کدام تیپ کیا سراتو ارزش خرید دارد؟

 

کدام تیپ کیا سراتو ارزش خرید دارد؟

 

رپورتاژ- کیا سراتو سدانی پر طرفدار در کشور ماست که در دنیا نیز به عنوان یکی از پرفروش‌ترین تولیدات  کمپانی کیا شناخته می‌‍‌شود. اولین نسل این سدان کره‌ای در سال ۲۰۰۴ تولید و عرضه شد و بعد از آن تا کنون چهار نسل دیگر از کیا سراتو به بازارهای جهانی عرضه شده است. در حالیکه کیا سراتو در تمامی تیپ‌های خود در کشورهای امریکایی حضور دارد، در اروپا با مدل هاچ‌بک و در ایران فقط نسخه سدان و کوپه این خودرو عرضه می‌شود. از سال ۱۳۹۳، با عقد قراردادی میان شرکت سایپا ایران و کیا موتورز کره، امتیاز مونتاژ و تولید کیا سراتو نسل دوم در اختیار کمپانی ایرانی قرار گرفت و حالا سال‌هاست که سایپا، سراتو تولید می‌کند. اما تفاوت تیپ‌های سراتو و اساسا سراتو کیا و سراتو سایپا در کجاست؟ کدام تیپ بهتر است؟

انواع تیپ‌های  کیا سراتو

کیا موتورز، سدان سراتو را با پیشرانه‌های مختلفی در دنیا عرضه می‌کند، اما این خودرو در ایران فقط با دو مدل ۱.۶ لیتری و ۲ لیتری حضور فعال دارد. این دو مدل با دو گیربکس دنده‌ای و اتوماتیک، و با امکانات مختلف وارد شدند. سایپا نیز از همین تیپ‌های سراتو، نسخه‌های مونتاژی خود را به بازار عرضه کرده است. پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری کیا سراتو، توان تولید قدرت ۱۲۴ اسب بخار و گشتاور ۱۵۷ نیوتن متر را دارد. این خودرو که با گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه شده است، حتی در نسخه آپشنال خود هم، امکانات رفاهی خاصی ندارد. اما سایپا برای مدل ۲ لیتری، در نسخه آپشنال، که با گیربکس اتوماتیک ارائه شده، لیست نسبتا خوبی از امکانات رفاهی را فراهم کرده است. مخاطب بازار امروز خودرو که با محصولات چینی پرآپشن روبرو است، در اولین قدم به دنبال امکانات رفاهی مدرن در خودرو می‌گردد و سایپا در نسخه آپشنال تا حدودی توانسته نظر مخاطب را جلب کند. این تیپ با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری، قدرتی برابر با ۱۵۴ اسب بخار و گشتاور ۱۹۴ نیوتن متر را تولید می‌کند که نسبت به مدل قبلی، خودرویی قوی‎تر است. اما نسل سوم کیا سراتو، که در سال ۲۰۱۷ وارد ایران شد، در حقیقت فیس‌لیفتی از همین مدل قدیمی کیا سراتو است. تفاوت‌های اندکی که در طراحی ظاهری این خودرو داده شده خیلی نمی‌تواند با طراحی‌های مدرن دنیای امروز رقابت کند اما باز هم کیا سراتو به دلیل نوع ساخت و سبکی که مورد علاقه خانواده‌های ایرانی است، بازار خودش را پیدا می‌کند. مدل جدید با پیشرانه ۲ لیتری تقریبا همان قدرت مدل قبلی را دارد. برای خرید یک سراتو، باید به نکات بسیار کوچکی توجه کرد تا بتوان نقاط ضعف و قدرت آن را به راحتی پیدا کرده و ارزش خرید این خودرو را تخمین زد. کاری که شاید از عهده افراد معمولی خارج باشد. مشورت با کارشناسان خرید و فروش خودرو در سامانه‌های مختلف این حوزه مانند سایت karname، ممکن است بتواند شما را در انتخاب یک خودروی سرحال و رو پا کمک کند. سراتو، سدانی است که در کلاس قیمتی متوسط قرار دارد و به همین دلیل همواره مورد توجه قشر زیادی از مردم قرار می‌گیرد. انتخاب یک نمونه سرحال از این خودرو، بعید است که  در هنگام فروش، شما را پشیمان کند.

سراتو کیا یا سراتو سایپا؟ کدام بهترند؟

سایپا نسل دوم کیا سراتو را مونتاژ می‎کند و نسل سوم که هم اکنون در کشور ما حضور دارد فقط نسخه کره‌ای این خودرو است. از نظر ظاهری سراتو کیا با سراتو سایپا هیچ تفاوتی ندارد. اما اگر کسی تجربه رانندگی با هر دو خودروی کیا سراتو و سراتوی سایپا را داشته باشد، با نشستن در کابین، به سرعت متوجه تفاوت این دو خودرو خواهد شد. سراتو کیا، به وضوح کیفیت ساخت و متریال بهتری نسبت به سراتو سایپا دارد. این موضوع به خصوص با ضعف مونتاژ در بعضی مدل‌های سراتو سایپا، باعث ایجاد حس بی اعتمادی به محصولات این شرکت شده است. از نظر امکانات تفاوت چندانی بین دو خودرو وجود ندارد. اما در بخش ایمنی، سایپا ۴ کیسه هوا را حذف کرده و تنها ۲ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو قرار داده است. این نکته‌ای منفی، برای مونتاژ خودرویی است که در دنیا به عنوان یکی از ایمن‌ترین سدان‌ها شناخته شده است. از طرفی سایپا، سیستم کنترل پایداری و ترمز دیسکی عقب را نیز در خودروی تولیدی خود حذف کرده است. یک نکته دیگر در بخش استفاده از قطعات فنی و عملکرد درست آپشن‌هاست که البته این موضوع هم هنگام خرید برای خریدار معمولی قابل تشخیص نیست. اگر احتمالا تصمیم به خرید یک سراتو دارید و در انتخاب میان سراتو سایپا و کیا سراتو تردید دارید، پیشنهاد ما استفاده از سرویس کارشناسی خودرو کارنامه است، که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. یک کارشناس خبره، با بررسی تمامی جوانب خودرو، به شما این اطمینان را می‌دهد که سراتوی انتخابی شما، چه سایپا و چه کیا، تا چه حد ارزش خرید دارد؟ در این روزهای گرانی خودرو، به نظر سخت‌گیری در خرید، کاری عاقلانه و منطقی است.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کیا سراتو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
قم : من ۲۵اردیبهشت جی ال تکمیل وجه کردم هفته آخرتیرتحویلم هست آیا تیرماه شاهین سوارمیشم برم مشهد
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
هادی : تولید خرداد هم تو کدال نوشتن. جمع شاهین های تولید شده خرداد ۲۵۰۰ تا شد. هر ماه تولید کمتر ، نرخ فروش بیشتر. تو ۳ ماه امسال ۸۰۰۰ تا تولید شد. با این روند فکر کنم اونایی که نیمه دوم ۴۰۲ پیش پرداخت دادن . دعوتنامشون پاییز بیاد تحویل واقعی بیفته سال بعد. چون هنوز پیش پرداخت های نیمه اول مهر ۴۰۲ کامل نیومده.
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر : سلام من واریزی تکمیل وجه برای 22 مهر هستش ولی هیچ خبری نیست و فاکتور نشده باید چیکار کنیم دیگه خسته شدم رنگ ماشین هم نقره ای مشکی هستش خواهشا راهنمایی کنید کجا باید شکایت کرد یا پیگیر شد
آریزو 5 FL : ماشینتون چی بود آقا میلاد؟
ساینا دوگانه gx : سلام پیش فروش مرداد برام تبدیل اومده 205 تومن ساینا تک اگه نزنم چقدر باید واسه دوگانه واریز کنم ؟
اطلس دی : خواهشمند یکی جواب من و بده بعد از تکمیل وجه مهر نوبت کدوم ماه ها میشه برای تحویل ماشین مثلامن تکمیل وجه دی ماه بودم اما پیامک تکمیل وجه برج 3 اومده میخواستم ببینم بعداز مهر نوبت ما میشه ؟
تیگو 8 پرومکس ie : سلام....تاریخ تحویل سیستمی شما کی بوده؟؟ مبارکت باشه داداش
واریزی 9 فروردین1404 : احتمالا سوالی بوده، چون هنوز خبری از فاکتور نیست ، شنبه یک شنبه هم تعطیله، فعلا باید منتظر باشیم
کوییک rs هفته آخر اردیبهشت : سلام ثبت نام 10 دی و تکمیل 8 اردیبهشت، هنوز فاکتور نشدم، نمی‌فهمم چطور تحویل بقیه ماه ها فاکتور شده ولی ما هنوز نشدیم!
شایان 7 اسفند : شما سها رو چندم تحویل دادین؟
7 تیر فروش فوق العاده : سوالی بود یا خبری؟
آذربایحان : سلام عزیزان ..پانا رینگ تحویلی 31 خرداد هستم ..رنگ سفید تازه صدور فاکتور بروز شده تاریخش کی فاکتور میشه