بهترین طراحی های 2020 متعلق به چه خودروهایی است؟

 

بهترین طراحی های 2020 متعلق به چه خودروهایی است؟

 
سبک‌های طراحی و استایل بسیار متفاوتی در دنیای خودرو وجود دارد و این زیبایی‌شناسی در هر کلاس خودرویی نشان دهنده‌ درس‌های متمایزی است.ابعاد یا استایل یک خودرو و همچنین پیروی از اصول طراحی اهمیت چندانی ندارد زیرا همیشه نمونه‌های خاصی وجود دارند که ترکیب جذابی از ابعاد، پانل‌های بدنه و جزئیات بوده و یک خودروی بسیار ویژه را تشکیل می‌دهند.
 
هیچ‌کسی نمی‌تواند بگوید که طراحی داخلی یک خودرو و یا همان بحث زیبایی‌شناختی داخل کابین چندان مهم نیست. اگرچه ممکن است این‌گونه تصور شود که ظاهر بیرونی خودرو و خوش‌چهره بودن طراحی خارجی آن، بیشتر مهم بوده و تأثیرگذارتر است، اما بدون شک هرکسی وقت بسیار بیشتری را داخل خودرو و برای خودش صرف می‌کند.
 
شاید همه جلوپنجره سپر مانند و تیز آلفارومئو را دوست نداشته باشند اما این قطعه روی جیولیا به خوبی نشسته و باقی طراحی خودرو نیز بسیار زیباست. این سدان اسپورت تناسباتی عالی داشته و کاپوت دراز و کابین آن به سمت چرخ های عقب کشیده شده‌اند، بدنه و جزئیات آن نیز بسیار جذاب هستند؛ و موضوع جالب اینکه تمامی مدل‌های جیولیا دارای همین جذابیت هستند زیرا آلفارومئو تمایز زیادی بین مدل‌های پایه و پرچم‌دار همچون کوادروفولیو قائل نشده است.
 
جدیدترین RS های ۸ سیلندر آئودی روح عضلانی خود را به خوبی به نمایش می‌گذارند. دو خودروی RS6 آوانت و RS7 به گونه‌ای ظاهر شده‌اند که انعطاف و اغراق در طراحی بدنه خود را نشان می‌دهند. هر دو خودرو از گلگیرهای پهن‌تر و ارتفاع کمتر سود برده و بنابراین ابهت زیادی در جاده دارند. RS6 آوانت رقیب جذابی برای مرسدس-ای ام جی E63S بوده و البته RS7 هم به اندازه ظریف و شاید مخوف‌تر است.
 
قطعاً استون مارتین جزو خودروسازانی است که می‌داند چگونه خودروی زیبایی را بسازد. DBS سوپرلگرا جدیدترین محصول این برند بوده و البته زبان طراحی نوین این برند را نیز نشان می‌دهد. اگرچه خودروی موردبحث بر پایه DB11 شکل گرفته اما به جز سقف از بدنه‌ای منحصربه‌فرد استفاده می‌کند. طراحی کوسه مانند جلوپنجره که خیلی هم بزرگ نیست ظاهری ترسناک ایجاد کرده است. به این موارد باید اورهنگ جلوی کوتاه و گلگیرهای پهن را هم اضافه کنیم که در کل تناسباتی عالی ایجاد می‌کنند.
 
آئودی تنها برند آلمانی‌ نیست که خودروهای زیبایی تولید می‌کند. زیباترین عضو خانواده ب ام و سری ۸ نسخه گرن کوپه است. این خودروی چهار درب از پروفایلی شناور سود برده و کاپوت طویل و شیشه جلوی خمیده آن به زیبایی به ستون C فربه می‌رسند. سری ۸ گرن کوپه دارای عناصر طراحی مشابه سری ۶ گرن کوپه بوده و البته یک پله فراتر رفته است. جلوپنجره این خودرو هم برخلاف دیگر محصولات ب ام و خیلی بزرگ نمی‌رسد.
 
بوگاتی ویرون اگرچه به دلیل رکورد سرعت خود در خاطره‌ها مانده اما خودروی جذابی نبوده است. حتی افراد زیادی آن را خودرویی با ظاهر عجیب می‌دانند؛ اما جایگزین ویرون یعنی شیرون در عین اینکه خودروی فوق‌العاده سریعی بوده بلکه خیلی زیباتر است. طراحی این خودرو خشن‌تر بوده و ورودی‌های هوای بزرگی در آن دیده می‌شوند. کل بخش عقب خودرو دارای یک طراحی مرموز و جذاب است. در کل شیرون خودرویی با طراحی بسیار هدفمند و دراماتیک است.
 
سوپرکار فورد GT برای مدل سال ۲۰۲۰ خود به‌روز شده و یکی از آپشن های جذاب آن بدنه‌ای فیبر کربنی است. این امر باعث می‌شود قیمت خودرو فراتر از ۵۰۰ هزار دلار باشد.
 
لکسس LC پیش از راه یافتن به خط تولید به‌صورت کانسپتی با طراحی وحشیانه معرفی شده بود و البته ژاپنی‌ها در ابتدا برنامه‌ای برای تولیدش نداشتند. چهار سال پس از معرفی آن خودرو، LC تقریباً بدون تغییر نسبت به مدل مفهومی وارد میدان شد. تناسبات این خودرو به عنوان یک گرند تورر کلاسیک بسیار جذاب بوده و به این موارد باید جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های گیرا و گلگیرهای عقب پهن و عضلانی را نیز اضافه کنیم.
 
نسل پیشین مزدا ۳ هم جزو زیباترین خودروهای بازار بوده اما نسل جدید آن بهتر کار شده است. در نظر داشته باشید که مزدا ۳ یک خودروی ارزان‌قیمت است اما پانل‌های بدنه آن باعث شده‌اند مزدا ۳ جزو زیباترین محصولات کلاس و بازار باشد. خیزها و خطوط بدنه در کمترین حد ممکن کار شده‌اند. دماغه کوسه‌ای مزدا ۳ نیز به خوبی با خط سقف مدل سدان و صندوق‌عقب آن هماهنگی داشته و بازهم باید گفت این سدان دیفرانسیل جلوی کامپکت در کلاسی حضور دارد که عموم افراد به آن دسترسی دارند.
 
هر نسخه از مرسدس S کلاس کنونی استثنایی به نظر می‌رسد و جزئیات بسیار خاصی دارد. البته مدل موردتوجه از نوع دو درب کوپه است. خط سقف جذاب این خودرو با محفظه بار عضلانی ترکیب شده است. مرسدس خط شیشه‌های جانبی را در بخش عقب کمی بالاتر برده و به نقطه جذابی در ستون C رسانده است. گرافیک افقی چراغ‌های عقب نیز باعث ایجاد ظاهر پهن‌تر و کم ارتفاع‌تری برای خودرو شده‌اند.
 
ولوو و جیلی والدین بسیار غیرمحتمل برندی پرفورمنس با نام پولستار هستند اما این برند نه‌تنها روی پرفورمنس بلکه روی طراحی زیبا هم تمرکز کرده است. نخستین محصول پولستار یعنی از خطوط ساده‌ای در بدنه برخوردار بوده اما زبان طراحی کمی مشابه ولوو در یک کوپه‌ پرچم‌دار به خوبی جواب داده است.
 
اکثر نسل‌های پورشه ۹۱۱ طراحی خوبی داشته‌اند. نسل جدید این خودرو که با کد ۹۹۲ شناخته می‌شود ساده‌ترین ۹۱۱ تاریخ بوده و از خطوط واضح و زوایای نرم سود می‌برد. این خودرو در واقع مدرن‌ترین نسخه از ۹۱۱ کلاسیک بوده و برخی ویژگی‌های ناب همچون کاپوت مربعی و چراغ‌های عقب کاملاً متصل و پهن را بکار برده است.
 
بی‌شک تایکان زیباترین خودروی الکتریکی تا به امروز بوده و ما را به آینده الکتریکی‌ها امیدوار می‌کند. تایکان همانند پانامرا خودرویی چهار درب است اما بجای بخش عقب هاچ بک مانند دارای صندوق بوده و به نوعی شبیه ۹۱۱ به نظر می‌رسد. این خودرو به صورت مستقیم از کانسپت میشن E الهام گرفته است.
فولکس‌واگن CC که به خاطره‌ها پیوسته جزو اولین خودروهای رده میانی بود که از طراحی به‌اصطلاح چهار درب کوپه استفاده کرده بود. جایگزین معنوی این خودرو یعنی آرتئون از همان فلسفه استفاده کرده است.
 
 
 
 

منبع (source)

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , طراحی خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سایپای دزد : ما که ۱۴ آذر سخا خبری نیست!!
محمد-:::::::: : 28اردیبهشت تبدیل زدم هنوز خبری نشده
شاهین جی : دوستان فقط تجمع تجمع ۱۷ خرداد یادتون نره این بی صاحاب باز از ۱۹ خرداد فروش محصولاتشو داره میزاره لطفاااااا فقط تجمععععععع خواهش می‌کنم ازتون مگه قرار نبود اول ماشینای مردمو بده پس این فروش محصول شده
تارا : سلام نرگس خانم ماشین شما به دستتون رسید
شاهین پلاس اتوماتیک : من ارومیه هستم، 1 2 ماه پیش تو سایت تحویل حضوری رو ثبت کرده بودم
خانعلی اچن گان : کمک کنید داداشم رو دارن اع دام می کنن بخاطر اینکه به مردم ایران تو هین کرده ، خودم رفتم لو دادمش، من خیلی عوض ی هستم
خانعلی اچن گان : خانعلیم خانعلی ماشینم فاکتور شد بعدش نشد
شاهین : سلام من ۱۰ اردیبهشت تبدیل زدم هنوز خبری نیست امروز میگن انگار خیلی ها فاکتور شدن
شاهین : سلام من ۱۰ اردیبهشت تبدیل زدم هنوز خبری نیست امروز میگن انگار خیلی ها فاکتور شدن
ایگل مشکی : سلام من 13 اردیبهشت ثبت نام کردم و هیچ‌اتفاقی هم هنوز نیفتاده زنگ زدم نمایندگی گفتن تاخیر داره احتمالا تا آخر تیر شاسی بشه و مرداد تحویل که البته بعید میدونم،من تحویل 60 روزه بودم و پس فردا اولین چک رو باید پاس کنم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمدی : من پکنیکم میارم سیخ و سنجاق یادت نره
پیام : مهمان محرمانه چطور واست کاری نمیکنه که نامه دیده آدم مهمیه بدبخت بگو ماشینتون بیاره واست اگه راست میگی 😂😂😂
مژگان ساینا اس : باسلام ،عزیزان دعوتنامه شهریور برکسی آمده تک سوز؟
فوق العاده بهمن 6بهمن : دوستان طبق نامه محرمانه که امشب یکی فامیل فرستاده شرکت سایپا به سران نوشته که ورشکسته شده فقط بخاطر شرایط توش هستیم اعلام رسمی نشده...بدبخت شدیم رفت تو نامه قید شده شرکت سایپا 86 همت پول گرفته و طلب قطعه ساز داده و الان پولی وجود نداره که قطعه خریداری کنه و ماشین تولید کنه ...دوشنبه با زیر انداز و پتو میام
فوق العاده بهمن 6بهمن : سایپا دزد مطعمن
سپهر : سایپا مطمئن 🥴🥴کاملا نامطمئن😂😂
دنا خاکستری تحویل تیر : سلام کی تگمیل وجه کردین؟
مجتبی : منم پذیرش 25آذر و تکمیل وجه 2 اردیبهشتم هنوز خبری نیست
دنا اپشنال 6 تیر : موعود تحول 6 تیر تا الان فاکتور نشده واسه سود تاخیر هم زده هیچ سود تاخیر برای شما محاسبه نشده کسی میدونه چرا راهنمایی کنید ممنونم
مجتبی : سلام.کوییک جی ایکس 2 اردیبهشت تکمیل وجه کردم سخا 8 اردیبهشت هنوز فاکتور نشده