بازندگان تغییر فرمول قیمت گذاری چه کسانی هستند؟

 

بازندگان تغییر فرمول قیمت گذاری چه کسانی هستند؟

 
بازنگری در فرمول قیمت گذاری خودرو و بازگشت یه آن چه پیش از این از سوی کارشناسان این حوزه موزد تاکید قرار گرفته بود، در دستور کار کمیته خودرو قرار گرفته و در این میان این پرسش مطرح می شود که با تعیین قیمت در حاشیه بازار، بازندگان اصلی این موضوع چه کسانی خواهند بود؟
 
پس از افزایش ۱۰ و ۲۳ درصدی قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا از سوی ستاد تنظیم بازار و بر اساس تصمیم شورای رقابت، بازار خودرو وارد فاز جدیدی از پیچیدگی شد به طوری که افزایش دوباره قیمت ها استارت خورد و اختلاف قیمت کارخانه و بازار در برخی از خودروها به بیش از ۸۰ میلیون تومان رسید و تلاش مسئولان دولتی برای کنترل قیمت ها در بازار به شکست دیگری منجر شد.
 
در حالی تورم سال های گذشته مبنای فرمول تعیین قیمت از سوی شورای رقابت بوده که فعابان این حوزه معتقدند قدیمی بودن این فرمول با توجه به تورم فعلی، زیان‌هنگفتی به صنعت خودرو وارد خواهد کرد. در این میان شانه خالی کردن شورای رقابت و همچنین سازمان حمایت از اعلام قیمت نهایی خودرو باعث شد تا بازار بیش از همیشه دچار نوسان قیمت شود‌.
 
پس از این اتفاق اجرای سیستم جدید فروش بر پایه قرعه کشی نیز شوک دیگری به بازار خودرو وارد کرد تا بدنه دولت تصمیم جدی تری برای تعیین قیمت خودرو بگیرد بر این اساس شنیده می شود تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار به عنوان فرمول اصلی قیمت گذاری مدنظر قرار گرفته است. این شرایط در حالیست که به نظر می رسد با اجرایی شدن این فرمول و تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار، منتخبان قرعه کشی پیش فروش خودرو به بازندگان اصلی تبدیل شوند چرا که بر اساس قانون جدید سود مشارکت و انصراف از فروش های جدید خودروسازان حذف شده و سود تاخیر نیز به سالانه 12 درصد کاهش یافته اما تسویه حساب و تعیین قیمت نهایی خودرو به قیمت روز کارخانه بوده در حالی که عدم امکان صلح و وکالت فروش نیز وجود ندارد.
 
براین اساس پیش بینی می شود همزمان با تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار شاهد بالاگرفتن اعتراض ها از سوی برندگان قرعه کشی ها هستیم. این تصمیم در حالیست که از سال گذشته اصرارها بر اجرایی شدن این تصمیم بالا گرفته و تجربه موفق دهه ۸۰ ملاک این تصمیم عنوان شده بود و نگاهی به روند قیمت ها در آن بازه زمانی نشان می داد که با روش قیمت گذاری در حاشیه بازار، خودرو به کالای مصرفی تبدیل شده بود و خودروسازان برای ترغیب تقاضا از روش های جدید مبتنی بر پرداخت تسهیلات استفاده می کردند.
 
به گزارش خودروکار، اصلاح شیوه قیمت گذاری خودرو در حالی که ۸۵ هزار نفر در نوبت دریافت خودرو با تحویل یک ساله هستند، به طور قطع اثر روانی بالایی به دنبال خواهد داشت امادر این شرایط خودروسازان می توانند با افزایش تولید و انجام تعهدات خود زودتر از موعد مقرر، نسبت به کاهش ضرر و زیان مشتریان اقدام کنند. بدون شک این تصمیم در درازمدت اثرات به مراتب بهتری در بازار خواهد داشت بنابراین لازم است هرچه زودتر شرایط اجرایی شدن آن فراهم شود.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قیمت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : فعلا تا 9 مهر اومده بعدش مشخص نیس چونکه 5 مهر توی اسفند اومد بعدش رفت تا مرداد یعنی 5 ماه بعد
جواد : اینا از این ما نیستن از این ملت نیستن از این کشور نیستن مشتی منافق که خون مردم رو بخاطر منافع خودشون الان ۹ماهه کردن تو شیشه
جواد : اینا مشتی خیانت کار و منافقند ک خون مردم رو کر دن تو شیشه
جواد : کثافت های بی وجدان من فوق العاده بودم قرار بود ۳ماهه خودرو تحویل بدید الان۹ماهه
جواد : کثافت های بی وجدان من فوق العاده بودم قرار بود ۳ماهه خودرو تحویل بدید ن۹ماهه .
ایگل بهمن : سلام منم مثل شما هرچی زنگ میزنم میگن مجوز باید صادر بشه خب اینا نمیتونن زودتر مجوز ترخیص صادر کنن از من یکماه شد و هنوز ندادن
مملی شاهین جی : این بیشرفارو باید دار بزنن خیلی پست وبیوجدان هستن ۹ماه ۶۰۰میلیون گرفتن هیچ خبری هم نیست
دنا پلاس : یعنی خدا لعنتشون کنه ماشین زیرپام فروختم دنا پلاس فوری تحویل 19 مرداد هنوز روی فاکتور می‌چرخه. واقعا که
مریم : دوستان قیمت های جدید ایران خودرو به دستور اقای حیدری ریس شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی تهران که زیر نظرسازمان تعزیرات حکومتی و وزارت دادگستری هستش همه لغو شده و به قیمت قبل بر گشته شدند همگی باید بریم شاکی بشیم از سال 1402 ثبت نام کردم تحویل زمستان 1403 بود که حتی هنوز تکمیل وجه دوم هم نشدم الان که دیگه شده 1404
كريميان : سلام پس تكليف كساني ك توي دوره قبل افزايش قيمت جديد كارخونه بهشون خورد و تكميل وجه انجام دادند چي ميشه،نميشه ك فقط كسانيكفقط تو ايندوره افزايش قيمت بهشون خورد مضرر بشند كه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : شانسیه
سعید : پول اضافه رو پس بدن خوبه من 60میلیون 6ماهه گرفتم باید70ملیون پس بدم پول هم هیچی ندارم از 6ماه مهلت دوماهش گذشته😭😭😭😭😭
مهدی : اقا 27 بهمن 90 روزه کی فاکتور میشه
علی : فکر نکنم فاکتور کنن هم تعطیله هم دعوا
سارا : انشاالله امیدواریم
بهمن : من یازده بهمن تکمیل وجه کردم خبری نیست همشون دستشون تویه کاسه است وگرنه با این حجم شکایت وانتقادکسی پاسخگومیشد
رانا7تیر : 21تیرفاکتوروهم پلاک شدم الان روصدوراسنادمیچرخه.
دنا 5دنده14مرداد تحویل : سلام هنوز فاکتور نشدم امیدوارم امروز فاکتور بشه
رضا : اینها کسانی بودن که سایپا به راحتی لبخند بهشون کلک زد بجای دوگانه تک سوز قالب کرد تمام
افشار لطفی : دوستان بنظر شما امروز فاکتور میشه یا نه