پایان همکاری ب‌ام‌و و مرسدس بنز در زمینه فناوری خودران

 

پایان همکاری ب‌ام‌و و مرسدس بنز در زمینه فناوری خودران

 
تابستان گذشته بود که دو شرکت خودروسازی ب‌ام‌و و مرسدس بنز از همکاری خود در زمینه توسعه فناوری خودران و تکنولوژی‌های مربوط به پارک خودکار خبر دادند. با توجه به اسم و رسمی که این دو برند در جهان خودرو دارند، بسیاری بر این باور بودند که همکاری آنها به دستاوردهای پیشرفته‌ای ختم خواهد شد.
 
اما در آستانه سالگرد آغاز این همکاری، دو کمپانی آلمانی اعلام کرده‌اند مسیر جداگانه‌ای را در پیش گرفته و هر کدام به طور مستقل روی فناوری‌های اختصاصی خود کار خواهند نمود. دو کمپانی پایان این همکاری را متقابل و دوستانه توصیف کرده و افزوده‌اند شاید در آینده دوباره از تجارب همدیگر استفاده کنند.
 
در بیانیه رسمی منتشر شده، ب‌ام‌و و مرسدس بنز چند عامل را در اتخاذ چنین تصمیمی موثر دانسته‌اند. به گفته این دو، توسعه یک پلتفرم خودران مشترک بسیار پیچیده‌تر و پرهزینه‌تر از آن چیزی است که قبلا تصور می‌کرده‌اند. عدم امکان برگزاری سریع جلسات مشترک بین متخصصین دو کمپانی و همچنین مشکل در هماهنگی با تامین‌کنندگان از دیگر عوامل جدایی عنوان شده است.
 
اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش می‌رفت، قرار بود دستاوردهای ب‌ام‌و و مرسدس بنز از سال 2024 به بعد در مدل‌های تولیدی به‌کار گرفته شود، موضوعی که به اعتقاد بعضی از کارشناسان از جمله مدیرعامل فورد یعنی آقای جیم هکت (Jim Hackett)، همراه با غلو و خوشبینی بیش از حد بود.
 
با وجود تحقیق و آزمایشات گسترده‌ای که در زمینه فناوری خودران در حال انجام است، به نظر می‌رسد هنوز تا زمان فراگیر شدن اتومبیل‌های کاملا خودران زمان نسبتا زیادی باقی است. سال گذشته اوبر به عنوان یکی از پیشتازان فناوری خودران به این موضوع اشاره کرده بود.
 
نکته تامل‌برانگیز دیگر اینکه تحقیق اخیر انجام شده در ایالات متحده حکایت از آن دارد اکثر رانندگان آمریکایی علاقه چندانی به فناوری خودران و اتومبیل‌های بدون راننده ندارند.
 
گفتنی است ب‌ام‌و و مرسدس بنز کماکان به همکاری خود در سایر حوزه‌ها ادامه خواهند داد. راه‌اندازی سرویس حمل و نقل مشترک یکی دیگر از این حوزه‌ها است. این دو شرکت معروف به همراه آئودی جزو سهامداران اصلی سرویس مسیریابی Here نیز هستند.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ب‌ام‌و و مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عاطفه : خطاب به آقا حسین من آذر تونستم ثبت نام کنم . آبان ظرفیت تکمیل بود
جفر : چرا هرروز با یه اسم جدیدمیای مزخرف میگی؟بدبخت ساینام الان۴۰۰تومن به بالاست تو کارخونه؟شکایت چی کشک چی
J4 تهران : سلام من 12 اسفند ثبت نام کردم هنوز هم تو تکمیل وجه مونده و زرد رنگه
اطلس جی : من بخشنامه سایپا رو خوندم.جدولش رو اگه دقت کرده باشین در قسمت نوع خودرو ثبت نامی ک ساینا نوشته و در ستون بعدی خودرو قابل تحویل رو دو قسمت کرده یکی اطلس جی یکی ساینا ۸۵ گانه و اطلس رو فقط برای ثبت نامی های طرح زمستان گذاشته. منم ۱۱ دی ساینا ثبت نام کرده بودم،دیروز پیامک ساینا اومد ولی داخل سایت ک رفتم اطلس هم بود و امروز بدون هیچ مشکلی از درگاه ملت اطلس رو واریز وجه کردم شماره درخواست اومد ولی شماره پذیرش رو نمیدونم کی میفرستن
بیتا : با سلام انشالله برای شما هم پیامک سامانه سخا و احراز هویت می‌آید. انشاالله
امیر : سلام من تکمیل وجه اسفند انجام دادم تحویل 30 روزه بود اما تا الان خبری نشده تماس هم میگیرم با 096550 میگن باید صبر کنید هیچ پاسخ مشخصی نمیدن و اینکه حالا صبر زیادی هم کردیم نه فقط من , همه دوستان, تو این وضعیت باید چکار کرد ؟
J4 : سلام سرکاریم؟داداش ثبت نام بهمن پارسال شاسی نشده چطوری از شما شاسی شده؟
سپیده : خدا ازتون نگذره اول اسفند تکمیل وجه پیش فروش اطلس هنوز تحویل ندادن و فاکتورم نشده انشالله به حال ما دچار شوید به حق
J4 : هنوز جی فور های ثبت نام پارسال دی و بهمن شاسی نشده چطوری بعضی ها میگن تازه ثبت نام کردیم ولی شاسی شده. سر کاری هست یا خود عوامل شرکت جو میدن؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا دوگانه سوززز : سلام بنده شنبه واریز کردم و پشیمون شدم آپشن انتخاب نکردم الان کاری میشه کرد؟
علی : اره دیگه نمیشه
هوسانگ نیانگ : 😀😃😃😃😃😃🤣🤣🤣🤣
معترض : ترا به خدا اگه فردا میایید تیک سبز رابزنید تاماهم بیاییم چون پول زیادیهبایداضافه بدیم نصف روز معادل 200میلیون پرداخت کمتر ارزشدارد که بیایید
ازرائیل : زمستان 45 هزار نفر دیگه مونده تکمیل وجه نشده پول واریز نکنید افزایش قیمت غیر قانونی بوده
پارس زمستان : سلام حقیفت داره؟؟
جومنگ : شنیدم تا 25 دی ماهی ها فاکتور شدن به امید خدا هرچه زودتر همه فاکتور بشن و تحویل بگیرن واز این استرس راحت بشن ونفس راحت بکشن
هادی : آقا پرهام خیلی گلی
رضا دی : سلام .از فاکتورشدن دی ماه چه خبر 27فروردین تکمیل وج کردم
علی : سلام پذیرش 8 اسفند هنوز تو نوبت تخصیص😑🤦