بررسی مرسدس بنز کلاس S

بررسی مرسدس بنز کلاس S

زمانی  که شرکت مرسدس بنز تصمیم به ساخت کلاس S گرفت، تصویری از خودروی بی نقص و جهانی را در ذهن می پروراند.میلیون ها ساعت صرف تحقیق و بررسی برای تولید این کلاس شده که نتیجه آن تکنولوژی پیشرفته و برتری است که در این مدل مشاهده می کنید.؛ بدین ترتیب که تمامی مهندسان شرکت های بزرگ خودرو سازی از قبیل رولزرویس، بی ام و، آئودی، لکسوس و بنتلی نیز قابلیت های مرسدس بنز را تحسین می کنند. در آخرین مدل ارائه شده توسط شرکت مرسدس بنز سعی شده است از ظرافت بیشتری در طراحی و ساخت قطعات استفاده شود.

 

طراحی خارجی

بررسی مرسدس بنز کلاس S

خیلی عجیب است بدانید که بیشتر خریداران خودروهای لوکس در دنیا مایل هستند به عنوان مسافر از این اتومبیل ها استفاده کنند تا این که خودشان راننده آن باشند. مرسدس بنز کلاس S در ابتدا خودرویی با طول محور جلو تا عقب کشیده تر از مدل های پیشین تولید شد اما به مرور از طول محور کوتاه تر استفاده شد و این برخلاف چیزی است که انتظار می رفت.

بررسی مرسدس بنز کلاس S

شاسی و بدنه یک پارچه آن از آلیاژهای سخت،  مخصوصاً در  اطراف قسمت سرنشینان استفاده شده است؛ که بیش از 50 درصد آن را فلز آلومینیوم تشکیل می دهد. بنابراین می توان ادعا کرد که این نوع بدنه از مقاومت و ایمنی بیش تری نسبت به مدل های مشابه دارد که نتیجه این مسئله، باعث افزایش وزن خودرو نیز می شود. وزن این خودرو در تست انجام شده  معادل 2215 کیلوگرم است که به طور مساوی بین اکسل های عقب و جلو تقسیم شده است. فاصله استاندارد بین محورهای جلو و عقب در این کلاس 3035 میلی متر.

بررسی مرسدس بنز کلاس S

تنها تغییر در فاصله دو محور،عریض تر شدن به اندازه 24 میلی متر در محور جلو و 31 میلی متر در محور عقب است؛ که همین مساله باعث شده است که به جای فضای بیش تر بتوان امکانات بیش تری را در داخل خودرو به کار گرفت. سه مدل موتور مختلف برای این کلاس در نظر گرفته شده است که نمونه پایه آن موتور 8 سیلندر خورجینی با حجم 3.0 لیتر S350 BlueTEC است که می تواند نیرویی معادل 255 اسب بخار را تولید کند. برای افرادی که دنبال خودرویی کم مصرف با آلایندگی پایین هستند موتور S400 Hybrid با موتور سبک 6 سیلندری الکتریکی می تواند بهترین گزینه باشد. اما اگر سرعت، چیزی است که شما به دنبال آن هستید، موتور S63 AMG  با قدرتی معادل 577 اسب بخار نیاز شما را برآورده خواهد کرد.

بررسی مرسدس بنز کلاس S بررسی مرسدس بنز کلاس S
بررسی مرسدس بنز کلاس S بررسی مرسدس بنز کلاس S

تمامی مدل ها از دنده اتوماتیک هفت سرعته 7G-Tronic استفاده می کنند. هم چنین دسته دنده تعبیه شده در این خودرو امکان تعویض دنده به صورت دستی را در اختیار راننده قرار می دهد. استفاده از کمک  فنرهای بادی به همراه سیستم کنترل بدنه (MBC) به خوبی برای این 8 سیلندر آلمانی در نظر گرفته شده اند. MBC به دو دوربین در بالای شیشه جلو مجهز است که شرایط جاده را تا 15متر جلوتر ثبت و از حرکت های ناگهانی بدنه جلوگیری می کند؛ که سیستم تعلیق نیز در هر چهارگوشه خودرو به عملکرد بهتر MBC کمک می کند. سیستم کنترل بدنه فعال (ABC) از دیگر سیستم های به کار رفته در این خودرو است که با تنظیم کمک های بادی از لغزش و لرزش خودرو جلوگیری می کند.

 

طراحی داخلی

بررسی مرسدس بنز کلاس S

طراحی داخلی مرسدس بنز کلاس S بیش تر از آن چیزی است که از آن انتظار دارید. از نظر جادار بودن، بیش از 1 مترفضا برای جای پای سرنشینان جلو و 920 میلی متر فضا بین سقف تا سر سرنشینان در نظر گرفته شده است. صندلی های این خودرو از راحتی قابل قبولی برخوردار هستند و چرم های روی دستگیره ها، درها، صندلی ها وفرمان با دقت هرچه تمام تر طراحی شده اند.

بررسی مرسدس بنز کلاس S

اما در پشت این طراحی خیره کننده، تکنولوژی پیشرفته ای است که زیبایی آ ن را دوچندان می کند. در کابین این اتومبیل از لامپ های حبابی خبری نیست و به جای آن از 300 LED رنگی که سرتاسر داشبورد را فرا گرفته، استفاده شده است؛ که تابش 6 رنگ متفاوت از این LED ها  رانندگی در شب را جذاب تر کرده است.

بررسی مرسدس بنز کلاس S

نه تنها صندلی ها بلکه زیرآرنجی ها نیز از سیستم گرم کن برخوردار هستند. ماساژور صندلی برای هر چهار سرنشین، بالشت مخصوص پشت سر و فضای جلوی پای کافی به  همراه یخچال در هر دو قسمت عقب و جلو از دیگر امکانات داخلی این زیبای آلمانی به حساب می آیند. سیستم wi-fi  و بلوتوث نسبت به مدل های قبلی از استاندارد بالا تری برخوردار هستند؛ همچنین سیستم کنترل از راه دور تعبیه شده برای سرنشینان عقب، این امکان را به آن ها می دهد که از سیستم صوتی و تصویری به راحتی استفاده نمایند که همه این قابلیت ها از طریق صفحه لمسی تعبیه شده در پشت صندلی های جلو قابل دسترسی هستند.

بررسی مرسدس بنز کلاس S

نقشه 3 بعدی و سیستم کنترل اطلاعات ترافیکی که قابلیت اتصال به نقشه گوگل و نصب برنامه Linguatronic برای اعلام صوتی مسیر، از دیگر امکانات صفحه لمسی 12.3 اینچی بر روی کنسول هستند. سیستم کروز کنترل، سیستم هشدار عبور از خط و سیستم ایمنی PreSafe برای کاهش تصادفات از دیگر ویژگی های این زیبای هوشمند است. هم چنین سیستم نمایش دید در شب با استفاده از سنسورهای حرارتی، راننده را از وجود عابرین پیاده مطلع می کند.

بررسی مرسدس بنز کلاس S

علاوه بر این خریداران این انتخاب را دارند که دوربین های جلوی خودرو و دوربین با دید 360 درجه را به طور سفارشی برای امنیت بیشتر خریداری کنند. از دیگر موارد قابل توجه در مورد طراحی داخلی این خودرو می توان به سیستم تهویه هوای هوشمند و فرمان دو پره ای که برگرفته از مدل های دهه 50 و 60 است، اشاره کرد.

 

عملکرد

بررسی مرسدس بنز کلاس S

این خودرو برای کسانی طراحی شده است که مشتاق رانندگی در هر شرایطی هستند. تمامی سیستم های به کار گرفته شده در این اتومبیل به  گونه ای طراحی شده اند که جوابگوی تمام خواسته های راننده باشد؛ بدون کم ترین دخالت در نوع آپشن انتخاب شده.حقیقت این مطلب که چرا کلاس S یکی از پرطرفدارترین مدل های دنیا برگزیده شده، این است که موتور دیزلی S350 BlueTec  آن تنها چند ثانیه بیش تر زمان نیاز دارد که سرعت آن در مقایسه با جگوار XJ به 100 کیلومتر در ساعت برسد؛ علی رغم این موتور پرقدرت، به هنگام حرکت از حالت ساکن بسیار نرم عمل می کند.

بررسی مرسدس بنز کلاس S

با توجه به موتور 6 سیلند خورجینی با قدرت 255 اسب بخار، انتظار می رود که خودرویی پر سروصدا باشد اما به لطف عاق بندی خوب صدای موتور تنها از داخل کابین شنیده می شود و این مساله زمانی که از سیستم کروز کنترل استفاده می شود به حداقل می رسد. فرقی نمی کند که شما راننده خودرو یا به عنوان سرنشین در خودرو نشستید، به یک اندازه لذت رانندگی و سفر را تجربه خواهید کرد. مدل S500L دارای موتور 8 سیلندر خورجینی، حجم 4.7 لیتر با توربو شارژر دوگانه است که قدرتی معادل 449 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن بر متر را تولید می کند.

بررسی مرسدس بنز کلاس S

زمان ثبت شده برای صفر تا صد این مدل تنها 4.8 ثانیه است. زمانی که از سیستم کروز کنترل در اتوبان ها استفاده می کنید، حس راحتی را که در منزل خود دارید به شما القا خواهد کرد؛ جعبه دنده روان، موتور قدرتمند و دور موتور کافی دلیل این آرامش در حین رانندگی است. مدل S400 از دیگر مدل های این کلاس به  شمار می آید که از یک موتور 6 سیلندری با حجم 3.5 لیتر و یک موتور الکتریکی استفاده می کند. مرسدس S63 AMG با موتور هشت سیلندر خورجینی و حجم 5.5 لیتر قدرتی معادل 577 اسب بخار و گشتاور 900 نیوتن بر متر را تولید می کند؛ و سرعت آن در 4.4 ثانیه از صفر به صد می رسد و مصرف سوخت آن معادل 10 لیتر در هر صد کیلومتر است.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی مرسدس بنز کلاس S

علی رغم وجود سیستم کنترل بدنه و کمک فنر های بادی باید گفت که در تست هندلینگ کارنامه خوبی را از آن خود نکرده است. هم چنین تنها در مدل های بنزینی 8 سیلندر این کلاس از دوربین های تعیین فاصله استفاده شده.اگرچه سیستم تعلیق این خودرو به صورت اسپرت طراحی شده است اما کیفیت هندلینگ و قدرت مانور یک ورزشکار را ندارد! یکی از دلایل این که کلاس S هندلینگ قابل قبولی ندارد، وزن و سایز این خودرو است. سیستم ESP (برنامه پایداری الکترونیکی) در خودروهای مرسدس بنز از حرکت های ناگهانی که باعث کاهش پایداری اتومبیل می شود، استفاده شده؛ همان طور که میدانید سیستم های الکترونیکی به مراتب از انسان ها دقیق تر عمل می کنند.

بررسی مرسدس بنز کلاس S

اگر رانندگی پر شتاب را می پسندید، می توانید ESP را خاموش کنید، اما در این حالت نمی توانید پایداری همیشگی را انتظار داشته باشید؛ این اتومبیل بیش تر از این که لذت بخش باشد هوشمند است. سیستم تعلیق در دست انداز های کوچک نیز عملکرد مناسب را ندارد اما راحتی داخل کابین را نمی توان نادیده گرفت.

 

مصرف سوخت و امکانات ویژه

بررسی مرسدس بنز کلاس S

مرسدس بنز کلاس S از جمله خودروهایی به حساب می آید که دارای آپشن های متفاوتی است، اما برای این اتومبیل  لوکس و مجهز قیمت مناسبی درنظر گرفته شده است. هم چنین با توجه به تست های انجام شده برای چنین اتومبیلی با  5.25 طول و 2.2 تن وزن و چنین عملکردی، مصرف سوخت قابل قبولی ثبت شده است.

 

نظر نهایی

بررسی مرسدس بنز کلاس S

پس از هفته ها و صدها مایل آزمایش بر روی مرسدس بنز کلاس S تنها نکته قابل توجه که این خودرو را مورد انتقاد قرار داده است عملکرد نامناسب آن است؛ اما لازم به ذکر است که این هوشمند آلمانی همراه وفاداری برای راننده خود به حساب می آید.

با کلیک بر تصویر زیر و عضویت در خبرنامه ایمیلی می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی مرسدس بنز کلاس S


منبع

AutoCar

 

 

 

 

 

برچسب : شرکت مرسدس بنز , بنز کلاس S , جگوار , شرکت بی‌ام‌و , شرکت آئودی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

باران
0

بالاتر از تصور نظیر نداره
13:25  1394/01/31
پاسخ دادن
کاربر: Parsteam
3

منظور از عمکرد نامناسب چی بود؟! من نفهمیدم !
همون هندلینگ خودرو منظورش بود؟
17:37  1392/08/15
پاسخ دادن
شهاب
4

آره همون هندلینگ باید باشه آخه من تو سایتای دیگه هم دیدم که نمره هندلینگشو پایین دادن
19:43  1392/08/15

هادی
2

خیلی ممنون از شما بابت انتشار این مقاله
23:20  1392/08/14
پاسخ دادن
رامین
3

بنز چیکار کرده لامسب
22:37  1392/08/14
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
8

اون عکسی که داخل کابینو نشون میده که ledهای آبی روشنه ......واااااااااااای فقط حال میده شب باهاش تو جاده برونی.....دیوانه وار لذت بخشه باهاش رانندگی در شب......
16:39  1392/08/14
پاسخ دادن
محمد
10

تکنولوژی یعنی این....
14:49  1392/08/14
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمیدرضا : درود نگران نباش هنوز ۲مردادی ها تکمیل نشدن و من که ۳مرداد هستم مثل شما هستم و به مرور همه رو اعلام میکنن
مهرداد : ۳۱ مرداد ماه
J7 : سلام دوستان بنظرم بیایم جمع بشیم همه بریم در شرکت هر کی ماشینی پولی طلایی چیزی داریم بدیم به شرکت گناه دارن بدبختا کف گیرشون به ته دیگ رسیده بیچاره ها خیلی گناه دارن یکی بره با ماشین رئیس شرکت برسونه خونه یا جایی کار داره ببرش یکی هم پول تو جیبی بده بهش میخواد بره واسه زنش خرید کنه گناه دارن خلاصه هر کی هر کاری از دستش برمیاد واسه این شرکت کنه خیلی بیچاره ان با این کار باعث شیم دیگه دست تو جیب مردم نکنن گناه دارن
جمالزاده : دوستان نخرید از این شرکت پشیمون میشید حداقل 7 ماه باید چشم انتظار بمونید فریب تبلیغات رو نخورید فقط میتونم بگم خدا لعنتشئن کنه هیچ نظارتی روی عملکرد این شرکت نیست دقیقا داره همانند شرکت های پانزی کار میکنه از خواب سرمایه ثبت نام های جدید ماشین های ثبت نام قدیم رو تولید میکنه... لازم به توضیح زیاد نیست دوستانی که می خوان متوجه عملکرد این شرکت بشن از روی پیام هایی که اینجا ارسال شده میتونن تصمیم بگیرند.
S3 : سلام لطفا همه کسانیکه s3 ثبت نام کردن پیگیری کنن اول ماشین خودمونو بدن بعدا اگه هم قرار به تبدیل خودرو گذاشتن حداقل تا یک ماه هرچی که انتخاب شدو تحویل بدن اونم به قیمت تیرماه که ثبت نام کردیم. نزاریم از هر طرف در حقمون اجهاف شه
زهرا : سلام منم ۸مرداد هستم فعلا برا منم پیامکی نیومده باید صبر کنیم
J7 تیر : منم دقیقا شرایط شما رو دارم هر چی هم تماس میگیرم فقط میگن صبور باشین در مرحله بارگیری مثل سگ دروغ میگن ک ثافتا
شاهین : توی این سایپای خراب شده با این همه پرسنل اضافی یک نفر روابط عمومی نداره که جواب مردم روبده یا خودش رو به نادانی زده یا مردم را نادان فرض کرده اولویت پاییز رو برا امسال فروش فوری زده میمونه زمستان که حدود 9 هزار نفره که یک تعدادی هم با فراخوان‌های قبلی کم شده طی 9 ماه پیش فروش زده یعنی ماهی کمتر از هزار تا سایت کدال رو که ببنید ماهیانه حدود 5 هزار شاهین دستی تولید میکنه اگه فقط ظرفیت 50 درصد رو برا پیش فروش بذاره تا آخر خرداد تعهداتش تموم میشه ولی این بیشرفها ماهیانه بین 10 الی 20 درصد تولید رو برا تعهداتش ن گذاشتن
اطلسعلی : رنگ نقره ای حدودا یکماه از رنگ سفید عقبه ، شما هر وقت ۱۴ شهریوری ها فاکتور شدند احتمالا شما هم بشید
تارا V1 : سلام ببینید ما13 تیرماه تکمیل وجه کردیم داخل میزخدمت زده تاریخ تحویل 10 مهر ولی هنوز فاکتور نشده زنگ زدیم ایران خودرو خراب شده میگه نمایندگی مدارکتون دیرفرستاده تاریخ تحویلتون اینجا خورده 20آبان پس به اون موعد تحویلی که داخل میزخدمت زده نمیشه اعتماد کرد این نمایندگی های بی شعور معلوم نیست چه غلطی میکنن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین : سلام حتما
راناپلاس مهر : تحویل 6مهر پلاک شدم، 21 آذر هنوز تحویل نگرفتم تهران
پیشفروش دنا اتومات اپشنال سفید تحویل 30 مهر تکمیل وجه 13 شهریور : کسایی ک 11 ام شهریور یا 11 به بعد تکمیل وجه کردن برای دنا اپشنال سفیییید تحویل 30 مهر ، امروز کسی فاکتور شده؟ چرا گیر کرده تو 11 ام جلو نمیره
دنا 6 دنده سفید پیش فروش 30 آبان(بهنام) : منم 18 شهریور ساعت 8 شب تکمیل وجه کردم شش دنده سفید هستم به احتمال زیاد اواخر این هفته فاکتور بشیم به امید خدا
حمید : سلام من از قزوین هستم 22اذر فاکتور شده الان چک کردم روی تخصیص پلاک می چرخه زده در حال تخصیص به نظرتون چقدر طول مییکشه
فرشید آریزو 5fl : سلام دوستان قرارداد لیزینگی 50 درصد 4 مهر بود و 23 مهر تایید وام شدم 28 آبان پیامک موجودی کامل باشه اومد ولی بانک گردشگری واریز نکرده وام رو صدور بیمه و پلاک هم سبز نشده.
دنا : میگم تهران هواش الودس نکنه کارخونه هارو تعطیل کنن؟! کارخونش کجاس چندروزه تهران تعطیلیع
دنا سرگردان : اخ گفتی منم ...
دنا اتومات اپشنال سفید تحویل 30 معر واریز 13 شهریور : بچه ها کسی امروز دنا اپشنال سفید تحویل 30 مهر واریز 11 شهریور به بعد فاکتور شده براش؟ میخوام ببینم چه روزیو دارن فاکتور میکنن 20 روزه مونده روی 10 ام شهریور چرا تموم نمیشن اینا
X22pro : سلام دوستان از تحویل های دی ماه x22 چه خبر کسی خبری از مجوز ها از صدای مشتریان گرفته؟