لامبورگینی روزهای به نسبت پرکار و جنجالی را پشت سر میگذارد و به طور مستمر در حال معرفی مدل های جدید است. در همین حین خبرهای مربوط به تغییر مدیرعامل آن و روابط نه چندان جالب با شرکت مادر یعنی فولکس واگن بخشی از خبر های حاشیهای این شرکت خودروسازی ایتالیایی است.
جدیدترین محصول سنت آگاتا یک سوپرخودرو 759 اسب بخاری با نام لامبورگینی SC20 است که بدون سقف و شیشه جلو قابلیت استفاده چه در پیستهای اتومبیل رانی و چه به صورت استفاده شهری را دارد.
این دومین پروژه اختصاصی بخش Squadra corse پس از مدل SC12 است.
برای طراحی این مدل جدید از زبان طراحی دیابلو VT رودستر، آونتادور J، ونوو رودستر و کانسپت S الهام گرفته شده است.
تمامی پنل های بدنه از فیبرکربن تولید شده است و بال عقب بزرگ فیبرکربنی نیز قابلیت تغییر زاویه در سه حالت «پایین، متوسط و بالا» را دارد.
طبق خواسته مالک این مدل اختصاصی به رنگ سفید همراه با تم آبی رنگ در آمده است.
لامبورگینی SC20 از موتور 6.5 لیتری V-12 با حداکثر قدرت 759 اسب بخار نیرو میگیرد. این نیرو توسط جعبه دنده 7 سرعته تک کلاچه به هر چهارچرخ ارسال میشود.
دیفرانسیل مرکزی از نوع الکترونیکی است. لاستیک ها از نوع پیرلی P Zero Corsa است و سایز چرخ های تمام آلومینیومی نیز در جلو 20 و در عقب 21 اینچ است.
این محصول خاص و اختصاصی برچسب قیمتی میلیونی برای مالک ثروتمند و خوش شانس آن دارد.
لامبورگینی علاوه بر معرفی مدل های اختصاصی و تولید محدود بسیار گران قیمت در بخش مدیریتی نیز با چالش های اساسی رو به رو شده است و به نوعی یکی از پر سر و صدا ترین سوپرخودروسازهای فعلی جهان لقب می گیرد.
لامبورگینی Essenza SCV12 و هوراکان STO از جدیدترین محصولات گاو خشمگین بولونا در ماه های اخیر بودهاند.