پولستار 2 در برابر تسلا مدل 3؛ نبرد اروپا و آمریکا در دنیای خودروهای برقی

 

پولستار 2 در برابر تسلا مدل 3؛ نبرد اروپا و آمریکا در دنیای خودروهای برقی

 
سرانجام بعد از مدت‌ها چشم انتظاری می‌توانیم پولستار 2 و تسلا مدل 3 را رودروی یکدیگر قرار دهیم. مسئله‌ای که پس از رونمایی از پولستار 2 در نمایشگاه ژنو سال 2019 منتظر آن بودیم.
 
هر دو خودرو به بسته عملکرد بالا به ارزش 5 هزار پوند مجهز هستند. در نتیجه بهای نهایی آنها برابر با 55 هزار پوند است که می‌توان به صورت ماهانه با پرداخت 700 پوند یکی از این خودروها را صاحب شود. البته شما به عنوان خریدار خودرو احتمالا هرگز به شتاب 3.2 ثانیه صفر تا صد تسلا و یا چرخ‌های بزرگ پولستار با تریم طلایی رنگ، فنربندی دستی قابل تنظیم شرکت Ohlins پولستار نیازی نخواهید داشت و به این ترتیب بخشی از پولی که پرداخت خواهید کرد برای تجهیزاتی است که عملا مورد استفاده شما قرار نمی‌گیرد.
 
 
بنابراین مدل پیشنهادی ما به شما برای تسلا مدل 3 نسخه دو موتور Long Range AWD با قیمت نهایی 46.990 پوند است. در سوی مقابل نیز پولستاری که مجهز به بسته عملکرد بالا نیست قیمتی برابر با 47.800 پوند خواهد داشت که امکان خرید قسطی با پرداخت کمتر از 600 پوند در هر ماه امکان پذیر است.
 
هر دو مدل دارای دو موتور یکی بر روی اکسل جلو و دیگری بر روی اکسل عقب هستند و مدل پیشنهادی ما برای تسلا دارای حداکثر قدرت 346 اسب بخار است. گرچه در این مقایسه مدل 3 پرفورمنس با حداکثر قدرت 450 اسب بخار حضور دارد که امکان نفس کشیدن را به پولستار با حداکثر قدرت 402 اسب بخار نمی‌دهد.
 
 
ما بهترین حالت رانندگی را با تسلا در حالت Chill mode پیدا کردیم زیرا امکان یک رانندگی نرم و راحت با آپشن ذخیره انرژی را فراهم می‌کند.
 
در بین اکسل‌های هردو خودرو یک بسته باتری بزرگ لیتیوم-یونی قرار دارد که در تسلا از ظرفیت 75kWh و در پولستار از ظرفیت 78kWh بهره می‌برد. با این وجود تسلا ادعای بالایی در زمینه برد حرکتی دارد به گونه‌ای که این کمپانی مدعی است خودرو تولید آن بسته به نحوی رانندگی راننده با یکبار شارژ می‌تواند برد حرکتی برابر با 560 کیلومتر را عرضه کند.
 
 
این عدد برای پولستار برابر با 470 کیلومتر است. با این وجود به طور متوسط پولستار به ازای هر 161 کیلومتر رانندگی 35.7 kw انرژی مصرف می‌کند. این رقم برای تسلا برابر با 28.4 kw است. به زبان ساده تر برد حرکتی پولستار با یک بار شارژ کامل برابر با 254 کیلومتر و برد حرکتی تسلا برابر با 434 کیلومتر است. حال این همه اختلاف جای سوال دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.
 
یکی از دلایل برتری تسلا ضریب درگ بسیار کم آن است که برابر با 0.23 cd است، این رقم در پولستار برابر با 0.28 cd است. مسئله بعدی وزن بیشتر پولستار است. پولستار در حدود 2123 کیلوگرم است که در حدود 270 کیلوگرم وزن بیشتری به نسبت تسلا دارد.
 
 
دلیل اصلی وزن بیشتر آن هم این است که پولستار بر پایه پلت فرم مشترک ولوو موسوم به CMA ساخته شده است. ولوو از این پلت فرم برای مدل‌های بنزین سوز و دیزلی خود نیز استفاده می‌کند. در این پلت فرم استفاده بیشتری از فلزهای سنگین وزن همچون فولاد به نسبت پلت فرم آلومینیومی تسلا شده است. در نتیجه اختلاف وزن این دو خودرو ابعاد آن‌ها نیز توجیه می‌شود.
 
البته این نکته نیز قابل ذکر است که پولستار احساس سنگین بودن در حین رانندگی ندارد زیرا تمامی خودروهای برقی بخش اعظم وزن خود را در پایین‌ترین نقطه خودرو قرار داده اند. اما انتقادها از سیستم تعلیق اختصاصی Ohlins این خودرو همچنان ادامه دارد.
 
 
مشخص نیست که چرا تیم مهندسی در شرکت ولوو به استفاده از تعلیق با قابلیت تنظیم دستی در یک سدان سایز متوسط با ارتفاع بیشتر به نسبت به سطح زمین رای داده است. شما برای تنظیم تعلیق عقب پولستار باید چرخ عقب و شلگیر این خودرو را به کلی خارج کنید که کاری احمقانه در یک خودروی خانوادگی با مصرف روزانه است. گرچه نمی‌توان منکر کیفیت و عملکرد عالی این تعلیق شد اما به طور کلی سفتی و خشکی تعلیق می‌تواند کمی آزاردهنده باشد.
 
با تمامی این توصیفات دینامیک رانندگی پولستار 2 از تسلا مدل 3 بهتر است. تسلا مدل 3 عملکرد دینامیکی جالبی ندارد و به همین دلیل کنترل بدنه آن ضعیف تر از پولستار 2 است. فرمان تسلا نیز در عمل عملکرد بدی دارد و تنظیمات آن اصلا مناسب یک رانندگی دلچسب نیست. در نتیجه نمی‌توان آن را یک فرمان اسپرت یا راننده محور توصیف کرد و صرفا کار شما را راه می‌اندازد.
 
 
پولستار در این بخش نیز عملکرد بهتری از تسلا دارد و می‌توانید تنظیمات فرمان سبک و یا سنگین را برای آن انتخاب کنید. گرچه دایره چرخش پولستار چندان زیاد نیست ولی سازگاری خوبی بین فرمان و پدال ها وجود دارد. سرعت پاسخگویی تسلا به فشار پدال گاز و ترمز بیشتر است.
 
در مقام مقایسه با یک خودروی بنزین سوز هر دو خودرو تمامی کارها را با آرامش بیشتری انجام می‌دهند. در واقع اگر خودروی قبلی شما یک آئودی A4 و یا نیسان قشقایی بوده است احتمالا هر دوی این ها را دوست خواهید داشت.
 
 
هزینه پایین نگه داری، اتاق جذاب و ساده در کنار ارائه فن‌آوری‌های به روز و پیشرفته از دیگر آپشن‌های خودروهای مذکور است. تسلا و ولوو هر دو مدعی اند که خودروهای تولیدی آن ها به سطحی از رانندگی خودران رسیده اند که به تنهایی قادر به رانندگی هستند. با این وجود هرگز نمی‌توان به سیستم‌های رانندگی خودکار هر دو خودرو اعتماد کامل کرد.
 
به طور معمول این سیستم‌ها تنها قادر به تشخیص خودروی جلویی خود هستند و بر اساس آن واکنش نشان می‌دهند و خبری از پیش بینی اتفاقات در حین رانندگی در آنها نیست. با این وجود در محدوده فعالیت مجاز خود عملکرد خوبی دارند.
 
 
هر دو سیستم رانندگی اتوپایلوت تسلا و پایلوت پولستار شما را با صفحه نمایش سایز بزرگ سرگرم می‌کنند و می‌توانند موقعیت خودرو را بین دو خطوط حفظ کنند اما این مسئله تا لحظه‌ای است که سیستم رانندگی خودکار با هشدار به شمار اعلام می‌کند که مجددا هدایت خودرو را در اختیار بگیرید.
 
در این زمینه تسلا با عرضه یک بسته کامل رانندگی خودران به ارزش 6800 پوند از پولستار پیشی می‌گیرد. گرچه عملکرد این سیستم در بزرگراه های آمریکا بسیار عالی است اما در محل تست که کشور انگلستان است به علت ترافیک بالا عملا امکان استفاده از آن وجود ندارد. با این وجود تسلا شجاعت بسیار زیادی در زمینه استفاده از رانندگی خودران به خرج داده است و می‌توان تمرکز مهندسین این شرکت بر روی رانندگی خودران را در این خودرو به طور ملموس مشاهده کرد.
 
 
یکی از دیگر دوراندیشی‌های شرکت تسلا شبکه شارژ فوق سریع آن موسوم به سوپرشارژر است. این سیستم شارژ امکان طی کردن مصافت زیاد با کمترین هدر رفت زمان را فراهم می‌کند. شما با سرعت رویایی 400 مایل در ساعت باتری‌های خودروی خود را شارژ خواهید کرد رقمی که در پولستار تنها 130 مایل بر ساعت است. همچنین هزینه شارژ پولستار بیشتر از تسلا است (35 پنس به ازای هر kwh در برابر 24 پنس در تسلا).
 
 
از نظر کیفیت قطعات و طراحی کلی اتاق نیز پولستار دست بالا را در این مقایسه دارد و حس یک محصول با کیفیت بیشتر را به سرنشینان می‌دهد. همچنین فضای اتاق پولستار بیشتر از مدل 3 است اما فضای صندوق تسلا از نظر حجم (425 در برابر 405 لیتر) بیشتر از پولستار است که البته در عمل بار بیشتری را می‌توان در صندوق پولستار قرار داد.
 
 
به نظر می رسد که مهندسین ولوو برای ساخت پولستار نیم نگاهی نیز به تسلا مدل 3 داشته اند. به طور مثال در پولستار خبری از دکمه استارت وجود ندارد و با قرار دادن دسته دنده در حالت حرکت خودرو آماده استفاده می‌شود که کاملا مشابه با تسلا مدل 3 است. همچنین تمامی بخش‌های مربوط به تنظیمات رانندگی، سیستم تهویه مطبوع، چراغ‌ها با سیستم نقشه خودرو یکپارچه شده است و تنظیماتی مربوط به تمامی آنها بر روی صفحه نمایش قرار گرفته است..
 
 
اگر در همین لحظه و در بازار خودروی لندن یکی از این دو خودرو را بخواهید، کمپانی تسلا در عرض 6 هفته به شما یک دستگاه تسلا مدل 3 را تحویل می‌دهد اما ولوو برای تحویل یک دستگاه پولستار 4 ماه زمان می‌خواهد. این تازه شروع کار ولوو برای ساخت خودروهای برقی است و پولستار 2 اولین محصول این کمپانی است. اما این مسئله باعث نشده تا نگاه‌ها از پولستار 2 دور شود و مردم همچنان به علت ظاهر متفاوت و آینده نگرانه آن خواهان خرید این خودرو هستند.
 
 
در پایان پولستار رفتاری مشابه با یک ولووی معمولی دارد که هیچ ایرادی نیز به آن وارد نیست. اما تسلا را باید برنده این مقایسه دانست که دلیل پیروزی تسلا نیز رابط کاربری بسیار ساده آن و شبکه شارژ بسیار قدرتمند این خودرو است که امکان استفاده از آن در مجموع بیشتر از پولستار 2 است. همچنین تسلا با عرضه مدل Y می تواند رقابت بهتری با پولستار 2 داشته باشد.
 
اگر شما به دنبال فضای بیشتر و یا تجربه بهتر رانندگی هستید در انتخاب پولستار هیچ شکی نکنید.
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پولستار 2






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
میلاد j7 : قطعا شما غیر از پول یه چیز دیگه هم بهشون دادی که با احترام باهات برخورد کردن و ماشین تحویلت دادن
نادر j7 : منم تیر ثبت نام کردم شرایطم مثل شماست هنوز بیمه نشده
شاهین زمستان درجنوب : حداقل سایپا فرخوان زمستان میداد مردم یه ۵٠ درصد رو پرداخت میکردن چه فقط مشمول افزایش قیمت ۵٠درصد بعدی میشدن ولی اصلا منفعت مردم رو نمیخوان وفقط به فکر مصالح ومنفعت خودشون هستن ایینا با شیطان وابلیس هم خون شدن پاک نمیشن ابدا
شاهین زمستان درجنوب : اصلا باید تمام ثبتنام های سامانه یکپارچه رو به قیمت قبل بدن یعنی چه الان سایپا میخواد به قیمت جدید زمستان ها رو بفروشه اصلا منصفانه نیس عدالت نیس تو این مملکت بخدا باهم ثبتنام میکنیم یکی یه ماهه تحویل میگیره با قیمت پایین یکی بعد ٢سال تحویل میگیره باقیمت دوبرابر عدالت کجاست پس
Ali : دوستان سلام من در جریان شکایت و تجمع دوستان نبودم وگرنه حتما از کرمان میومدم. دوستان ممنون میشم منم راهنمایی کنید چکار کنم ؟شکایت ثبت کنم یا حضوری بیام؟
31 مرداد : من تکمیل وجه ۳۱ مردادم مشکی شما چجوری فاکتور شدین طرح عادی بودین؟
میلاد : از شاهین من کو‌ رسیدیم به شاهین ارزون من کو؟😅😅 پارسال با همین قیمت طرح گذاشتن با ۶۰۰ اتومات دادن جایگزین یه سریا گرفتن و الان با ماشین شون عشق می کنند.
J4 خاکستری : نمیشه بریم کرمان همونجا تحویل بگیریم؟؟؟ ۴۵ روزه شاسی شده ، پلا شده ، هنوز میگن صبور باشید
J4 تاخیری : سلام ، این عادیه که من ۱۵ مهر پلاک شدم و هنوز تحویل نگرفتم؟؟؟ مگه نگفتن یک ماه بعد از فاکتور شدن تحویل میدن؟؟
درسا : چرا تو وضعیت خودرو زده پرونده دارای نقص می باشد ، الان باید چیکار کنم ، از کجا بفهمم چی تو پرونه ام نقص داره ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احمد : دوستان وقتی گزینه تغییر رنگ فعال شده یعنی هنوز خودرویی تولید نشده که بعضی دوستان میگن خودرو تولید شده باید بره رو خط تولید تا ایرادش برطرف بشه تا سازمان استاندارد مجوز بده.مشکل چیز دیگست که معلوم نیست چیه.
مهر : دولت‌عادل
علی ساینا s 24 : محمد رحیمی مبارکه لطفا شماره پذیرشتو بنویس که گروه بدونن چند نفر جلوشون هست.
نگی نگقتم ها : به وعده های دروغین اینها اعتماد نکنید دیدید که قیمت کارخونه ای خودروها را 30الی 35درصد افزایش قیمت دادند و دوبار سال بعدی هم افزایش قیمت خواهند داد از بنزین گرفته تا هر چی......
مهر : دولت‌لعنتی
پیشوا : 75 روز و جمعه هم حساب میشه
: مشکی اره ولی سفید نه
سعید مشهد : سلام واریزی 25شهریور فاکتور7ابان. ثبت پلاک 23ابان.دیروط زنگ زدن ماشین امده ولی من نتونستم برم. بگیرم تا یه هفته دگه. انشالله قسمت همه دوستان. همگی تحویل بگیرن و به خوشی سوار بشن
اقتصاد دان : خریدار میخواهد باشه و میخواد نباشه این قیمتها افزایش بیشتر هم خواهد داشت چون تورم و گرانی از یه طرف و از طرف دیگه خودشون گرونتر می کنند وقتی قیمت پارس امروز 1میلیارد شده وقتی یکی دو هفته دیگه 1میلیارد و 100یا 200میلیون بشه و قیمتها ثابت بمونه اونوقت همه متوجه میشوند که ارزونی در کار نیست و میخرند چون برخی ها فکر می کنند ارزون میشه غافل از اینکه این دسته از ادم ها قافله را باختند با دیر خریدن و منتظر ماندن اونم به وعده های دروغین اینها خود من پارسال یادمه وزیر صمت وعده ارزون شدن خودرو را میداد و می گفت در خرید خودرو عجله نکنید و صبر کنید قیمتها ارزون میشه ولی همش دروغ و وعده های تهی و خالی بود
طرح مادران تحویل 30دی : شما تحویل دی ماه هستین؟