از ساخت خودروهای جنگی تا تولید ماسک بهداشتی در شرکت های خودروسازی/ انجام مسئولیت اجتماعی خودروسازان در قالب مبارزه با کرونا

 

از ساخت خودروهای جنگی تا تولید ماسک بهداشتی در شرکت های خودروسازی/ انجام مسئولیت اجتماعی خودروسازان در قالب مبارزه با کرونا

 
اعلام آمادگی تولید محصولات بهداشتی و ماسک در شرکت های خودروسازی در حالیست که نگاهی به سابقه خودروسازان در زمان جنگ تحمیلی نیز نشان از انجام مسئولیت های اجتماعی این صنعت در هر بازه زمانی است.
 
با وقوع جنگ تحمیلی شرکت‌های خودروسازی، اولویت خود را کمک به جبهه‌های جنگ قرار دادند و در نتیجه اغلب خودروسازان به تولید خودروهایی دست زدند که بتوانند به کمک نیروهای نظامی بشتابند. در دوران جنگ، تیراژ تولید خودرو همچنان پایین بود و کارخانه‌های خودروسازی در خدمت جبهه‌ها بودند.
 
در این دوره و در حالی که کنترل کارخانه‌های خودروسازی عمده کشور به دست مدیران دولتی قرار گرفته و شرایط کشور جنگی بود، سرمایه‌گذاری اصلی دولت، بر توسعه ساخت خودروهای سنگین و باربری تمرکز یافت تا خودروسازان با تولید این خودروها بتوانند به کمک جبهه‌های جنگ، بشتابند.
 
به طوری که تولید جیپ های فرماندهی و پوکه های توپ در شرکت های خودروسازی انجام می شد. انجام چنین اقداماتی از سوی خودروسازان که در راستای مسئولیت های اجتماعی آن ها بود، امروز و در شرایطی که کشور و دولت درگیر مقابله با ویروس کرونا هستند، شکل دیگری به خود گرفته و خود را در قالب تولید محصولات بهداشتی نشان داده است. 
 
امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در‌گفت و گو با خبرنگار خودروکار با اشاره به انجام مسئولیت های اجتماعی از سوی خودروسازان می گوید: سابقه انجام این اقدام در میان خودروسازان به سال های جنگ و ساخت قطعات جنگی بر می گردد و حال نیز با در جبهه بهداشت با اقدام به تولید وسایل بهداشتی مسئولیت اجتماعی خود را اجرایی می کنند.
 
وی با بیان این که در سال های اخیر نیز همواره به دنبال اجرای مسئولیت های اجتماعی خود بوده اند، می افزاید: بخشی از این مسئولیت ها نوشته و برخی دیگر نانوشته هستند ضمن آن که تولید همراه با زیان خودروسازان در دوسال گذشته با هدف حفظ حقوق مصرف کنندگان از دیگر مسئولیت های اجتماعی خودروسازان بوده اما از سوی مردم و مسئولان دیده نمی شود.
 
این کارشناس صنعت خودرو با اشاره تولید ماسک در شرکت های زیرمجموعه خودروسازان تصریح می کند: استفاده از ظرفیت شرکت های زیرمجموعه در کنار فعالیت ادامه دار تولید در شرکت های خودروسازی با هدف انجام تعهدات در شرایطی که تعطیلی همه ادارات و کارخانه ها تاکید می شود نیز نشان از مسئولیت این شرکت ها دارد.
 
کاکایی ادامه می دهد: در مجموعه ای همچون ایران خودرو حدود ۳۰ هزار پرسنل و سایپا نیز ۲۰‌ تا ۳۰ هزار پرسنل در رفت و آمد هستند که انواع اقدامات پیشگیرانه برای همه این افراد در حال انجام است و تبعات آن کاهش تنش های اجتماعی خواهد بود.
 
این کارشناس صنعت خودرو با بیان این که خودروسازان امیدوارند که این تلاش ها دیده شود، تصریح می کند: اقداماتی که از سوی دو خودروساز اصلی انجام می شود مردم این وظیفه را از سوی دولت می دانند در حالی که خودروسازان سهامدار خصوصی دارند و در حال انجام مسئولیت اجتماعی خود هستند تا با کمترین تنش وظایف خود را در قبال مشتریان و جامعه عمل کنند.
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تولید ماسک بهداشتی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کمال
0

در اهمیت تولید و صنعت شکی نیست ولی این مقاله سوالات زیادی را در ذهن می پروراند .
23:37  1398/12/21
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسین : شما گفتین قراره بجای 418 م 470 ازتون بگیرن و 90 روزه تحویل بدن هنوز چیزی مشخص نشده شما گفتم گفتم راه انداختین صبر کنید
لاماری سفید28آذر : تخصیص شده ولی پلاک نشده
سورن باز : یک سورن پلاس دارم دوگانه 220تا رو پر میکنه .پژو میخوره چیکار کنم
مهدی پلاس : درودبرشما شقایق خانم حالا حتما ۱۶ فروردین ماه پیامک تکمیل وجه میا مطمئن هستی. ممنون‌از اطلاعات شما
عای : منظورتون متوجه نشدم ، لطف توضیح بدین
شَهین : ما هم گفتیم اگه آشنا داری بهش بگو یه کاری کنه شاهینتو زودتر تحویل بگیری 😁
بیکران : سلام منم پیش فروش تحویل خرداد بودم تبدیل جی ال واریز کردم ماشین و هم گرفتم از ترس افزایش قیمت فکر کردم ساندروف ارزش این همه ریسک و نداشت آدم ۳ ماه منتظر بمونه حالا افزایش قیمت بیاد یا نیاد اون وقت هم نگن بیا جی ال ببر.
حامد : سلام حدودا ۶روز زمان مفید داره یادتون باشه حتما سخا (کدپستی )رو تایید کنید
شقایق : برین کامت ۲۷ مو بخونین که چی نوشتم دوهزاریتون بیفته چی‌گفتم گفتم که مدیر اشنا دارم دوباره بخونین چی نوشتم تا بفهمین شاهین پلاس داستانش چیه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی آریزو 5 : در جواب آقا سعید. اگه سخات ردیف باشه نهایتا 2 هفته همه تیکها میخوره بجز آخریش که تحویله بیمه هم صادر بشه برات پیامک میاد
سورن پلاسxu7p تحویل خرداد 404 : ابطال سند تقریبا یک ماه زمان بر هست تنها کاریم که میتونی انجام بدی 096440مرتب زنگ بزن و پیگیر باش
راضی : کلاه منم برداشت
مسعود : اون مفت بره
Emad : سلام ماشینتون هر وقت اومد خودشون واستون محاسبه میکنم میفرستین تهران سه ماه بعد واریز میشه به حسابتون
محسن x33mt : منم 4 فروردین چکم پاس شد. خبری از فاکتور. نیست ولی. شما مدل 403 خوردید؟
سعید : دوستان توی کاستومر بعد از تکمیل وجه که اسفند انجام شده نوشته تخصیص شاسی ، چند وقت طول میکشه تا این مرحله رد بشه کسی میدونه
مهدی : تشکر ممنون که جواب دادین
سایناتحویل16اسفند : سلام منم 16بهمن تکمیل وجه کردم که تحویلش 16اسفند بود که الان تو تاخیره نیومده تو وضعیت خودرو هم نگاه کردم هنوز تو حالت آماده برای تخصیص هستش
امیرحسین : سلام و عرض ادب ببخشید اگه تحویل سیستمی آخر فروردین باشه ،امکانش هست تو این دو هفته کاراش رو انجام بدم ،هنوز ماشین فاکتور نشده .