فورد میزان آسیب پذیری رنگ بدنه خودروها را با فضولات مصنوعی آزمایش می کند

 

فورد میزان آسیب پذیری رنگ بدنه خودروها را با فضولات مصنوعی آزمایش می کند

 
با فرا رسیدن روزهای گرم سال، بسیاری از مردم سعی می کنند خودروهای خود را بدور از نور مستقیم آفتاب و در جاهایی مثل زیر درختان پارک کنند. به احتمال زیاد شما هم تجربه کرده اید پس از پارک نسبتا طولانی مدت خودرو در زیر یک درخت، بدنه آن از خرابکاری های پرندگان کوچک و بزرگ بی نصیب نمی نمانده و گاها بسیار کثیف می شود!
 
اما کثیفی تنها اثر منفی فصولات پرندگان نیست، چرا که بخش سفید رنگ این فضولات اسید اوریک دارد و اگر در اولین فرصت از روی بدنه تمیز نشود، ممکن است به رنگ خودرو آسیب بزند.
 
خوشبختانه این مساله از دید خودروسازان پنهان نمانده و آنها به شیوه های مختلف تلاش دارند با مشکلات مشابه مقابله کنند. فورد یکی از این خودروسازان است که با روشی جالب به جنگ فضولات پرندگان رفته است!
 
 
خودروساز آمریکایی به منظور محافظت از رنگ محصولات خود در برابر خرابکاری های پرندگان، اخیرا به تولید فضولات مصنوعی رو آورده و با پخش کردن آنها روی بدنه اثرات منفی مواد اسیدی را شبیه سازی می کند. برای این کار مهندسان فورد قطرات سنتتیک را روی پنل های تست اسپری نموده و سپس آنها را در معرض دمای بالا – بین 40 الی 60 درجه سلسیوس – قرار می دهند تا شرایط واقعی تا حد زیادی شبیه سازی شود.
 
با توجه به متفاوت بودن رژیم غذایی پرندگان در نقاط مختلف جهان، فورد می تواند در شیوه ابداعی خود میزان اسیدیته و در نتیجه شدت صدمه به رنگ خودرو را نیز شبیه سازی کند.
 
در کنار ارزیابی صدمات ناشی از فضولات پرندگان، فورد تست های دیگری را روی رنگ بدنه انجام می دهد. پخش مخلوط اسید فسفریک، مواد شوینده و گرده های سنتتیک روی پنل ها و قرار دادن آنها در معرض حرارت بالا یکی از این موارد است. بررسی آثار گرده ها و شیره های آزاد شده از درختان و همچنین تاثیر گرما و سرما بر رنگ پریدگی بدنه دیگر آزمایش جالب این کمپانی آمریکایی است.
 
 
علاوه بر موارد یاد شده، فورد تابش بی وقفه نور فرابنفش به مدت 6 هزار ساعت (معادل 250 روز) را نیز آزمایش می کند. هدف از این تست شبیه سازی قرار گرفتن خودرو در معرض شدیدترین نور موجود روی کره خاکی به مدت 5 سال، عنوان شده است.
 
ناگفته نماند شرکت فورد برای محافظت از رنگ بدنه در برابر فضولات پرندگان یا هر نوع ماده دیگر، به مالکین توصیه می کند به طور منظم خودروهای خود را با آب ولرم و شامپوهایی با pH خنثی بشویند.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , فورد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

میلاد
0

چه خبره؟ اونجا مگه گرازا پرواز میکنن؟
21:13  1399/02/28
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s5 : سلام. ثبت نام 30 مهر شاسی نشده
سعید : سلام. من تحویل 24 دی بودم، چند روز پیش فاکتور شد. به احتمال زیاد برا شما هم چند روز دیگه فاکتور میشه. 4 تا 5 ماه تاخیر داره
زهرا : از ثبت نام شهریور ماهی ها که هنوز شاسی نشده اطلاعی دارید؟؟
زهرا : من شهریور بودم و شاسی نشده
کاظم : فکر کنم تا سال‌ها باید به پیشنهادات غیر اجباری سایپا فکر کنیم و قبول نکنیم.
منصوری : سلام اسفندیا کسی دعوتنامه نیومده براش تا کی باید صبر کنیم
یوسف 💯 : سلام 😃😃😃 سورن دوگانه تکمیل وجه ۱۰ بهمن ، تحویل ۲۹ اسفند بود ، دیروز پیامک تبدیل به 207i پانا دستی اومد ، ولی تبدیل نخواهم کرد ، ماشین خودم رو می خوام 💥💥💥💥💦
علی : واسه من زده ارسال به خودرو ساز از امروز زده ، اطلاعات بازگشتی عرضه کننده خودرو یعنی چی ؟ دارم سکته میکنم
S5shahrivar : ۳۰ شهریور هنوز شاسی نشده بک احتمال داره چون اقساطی ها را بخوان ماشین دیگه بدن داستان تغییر چک ها و غیره داره خیلی ها هم دو تا قسط واریز کردند فعلا دارم اقساطی ها را میدن بعد می رسن خدمت ما بجای s5 یا s3 میدن یا x5
X5 مشکی : من ۱۷ بهمن ثبت نام کردم الان از سه ماه بیشتر گذشته ولی هنوز فاکتور نشده،تکمیل وجه زرده.کسی میدونه چقدر دیگه تحویل میدن؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : به این صحبتهای بی اساس توجه نکنید من تیگو 7 پرو مشکی تایید ایزینگ فروردین بودم دیروز فاکتور شد
دمپایی 151 : 😁مبارکه پلاک میشه بعد تحویل میدن بهت
یعقوب : برا منم همینجوره. 3روزه هنوز پلاک نشده
60019تحویل 29اسفند به 21 : کسی فاکتور شد!؟؟
مریم : سلام پلاک شدی تمامه مبارک باشه 8و10 روز بعد میاد چون بیمه بدنه 15 روز داره اینا باید زودتر بیارن
بهار ایکس 55 پرو : عذر منیخوام، مجوزم 20 اسفند صادر شد، 6 فروردین بارگیری شد، 20 فروردین تحویل دادن
علیرضا هژبری : من یزد بودم 2روز بعد تحویل دادن
رانا بهمن : سلام بر همگی بسیار انتظار بدی بود و انشاا... که کسانی که مشکل واسه تولید این مملکت درست میکنن مخصوصا تولید ماشین خدا خودش جواب درستی بهشون بده تکمیل وجه 13 دی و امروز 25 اردیبهشت تحویل میگیرم انشاا... که همگی هر چه زودتر به ماشینتون برسید .خدانگهدار همگی
اسفند : پذیرش 11676676 فاکتور گردید مراحل بعدیش چیه دوستان؟
اسفندی بیچاره : داداش شما همون پرهام نیستی اسمتو عوض کردی