سایپا برنامه دارد تا در ادامه تولید زامیاد آپشنال و پراید وانت آپشنال، نسخه های فیس لیفت کوییک و ساینا را به بازار عرضه کند. «کوییک ۹۹» و «ساینا ۹۹» نام پروژه هایی است که برای نمونه های فیس لیفت این خودروها انتخاب شده است و قاعدتا این خودروها نیز بنا به رویه جاری صنعت خودرو ایران، همزمان با تیبا و ساینا و کوییک فیس لیفت نشده بر روی خط تولید می رود. پدیده ای که به راستی در جهان نادر است.
بر اساس تصاویر منتشر شده کوییک ۹۹ و ساینا ۹۹ نسبت به نمونه های فعلی با سه تغییر اصلی عرضه خواهند شد. تغییر در بخش جلو، عقب و تریم داخلی از جمله تفاوت های میان نمونه های فعلی ساینا و کوییک با نسخه های جدید است. تغییر گرافیک چراغ ها و برخی جزئیات سپر و جلو پنجره باعث شده تا کوییک ۹۹ و ساینا ۹۹ در بحث ظاهری تا حدی به روزتر از نمونه های فعلی باشند.
تصویری که چندی پیش از بازدید مدیرعامل مپنا از مرکز تحقیقات سایپا منتشر شد، نکته ای قابل توجه و نه چندان واضح را در دل خود داشت. در گوشه سمت راست تصویر مورد نظر، طرح های کوییک ۹۹ دیده می شود و مشخص است که فیس لیفتی برای این خودرو نسبت به نمونه ساده در نظر گرفته شده است.
به نوشته اسب بخار، اضافه شدن طرحی جدید روی سپر کوییک ۹۹، نشان می دهد که سایپا هم از امتداد خط بینی و چشم یوز ایرانی در طرح های جدید خود استفاده کرده و احتمالا این ویژگی در ساینا ۹۹ هم دیده خواهد شد. از سویی برخی منابع می گویند که در این تغییر، گرافیک چراغ ها، جلو پنجره و طرح مه شکن نیز به روزتر شده است.
همچنین تغییرات بیشتر در بخش کابین، باعث ارتقای نسبی فضای داخلی کوییک و ساینای جدید شده است. در تصویری که چند روز قبل از بازدید مدیرعامل بانک تجارت از مرکز تحقیقات سایپا منتشر شد، مشخص گردید که طراحان این شرکت تا حدی الگوی قبلی داشبورد ساینا و کوییک را در نمونه های فیس لیفت حفظ کرده اند. اما قطعاتی که به صورت یک پارچه در مجموعه داشبورد حضور ندارند، تغییر کرده اند و مانند قاب روی جلو آمپر سبکی جدید را به خود گرفته اند. تغییرات بخش کابین ساینا ۹۹ و کوییک ۹۹ به مراتب بیشتر از ظاهر بیرونی خودرو است و الگوی جدیدتری برای محل نمایشگر در این خودروها استفاده شده است. تغییر سبک ظاهری جلو آمپر، کنسول میانی، رودری ها، غربیلک و… از جمله این تغییرات به حساب می آید.
اما آنچه که مشخص است، فعلا قوای محرکه این دو خودروی به روز شده تفاوتی با نمونه های فعلی و قبلی ندارد و همچنان از پیشرانه M15 و جعبه دنده دستی در آن ها استفاده خواهد شد. پیشرانه این خودروها ۱۵۰۳ سی سی حجم دارد و ۸۷ اسب بخار را با ۱۲۸ نیوتن متر تولید می کند. این توان از طریق جعبه دنده دستی ۵ سرعته به چرخ های جلو می رسد. این پیشرانه تطبیق لازم را برای اجرای استاندارد یورو ۵ دارد و احتمال نصب سری یورو ۵ پیشرانه M15 روی کوییک ۹۹ و ساینا ۹۹ وجود دارد.
آنچه که مشخص است، ساینا ۹۹ و کوییک ۹۹ با استانداردهای اجباری ۸۵ گانه همراه شده اند و در ابتدا با دو نمونه پایه و فول آپشن به بازار عرضه می شود.
کوییک ۹۹
در ساینا ۹۹ و کوییک ۹۹ می توانیم شاهد این ویژگی ها باشیم:
شیشه ها و آینه های برقی
تهویه الکتریکی دستی
دستگیره های جدید
چراغ روشنایی روز
سنسور پارک عقب
تطبیق با استاندارد جدید عابر پیاده
سامانه GSI جعبه دنده
سامانه BCM و کنترل مرکزی خودرو
سیستم صوتی USB، رادیو و AUX
طرح جدید فرمان و دسته دنده
رینگ فولادی
فرمان هیدرولیک
اخطار کمربند ایمنی
همچنین در نسخه فول آپشن ساینا ۹۹ و کوییک ۹۹ چنین ویژگی هایی دیده می شود:
رینگ آلومینیومی
نمایشگر ۷ اینچی لمسی
بلوتوث
نمایش صفحه تلفن همراه روی نمایشگر خودرو
رهیاب ماهواره ای
دوربین عقب
شیشه های دودی عقب
سنسور نور
تریم داخلی چرم و پارچه
سنسور باد لاستیک
کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
هنوز مشخص نیست که سایپا با چه فرایندی عرضه کوییک ۹۹ و ساینا ۹۹ را آغاز می کند. اما آنچه که قطعی شده، تولید و عرضه این دو نسخه جدید در سال جاری است.