رکود مطلق دو ماهه در معاملات خودرو

 

رکود مطلق دو ماهه در معاملات خودرو

 
بازار خودرو این روزها دستخوش سایت های خرید و فروش و قیمت های مندرج در آن شده و این در حالیست که فعالان این بازار نگران افزایش تقاضا همزمان با بازگشایی بازار و همچنین دوران پساکرونا بوده و بر افزایش عرضه با هدف تعادل در قیمت ها تاکید دارند.
 
بازار خودرو  یکی از شاخص های اندازه گیری تورم به شمار می رود و این روزها دماسنج این بازار در بالاترین سطح قرار دارد. فعالان بازار روند رو به رشد قیمت ها را غیرواقعی می دانند و بر این نکته تاکید دارند در شرایطی که بازار از اسفند ماه در تعطیلات به سر می برد و در عین حال هیچچ عرضه ای نیز انجام نمی شود چگونه قیمت ها روند افزایشی در پیش گرفته است؟ این بازار همواره یکی از پر حاشیه ترین بازارها به شمار می رود و در حال حاضر نیز سایت های خرید و فروش اداره کننده این بازار به شمار می رود. اما با این حال این نگرانی وجود دارد که با بهبود اوضاع وضعیت تقاضا به کجا خواهد رسید؟  
 
نعمت الله کاشانی، نایب رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با اشاره به تداوم رکود بازار خودرو می گوید: در حال حاضر قیمت هایی در سایت های خرید و فروش اعلام می شود که هیچ مرجع مشخصی ندارد و بدون شک قیمت های درج شده در این سایت ها واقعی نیست چرا که از 20 اسفندماه تاکنون خرید و فروشی انجام نشده و در عین حال نیز مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری خودرو نیز تعطیل بوده و هیچ معامله ای انجام نمی شود.
 
وی با تاکید بر این که در حال حاضر اولویت مردم بیماری کرونا و مبارزه با آن است، می افزاید: مردم در حال حاضر به هیچ عنوان به فکر خرید و فروش خودرو نیستند و حال باید در انتظار بازگشایی بازار از شنبه آینده بود تا مشخص شود قیمت ها به کجا خواهد رسید.
 
کاشانی ادامه می دهد: در هفته های گذشته به دلیلی تعطیلی بازار و همچنین خودروسازان هیچ عرضه ای به بازار انجام نشده بنابراین هنوز روند قیمتی خودروها به طور کامل مشخص نیست.
 
نایب رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در خصوص پبش بینی بازار از وضعیت تقاضا در در شرایط فعلی و همچنین پساکرونا می گوید: در بازار شب عید به دلیل شیوع ویروس کرونا خرید و فروش بسیار اندک بود بنابراین نیازها چندان تامین نشد حال نیز که بر استفاده از خودروی شخصی تاکید می شود به طور قطع نیاز به خرید خودرو افزایش می یابد بر این اساس پیش بینی می شود که همزمان با بازگشایی بازارها شاهد تمایل به خرید و فروش خودرو باشیم.
 
وی ادامه می دهد: این وضعیت پس از کرونا نیز چندان قابل پیش بینی نیست و نمی توان درک درستی از کاهش و یا افزایش قیمت ها در دوران پساکرونا داشت بنابراین اظهارات مطرح شده مبنی افزایش فعلی قیمت ها چندان سندیتی ندارد.
 
کاشانی با اشاره به توقف خرید و فروش خودرو از 20 اسفند ماه اظهار می کند: پیش از این تاریخ نیز خرید و فروش بسیار محدود انجام شده بود و به طور قطع می توان گفت که بازار خودرو دو ماه است که در رکود مطلق به سر می برد. 
 
به گزارش خودروکار، این اظهارات در حالی مطرح می شود که نگاهی به روند قیمت ها پس از تعطیلات نوروزی نشان از افزایش دارد این در حالیست که رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو نیز بارها بر غیرواقعی بودن این قیمت ها تاکید کرده اما با این حال این اقدام اثر روانی خود را به همراه داشته است. حال باید در انتظار نخستین روز کاری بازار خودرو باقی ماند تا مشخص شود قیمت های اعلامی تا چه اندازه به واقعیت نزدیک هستند.
 
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , معاملات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هیراد : آره واسه ما هم امروز پیامک احراز هویت و آدرس اومد
یوسف : واسه چانگان cs55? در مرحله ارسال به خودروساز هستید شما؟
J7 : منم این مشکلو دارم هرروز زنگ میزنم الکی میگن پیگیری میکنیم خبری نمیشه امروز یکم با تن صدای بالاذحرف زدم اپراتور خانم بی ادب در کمال پررویی میگه صسر من داد نزن میگم خانم ۵۰ روزه ماشین شاسی شده ولی تو مرحله بیمه گیر کرده پررو تلفنو قطع کرد .جالبه اینه همکارمون سه روز بعد ما تکمیل وجه کرده همون ماشین همون ارگان تمام مراحلش طی شده فقط تحویل مونده خانم پررو میگه حالا شما زنگ زدین ماشین خودتونو پیگیری کنین یا همکارتونو!!! بخدا خیلی پررو هستن ‌من قیلا از سایپا و ایرانخودرو هم خودرو گرفتم ولی نهایت تاخیرش ده روز بوده .این الان وارد هفتمین ماه شد تازه طلبکارم هستن
121 : سلام الان براي منم بيام سامانه سخا و احراز هويت اراسل شده البته بنده 2 هفته قبل انجام دادم و مامور ست آمد درب منزل و الان در سامانه سخا تاييد شده توسط بست نمايش داده ميشه
سهند : پس چرا این دستور فقط برای شاهین است چون ایران‌خودرو داره فاکتور میکنه شرکت سایپا هم سایر خودروهای خودش و داره فاکتور می کنه همچنین چیزی اصلأ وجود ندارد الکی به شما گفتند
سعید8 : منتظر یکشنبه باشیم ببینیم شرایط ثبت نام چطوره
حسن : سلام آقا رضا شما چه ماشینی ثبت نام کرده بودین ساینا یاشاهین که الان تونستین اطلس بنویسین؟وسوال دیگه هم اینکه شما طرحه یکپارچه دی ماه بودین یا یکپارچه که۱۰۰تومن مسدود میکردن؟
بیتا : بله الان برای من پیامک سامانه سخا جهت احراز آدرس و هویت ارسال شد
اطلس : سلام خدمت دوستان کسی پذیرش اسفند فاکتور شده و اگر اطلاعاتی دارین ما را هم در جریان بزارین خداخیرتان بده و ممنون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ارسام : بزن تا نزنی فاکتور نمیشه روی همین گزینه میچرخه
رضا : فاکتور شدی یعنی
6دنده : سلام پروندتون دیر رفته سازمان وکرنه تا الان فاکتورشده بودین
سورون تحویل بهمن : سلام دوستان چند روزه منتظر پلاک‌ هستم خبری نشده کسی امروز پلاک نشده؟
رضا : چقدر اطلاعات فنی شما بالاست!!!فیلم هندی تعریف می کنی آقا این چیزی گه شما گفتین در مورد ماشینی که توی بیابان تو سیل گیر افتاده وآب بردتش آقا خداوکیلی خیلی این قضیه رو حماسی نکنید اولا که‌گفتن سیل به محوطه ماشینهای آماده نرسیده دوما آبگرفتگی بوده نه سیلی که ماشین رو با خودش ببره
شیراز : قیمت‌ها کاهشی است چون منابع ارزی بلوکه شده در بسیاری از کشورها آزاد شده
زهره : پیامک پارس سفارشی زمستان کی میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
207اسفند : بفکر پلاک باش داداش 🤣🤣🤣
دنا اتومات 29 اسفند 4463 : دوستان بعد از فاکتور حتماً ی سر به نمایندگی بزنید من ایران‌خودرو آشنا دارم اون امروز بهم گفت که جدیداً مشکل سخا و آدرس پیدا میکنن بعضیا،پلاکتون به تاخیر میخوره اگه پیگیری نکنید
مجتبی : فقط600 نفر نتونستن تکمیل وجه کنن که تا فردا تکلیفشون روشن میشه