کنترل تقاضا با هدایت نقدینگی های سرگردان به شرکت های لیزینگ

 

کنترل تقاضا با هدایت نقدینگی های سرگردان به شرکت های لیزینگ

 
در شرایطی که دولت و مجلس در تلاش برای یافتن راهکاری برای کشف واقعی قیمت خودرو با تکیه بر ابزارهایی همچون عرضه در بورس هستند، تقاضای کاذب وارد شده به این بازار به دلیل نوسان بازارهای موازی، اثرات زیانباری به دنبال داشته و قیمت ها را فضایی کرده و این اختلتف قیمت کارخانه و بازار قدرت خرید را به شدت کاهش داده و در این شرایط، کارشناسان راه اندازی شرکت های لیزینگ را ابزاری برای کنترل این نقدینگی سرگردان می دانند.
 
در شرایطی که قیمت دلار به کانال قیمتی 30 هزار تومانی وارد شده و رکوردهای جدید قیمتی به ثبت رسانده، بازارهای موازی همچون بورس، طلا و سکه نیز با نوسان قیمت روبرو شده و در این شرایط این نقدینگی های سرگردان دوباره به بازار خودرو بازگشتند و این امر باعث شده تا در دو ماهه اخیر بازار خودرو دوباره روزهای پرنوسانی را تجربه کرد. این تقاضای کاذب باعث شده تا خریداران واقعی در این بازار قدرت خرید خود را از دست بدهند. هرچند مجوز فروش های فوق العاده خودروسازان تا پایان سال صادر شده تا بخشی از تقاضای واقعی خود قادر به تامین نیاز خود باشد اما با این حال همچنان تقاضاهای زیادی بدون نتیجه باقی مانده چرا که قدرت خرید به شدت کاهش یافته و از سوی دیگر فاصله قیمت کارخانه و بازار به ارقام بی سابقه ای رسیده که خرید از بازار و تامین نیاز از بازار آزاد را توجیه پذیر نمی کند. 
 
در این شرایط کارشناسان صنعت خودرو پاگرفتن شرکت های لیزینگ را از ضرورت های فعلی صنعت و بازار خودرو می دانند. 
 
سعید مدنی، مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر ضرورت فروش 70 درصد خودروها از طریق لیزینگ اظهار می کند: همزمان با افزایش قیمت ها توان خرید مصرف کنندگان به شدت کاهش یافته و ممکن است همین تعداد خودروی تولید شده توسط خودروسازان نیز به فروش نرسد اما با راه اندازی شرکت های لیزینگ با افزایش قیمت نیز فشاری به تولیدکننده و در عین حال مصرف کننده وارد نخواهد شد.
 
مدنی با بیان این که سرمایه اولیه نخستین مشکل تشکیل این دسته از شرکت ها است، می افزاید: برای تاسیس این دسته از شرکت ها می توان از سرمایه های سرگردان موجود در کشور که تمایل به سرمایه گذاری بلندمدت ندارند استفاده کرد .
 
وی ادامه می دهد: در نظر گرفتن حاشیه سود مناسب برای این دسته از سرمایه گذاران می تواند مشوقی باشد و حتی بانک ها را برای ورود به این موضوع نیز تشویق کند که در این شرایط تامین مالی خودروسازان نیز به مراتب آسان تر خواهد بود. 
 
این کارشناس ارشد صنعت خودرو با تاکید بر این که تنها حاشیه سود مناسب می تواند انگیزه ای برای ورود سرمایه های سرگردان به حوزه فروش اقساطی و لیزینگی خودرو باشد، تصریح می کند: اگر قرار باشد نرخ بهره مانند نرخ خودرو تکلیفی شده و اجازه کسب سود بیشتر به شرکت های لیزینگی داده نشود، استقبالی از این قضیه نخواهد شد زیرا اگر شرکت لیزینگی خواستار گردش سرمایه خود باشد باید حداقل 10 درصد حاشیه سود ماهانه و 25 درصد سود سالیانه داشته باشد تا انگیزه ای برای ایجاد و ادامه فعالیت در این دسته از شرکت ها داشته باشد.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , شرکت های لیزینگ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : فرقی نداره دوتاش باید دو سال بمونی تو نوبت مث من بدبخت
مهدی پلاس : سلام امروز زنگ زدم سایپا امپراتور گفت تا25اسفند فاکتور شده گفتن شماهم صبور باشید تافاکتوربشیدبهش گفتم چقدر صبور باشیم هرچه گفتم چه مشکلی هست که فاکتور نمیکنید فقط گفت صبورباشیم صبوردیگه بنظرم زنگ نزنیم سنگین ترهستیم
ارزو : بنز بی ام وه با اون همه عظمت تقاضا اینقدر تاخیر تو تحویل ندارن حالا فرقون سازی سایپا نزدیک ۳ ساله خون مارو کرده تو شیشه
شاهین Gl : چون کسی فاکتور نشده
شاهین Gl : مبارک باشه نهایتا ی هفته تا دو هفته بستگی داره کی بارش کنن
شاهین 1404 : اخه کجای دنیا ماشین ۹ ماه تو تأخیره اگه خودمون می خواستیم ماشین رو سر هم کنیم زودتر به دستمون رسیده بود اگه الان این اتفاق تو ی کشور درست حسابی افتاده بود درش تخته کرده بودن
زری : الهی روز خوش نبینید مدرسه ها داره کم کم باز میشه ما هم با بچه مدرسه ایی بی وسیله تو سرمای پاییز چ فکرا داشتیم ک ماشین دیه میاد فقط خدا زجرتون بده .100گرم طلام رفت باد هوا خدا ب زمین گرم بزنتون انشالله این نفرینها گریبان گیرتون بشه
اردی پلاس : احسان خان،قرار داد رو با دقت بخوان 16%سود مشارکت است که هنگام پرداخت مبلغ تکمیلی از کل قیمت خودرو کسر کردند و تسویه شد.سود تاخیر 12% است ،که به کل مبلغ پرداختی( مثلا 800 میلیون) تعلق میگیرد،اما چون در هنگام تکمیل وجه ، بشما اعلام کردند تحویل خودرو یکماه دیگر،این سود تاخیر از یکماه بعد از تکمیل وجه شما تا موعد تحویل خودرو پرداخت میشود،مثلا اکر شما اول اردیبهشت تکمیل وجه کرده باشی و مثلا اول مهر خودرو را تحویل بگیری،از اول خرداد تا پایان شهریور( چهار ماه) به آن 800 م تومان سود تاخیر 12 درصد سالانه تعلق میگیرد، برای 4 ماه جمعا یه مبلغی حدود 32 میلیون تومان.بر خلاف تصور عموم ،مبلغ زیادی نیست و آن مبالغ بالا که بعضی دوستان گفتند صحیح نیست.،تازه آن را هم 6 تا 7 ماه بعد ( اگر موجودی داشته باشند)پرداخت میکنند. خلاصه کلام:رویش خیلی حساب نکن،اصل تحویل ماشین است.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
افشین : 11بهمن 403تکمیل وجه کردم ازهمون موقع چراغ تخصیص روشنه مرحله شماره گذرای وپلاک یعنی 6ماه اکه بره رومرحله بعدی یعنی فاکتورفوقش72ساعت بعدبه دستم میرسه اگه سایپاتااون موقع دق مون نده
منتظران آر اس : داداش رو سیستم نشسته هنوز ، امروز چک کن فاکتور شدی صد درصد ، منم یازده خردادم دیروز فاکتور شدم
غلامعلی : الهی به امید فاکتورشدن
سورن 4 تیر : از استان گلستانم.ماشین باید از تهران میومد
پاسخ به احمدجنوب : داداش دعوت نامه مرداد که اوایل تیربود اومد من دعوتنامه شهریورهستم تکمیل وجه کردم بعد شما میگی مرداد هنوز نیومده؟؟؟؟
علی رض بودا : سلام . شماره پذیرشت چند بود؟
متین : کجا زنگ زدی سایپا مگه تعطیل نیست چرا دروغ میبافی
ساینا اس پیش فروش : مال من سایناست تیر اومد دعوت نامه تیر 5
isac : یکی توضیح بده این مراحل وارد شدن و دیدن اینکه چراغ چه مرحله ای روشن هست رو
رحمان : سلام دوستان ببخشید من ماشین تعویل گرفتم پول لازم شدم میخام بفروشم ولی کارت ماشین نیومده میتونم بفروشم تعویز پلاک برم بقیه مدارک آمده ممنون