نماینده مجلس: پیش فروش خودرو طرحی برای سرگرم کردن مردم

 

نماینده مجلس: پیش فروش خودرو طرحی برای سرگرم کردن مردم

 
بخشی از نیاز مصرف کنندگان خودرو که در قرعه کشی خودروها نادیده گرفته شد، خودروهای پرمیوم و لوکس بود. خودروهایی که همواره جای آن ها در سبد تولید خودروسازان خالی بوده و حتی در موضوع تامین نیاز مصرف کنندگان نیز نادیده گرفته شده است.
 
کارشناسان صنعت خودرو معتقدند روش قرعه کشی انجام شده نه تنها منجر به حذف دلالان و واسطه ها از بازار خودرو نشده بلکه بخشی از نیاز مصرف کنندگان واقعی که شامل خودروهای لوکس و حتی پرمیوم است، نادیده گرفته شده است. هرچند این ایراد به صنعت خودرو و عدم تنوع محصولات باز می گردد اما با این حال نشان داد سیاست در پیش گرفته مبنی بر قرعه کشی خودرو با هدف توزیع عادلانه خودرو چندان سیاست درستی نبوده است.
 
علی شکوهی، کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر این که هدف از انجام قرعه کشی باید در وهله نخست مشخص شود، می گوید: وقتی قرعه کشی انجام و تعداد بسیار محدود عرضه می شود تقاضای موجود را پاسخ نمی دهد ضمن آن که قرعه کشی برای قسمتی از بازار انجام شده که در حدود 85 تا 90 درصد بازار را شامل شده و آن نیز خودروهای زیر 200 میلیون تومان است.
 
شکوهی با تاکید بر این که افزایش قیمت های اخیر باعث شد تا این میزان از بازار در اختیار این خودروها قرار گیرد، تصریح می کند: پیش از افزایش قیمت، 95 درصد بازار در اختیار خودروهای زیر 150 تا 200 میلیون تومان بود که در حال حاضر با نوسان قیمت ها این میزان به شدت کاهش یافته است.
 
این کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر این که قرعه کشی خودرو هیچ تاثیری بر کاهش قیمت و همچنین کاهش تقاضاهای خودروهای پرمیوم نخواهد داشت، اظهار می کند: مخاطب این دسته از خودروها متفاوت بوده و همواره رفتارهای متفاوتی از آن ها شاهد هستیم چرا که هرکدام از خریداران الگوهای خاصی برای خرید خودرو و حتی روش های خرید دارند.
 
شکوهی ادامه می دهد: این بازه بیشتر شامل مصرف کننده نهایی می شود که در دهک 6 و 7 جامعه قرار داشته به انضمام واسطه هایی که در این بازار قرار دارند به طوری که بر اساس اخرین آمار اعلامی، حدود  70 درصد ثبت نام کنندگان از واسطه های بازار بودند که این امر نشان می دهد قرعه کشی ها هم نمی تواند دست دلالان را از بازار کوتاه کند.
 
وی بر تغییر در ساختار مدیریتی صنعت خودرو تاکید و اظهار می کند: این تغییرات در نهایت باعث می شود تا خودرو به درستی به دست مصرف کننده نهایی برسد این در حالیست که با وضعیت فعلی حاکم بر کشور برگزاری چند دوره قرعه کشی نیز نمی تواند مشکلی را حل کند.
 
شکوهی با اشاره به بازشدن پای دلالان به خرید و فروش حواله های خودرو همزمان با انجام قرعه کشی روز گذشته می گوید: قرعه کشی ها به هیچ عنوان موفقیتی در زمینه قطع کردن دست دلالان از بازار خودرو ، رساندن خودرو به دست مصرف کننده واقعی، مدیریت بازار و قیمت گذاری درست به دست نیاورده است.
 
این کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر این که تمایل مردم به خودروهای شاسی بلند و همچنین لوکس در سال های گذشته افزایش یافته است، می گوید: هنوز خودروسازان داخلی در این بخش ها با کاستی هایی روبرو هستند بنابراین همه خودروهای مورد نیاز خودروهایی نیست که مورد پسند مردم باشد و جای خالی خودروهای پرمیوم و لوکس در سبد خودروسازان همواره خالی است.
 
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پیش فروش خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اس ۵ : سلام چه تاریخی بودین؟
شیدا : سلام ساناز خانم باید بریم خارج
امیرs5 : باسلام سند و مدارک رسیده دستم هنوز ماشین تحویل ندادن ثبت نام مهر ماه بوده
شیدا : سلام مریم خانم مبارک باشه تقریبا ۲۰ روز بعد
شاهین : اینا چقدر خوبن، تا دو روز دیگه هم تمدید کردن گمونم اینا میخان مشتری های شاهین رو کم کنند
فرامرز مهر : خیر دوست من از کرمان موتور خرید نکن بیچاره می شید پرسنل بی ادب ام وی ام بگیر هم خوش قول هستن هم کارمنداش خوبن
S3 سفید : برای من هم پیامکش یک روز دیرتر اومد
J7تبریز : با سلام بنده ثبت نامی ۲۳مهرماه هستم کارت ماشین-برگ سبز-بیمه نامه و کارت سوخت امده ولی فعلا خبری از خود ماشین نیست در ضمن کل وجه را نیز نقدی پرداخت کرده بدم-زمان ثبت نام نمایندگی به دروغ گفت نقد بخرید زود تر تحویل می دهند تا امروز ۱۰۰ روز تاخیر داره
Mohamad : سلام دوستان من حضوری رفتم دفتر فروش سایپا امور مشتریان گفتند اگر مشکلی پیش نیاد برای خرداد فاکتور میشه ۲۶ اسفند تکمیل وجه کردم cs35 طرح مازاد
مرادبیک : چهارشنبه میاد اسفند بین ۱۳۴ تا۱۳۶ حواستون باش
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 پانو : من امروز تحویل گرفتم تبدیل 60019 ب 21 پانوراما 17 دی تکمیل تبدیل 19 هم 18 هم فامتور شدم 20تم پلاک 23 امروز تحویل از کرج هستم
F : دوستان تعزیرات از سازمان حمایت خواسته به صورت کارشناسی افزایش قیمت پارس را تعیین تکلیف کند همه زنگ بزنید به سازمان حمایت و تعزیرات وارگانهای دیگه تا فرجی بشه به امید خدا
شیوا : سلام همان شماره شرکت زنگ بزن
علی FX مشکی : نقدی 10 اسفند هستم ولی هنوز شاسی تخصیص نداده. دیر نشده به نظرتون؟!
رضا : سلام دنا پلاس طرح یکپارچه نوبت اول موعد تحویل تابستان 1403 دعوتنامه یا فراخوانی نیومده! قضیه از چه قراره؟ کی باید پول آماده کنیم؟
عرفان : سلام به همگی بنده ایکس 33کراس نقدی در تاریخ دوم اسفند ثبت نام کردم مدارک آمده اما ظاهراً به این زودی ها ماشین تحویل نمیدهند زنگ هم که می‌زنیم جواب درستی نمیدهند
حسن : چنده توی بازار؟
F : سلام دوستان تعزیرات ازسازمان حمایت خواسته افزایش قیمت پارس را به صورت کارشناسی تعیین تکلیف کند همه زنگ بزنید به این ارگانها شاید فرجی شد
محمد 29 اسفند : سلام تکمیل وجه 20 دی، تحویل 29 اسفند، از نمایندگی پیگیر شدم، زنگ زد فروش ایران‌خودرو، طرف گفت که نصف اسفندیا فاکتور شدن مابقی هم ده روزه فاکتورن.
شیما : سلام شبتون بخیر پیام دعوتنامه برای کسی اومده که تحویل بهار و تابستان باشه؟