طراح معروف جهان درباره قیافه رنو تالیسمان چه می‌گوید؟

 

طراح معروف جهان درباره قیافه رنو تالیسمان چه می‌گوید؟

 

رپورتاژ-تالیسمان به معنای سحر و جادو، سدان سایز متوسط زیبا و جذاب رنو است که در سال ۲۰۱۵ میلادی متولد شد. این خودروی موفق که تاکنون توانسته فروش خوبی را برای رنو کسب کند، عناصر زیادی برای مورد توجه قرار گرفتن دارد. اما در درجه اول آنچه باعث دیده شدنش شد، چهره ارگونومیک و زیبای خودرو بود. بدنه و صورت تالیسمان را الکسیس مارتوت طراحی کرده است. این طراح برجسته که ۱۱ سال در فولکس مشغول بوده، پیشتر نیز مدتی در بین طراحان آئودی، طراحی خودروهای این کمپانی را برعهده داشت. 

مارتوت ۴ ماه برای پروژه طراحی تالیسمان که اولین کارش برای رنو بود، وقت گذاشت. وی درباره این اثر هنری خود می‌گوید: «تالیسمان سدانی موقر و کلاسیک است و نماد اصالت رنوی فرانسه. این خودرو روحی فانتزی دارد، آنچه در طراحی‌های آلمانی شاهدش نیستیم.» تأیید این گفته مارتوت را می‌توانیم در چهره زنده و پراحساس تالیسمان ببینیم که در عین پویایی، کلاسیک و لوکس است. همچنین استفاده از این خودرو در ناوگان‌های تشریفاتی، موید ادعای طراح آن است. از افتخارات تالیسمان استفاده شدن از آن در تشریفات جشنواره کن ۲۰۱۸ است.

 

جزئیات چهره زیبای فرانسوی

لارس ون‌دن آکر، رئیس تیم طراحی رنو در سال‌های اخیر، زیبایی خودروهای این کمپانی فرانسوی را یکی از مهمترین اصول این شرکت تعریف کرده است. تالیسمان را روی پلتفرم CMF ساخته‌اند. این پلتفرم که محصول مشترک نیسان و تالیسمان است، آزادی عمل لازم را به مارتوت، طراح اصلی رنو تالیسمان داد تا بعد از سوار شدن اجزای اصلی خودرو روی پلتفرم، همچنان قادر باشد به راحتی روی جزئیاتی که علاقه دارد، کار کند و به اصل تعریف شده رئیسش به خوبی پایبند باشد. 

اولین نکته در طراحی تالیسمان، خطوط موج‌دار روی بدنه است که در کنار چهره کلاسیک آن، این خودرو را مدرن و به‌روز کرده است. این نکته را در نمای جانبی به خوبی می‌توان دید. خطوط شیب‌دار سقف، نیمه انتهایی بدنه را زیر قوسی ملایم برده که باعث شده چهره تالیسمان به خودروهای کلاس کوپه شبیه شود. کلاس کوپه خودروهای عموما لوکس و مجلل هستند. کشیدگی خودرو در نمای جانبی به این شباهت دامن می‌زند. خطوط به کار رفته در قسمت پایینی درها و پنجره‌ها در کشیده‌تر به نظر آمدن خودرو مؤثر و چهره آن را به دور از شلوغی، از سادگی خارج کرده است. 

کاپوت عریض و جلوپنجره بزرگ کرومی تالیسمان نیز به خودرو چهره‌ای قدرتمند بخشیده است. همچنین آٰرم رنو در وسط جلو پنجره، بزرگتر از همیشه طراحی شده است. خطوط روی کاپوت به عظمت خودرو افزوده و در عین حال به خودرو چهره‌ای مدرن می‌دهد. چراغ‌های جلو در ابتدا اخمی ملایم را نشان می‌دهند، اما با دقت بیشتر به فرم دیلایت‌ها که در زیر چراغ‌های اصلی ادامه پیدا کرده‌اند، حرف c را در طراحی آن‌ها می‌بینیم. این حرف به نوعی امضای کمپانی رنو است که در تالیسمان به زیبایی و هوشمندانه نمایش داده شده است. 

در نمای عقب چراغ‌های کشیده از طرفین صندوق به سمت لوگو در وسط، ابهت خودرو را حفظ کرده است. در وسط این لوگو دوربین دید عقب کار گذاشته شده تا از شلوغی بی‌دلیل چهره تا حد امکان کم شود. در بخش عقب ۲ خروجی اگزوز بزرگ، پایین صندوق خودنمایی می‌کند که چهره تالیسمان را بیش از پیش قوی و با ابهت نشان می‌دهد. جالب است بدانید این خروجی‌ها تنها جنبه تزئینی دارند و هیچ‌گونه خروجی و اگزوزی به آن‌ها وصل نیست. در نهایت با بررسی تمام جزئیات چهره این خودرو به این نتیجه می‌رسیم که بدون شک با خودرویی متفاوت از رنو روبه‌رو هستیم که توجه هرکسی را به سمت خود جلب می‌کند.

 

بازار رنو تالیسمان

تالیسمان بازار خرید و فروش خوبی هم دارد. با وجود قیمت بالای خودرو که بین ۷۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان است (بسته به سال تولید و تیپ خودرو و البته به تاریخ فروردین ۱۳۹۹)، اما از دسته ماشین‌هایی است که در بازار طرفداران زیادی دارد. همین امر باعث شده تا مدل‌های کارکرده آن کمترین افت قیمت را نسبت به رقبا داشته باشند و حتی تیپ E2 آن که نسخه محدود آن است و برخی آپشن‌های خاصش را ندارد، هم متقاضی خرید داشته باشد. البته باید گفت با وجود اینکه کارشناسان ارزش خرید تالیسمان را در برابر رقبا بالای ۸۰ درصد اعلام می‌کنند، اما تالیسمان در مقایسه با کشورهای دیگر که در آن‌ها فروش می‌رود، فروش چندان بالایی در ایران نداشته است و دلیل اصلی آن را قیمت بالایش می‌دانند.

 

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , رنو تالیسمان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین gl : من امروز زنگ زدم نمایندگی شهرمون گفت سایپا به ما گفته 8 هزار ماشین دارم دو هفته فاکتور میکنم به من گفتن 10 روز صبر کن ببینیم چی میشه راست میگن یا دروغ معلوم نیست اصلا حالا اردیبهشت ماه تموم نشده خدا به داد اونیکی ماه ها برسه که افتادن مهر آبان
حسام پارسایی x5 : والا به من گفتن از 22 همین ماه ماشین تهرانه ولی تحویل نمیدن میگن کارشناسیه نمیدونم دیگه این چه کوفتیه
شاهین g : واریزی ۱۱ اذر ۱۴۰۳ پذیرش ۱۲ اذر سخا ۱۳ اذر کسی هست شرایط منو داشته باشه ایا کسی توی سخا ۱۲ و ۱۳ اذر فاکتور شده این روزا؟
تارا دستی : انتخاب نمايندگي 1404/04/30 پرداخت كل وجه 1404/04/30 دريافت پرونده 1404/05/28 آماده براي صدور فاكتور 1404/05/28 فاكتور شده 1404/05/28 تخصيص پلاک
,شاهین زمستان : دارند چه غلطی میکنند. چرا این مملکت صاحب و پاسخگو نداره؟؟؟؟
علی ری را : تحویل اسفند 1403زمان تکمیل وجه تا 18 بهمن بود نمیدونم بعدشم تمدید شد یا نه ولی من خودم 11 بهمن متوجه شدم که واسه اسفندیا هم دعوتنامه رفته و 16 بهمن تکمیل وجه کردم
خسروی : در ایران بعد از انقلاب،تا بوده همینطور بوده:شرکتهای دولتی دچار عارضه رکود و درجا زدن و عدم تحول و به روز نبودن هستند و کارکنان آنها به گشادبازی و تنبلی عادت کردند،فقط منتظرند ساعت اداری تمام شود تا از شرکت فرار کنند.شرکتهای خصوصی را هم باندهای قدرت اصلا نمیگذارند پا بگیرند و رشد کنند،چنان سدهای محکمی جلوی سرمایه گذاران آنها میگذارند که فرار را بر قرار و تولید ترجیح میدهند.شرکتهای خصولتی( مثل ایرانخودرو و سایپا) هم شترمرغ هستند،نه بار میبرند و نه پرواز میکنند.هر سال بودجه تپل ارزی از دولت میگیرند و دور خودشان می چرخند و چند محصول از رده خارج ،برای رفع تکلیف مونتاژ میکنند و تمام....این وسط مصرف کننده بینوا هم سرش بی کلاه میماند.
حسام پارسایی x5 : انقدر بی نظم و بدون مسئولیت هست این کرمان موتور من از 20 خرداد فاکتور شدم تا امروز تقریبا 70 روز گذشته امور مشتریان میگه هنوز منتظر بارگیری هست اداره تحویل تهران در انتظار کارشناسی گیر کرده نمیدونم کدومشون درست میگن واصلا معلوم نیست کی تحویل بشه ماشین اگه برا خودتون ارزش قائلین فراموش کنین خرید از این شرکت خون مرددم رو تو شیشه کردن از اولین مرحله که فاکتور شدن هستن باید هفت حان رستم رد کنی حالا ام که اخرین مرحله هست هیچ پیگیری و تعهدی نداره شرکت به خریدار
پلاس : این تحلیل به این دلیل غلط است که اگر همین امروز خبر سایتها( مثل باشگاه خبرنگاران و ...) را ملاحظه کنید،سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس ( عباسپور) گفته:هم سایپا و هم ایرانخودرو حقوق کارگران خود را با تاخیر پرداخت میکنند که موجب نارضایتی شده،بنابراین وضع ایرانخودرو هم تعریفی ندارد،هر دو شرکت دارای زیان انباشته سرسام آور هستند و حتی با افزایش قیمت های متعدد محصولات،هر روز فعالیت آنها با ضرر همراه است.مدیران نالایق این دو کارخانه را به خاک سیاه نشاندند،هم کارگران شاغل و هم خریداران ناراضی هستند.فقط مدیران رده بالا با دریافت حقوقهای نجومی و سهم از فروش و فوق العاده مزایا،درحال چپاول هستند.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سلین6دنده 31تیر فولادی : من زنگ زدم امروز گفتن ثبت شکایت کنید ...
بزرگ آقا : شرایط قرارداد رو نخوندی . اگه بین واریز اول و دوم ، شرکت افزایش قیمت بده ، دیگه سود به واریز اول تعلق نمیگیره . فقط سود دیرکرد بهت میدن .
دنا 6 دنده رینگ فولادی،تبدیل : سلام دوستان عزیز تحویل 31 خرداد هستم، دیروز تبدیل به آلومینیومی زدم، کی فاکتور میشه؟؟
دنا 5دنده14مرداد تحویل سفید : سلام آفا دنا بورسی خبری از فاکتور نیست ؟؟؟؟
امیر rs شهریور : کوییک s تکمیل وجه 28 خرداد فاکتور شده . پیش فروش
13تیر : دقیقا ما هم فاکتور نشدیم
اصغر : عرفان پایین نوشتی روی فاکتور قید شده بهت جک گفته 😂😂
13تیر : واریز وجه شما چه تاریخی بود؟؟
رضا : فرسوده تبت نام چه ماهی آمده
سلین6دنده 31تیر فولادی : برای تو هم میزنه دهه سوم خرداد در حال فاکتور ؟