حذف موتورهای درون‌سوز از کامیون‌ها تا سال ۲۰۴۰ قطعی شد

 

حذف موتورهای درون‌سوز از کامیون‌ها تا سال ۲۰۴۰ قطعی شد

 
اروپایی‌ها علاقه فراوانی به خودروهای دیزلی دارند، از این رو بسیاری از مدل‌های سواری به فروش رسیده در قاره سبز با پیشرانه‎ دیزلی نیز قابل انتخاب هستند. اما سپتامبر گذشته برای نخستین بار در تاریخ، آمار کلی فروش مدل‌های هیبریدی، هیبریدی شارژی و تمام الکتریکی از آمار فروش مدل‌های دیزلی پیشی گرفت.
 
با توجه به تصمیمی که اروپایی‌ها برای حذف موتورهای درون‌سوز گرفته‌اند، به نظر می‌رسد در ماه‌ها و سال‌های پیش رو، بازار مدل‌های دیزلی با شتاب بیشتری کوچک و کوچک‌تر خواهد شد. روند حاکم علاوه‌بر سازندگان خودروهای سواری، سازندگان کامیون‌ها و کشنده‌های سنگین را نیز تحت تاثیر قرار داده، طوری که برخی از آنها برنامه‌هایی را برای تولید محصولاتی با آلایندگی صفر در آینده نزدیک تدوین کرده‌اند.
 
 
 
اما برندهای بزرگی مثل دایملر، اسکانیا، مان، ولوو، داف، ایویکو و فورد اخیرا تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌اند که بر اساس آن تا سال 2040 فروش مدل‌های مجهز به موتور درون‌سوز را متوقف می‌کنند. این هدفگذاری یک دهه زودتر از ضرب‌العجلی تعیین شده قبلی است. طبق سیاست‌گذاری‌ اروپایی‌ها، بین 50 الی 100 میلیارد یورو (معادل 61 الی 122 میلیارد دلار) برای توسعه تکنولوژی پیشرانه‌های هیدروژنی، الکتریکی و سوخت‌های پاک صرف خواهد شد.
 
حذف موتورهای درون‌سوز از کامیون‌ها تا سال ۲۰۴۰ قطعی شد
 
هنریک هنریکسن (Henrik Henriksson) مدیرعامل اسکانیا و عضو هیئت مدیره ACEA (انجمن خودروسازان اروپا) در مصاحبه اخیری که با Financial Times داشته، گفته «برای اینکه این اتفاق بیفتد، ما نیاز به همکاری با یکدیگر داریم.»
 
 
 
شاید بدانید صنعت حمل و نقل با خودروهای سنگین به دو دسته درون‌شهری و بین شهری (دوربرد) تقسیم می‌شود. از بین این دو، دسته اول را می‌توان راحت‌تر به سمت پیشرانه‌های الکتریکی هدایت کرد، اما دسته دوم به خاطر محدودیت‌های مرتبط با تکنولوژی ساخت باتری و سرعت شارژ که نتیجه آن مسافت قابل پیمایش نه چندان مناسب و هدر رفت زمان است، کماکان به موتورهای درون‌سوز وابسته باقی خواهند ماند.
 
حذف موتورهای درون‌سوز از کامیون‌ها تا سال ۲۰۴۰ قطعی شد
 
پرفسور یوهان راکستروم (Johan Rockström)، مدیر موسسه پست‌دام (Potsdam Institute) کشنده‌های سنگین را همانند ستون فقرات تمامی جوامع می‌داند؛ وی در عین حال وابستگی زیاد آنها به موتورهای درون‌سوز را امری نامطلوب توصیف کرده است.
 
آنطور که شواهد و قرائن نشان می‌دهد، در آینده نزدیک بخش حمل و نقل سنگین به چند دسته تقسیم خواهد شد. در این صورت مدل‌های شهری با پیشرانه‌های تمام الکتریکی به فروش خواهند رسید، مدل‌های بین شهری و دوربرد هم به احتمال زیاد از پیشرانه‌های هیدروژنی سود خواهند برد. بیوفیول یا سوخت‌ زیستی نیز به عنوان یک راهکار کوتاه مدت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
 
 
آقای هنریکسن در اظهار نظری جالب افزود:
 
«راهکار همه جانبه‌ای وجود ندارد و تکنولوژی خاصی نخواهد توانست پاسخگوی تمام نیازها باشد. تکنولوژی‌ها با سرعت متفاوتی پیشرفت می‌کنند و اگر ما بنشینیم و منتظر ظهور نمونه کامل باشیم، سیاره زمین را به آتش خواهیم کشید!»
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , درون‌سوژ , کامیون






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مریم : سلام من اسفندی هستم امروز زنگ زدم ۰۹۶۵۵۰ میگفت واسه اسفند اواخر برج ۳ دعوتنامه میاد اگه اینجوری باشه تا ماشین گیر ما بیاد میشه اواسط تابستون یکی پیدا بشه به داد اسفند ها برسه
رضا : حسین آقا من ساینا تاریخ ۱۱ دی در سامانه یکپارچه بودم که ارسال به خودرو ساز زده و بازرسی و سازمات حمایت شکایت کردم همه رای دادن که چون مبلغی ندادی در صلاحیت ما نیست و این حرفا و دیشب که کاملا یک ماهی بود بیخیال موضوع شده بودم پیام پیش فروش ساینا ۸۵ گانه اومد
کیان : فقط سهند s میتونی ثبت نام کنی
حسن : درضمن تهران هم امورمشتریان تماس گرفتم 096550گفتم ارور عدم تطابق کدملی میده گفتن نمیشه فقط ساینا وسهند میتونی بنویسی اما من اطلس میخواستم که خداراشکر شدپیامک هم فقط برای سهندوساینا اومده بودبرام ولی اطلس پیام نیومد اما لینکش بود که دیگه هرجوربود زدم درضمن درگاه بانک تجارت زدم که شد
حسن : دوستان منم صبح تاحالا هرچی میخواستم اطلس موعد اذربنویسم نمیشد هی پیغام کدملی شما با کدملی ارسالی پذیرنده تطابق ندارد میدادولی چند لحظه پیش گفتم بذار ببینم دی ماه میشه بنویسم دی ماه اطلس زدم شدثبتنام کنم وپیام شماره درخواستم اومدولی هنوزشماره پذیرش نیومده که مطمئن بشم صددرصد اوکی شده یانه ولی پول هنوزبرنگشته به حسابم اینم بگم من توی طرح یکپارچه دی ماه ثبت‌نام کرده بودم فوری ساینا زمستان۴۰۲دراومد که ندادن حالا اطلس نوشتم.سوالی دارین بفرمایین درخدمتم
رضا : حسین آقا من ساینا تاریخ ۱۱ دی در سامانه یکپارچه بودم که ارسال به خودرو ساز زده بود و بازرسی و سازمات حمایت شکایت کردم همه رای دادن که چون مبلغی ندادی در صلاحیت ما نیست و این حرفا
من : در چ مرحله ی پیامک سخا ارسال میشه ؟ بعد از تکمیل وجه یا قبل ؟
J7 : با سلام من در سامانه بازرسی شکایت خودم از کرمان موتور رو ثبت کردم شما هم بی زحمت همگی شکایت های خودتون رو ثبت کنید.شاید شکایت ها زیاد باشه مجبور بشن رسیدگی کنند. samt.124.ir
من : در چ مرحله ی پیامک سخا میاد ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
صابر : اونی که میگه قیمت ها کاهش هست برو لیست قیمت جدید کارخانه ایران خودرو دیزل کامیون ها را ببین هر کدام یک میلیارد افزایش قیمت کارخانه ابلاغ شد
ارسام : خودت بزن اگه میتونی البته بعضی از گوشیها نشون نمیده با لپ تاپ راحت میتونی انجام بدی من کارت طلایی تک ستاره هم زدم 7تومن مابالتفاوت پرداخت کردم.بعد که انجام دادی زنگ بزن به نمایندگیت
علی دادگر : سلام من امروز نمایندگی بودم گفت فعلا برا فونیکس مجوز صادر شده برا اون یکی خودرو ها فعلا صادر نشده
مهدیه : واقعا راست میگین؟
دوگانه اسفندماه : کسی رو باور کردید میگه کارمندم فلان که حتی نمیدونه مصوبه رعایت کردن و سود حذف شده عجیبه
سناتور : زودتر خودرو وطلا هاتون رو بفروشید ارز در مسیر کاهشی است نگید نگفتم
دوگانه 29اسفند : درود بزرگوارمقصد کجا هست؟
صابر : ایران خودرو دیزل قیمت جدید کامیون ها را ابلاغ کرد هر کدام یک میلیارد افزایش قیمت خورده
اسفند دوگانه : دوستان این ردیاب که سفارش میدیم خود سایپا نصب می‌کنه یا میده به خودمون ببریم نصب کنیم . اصلا این ردیاب چ مزایایی داره
ازرائیل : قیمت‌ها کاهشی است الان موقع فروش خودرو است حتما زودتر اقدام کنید چون منابع ارزی در بسیاری از کشورها آزاد شده ریزش قیمت دلار به زیر 40 تومان هست