کرونازدگی مزدا ۲

 

کرونازدگی مزدا ۲

 

رپورتاژ - مزدا ۲ یا مزدا دمیو سوپر مینی (هاچ‌بک کوچک) تولید کمپانی ژاپنی مزدااز سال ۱۹۹۶ ميلادي تاکنون در 4 نسل عرضه شده است. آخرین نسل آن در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد و مزدا فیس‌لیفت میان‌نسلی آن را در سال ۲۰۱۹ برای عرضه در ۲۰۲۰ در ژاپن معرفی کرد. مزدا ۲ از نسل سوم توسط بهمن موتور در ایران عرضه شد، اما تولیدش تا سال ۹۲ شمسي بیشتر ادامه پیدا نکرد، چرا که با استقبال خوبی مواجه نشد. مزدا ۲ در ایران رقبایی همچون هیوندای I20 و تویوتا یاریس داشت، اما در جهان با فورد فستیوا و کیا پیکانتو رقابت می‌کند. امروز می‌خواهیم فیس‌لیفت نسل چهارم این خودرو را که هرگز به کشور راه پیدا نکرد، بررسی کنیم تا ببینیم اگر این خودرو در ایران نیز با استقبالی مثل سایر نقاط جهان مواجه می‌شد، اکنون علاقه‌مندان به مینی‌ها در کشور باید انتظار چه خودرویی را برای بعد از دوران کرونا می‌کشیدند.

 

تغییرات نه چندان محسوس مثبت

در ابتدا باید گفت مزدا ۲ فیس‌لیفت باید در 3 ‌ماه نخست ۲۰۲۰ در بازار جهانی عرضه می‌شد، اما به دلیل کرونا این امر به تعویق افتاده است. گرچه این نسخه از مزدا ۲ در ژاپن پیش از آغاز سال جدید میلادی به فروش رسید. بنابراین اکنون نسخه ژاپنی این خودرو را بررسی می‌کنیم و ممکن است بعدها تغییراتی نه چندان محسوس در نسخه‌های اروپایی و آمریکایی شاهد باشیم. در بخش طراحی بدنه، تغییرات چندان محسوس نیستند و تنها آثاری از سبک طراحی جدید مزدا که پیشتر در مزدا ۳ ۲۰۲۰شاهد بودیم، دیده می‌شود. به نظر می‌رسد مزدا تغییرات اساسی‌تر را برای نسل بعدی این محصولش کنار گذاشته است. اضافه شدن چراغ‌های ال‌ای‌دی و نوار کرومی که از کناره‌های چراغ‌های جلو به زیر جلوپنجره می‌رسد، از همین تغییرات هستند. طراحی مه‌شکن‌ها، اضافه شدن آرم مزدا از بدنه روی جلوپنجره و خطوط حجمی کناره‌ها نیز از دیگر تفاوت‌های این فیس‌لیفت با نسخه قبلی به شمار می‌روند. در بخش عقب نیز تغییر در طراحی سپر و چراغ‌ها و اضافه شدن برخی خطوط حجم دهنده را شاهد هستیم. در کل همه تغییرات ناچیز اعمال شده نتیجه مثبتی در پی داشته و چهره این مینی‌سوپر شهری را مدرن‌تر کرده است. نكته‌هاي بیشتر از مقایسه این 2 نسخه را می‌توانید در www.divar.ir دنبال کنید. در داخل کابین تغییرات بیشتری را شاهد هستیم مثل طراحی غربیلک فرمان، جلوداشبورد، سردنده و ورودی‌های تهویه مطبوع. اضافه شدن مانیتور ۸اینچی به میانه داشبورد نیز از جمله تغییرات چشمگیر این نسخه است. اما تغییرات بیشتر این فیس‌لیفت در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی آن دیده می‌شود. امکاناتی مانند هشدار خروج از خطوط، هشدار علایم رانندگی جاده‌ای و رادار ۳۶۰ درجه تجهیزات ایمنی اضافه شده به این خودرو هستند. همچنین گرم‌کن صندلی‌ها و فرمان، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، کروز کنترل هوشمند، آینه عقب فتوکرومیک و سیستم اطلاعات سرگرمی مزدا کانکت با قابلیت پشتیبانی اندروید اتو و اپل کار پلی از جمله امکانات رفاهی جدیدی هستند که در این فیس‌لیفت شاهد هستیم.

 

مزدا2 جديد؛ راحت‌تر و قابل کنترل‌تر از قبل

مهم‌ترین تغییر ایجاد شده در مزدا ۲۰۲۰، ارتقاي سیستم تعلیق این مینی‌سوپر است. با توجه به ابعاد خودروها در این سگمنت، اهمیت سیستم تعلیق بیشتر خود را نشان می‌دهد. مزدا در این محصول از سیستم تعلیق جدید خود استفاده کرده و در نتیجه راحتی و سکون بیشتری برای سرنشینان به ارمغان آورده است. اگر به آگهی‌های مزدا۲ در پلتفرم دیوار و ديگر پلتفرم‌هاي مرتبط با خودرو مراجعه کنید می‌بینید این خودرو با 2گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه شده است. مزدا در فیس‌لیفت جدید مینی‌سوپرش این اصل را همچنان ادامه داده و محصول جدیدش همچنان از هر 2 گیربکس دستی و اتوماتیک ۶سرعتهٔ قبلی استفاده می‌کند. گرچه عملکرد و هماهنگی آن با موتور آنقدر خوب بوده که نیاز به بهبود نداشته باشد. موتورهای دیزلی و بنزینی مزدا۲ تغییری نکرده‌اند اما اضافه شدن سیستم کنترل G-VECTORING که قبل‌تر در مزدا۳ و مزدا۶های جدید شاهد بودیم در این خودرو نیز لحاظ شده است. این سیستم به کنترل خودرو در رانندگی در سرعت بالا کمک می‌کند. همچنین سیستم I-ELOOPبه کار رفته در کنار ترمزها قابلیت بازتولید انرژی دارد که به ادعای مزدا مصرف سوخت خودرو را به طرز چشم‌گیری پایین می‌آورد.

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مزدا ۲






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ساینا دوگانه : چرابهمن ماهی هافاکتور نمیشن بنده ۵اردبهشت تکمیل وجه کردم هنوز خبری از فاکتور شدن نیس چرا اینقدر سایپا اذییت میکنه
آریسان2 : نمیدونم چرا حس میکنم اینجا همه پیرمرد هست هیشکس حال فعالیت نداره صفحه ماشینای دیگه مثل 151کلی فعال هستن
آریسان2 : ما که پیر شدیم اما فاکتور نشدیم بیست فروردین انتظار سخته
شاهین اتومات : 6 خرداد 402 ثبت نام برای شاهین 20مهر 402 پیامک اومد برای شاهین اتوماتیک 290میلیون تکمیل وجه کنین دیگه نزدیک یکسال بشه خرداد 403 هنوز از دعوتنامه خبری نیست ارسال نشده ک چقدر دیگه باید بریزم واسه شاهین اتومات پذیرش 24 مهر 402
اسفندماهی : سلام روحسابی ک دعوت نامه پیشنهاد ی ساینا یگانه اومده بود واریزی 141میلیونی باید زیر120تومن تکمیل وجه بشه
امیر : از کدوم سامانه باید برسی کرد وضعیت رو ممنون میشم راهنمایی کنید
S5 23 مهر : سلام ثبت نام اقساط ۲۳مهر سفید امروز شاسی شد اصفهان
محمد : دوستان ماشینهای خوبی توی سامانه گذاشته اگه انصراف از چانگان بدیم میشه از اینا بدن
S3 : خب شما چه تاریخی فاکتور شدین امروز انگاری فاکتور های ۲۱ اسفند رو زنگ زدن بابت تحویل تاریخ فاکتور و رنگ رو میگین بی زحمت ؟
S5٢٦ مهر : هيچ خبري فعلا از شاسي نيست ثبت نام ٢٦ مهر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : مگه اون واریزی اول بهش سود نمیخوره
دی‌دوگانه : سلام‌من‌موندم‌30ام‌تکمیل‌وجه‌کردم
تحویل تا سه ماه آینده : سلام حواله پراید وانت رو کجا میخرند? و حدود چه قیمتی? ثبت نام بهمن ماه 1402و تحویل هفته چهارم مرداد 1403 128 تومان هم پرداخت شده و از خرید منصرف شدم. ممنون از راهنمایی دوستان.
ایکس 33 اتومات اسماعیل : فاکتور کردن حل کن شرمندتم
کدخدا : حتما اضافه واریزی داشتین
مریم دوگانه بهمن : سلام 30 تومن سود میدن باز 114تومن 14 ماه همین میشه
فردین موسوی : سلام اون رنگ مشکی بوده بخاطر اون زود فاکتور شده
رانا 30 بهمن : من تکمیل وجه 12 دی 5 اردیبهش تبدیل زدم هنوز فاکتور نشدم
حسینی : از بهمن فعلا کسی فاکتور نشده شما هم حتما شماره درخواست برگه تکمیل وجه رو میزنی باید شماره درخواست برگه پیش پرداخت رو وارد کنی همون برگه قرارداد
خرم سلطان : چه فرقی میکنه خانوم،ما بهمنی ها با تاخیر سه ماهه 141500 دادیم خوب اسفند هم دقیقا با تاخیر سه ماهه خرداد تکمیل کنن باید141500 پررداخت کنند