نیروگاه 16 سیلندر بوگاتی همچنان زنده خواهد ماند!

 

نیروگاه 16 سیلندر بوگاتی همچنان زنده خواهد ماند!

 
نیروبخش گران‌ترین خودروی صفرکیلومتر دنیا یعنی La Voiture Noire و همچنین سریع‌ترین خودروی جاده‌ای تاریخ یعنی شیرون سوپر اسپورت 300+ بوده است. اگر اولین کانسپت های معرفی شده در زمان حمایت فولکس‌واگن را در نظر بگیرید، از اواخر دهه 90 میلادی در بازار حضور داشته است. سال 1998 خودروی EB118 با پیشرانه 18 سیلندر 6.3 لیتری معرفی شد و یک سال بعد هم EB218 پدیدار شد. همان سال نیز شیرون 18/3 را دیدیم.
 
 
هر سه خودرو همانند EB 18/4 ویرون 1999 از پیشرانه‌های تنفس طبیعی استفاده کرده‌اند و بوگاتی هم سرانجام تصمیم گرفت تا برای کانسپت به‌روز شده ویرون در سال 2000 از پیشرانه 16 سیلندر 8 لیتری استفاده کند. این پیشرانه در مدل تولیدی به چهار توربو مجهز شد و هنوز هم در شیرون بکار رفته است. نیروگاهی که قدرت 1577 اسب بخاری دارد…
 
 
خب تمامی این‌ها را گفتیم تا بگوییم که درباره نیروگاه افسانه‌ای بوگاتی یعنی پیشرانه 16 سیلندر صحبت می‌کنیم.
 
 
اگر از ته دل به این جمله که “جایگزینی برای حجم بالای پیشرانه وجود ندارد” اعتقاد دارید پس از شنیدن اینکه پیشرانه 16 سیلندر بوگاتی به این زودی‌ها بازنشسته نخواهد شد خوشحال می‌شوید. علیرغم قوانین آلایندگی بسیار سختی که وجود دارد، مدیر بوگاتی گفته پیشرانه این برند تا اواخر دهه جاری میلادی تولید خواهد شد. استفان وینکلمن با اشاره به پیشرانه 8 لیتری کمپانی گفته که این نیروگاه جواهری با ارزش است. این پیشرانه یک فاکتور فروش منحصربه‌فرد برای بوگاتی است زیرا هیچ خودروساز دیگری چنین چیزی تولید نمی‌کند.
 
 
وینکلمن خاطرنشان ساخته هربرت دایس مدیرعامل گروه فولکس‌واگن از ارزش‌های این پیشرانه آگاه است و بنابراین نمی‌خواهد آن را بازنشسته کند.
 
 
به این ترتیب جانشین شیرون به احتمال زیاد از قوای محرکه حجیمی استفاده خواهد کرد اما احتمال دارد دومین محصول بوگاتی با تنظیمات بسیار متفاوتی تولید شود. ما به این زودی‌ها جانشین شیرون را نخواهیم دید زیرا تولید نسل فعلی این خودرو تا اواخر سال 2021 ادامه خواهد داشت. کمتر از 100 دستگاه از این خودرو وجود دارد که می‌توان هر یک را با بهای حدود 3 میلیون دلاری به خانه برد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سیلندر بوگاتی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 11 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر،اردیبهشت : مگه میشه ما ۸ اردیبهشت هستیم فاکتور نشدیم هنوز بعد روز های بعد رو فاکتور کردن🤔
رضاکهنوج : ۳۱۴من مال تیرماه بودم ده روزپیش تبدیل به جی ال ۳۱۴ازم گرفتن
# : سود تاخیر( اگر بدهند) روز شماره.ربطی به تاریخ سی ام و این ماه و اون ماه نداره.
ماری : من واریزی ۸ خرداد هستم
ماری : من ۸ خرداد هستم واریزی
شاهین پلاس : جناب الان ما باید چه بکنیم یعنی درست میشه احتیاج نیست استرس بگیریم
علی : دوستان سلام خوب هستید چون من می‌خوام فردا برم نمایندگی اگه امکانش یک نفر از صفحه اصلی فاکتور شدن اسکرین شات بگیره برای من بفرسته ممنون میشم ممکنه فردا لارم بشه که نشون بدم منم فاکتور بشم از جاماندگان هشتم هستم
شاهین 11اردیبهشت : سلام چطور 8ام فاکتور نشده و من 11ام هستم فاکتور شدم . فکر کنم شب جمعه خوبی بود بعدش امروز 30ام بود فکر کنم بخاطر سود تاخیر یک ماه قبل رو ندن و یک ماه هم اینجا طولش بدن دو ماه رو میخورن
شاهین 11اردیبهشت : سلام چطور 8ام فاکتور نشده و من 11ام هستم فاکتور شدم . فکر کنم شب جمعه خوبی بود
# : بنده احتمال میدم،در تاریخ 8 اردیبهشت سیستم بارگذاری سایپا دچار مشکل شده،متصدیان سیستم نتوانستد این باگ سیستم را رفع کنند.بعد از تاریخ 9 به بعد تا 11 اسناد رسیده را بدون اشکال وارد سیستم کردند.بعدا سر فرصت نشستند اشکال روز 8 اردیبهشت را برطرف کردند و حواله های آن روز را از فایل بایگانی منتقل کرده و حالا بارگذاری کردند.همانطور که ملاحظه کردید شماره پذیرش اغلب افرادی که در این 3 روز فاکتور شدن،از افراد تاریخ هشتم اردیبهشت پایین تر و کمتر است.این مشکل در سیستم های یکپارچه بارها پیش آمده و مسبوق بسابقه است.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا اس : انشالله بحق محمد وآل محمد خانواده رئیس و معاون سایپا به دردی گرفتار بشن که تا آخر عمرشون همراهشون باشه بحق امیرالمومنین همگی بگین آاااامین
رضا : سلام سایت پیگیری سایپا رو بزن برات میاره
احمد : ممنونم از پاسخگویی شما از حساب دیگر همون ثبت نام کننده هم میشه ؟ مثلا واریزی اول بانک ملی همون شخص بوده الان درتکمیل وجه حساب بانک مهر همون شخص میخوایم واریز کنیم
پینوکیو : پانا سی اذر فاکتور شدم
کوییک آر اس : همون صاحب حساب باشه، اگه کوییک اس و جی ایکس ال باشه می تونی بری بانک صادرات حواله بدی به نمایندگی
احمد : سلام دوستان یک راهنمایی میخواستم برای تکمیل وجه حتما باید از همون حساب ثبت نانم کننده پول واریز بشه یا حساب دیگر واشخاص دیگه هم میتونیم واریز کنیم لطفا دوستانی که اطلاع دارن پاسخ بدن ممنونم
ساینا تک : اون بنده خدایی ک میگه 50روز رو در نظر داشته باش منظورش بعد ازینکه 3ماه قانونی از زمان تکمیل وجه گذشت باید 50روز دیگ هم صبر کنی حالا شانسی هست بستگی داره اوضاع بهتر بشه داخل همون 3ماه بهت بهت امکان هم داره از زمان تکمیل وجه 130روز طول بکشه اما تا الان همه بالای 3ماه تاخیر دارن
ساینا تک : تکمیل وجه مرداد نداریم فک کنم اگر باشه فرسوده ها هستن ک بعد اسقاط ماشین و گواهی اسقاط، تکمیل وجهشون افتاده داخل مردادماه
مرتضی : کیوک بیشترین افزایش تغییر قیمت در بازار داشته توی یکماه اخیر
مهدی : فکر میکنم از فیوزهای باشه