کم ‌فروشی بنزین؛ معضل جدید مردم پس از سهمیه بندی سوخت

 

کم ‌فروشی بنزین؛ معضل جدید مردم پس از سهمیه بندی سوخت

 
بنزین همیشه مورد توجه ایرانی‌ها بوده و حالا بعد از موضوع سهمیه‌بندی و افزایش قیمت، ‌ بحث کم فروشی بنزین در پمپ‌بنزین‌ها نقل هر مجلسی شده است. اما به واقع پشت پرده کم‌فروشی این کالای استراتژیک در جایگاه‌های سوخت چیست؟
 
کم فروشی بنزین که با افزایش قیمت آن مورد توجه قرار گرفته و از گوشه کنار صدای اعتراض به این موضوع در جایگاه‌های مختلف به گوش می‌رسد و از آنجا که حالا به جای هزار تومان، هر لیتر بنزین ۳ هزار تومان قیمت دارد، افراد دیگر به سادگی از کنار آن نمی‌گذرند.
 
در این راستا بارها توصیه شده که اگر مردم در هر جایگاهی تخلفی دیدند، به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اطلاع دهند و منتظر بمانند. این شرکت تیم نظارتی خود را با تجهیزات کنترل کمی به جایگاه مذکور اعزام می‌کند و چنانچه تخلف جایگاه اثبات شود، به شدیدترین شکل ممکن جریمه خواهد شد.
 
 
اما درباره جریمه‌ای که در انتظار جایگاه‌های متخلف است نیز باید گفت که مقدار اضافی تلمبه تا زمانی که کنترل، تنظیم و فروخته شد، محاسبه شده و شماره توتالیزه آن نوشته و این شماره تا شماره همان روز برداشته می‌شود. مثلاً اگر عدد ۱۰ هزار لیتر ثبت شود، در این ۱۰ هزار لیتر مشخص می‌شود که در هر ۲۰ لیتر چند سی سی کم‌تر فروخته شده است. این نرخ محاسبه و جایگاه به نرخ فوب خلیج فارس جریمه می‌شود و هر هفته همه جایگاه‌های کشور کنترل کیفی می‌شوند. در واقع فرآورده نزدیک به ۴۰۰۰ جایگاه کنترل کیفی می‌شود و ۵۰ هزار تلمبه هم ماهانه توسط شرکت ملی پخش کنترل می‌شود.
 
اغلب شکایات در موضوع کم فروشی بنزین مربوط به این است که همراه با بنزین هوا وارد باک خودرو می‌شود و این امر را به دستکاری در نازل نسبت می‌دهند. مالکان خودرو که به پمپ‌بنزین‌ها مراجعه می‌کنند، ‌ می‌گویند که بنزین با هوا راهی باک خودرو می‌شود و این موضوع باعث شده تا با طی مسافت کوتاهی، ‌ نشانگر باک بنزین خودرو پایین بیاید.
 
از سوی دیگر افرادی نیز هستند که معتقدند کیفیت بنزین در جایگاه‌های مختلف متفاوت است، ‌به این صورت که بنزین برخی جایگاه‌ها دوام بیشتری در باک دارد و برخی دیگر به اصطلاح زود می‌پرد.
 
 
در کنار این دو اما افرادی نیز هستند که فرایند سوخت‌گیری را بر عهده کارگران جایگاه می‌گذارند. این افراد معتقدند برخی کارگران بنزین کمتری تحویل می‌دهند اما پول بیشتری می‌گیرند.
 
بیژن زنگنه، وزیر نفت در این‌باره اعلام کرده است که اگر چنین تخلفی در جایگاه‌ها رخ دهد، مردم باید آن را به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منعکس کنند؛ چرا که این مساله علاوه بر اینکه جنبه کیفری دارد، شرکت پخش به عنوان یک موضوع انضباط مدیریتی با آن برخورد خواهد کرد و جرائمی اعمال خواهد شد.
 
وی با تاکید بر این‌که البته لازم است مردم نیز در زمان سوخت‌گیری دقت کافی را داشته باشند، تصریح کرد: شیوه صحیح سوخت‌گیری و توجه به مسائلی که متوجه تخلف جایگاه‌ها شوند، موضوعی است که ما از همه مردم خواستاریم.
 
به گفته او مردم می‌توانند کم‌فروشی را با شماره ۰۹۶۲۷ اطلاع دهند و در همه جایگاه‌ها، تابلوهای اضطراری نصب شده که یک شماره مربوط به همین موضوع است.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کم ‌فروشی بنزین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تاراv4 : سلام منم ۲۱ /۹تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده یه چند بار تماس گرفتم گفتن نیمه دوم داره فاکتور میشه
S3 وزارت اقتصاد : سلام من ۵دی ماه تمام مدارکم اوکی شد.۲ اردیبهشت هم موعد تحویلم بود هنوز شاسی تخصیص ندادن و هرچی هم پیگیری کردم ،چه تلفنی و چه حضوری . متأسفانه تا الان هیچ فایده ای نداشته...... دیگه کلا نا امید شدم خدا ازشون نگذره که اینطوری مردم رو گرفتار کردن........
شاهین اتومات فروش فوری دی ماه : بله خوب درسته رنگ سفید ممکنه انواع مختلف داشته باشه که البته در طرح فروش چیزی مشخص نشده اما مسئله اینجاست که شما مطمئن هستید از فروش های فوق العاده دیماه خودرویی تحویل مشتری شده چون همین بزرگوار که صبح نظر دادن مربوط به طرح مادران بودن با پیگیری از طرف شرکت هم هیچ اطلاعی مبنی بر تحویل خودرو به مشتری تحت قالب این طرح بدست نمیاد تو شبکه های مختلف هم کسی نیست که ثبت نام انجام داده و تحویل گرفته باشه با این وضعیت به نظر اقدام به طرح دادخواست حقوقی مبنی بر الزام به تحویل خودرو و محکومیت شرکت حد اقل باعث میشه هرچه سریع تر با توقیف خودرو هایی که ممکنه تو انبار شرکت باشن به نتیجه برسیم قاعدتاً با پیگیری یک نفر و صدور حکم به نفعش دیگر مشتریان هم می تونن از اون حکم استفاده نمایند و مطالباتشون سریع تر به نتیجه برسه افسوس که چرا باید به مشتریان بی تفاوت باشن مگر پول ما گوشش پاره بوده حتی مازاد بر مبلغ اعلانی هم‌ از مشتریان جمع‌آوری کردند اما همچنان بی نتیجه هست
T8 : سلام، دوستان تاریخ تحویل سیستمی رو کجا ثبت کردن؟
J4 : از نمایندگی شاهرود ثبت نام کردم
J4 : ثبت‌نام 29فروردین..12اردیبهشت تایید وفاکتور شد...19ارسال مدارک...امروز خبر دادن در حال حمل ...رنگ مشکی متالیک
سعید : کسی تازگی با سایپا تماس نگرفته؟
شاهین : بله صحبت های شما متین ولی در مورد فروش فوق العاده دیماه ک تمام خودرو ها سفید هستن نظریه اشتباهی رنگ سفید چند نوع داره سفید روغنی سفید یخچالی سفید شیری سفید دو پوششه بستگی به خط تولید داره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
یعقوب : اگه بخوان سقف رو تعویض کنن که دیگه ماشین به چه دردمون میخوره
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : از 7 دی تا 24 دی تکمیل وجه داشتند.
ایکس 33 اتومات اسماعیل : چرا ایکس 33 فاکتور نمیشن
محسن : . . ..... دَمت گرم آبی کبود . ...... تو دیگه کی هستی . ..... اگر کاره ای بودم ، می گذاشتمت مسئول فنی در ایران خودرو . . . 😁😁😁
X55PRO مهدی : سلام دوستان من هم مثل شما البته قبل از سال هرروز ایجا بودم فقط پیام گذاستم که نا امید نباشید ثبت نام 17 دی لیزینگ 29 بهمن واریز وام البته با پیگیری خودم از بانک شهر 17 اسفند مجوز خروج 26 اسفند حمل 28 اسفند پارکینگ مرکزی به خاطر تعطیلات 5 فروردین تحویل تجربه من 1.فقط از نمایندگی محل ثبت نام پیگیر باشید نه صدای مشتری چون سیستم یکی هست 2. هر چند روز یکبار پیگیری کنید از نمایندگی که ثبت نام کردید 3.اگر مشکلی نباشه معمولا 60 روز عادی تحویل میدن 4.دوستان تاریخ های ثبت نام تایید لیزینگ واریز وام تخصیص شاسی رو برای دیگر دوستان به اشتراک بزارید من از روی تاریخ ها پیگیر کارم بودم مثل واریز وام درضمن من هیچ پول اضافی هم پرداخت نکردم اگر سوالی هست در خدمتم انشالله همه زودتر به خودرو ها شون برسند مخصوصا اونایی که ماشین زیر پاشون رو فروختن
راست نگو : خسته نباشی اقدام کن
شاهین : هنوز دیماه منتظرن همون تابستون که گفتم تحویل میدن بهمنو دیگه کلا3هفته داریم تابستون بیاد.یک سال انتظار واسه یه ماشین اصلا نداشتم همچین تجربه ای .حدود10ماه توی این کانال بودم به اتدازه تمام این 40 سال عمرم اینجا پیام و کامنت خوندم.صاحب کانال فک کنم ول کرد رفت وا داد.ما هنوز اینجاییم هم دیگه رو دنبال میکنیم ببینیم ماشین کی میاد.
علی : بااین طرزحرف زدنت فک نکنم خیرشو ببینی
خوشپور اریزو5 : نمایندگی 430بهرامی منش اسلامشهر واقعا کلاه بردار و دزد به تمام هستند 27دی ثبت نام نقدی انجام شد همه مدارک اعم از بیمه برگ سند کارت خودرو اومده و مجوز خروج 20اردیبهشت خورده پیمانکار حمل هم حامد بار تعیین شده ولی نمایندگی میگه تا تریلی فقط برای خودمون 8ماشین پر نشه نمیفرستن و ما باید منتظر باشیم 6تا ماشین دیگه از همین نمایندگی مجوز بخوره بعد نمایندگی زنگ بزنه پیگیری حمل را انجام بده این کجای قانونشون نوشتن. در ضمن بماند موقع وبت نام چقدر قول تحویل خودرو تا قبل عید را دادن
S7+ تحویل خرداد : سلام شما از کجا می دونید 6 ماه تاخیر داره. من هم زنگ زدم نمایندگی، گفتن تگرگ اومده ماشین ها خراب شدن قرار هست تعویض کنن.حالا واقعا بدنه رو تعویض می کنن یا صاف کاری می کنن نمیدونم.