خودروهای مازراتی سری تروفئو معرفی شدند

 

خودروهای مازراتی سری تروفئو معرفی شدند

 
ازراتی سری‌ تروفئو را برای خودروهای گیبلی و کواتروپورته و لوانته مجهز به پیشرانه‌ی ۳/۸ لیتری خورجینی هشت‌سیلندر ۵۸۰ اسب‌بخاری فراری رونمایی کرد.
 
 
با رونمایی خودرو هیبرید گیبلی در ماه گذشته، مازراتی اهداف خود را برای تازه‌کردن کامل سبد محصولات اعلام کرد. این خودرو که کوچک‌تر از سایر سدان‌های مازراتی است، باردیگر تیتریک رسانه‌ها می‌شود؛ زیرا خودروساز مودنا قصد دارد نسخه‌ی قدرتمند تروفئو (Trofeo) را برای گیبلی ارائه دهد. نه‌تنها مازراتی گیبلی، بلکه خودرو کواتروپورته (Quattroporte) نیز با همان پیکربندی تقویت‌شده‌ی تروفئو رونمایی می‌شود.
 
مانند مازراتی لوانته تروفئو (Levante Trofeo)، این دو سدان سریع نیز از پیشرانه ۳/۸ لیتری خورجینی هشت‌سیلندر توئین توربو ساخت فراری بهره می‌برند. دقیقا مانند شاسی‌بلند مازراتی، جدیدترین خودروهای اضافه‌شده به ترکیب تروفئو از ۵۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن‌متر گشتاور و حداکثر سرعت ۳۲۶ کیلومتربرساعت بهره می‌برند که آن‌ها را به سریع‌ترین سدان‌های مازراتی تبدیل می‌کند.
 
گیبلی تروفئو سبک‌تر از کواتروپورته تروفئو است؛ به‌همین‌دلیل، دو دهم ثانیه سریع‌تر به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و برای انجام این کار فقط به ۴/۳ ثانیه زمان نیاز دارد. درحالی‌که لوانته تروفئو خودرویی مجهز به سیستم تمام‌چرخ محرک (AWD) است، این دو سدان قدرتمند و تقویت‌شده منحصرا با سیستم محرک عقب و دیفرانسیل لغزش محدود ارائه می‌شوند. جعبه‌دنده‌ی خودکار هشت‌سرعته ZF وظیفه دارد در هر سه مدل تروفئو، قدرت خروجی را به چرخ‌های خروجی بفرستد.
 
گذشته از به‌دست‌آوردن قدرت پیشرانه‌ی فراری، مدل‌های تروفئو مازراتی گیبلی و کواتروپورته تزیینات قرمزرنگ دارند تا از نظر بصری ظاهر متمایزی با سایر مدل‌ها داشته باشند. چراغ‌های عقب اصلاح‌شده با الهام از طرح چراغ عقب 3200 GT و خودرو مفهومی آلفیری (Alfieri) نصب شده‌اند و سپر جلو اصلاح‌شده نیز با جلوپنجره و قطعات تزیینی فیبرکربنی عرضه می‌شود.
 
مازراتی کاپوت جدیدی با مجاری هوای دوگانه به‌منظور خنک‌کنندگی بهتر پیشرانه برای گیبلی تروفئو نصب کرده که همان طرح کاپوت لوانته تروفئو را دارد. هر دو سدان مازراتی روی رینگ‌های ۲۱ اینچی می‌نشینند؛ درحالی‌که شاسی‌بلند لوانته می‌تواند به مجموعه‌ای از رینگ‌های بزرگ‌تر ۲۲ اینچی مجهز شود.
 
 
تغییرات تا داخل کابین نیز ادامه پیدا می‌کنند و در آنجا مبلمان و قطعات تزیینی مخصوص Trofeo وجود دارد. بااین‌حال، بزرگ‌ترین تغییر سیستم سرگرمی پیشرفته است که اکنون به‌جای نمایشگر ۸/۴ اینچی قبلی، صفحه‌نمایش لمسی ۱۰/۱ اینچی قرار می‌گیرد. این نمایشگر نه‌تنها بزرگ‌تر است؛ بلکه با گرافیک‌ بهتر و رزولوشن بیشتر صفحه‌نمایش عرضه می‌شود.
 
ممکن است افرادی بخواهند پس‌از‌این تاحدممکن خودروهای مازراتی گیبلی یا سری تروفئو مجهز به پیشرانه فراری را به‌دست آورند؛ اما چنین چیزی در آینده ممکن نخواهد بود؛ زیرا لوئیس کامیلری، مدیرعامل فراری، قبلا گفته بود که پس از انقضای توافق فعلی، قرارداد عرضه‌ی پیشرانه را برای مازراتی تمدید نخواهد کرد. کامیلری تخمین زده است که آخرین خودرو مازراتی مجهز به پیشرانه‌ی ساخته‌شده در مارانلو در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.
 
 
ناگفته نماند درحالی‌که قبلا پیشرانه V8 در گیبلی استفاده‌ نشده بود، کواتروپورته آن را سال‌ها در تیپ GTS داشته است. درحالی‌که جایگزین مستقیم مازراتی گیبلی زودتر از سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه نخواهد شد، طبق نقشه‌ی راه محصولات این شرکت، نسخه‌ی کاملا جدید کواتروپورته در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود که مدل‌های آینده از پیشرانه‌ی خورجینی سه‌لیتری شش‌سیلندر تویین‌توربو مازراتی برخوردار شوند. این پیشرانه Nettuno نام دارد و نهم سپتامبر روی خودرو سوپراسپرت MC20 رونمایی خواهد شد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مازراتی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جعفری : منم دقیقا تو همین شرایطم تحویل تابستان شاهین دستی دیروز رفتم سایپا گفتن احتمالا دیگه نیاد پیام منتظر نباشید خدا لعنتشون کنه
S3 : لطفا هر چه سریعتر اقدام کنین برای تجمع دقیقا تحویل خودرو های جایگزینشون هم ۶ ماهه هست اصلا زیر بار تبدیل نباید رفت و شکایت کنیم
مريم : دوستان نگران نباشيد پيامك مياد در ضمن فعلا دو روزه شهريور پر نشده، اين نشون ميده كه به كسايي كه پيام دادنبعضياشون نميخوان واريز كنن
فرید : نمیدونم والا امروز تو نمایندگی و بعد از وارد کردن کد ملی ام تو سیستم اینو بهم گفتن
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام ۱۸ اردیبهشت شاسی ۶ابان ارسال کارت ماشین ۱۷ آبان ارسال مدارک ماشین ۲۸ آبان که هنوز بدستم نرسیده امروز زنگ زدن که برم تحویل بگیرم
فیروزی : من خودم خداروشکر چندتاماشین دارم برام زیاد مهم نیست تی ۸ ثبتنام کردم که فقط برای صحرا می خوام پاژن هم دارم ولی دوستانی هستن که ماشینشون فروختن به امید اینکه ۶۰روزه صاحب ماشین بشن الان شش ماهه ماشین ندارن سخته
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : دوستان یه سوال دعوتنامه اومد هر کی زودتر واریز بکنه، زودتر خودرو بهش تحویل میدن؟ یا فرقی نداره ؟
وحید : منم خرداد j4 نوشتم فعلا خبری نیست!!
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : احتمالا از شنبه دعوتنامه آذر فعال بشه...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : سلام از کجا باید بفهمیم پلاک شدیم من 20 آذر فاکتور شدم که پلاک میشه
محمد : من دنا داشتم این مشکل داشت اگه کلید ریست داره بزن درست میشه یه کلید ریزه زیر ولوم با سوزن یا چیز نوک تیز باید فشارش بدی
راناپلاس مهر : سلام اول پست تایید می کنه وبعد راهور کافی‌نت باید برگه تایید راهور رو بهت بده ببری نمایدگی
رها دنا 6سرعته دستی 30 ابان پیش فروش : سلام ب همگی ؛ کسی از پیش فروشا 6 دنده 30 آبانی فاکتور شده ؟؟؟؟ ممنون
علی : خدمت اون دوستمون برکه سخا حداقل بایدد تایید پست باشه پلیس باشه یعنی جدیدا تعویض پلاک شدید و مشکلی ندارد
فقط خدا : سلام شبخیر دوستان عزیز لطف کنید کسایی که فاکتور میشن اعلام حضور کنن وتاریخ پذیرش وتاریخ فاکتور رو اعلام کنه ممنونم 👌👌👌
محمد بوشهر رانا پلاس : برادرا کسی هست جواب ما رو بده تاییدیه راهور یا پست فرق دارن تو سامانه سخا یا نه چون بخاطر همین هست که پلاک نشده ماشینم هر کی هست جواب بده پلاک هم نشده لطفا اعلام کنه بفهمیم
سعید : برا منم اومدم جریان این پیام چیه
دی ماه : مثل سگ پشیمانم بخدا کااااااش ثبت ونام نمیکردم. لعنت روسای سایپا
.1.Mehrdad : سوکت مانیتور شله ربطی ب هوای سرد نداره