شما از کجا این اطلاعات رو داری که مشکل تامین قطعه دارن ؟