مازراتی گیبلی هیبریدی معرفی شد؛ آغاز عصری جدید برای خودروساز ایتالیایی

 

مازراتی گیبلی هیبریدی معرفی شد؛ آغاز عصری جدید برای خودروساز ایتالیایی

 
شرکت مازراتی از نسخه هیبریدی گیبلی رونمایی کرد. این نسخه دارای جلوپنجره متفاوت و جدیدی بوده و در قاب چراغ‌های آن بازنگری شده است. پیشرانه گیبلی هیبریدی متشکل از موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو و سیستم هیبرید نرم 48 ولتی است. این پیشرانه در مجموع 330 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.
 
 
 
به گفته مازراتی، گیبلی هیبریدی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت، نیازمند 5.7 ثانیه زمان است و در صورت فراهم بودن مسیر مستقیم می‌تواند به نهایت سرعت 255 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. بر اساس استاندارد WLTP گیبلی هیبریدی در هر صد کیلومتر ترکیبی بین 8.5 الی 9.6 لیتر بنزین می‌سوزاند.
 
 
نسخه هیبریدی گیبلی در مقایسه با نسخه دیزلی 80 کیلوگرم وزن کمتری دارد
 
سیستم هیبریدی مازراتی گیبلی، دارای یک تقویت‌کننده الکتریکی اضافی (e-Booster) است که برای نخستین بار در این سگمنت شاهد استفاده از آن هستیم. خودروساز ایتالیایی مدعی است این تقویت‌کننده تعادل بسیار خوبی بین عملکرد، راندمان و لذت رانندگی ایجاد می‌کند.
 
به منظور دستیابی به توزیع وزن مناسب، مهندسین مازراتی پک باتری را در پشت خودرو تعبیه کرده‌اند. با آنکه این سدان لوکس از پیشرانه‌ای هیبریدی برخوردار است، اما سرنشینان آن خواهند توانست از صدای اصیل یک مازراتی لذت ببرند. این امر به لطف سیستم اگزوز بهینه‌سازی شده و ارتعاش‌دهنده‌های مخصوص حاصل شده است.
 
 
چراغ‌های عقب گیبلی هیبریدی از 3200 GT و کانسپت آلفیری الگوبرداری شده‌اند
 
نسخه هیبریدی مازراتی گیبلی را می‌توان از روی رنگ آبی موجود در برخی قسمت‌ها – مثل شکاف‌های جانبی، کالیپرهای ترمز و لوگوی نصب شده روی ستون عقب – شناسایی کرد. در داخل کابین نیز دوخت روکش‌ها و لوگوی مازراتی روی پشت‌سری‌های صندلی به همین رنگ هستند.
 
 
 
مازراتی با گیبلی هیبریدی یک برنامه اختصاصی به نام Maserati Connect را معرفی کرده است. این برنامه همانطور که از نامش پیداست، امکان مبادله دائمی اطلاعات و دریافت آپدیت‌های نرم‌افزاری را میسر می‌سازد.
 
علاوه‌بر این خودروساز ایتالیایی سدان محبوب خود را به سیستم دستیار هوشمند چندرسانه‌ای، نمایشگر بزرگ 10.1 اینچی سیستم اینفوتینمنت و نشان‌دهنده‌های جدید در پشت فرمان تجهیز کرده است.
 
 
 
شایان ذکر است گیبلی هیبریدی فقط یکی از گام‌های مازراتی در راستای تولید مدل‌های پاک به شمار می‌رود. این کمپانی در نظر دارد سال آینده نسل جدید گرن‌توریسمو و گرن‌کابریو را با پیشرانه تمام الکتریکی معرفی کند.
 
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مازراتی گیبلی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اردیبهشت : سلام شما فروش فوری بودید یا پیش فروش چه تاریخی تشکر
تارا اتومات 30 روزه : تعزیرات ثبت شکایت میکنید در بارگزاری مدارک حکم تعزیرات مبنی بر گران فروش و فاکتور فروش رو بارگزاری کنید
ایگل کرمان : سلام دوستان تاریخ 25 تیر فاکتور شدم تا الان یک ماه گذشته ماشین تحویل ندادن کسی اطلاع داره چقدر طول میکشه تا تحویل بدن؟
مهدی 25 اسفند : شوخی کردن من 25 اسفند هستم هنوز فاکتور نشدم
شاهین پلاس تکمیل وجه 2 اردیبهشت : با تکمیل خودروهای کف و فروش خودروهای تکمیل شده ، بستر پرداخت به زنجیره تامین و جبران کاهش تیراژ تولید، در ماه های پیش رو فراهم می شود تعطیلات تابستانه سایپا، فرصتی راهبردی برای نوسازی خطوط و ارتقای کیفیت محصولات فراهم کرده است. این وقفه چندروزه، علاوه بر استراحت نیروی کار، به تکمیل خودروهای کف، انجام تعمیرات اساسی و نصب تجهیزات جدید اختصاص یافته است. سایپا با این برنامه ریزی سالانه، ضمن جبران بخشی از وقفه های تولید ناشی از عوامل غیرمترقبه، شرایط را برای آغاز نیمه دوم سال با حداکثر ظرفیت مهیا می کند و تحویل خودروها به مشتریان را با سرعت بیشتری پیش می‌برد. علاوه بر این، با تکمیل هرچه بیشتر خودروهای کف و فروش آن ها، نقدینگی کافی برای پرداخت مطالبات زنجیره تامین این خودروسازی نیز فراهم می شود. فرصتی طلایی برای تعمیرات و نوسازی خطوط سیدرضا حسینی، مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به شروع تعطیلات تابستانی این گروه، در گفت وگو با خبرنگار «دنیای خودرو» بیان داشت: «تعطیلات تابستانی در گروه خودروسازی سایپا یک رویه ثابت و برنامه ریزی شده است که هرساله در ا
خانم افشار : ببخشید واریزی اولیه تون کدوم ماه بود؟
ناصر : منم تبدیل به کوییک 19 تیر زدم 21 تیر هم سخا فرستادم هنوز خبری نیست
شاهین جی : فرقی نداره دوتاش باید دو سال بمونی تو نوبت مث من بدبخت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
صالح : من31مردادم برام21خرداد دعوت نامه تکمیل وجه اومد دقیق چهل روز قبلش
حامد : دی ماه منتظر نحویل ماشینت باش
جمشیدی : دوستان برای من 5 روزه داره روی صدور اسناد میچرخه البته برای من سورن چقد طول میکشه دستن برسه
مهدی : تقریبا چهل روز قبل موعدتحویل
جمشیدی : سلام دوست عزیز برای من تقریبا 5 روز داره روی صدور اسناد میچرخه کی میرسه دستم
تحویل 31 تیر ، همچنان منتظر : چند روز پیش بعضی ها پیام دادن اونا هم حمل با قطار بودن
اس : کوییک اس خالی رو میگم نه آر اس
اطلس دی : سید رضا حسینی مدیر ارتباطات سایبا جنگ دوازده روزه رو بهانه نکن شما قبل از جنگ به تعهدات عمل نکردید از حلقومت میکشم بیرون حروم خورا
الیاس بلوچ : کویک S تکمیل وجه 2 مرداد دیروز فاکتور شدم
کوییک آر اس : دوست عزیز مشخص نمی کنه گاهی اوقات با یک ماه تاخیر و گاهی اوقات با سه چهار ماه تاخیر