طراح معروف جهان درباره قیافه رنو تالیسمان چه می‌گوید؟

 

طراح معروف جهان درباره قیافه رنو تالیسمان چه می‌گوید؟

 

رپورتاژ-تالیسمان به معنای سحر و جادو، سدان سایز متوسط زیبا و جذاب رنو است که در سال ۲۰۱۵ میلادی متولد شد. این خودروی موفق که تاکنون توانسته فروش خوبی را برای رنو کسب کند، عناصر زیادی برای مورد توجه قرار گرفتن دارد. اما در درجه اول آنچه باعث دیده شدنش شد، چهره ارگونومیک و زیبای خودرو بود. بدنه و صورت تالیسمان را الکسیس مارتوت طراحی کرده است. این طراح برجسته که ۱۱ سال در فولکس مشغول بوده، پیشتر نیز مدتی در بین طراحان آئودی، طراحی خودروهای این کمپانی را برعهده داشت. 

مارتوت ۴ ماه برای پروژه طراحی تالیسمان که اولین کارش برای رنو بود، وقت گذاشت. وی درباره این اثر هنری خود می‌گوید: «تالیسمان سدانی موقر و کلاسیک است و نماد اصالت رنوی فرانسه. این خودرو روحی فانتزی دارد، آنچه در طراحی‌های آلمانی شاهدش نیستیم.» تأیید این گفته مارتوت را می‌توانیم در چهره زنده و پراحساس تالیسمان ببینیم که در عین پویایی، کلاسیک و لوکس است. همچنین استفاده از این خودرو در ناوگان‌های تشریفاتی، موید ادعای طراح آن است. از افتخارات تالیسمان استفاده شدن از آن در تشریفات جشنواره کن ۲۰۱۸ است.

 

جزئیات چهره زیبای فرانسوی

لارس ون‌دن آکر، رئیس تیم طراحی رنو در سال‌های اخیر، زیبایی خودروهای این کمپانی فرانسوی را یکی از مهمترین اصول این شرکت تعریف کرده است. تالیسمان را روی پلتفرم CMF ساخته‌اند. این پلتفرم که محصول مشترک نیسان و تالیسمان است، آزادی عمل لازم را به مارتوت، طراح اصلی رنو تالیسمان داد تا بعد از سوار شدن اجزای اصلی خودرو روی پلتفرم، همچنان قادر باشد به راحتی روی جزئیاتی که علاقه دارد، کار کند و به اصل تعریف شده رئیسش به خوبی پایبند باشد. 

اولین نکته در طراحی تالیسمان، خطوط موج‌دار روی بدنه است که در کنار چهره کلاسیک آن، این خودرو را مدرن و به‌روز کرده است. این نکته را در نمای جانبی به خوبی می‌توان دید. خطوط شیب‌دار سقف، نیمه انتهایی بدنه را زیر قوسی ملایم برده که باعث شده چهره تالیسمان به خودروهای کلاس کوپه شبیه شود. کلاس کوپه خودروهای عموما لوکس و مجلل هستند. کشیدگی خودرو در نمای جانبی به این شباهت دامن می‌زند. خطوط به کار رفته در قسمت پایینی درها و پنجره‌ها در کشیده‌تر به نظر آمدن خودرو مؤثر و چهره آن را به دور از شلوغی، از سادگی خارج کرده است. 

کاپوت عریض و جلوپنجره بزرگ کرومی تالیسمان نیز به خودرو چهره‌ای قدرتمند بخشیده است. همچنین آٰرم رنو در وسط جلو پنجره، بزرگتر از همیشه طراحی شده است. خطوط روی کاپوت به عظمت خودرو افزوده و در عین حال به خودرو چهره‌ای مدرن می‌دهد. چراغ‌های جلو در ابتدا اخمی ملایم را نشان می‌دهند، اما با دقت بیشتر به فرم دیلایت‌ها که در زیر چراغ‌های اصلی ادامه پیدا کرده‌اند، حرف c را در طراحی آن‌ها می‌بینیم. این حرف به نوعی امضای کمپانی رنو است که در تالیسمان به زیبایی و هوشمندانه نمایش داده شده است. 

در نمای عقب چراغ‌های کشیده از طرفین صندوق به سمت لوگو در وسط، ابهت خودرو را حفظ کرده است. در وسط این لوگو دوربین دید عقب کار گذاشته شده تا از شلوغی بی‌دلیل چهره تا حد امکان کم شود. در بخش عقب ۲ خروجی اگزوز بزرگ، پایین صندوق خودنمایی می‌کند که چهره تالیسمان را بیش از پیش قوی و با ابهت نشان می‌دهد. جالب است بدانید این خروجی‌ها تنها جنبه تزئینی دارند و هیچ‌گونه خروجی و اگزوزی به آن‌ها وصل نیست. در نهایت با بررسی تمام جزئیات چهره این خودرو به این نتیجه می‌رسیم که بدون شک با خودرویی متفاوت از رنو روبه‌رو هستیم که توجه هرکسی را به سمت خود جلب می‌کند.

 

بازار رنو تالیسمان

تالیسمان بازار خرید و فروش خوبی هم دارد. با وجود قیمت بالای خودرو که بین ۷۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان است (بسته به سال تولید و تیپ خودرو و البته به تاریخ فروردین ۱۳۹۹)، اما از دسته ماشین‌هایی است که در بازار طرفداران زیادی دارد. همین امر باعث شده تا مدل‌های کارکرده آن کمترین افت قیمت را نسبت به رقبا داشته باشند و حتی تیپ E2 آن که نسخه محدود آن است و برخی آپشن‌های خاصش را ندارد، هم متقاضی خرید داشته باشد. البته باید گفت با وجود اینکه کارشناسان ارزش خرید تالیسمان را در برابر رقبا بالای ۸۰ درصد اعلام می‌کنند، اما تالیسمان در مقایسه با کشورهای دیگر که در آن‌ها فروش می‌رود، فروش چندان بالایی در ایران نداشته است و دلیل اصلی آن را قیمت بالایش می‌دانند.

 

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , رنو تالیسمان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشکی J7 : الحمد لله عصر تحویل گرفتم برگ کمپانی رو همراه بیمه نامه باتحویل خودرو بهم دادند
Tara v1p : مبارک باشه ۷تا ۱۰روز نهایتش...
زینب : ارسال میکنن نگران نباش توکل به خدا
بنیامین : سلام درصد دیرکرد چقدر می‌باشد اگر اطلاع دارید بگید
زینب : برای طرح عادی هم نوشته بود
علی : چی شد دوستان تا کجا فاکتور کردن کسی اطلاع داره
یه دوست : سلام وخواهشن اون مسعولین سایپا و اون بالاییها به فکر این طبقه های پایین باشید اون بالا یه خدایی هم هست
هیراد : این ماشین ها واسه اونایی که اسفند ماه ۴۰۱ پول بلوکه کرده بودن و اولویت بندی شون رو بهشون اعلام کردن
سعید : وضعیت باید از کجا برسی کرد
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : نامرد ناکس بی احساس
علی : خیلی نامردی می‌سپارمت به خاک ناکس
مریم دوگانه بهمن : سلام باز بانک چی پول میده
ویسی : سلام بنده برنده سورن دوگانه اولویت تابستان 1403 دوبار پیامک سورن جدید برام اومد واریز وجه نکردم کسی اطلاع داره تکلیف ما چی میشه کی پیامک برامون میفرستند
مریم دوگانه بهمن : سلام نه همون 30 تومن سود حساب کردن
دی دوگانه : مریموممنونم بابت پاسخگویی
مریم دوگانه بهمن : سلام آقا حامد 141500 باید بدین
آقا مهدی : 141/5000/000ریال
رعنا پلاس : والا من 21 آذر تکمیل کردم اما میگن تیر احتمالا . لعت خدا بهشون . میگن ماولتفاوتشم میشه 7 نیم 8 تومن .
حامد : دوستان من اسفند ماهی دوگانه کارخانه هستم یکی بگه غیر از 114 تومان اولیه چقدر دیگه باید موقع دعوت نامه پرداخت کنم بهمن ماهی ها چقدر دیگه واریز کردن تو رو خدا بگید