شرکت "ولوو" اعلام کرد اولین مجموعه از کامیون های سنگین برقی این شرکت که قادر به طی مسافت 200 مایلی و قیمت قابل رقابت با کامیون های دیزلی هستند، کمتر از دو سال دیگر عرضه می شوند.
به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت "ولوو"(Volvo) اعلام کرده است که اولین خودروسازی خواهد بود که پیش فروش کامیون های برقی سنگین را از سال 2021 آغاز می کند و تولید آن از سال 2022 آغاز می شود.
بنا به گفته "ولوو"؛ این کامیون های 48 تن بسته به پیکربندی آنها، تا 300 کیلومتر توانایی پیمایش مسیر دارند.
این شرکت قبلاً با مشارکت شرکت ساختمانی "Swerock" سوئد آزمایش یک میکسر بتن برقی و تریلی بالابر را آغاز کرده است.
"ولوو" با اعلام این خبر صاحب یک مجموعه کامل از کامیون های برقی خواهد شد. این شرکت سال گذشته فروش مدل های "Volvo FE Electric" و "FL Electric" با وزن ناخالص تا 27 تن را آغاز کرد و از سال 2008 نیز تولید اتوبوس های برقی هیبریدی را آغاز کرده است.
از آنجا که از این کامیون های برقی برای انجام کارهای نسبتاً کوتاه برد بین کارخانه های بتن سازی و محل های ساخت و ساز شهری طراحی شده اند، توانایی پیمایش مسیر نسبتاً کوتاه آنها مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
"راجر آلم" رئیس بخش کامیون های شرکت "ولوو" به "فایننشال تایمز" گفت که این شرکت این کامیون ها را از نظر هزینه های عملیاتی از جمله سوخت، منابع مالی و ارزش دست دوم، تا حد امکان با کامیون های دیزلی قابل رقابت می کند.
در عین حال این شرکت قصد دارد به تدریج کامیون های سنگین را با ترکیبی از مدل های سلول سوختی باتری-برقی و هیدروژنی در دهه پیش رو معرفی کند. آخرین مورد در نیمه دوم سال 2020 وارد بازار می شود و "ولوو" قصد دارد تا سال 2040 همه محصولات خود را بدون سوخت فسیلی عرضه کند.
البته کامیون نیمه سنگین "تسلا" موسوم به "سمی"(Semi) احتمالا زودتر از کامیون های برقی "ولوو" در سال 2021 به بازار عرضه شود. با این حال این کامیون نیمه سنگین (بسته به پیکربندی آن) با برد 300 تا 500 مایل بیشتر برای کارهای برد طولانی و نه ساخت و ساز طراحی شده است.
همچنین باید به زودی منتظر کامیون های نیمه سنگین برقی از شرکت های "مرسدس"، "نیکولا"، "کامینز" و رقیب سوئدی "ولوو" یعنی شرکت "ولتا" بود.