خودروهای کانسپت اغلب عمر کوتاهی دارند، این مدل ها در نمایشگاه های معتبر بین المللی معرفی می شوند و در ادامه در نمایشگاه های محلی برای بازدید عموم به نمایش در می آیند که در واقع ایستگاه آخر برای این مدل ها محسوب می شود. البته ممکن است برخی از شرکت ها با پرداخت مبلغی این کانسپت ها را اجاره کنند و عملکرد آن ها را مورد ارزیابی قرار دهند. خوشبینانه ترین اتفاقی که برای مدل های مفهومی می افتد این است که آن ها را به موزه بفرستند تا به عنوان بخشی از صنعت خودروی کشور سازنده یاد شوند. اما ظاهراً ژاپنی ها راهی برای زنده نگه داشتن یاد این مدل ها یافته اند. چشم بادامی ها با انجام تغییرات جزئی پای این خودروها را یک بار دیگر به نمایشگاه های معتبر باز می کنند.
کمپانی سوبارو و لکسوس نیز این ترفند را به کار گرفته و به ترتیب مدل های کانسپت Viziv و LF-NX را برای نمایشگاه توکیو آماده کرده اند. لکسوس، کراس اوور خود را پیش از این در نمایشگاه فرانکفورت آلمان رونمایی کرده بود و حالا نیز قصد دارد تا همان مدل را با یک موتور مجهز به توربوشارژر و طرح جدید بادشکن جلو به نمایش بگذارد. احتمالاً رنگ بدنه این کراس اور کانسپت با مدل معرفی شده در آلمان نیز تفاوتی نخواهد داشت.
زمانی مدل های کانسپت نگاهی خاص به آینده صنعت خودروسازی داشتند و درک وجود آن ها در خیابان برای بسیاری غیر ممکن بود. در حقیقت هدف از معرفی مدل های مفهومی نوآوری در جهت پیشرفت این صنعت است، اما در حال حاضر تعدادی از این مدل ها پس از مدتی حتی به مرحله تولید می رسند. به نظر شما لکسوس LF-NX نگاهی به آینده خودروسازی دارد یا صرفاً مدلی برای سودآوری این خودروساز ژاپنی است؟