مدیرعامل فولکس واگن: دوران خودروسازهای سنتی تمام شده است

 

مدیرعامل فولکس واگن: دوران خودروسازهای سنتی تمام شده است

 
هربرت دیس، مدیرعامل ۶۱ ساله‌ی فولکس واگن، معتقد است برای رسیدن به موفقیت جهانی درکنار سرمایه‌گذاری بر فناوری‌های جدید، باید هزینه‌های تولید را کاهش داد.
 
شاید این جمله کلیشه‌ای باشد؛ اما صنعت خودروسازی به‌سرعت در حال تغییر است. این روزها، فورد تولید موستانگ برقی تولید می‌کند؛ جنرال موتورز هامر (Hummer) را در قالب برندی جدید و تولیدکننده‌ی خودروهای الکتریکی احیا خواهد کرد و حتی گوگل هم پروژه‌ای برای عرضه‌ی خودروی خودران دارد. با نگاهی به این وضعیت، هربرت دیس، مدیرعامل فولس واگن، با بررسی شرایط فعلی و آینده‌ی خودروسازی، صحبت‌های جالبی کرده است.
 
دیس که از سال ۲۰۱۸ بر صندلی ریاست گروه بزرگ فولکس واگن نشسته، اعتقاد دارد آغاز دوران جدیدی پیش‌روی خودروسازان است. طبق گفته‌های مدیرعامل ۶۱ ساله‌ی بزرگ‌ترین گروه خودروسازی اروپا، اگر فولکس واگن به‌سرعت با شرایط جدید وفق پیدا نکند، سرنوشتی مثل نوکیا در انتظارش خواهد بود که از اپل شکست خورد.
 
فولکس واگن قصد دارد ارزش بازارش را از حدود ۹۱ میلیارد یورو (حدود ۱۰۱ میلیارد دلار) به ۲۰۰ میلیارد یورو (حدود ۲۲۲ میلیارد دلار) برساند. برای این منظور، آلمانی‌ها باید هزینه‌ها و پیچیدگی‌های فرایند تولید محصولات را کمتر و درعین‌حال، روی فناوری‌های نوین مثل خودروهای متصل سرمایه‌گذاری کنند.
 
بسیاری از شرکت‌های خودروسازی برای به‌روزماندن و رقابت در میدان ناشناخته‌ی خودروهای خودران، سرمایه‌‌گذاری بیشتری در واحد تحقیق و توسعه کرده‌اند. افزون‌براین، هرسال قوانین جدید آلایندگی و مصرف سوخت اجرایی می‌شود که تولیدکنندگان باید در طراحی و توسعه‌ی پیشرانه‌های کارآمدتر و محصولات پاک‌تر، هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنند.
 
دیس در جلسه‌ای با حضور مدیران ارشد فولکس واگن گفت:
 
سؤال بزرگ این است: به اندازه‌ی کافی سریع هستیم؟ اگر با همین سرعت ادامه دهیم، شرایط بسیار سخت خواهد بود. دوران خودروسازهای سنتی تمام شده است.
 
فولکس واگن تلاش می‌کند از دوران خودروسازی قدیمی فاصله بگیرد و محصولات خودران و متصل به بازار عرضه کند. رسیدن به این هدف، نیازمند کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی است. بزرگ‌ترین خودروسازان جهان هرروز با رقبای جدیدی از سیلیکون‌ولی روبه‌رو می‌شوند که ویژگی مثبتشان فناوری‌ و سیستم‌های آینده‌نگرانه است. آلمانی‌ها علاوه‌بر پیشرفت در بخش نرم‌افزاری و الکترونیکی، باید محصولات جذاب برقی و باتری تولید کنند.
 
دیس با اشاره به مشکل خودروسازی و سودآوری درکنار قوانین سخت‌گیرانه‌ی آلایندگی اروپا گفت:
 
به‌طور خلاصه، احتمالا شرایط فعلی سخت‌ترین مسئله‌ای است که فولکس واگن تا به‌حال با آن روبه‌رو شده است.
 
براساس گفته‌های دیس، فولکس واگن برای اینکه در صدر خودروسازی جهان باقی بماند، سرمایه‌گذاری روی تحقیق و توسعه‌ی مربوط به فناوری‌های پیل سوختی را کاهش خواهد داد. مدیرعامل فولکس واگن معتقد است خودروهای پیل سوختی حداقل در دهه‌ی پیش‌ رو نمی‌توانند با مدل‌های برقی رقابت همه‌جانبه داشته باشند. کاهش هزینه‌ها در خدمات مویا (MOIA) این شرکت هم اعمال خواهد شد. هدف دیگر این برند باسابقه تمرکز بیشتر بر سودآوری و فاصله‌گرفتن از رویکرد تولید حداکثر ظرفیت است.
 
دیس با اشاره به سودآوری بیشتر گفت:
 
برای مثال، بنتلی و تولید ۱۰ هزار خودرو را درنظر بگیرید. اگر حاشیه‌ی سود بیشتر از صفر داشتیم، خیلی شرایط بهتر می‌شد. صادقانه بگویم ترجیح می‌دادم تولید این برند پنج‌هزار دستگاه خودرو با حاشیه‌ی سود بیش از ۲۰ درصد می‌شد.
 
کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی همیشه یکی از بزرگ‌ترین اهداف خودروسازهای آلمان بوده است. فولکس واگن و فورد سال گذشته با همین هدف قرارداد همکاری امضا کردند. همچنین فولکس واگن در اوایل سال ۲۰۲۰، اولین خودرو برقی‌اش از سری ID را عرضه می‌کند که برپایه‌ی پلتفرم جدید MEB ساخته شده است.
 
پس از بحران مالی در سال ۲۰۰۸، دهه‌ی ۲۰۱۰ برای خودروسازی آرام، اما با حالت آماده‌باش سپری شد. همان‌طورکه در اوایل دهه دیدیم، بزرگ‌ترین شرکت‌ها هم می‌توانند خیلی زود ورشکسته شوند؛ پس باید دید در دهه‌ی ۲۰۲۰ با تمرکز بر خودروهای خودران و برقی، تولیدکنندگان کوچک و بزرگ چه سرنوشتی خواهند داشت.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , فولکس واگن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 61 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
کد رهگیری mina j7 : سلام جناب صدرا تشریف ببرید تو سایت سخا بعد قسمت استعلامات بعد قسمت مدارک خودرو مبلغ 6200 پرداخت میفرمایید کد رهگیری سند و کارت ماشین رو خدممتون اعلام میکنه
خریدار : دوستانی که جی سون دارین،گارانتی جی ۷ ۵ ساله هست یا ۳ ساله؟!
مهدی صدرا : سلام و عرض ادب برای بنده هم کارت دیروز آمد . خواستم خواهش کنم ، راهنمایی بفرماید ، کد رهگیری سند را چگونه می توانم بدست آورم .
اصغر ابان ۳ : سلام ماشین خوب و کم مصرفی من ۶ماه سوارم فقط یه خورده ایراد موقع روشن شدن و حرکت دنده یک ماشین ریپ می زنه
قلی نیا : سلام از طریق بازرسی کل کشور برید تو سایت مشخصه
Minaj7 : سلام دوستان برای من کارت ماشین رسیده اما کد رهگیری سند رو میزنم فقط تو مرحله تولید بارکد هست شما سند ماشین هم دریافت کردید؟ بعد کارت سوخت هم باید خودم اینترنتی سفارش بدم درسته؟ مدارک دبگه ای هست پیگیز باشم؟
بهمن j4 : درود.هنوز ثبت نامی های دی و بهمن تکلیفشون روشن نشده
هادی : اوایل تولید شاهین رنگ نقره ای و نوک مدادی و مشکی و حتی رنگ اطلسی (من دیدم) میزد. الان 99 درصد سفید میزنن . بعضا خیلی خیلی کم مشکی
ارزو : طرح مادران کی فاکتور میشن ممنون
مرتضی j4 : سلام دوستان . کسی اسفند ماه j4 ثبت نام کرده که مرحله دومش سبز شده باشه . ممنونم از شما . انشاالله همه زودتر به ماشین هاشون برسن . من که به خدا خیلی نیاز دارم و دارم اذیت میشم .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مسعود : قبل از عید واریز کردم نقد ماشین شاسی خورده بودگفتیم برج 3 بهمون میدن ماشینو ..که کلاه گذاران وارد شدن و همه رو سر کیسه کردن الان هم که پیام آمده 160 میلیون باید بپردازیم رفتم نمایندگی امروز انصراف بدم کسی نبود گفتن فردا بیا . تصمیم خودمو گرفتم فردا تو نمایندگی خودمو آتش میزنم چون هیچ راهی ندارم به پولم هم نمیرسم کلی چک کلی قرض هر چی داشتم دادم دگه برام فرقی نمیکنه الکی نفس میکشیم فکر میکنیم زنده هستیم .
سید : سلام عزیزان برا منم رانا پلاس طرح مادران 90روزه تحویل 3تیر گزینه تغییر رنگ اومده قبلاً سفید انتخاب کرده بودم ، همون رنگ رو می‌خوام لازمه بازم تایید کنم ؟
شاهین : نه اجباری نیست.اگه خواستید تغییر بدید اگر نخواستی هم همون رنگ قبل بزار .چند روز بیشتر فعال نیست این سیاست تغییر رنگ
مجید : دمت گرم جعفر خان، خیلی خندیدم از جوابت
فاکتورر : اگر میتونستم افشاگر رو فاک توری میکردم
ساینا : سلام من الان با شرکت تماس گرفتم گفت تا 20بهمن فاکتور شده و گفتن به خاطر شلوغی فاکتور را بر اساس سخا انجام میدهند پرسیدم کمبود قطعه دارید ساینا گفتن نه شلوغه
جعفر : خدا به الاغ و گوسفندات صبر بده...
امیر : سلام ما را هم به مادر گرامی برسان
حسین : برای منم اومده ولی من بازش نکردم ، اجباریه؟؟
رادمهر : گزینه تغییررنگ زدم،همون رنگ سفیدفقط هستش،ایران خودرو زنگ زدم کارشناس میگه احتمالابروزرسانی سیستم هست