هورتان گرند آلبایسین ۲۰۲۱ مبتنی بر مزدا MX-5 میاتا معرفی شد

 

هورتان گرند آلبایسین ۲۰۲۱ مبتنی بر مزدا MX-5 میاتا معرفی شد

 
شرکت اسپانیایی هورتان خودرو کلاسیک گرند آلبایسین ۲۰۲۱ مبتنی بر مزدا MX-5 میاتا را رونمایی کرد. قیمت این خودرو بیش از ۷۰ هزار دلار اعلام شده است.
 
شرکت هورتان، یکی از خودروسازان نوپا و تولیدمحدود اسپانیایی، مهارت خاصی در تولید خودروهای کلاسیک بر‌پایه برخی از مدل‌های امروزی سایر خودروسازان بزرگ جهانی دارد. سال ۲۰۱۷، این خودروساز اسپانیایی با معرفی دو محصول با طراحی کلاسیک برپایه دو خودرو کرایسلر PT کروزر و فیات دوکاتو توجه رسانه‌ها را به‌خود جلب کرد. هم‌اکنون در سال ۲۰۲۱، هورتان محصول جدیدی به نام گرند آلبایسین (Grand Albaycin) رونمایی کرده است که این بار از نسل فعلی مزدا MX-5 به‌عنوان خودرو پایه استفاده می‌کند.
 
نمای جلو رودستر کلاسیک هورتان گرند آلبایسین / Hurtan Grand Albaycin مبتنی بر مزدا میاتا / Mazda Miata MX-5 سبز رنگ روی سطح شطرنجی
 
به‌گزارش موتوروان، هورتان گرند آلبایسین ۲۰۲۱ درواقع رودستری با ظاهر کلاسیک یا تارگا توسعه‌یافته برپایه نسل فعلی مزدا MX-5 میاتا RF است. نام این خودرو از منطقه‌ای در گرانادا اسپانیا گرفته شده است. شرکت هورتان مدتی قبل اعلام کرد که از مزدا برای تولید ۳۰ نسخه مجزا از گرند آلبایسین در سال ۲۰۲۱ مجوز گرفته است. مشتریان می‌توانند این خودرو را در دو مدل هریتیج یا سفارشی (Bespoke) برای خرید رزرو کنند که مدل اول ظاهری کلاسیک و مدل دومی ظاهری اسپرت‌تر و جذاب‌تر دارد.
 
ایده اصلی پشت طراحی گرند آلبایسین ۲۰۲۱ ترکیب طراحی کلاسیک با سخت‌افزار مدرن است که این امر با استفاده از پلتفرم و ساختار نسل ND مزدا میاتا محقق شده. مسئولان هورتان هنوز اظهار نکرده‌اند که در طراحی این خودرو از محصولات چه دوره‌ای الهام گرفته‌اند؛ ولی به‌خوبی می‌توان سبک طراحی خودروهای رودستر دهه ۱۹۶۰ را در هورتان گرند آلبایسین مشاهده کرد.
 
سبک طراحی تغاری گِل‌گیر چرخ‌ها و نحوه طراحی بخش جلویی خودرو و استفاده از چراغ‌های دایره‌ای‌شکل و جلوپنجره نسبتا باریک عمودی، خاطره‌ی خودروهای دهه ۱۹۶۰، مانند آستین Healey Sprite یا ام‌جی MGA را برای ما زنده می‌کند. همچنین، هماهنگی مناسبی میان سبک طراحی جلو و عقب این خودرو دیده می‌شود و نشان‌دهنده آن است که طراحی بخش عقب نیز به‌نوعی یادآور خودروهای کلاسیک دهه‌های پیش اروپایی است.
 
شرکت هورتان با افتخار اعلام کرده است که گرند آلبایسین از پیشرانه‌ی مزدا استفاده می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، این رودستر کلاسیک از همان پیشرانه ۱/۵ لیتری و ۲ لیتری مزدا میاتا MX-5 و بدون هیچ تغییری در زیر کاپوت خود بهره می‌برد. پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتری این خودرو ۱۳۲ اسب‌بخار قدرت و نسخه‌ی ۲ لیتری آن ۱۸۴ اسب‌بخار قدرت می‌تواند تولید کند. از‌جمله امکانات این خودرو می‌توان به جعبه‌دنده دستی یا خودکار (فقط برای پیشرانه‌ی بزرگ‌تر ) و ترمزهای دیسکی و دیگر امکانات موجود در مزدا MX-5 اشاره کرد. حداکثر سرعت نسخه‌ی مجهز به پیشرانه‌ی کوچک‌تر ۲۰۴ کیلومتربرساعت و نسخه‌ی بزرگ‌تر ۲۱۹ کیلومتربرساعت اعلام شده است.
 
نمای جانبی عقب رودستر کلاسیک هورتان گرند آلبایسین / Hurtan Grand Albaycin مبتنی بر مزدا میاتا / Mazda Miata MX-5 سبز رنگ
 
اگرچه حداکثر قدرت تولیدی این دو پیشرانه درمقایسه‌با نمونه‌های نصب‌شده روی مزدا میاتا MX-5 تغییری نکره‌اند، تعداد خروجی‌های اگزوز هورتان گرند آلبایسین به چهار عدد افزایش یافته است. بد نیست بدانید چهار خروجی اگزوز معمولا برای خودروهایی با قدرت تولیدی بیش از ۳۰۰ اسب‌بخار در نظر گرفته می‌شوند؛ ولی برای خودرویی مانند گرند آلبایسین با پیشرانه‌ای کمتر از ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت، تنها یک خروجی اگزوز هم کفایت می‌کرد.
 
استفاده از طرح دورنگ برای بدنه در چنین خودروهایی احتمالا موفقیت‌آمیز باشد و تصاویر فاش‌شده قبلی نیز فضای داخل کابینی را با رنگ‌های جالب چرم نشان می‌دهد. مهندسان اسپانیایی هنوز از طرح داخل کابین مزدا میاتا فاصله نگرفته‌اند که اگرچه تجربی نیست، احتمالا هوشمندانه است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که گرند آلبایسین در دو طرح کلاسیک و اسپرت تولید می‌شود. تصاویر فاش‌شده قبلی نشان می‌داد که هورتان مشغول کار روی نسخه‌ا‌ی کانورتیبل و دیگری براساس مزدا MX-5 RF برای طرحی شبیه کوپه است.
 
هنوز محدودیت وزن خودرو جدید هورتان مشخص نشده است؛ بنابراین، مشخص نیست که تمام امکانات اضافه‌شده روی خودرو وجود داشته باشد و آیا سیستم تعلیق آن قابل‌تنظیم خواهد بود یا خیر. انتظار می‌رود که هورتان در آینده‌ی نزدیک اطلاعات بیشتری درباره‌ی گرند آلبایسین منتشر کند. 
 
هورتان در تماس با نشریه CarScoops اعلام کرد که گرند آلبایسین در سبک‌های بدنه‌ی روباز (Cabrio) و تارگا برای مشتریان ارائه می‌شود. این شرکت اسپانیایی قیمت محلی را نیز برای مدل جدید منتشر کرد که از ۵۹،۰۰۰ یورو (حدود ۷۲،۹۰۰ دلار آمریکا طبق نرخ ارز فعلی) برای نسخه‌ی ۱/۵ لیتری ۱۳۲ اسب‌بخاری هریتیج کابریو شروع می‌شود و تا ۸۲،۳۰۰ یورو (کمی بیش از ۱۰۰،۰۰۰ دلار آمریکا) برای نسخه‌ی ۲ لیتری ۱۸۴ اسب‌بخاری سفارشی تارگا افزایش می‌یابد. تفاوت بین نسخه‌های Heritage و Bespoke در طرح رنگ بدنه است.
 
ظاهرا هورتان قصد دارد که گرند آلبایسین را در کشورهای آلمان، فرانسه، نروژ، ایتالیا، روسیه و امارات متحده عربی بفروشد. هورتان فقط ۳۰ دستگاه گرند آلبایسین را در سال ۲۰۲۱ تولید خواهد کرد و هم‌اکنون، پیش‌فروش این رودستر تولید‌محدود کلاسیک آغاز شده است.

منبع

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , هورتان گرند آلبایسین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پاییز : دوستان . کسانی که پاییز بودن و تکمیل وجه کردن و فاکتور شد براشون . از کجا باید فهمید که فاکتور شد یا نه ؟
حمیدرضا : درود نگران نباش هنوز ۲مردادی ها تکمیل نشدن و من که ۳مرداد هستم مثل شما هستم و به مرور همه رو اعلام میکنن
مهرداد : ۳۱ مرداد ماه
J7 : سلام دوستان بنظرم بیایم جمع بشیم همه بریم در شرکت هر کی ماشینی پولی طلایی چیزی داریم بدیم به شرکت گناه دارن بدبختا کف گیرشون به ته دیگ رسیده بیچاره ها خیلی گناه دارن یکی بره با ماشین رئیس شرکت برسونه خونه یا جایی کار داره ببرش یکی هم پول تو جیبی بده بهش میخواد بره واسه زنش خرید کنه گناه دارن خلاصه هر کی هر کاری از دستش برمیاد واسه این شرکت کنه خیلی بیچاره ان با این کار باعث شیم دیگه دست تو جیب مردم نکنن گناه دارن
جمالزاده : دوستان نخرید از این شرکت پشیمون میشید حداقل 7 ماه باید چشم انتظار بمونید فریب تبلیغات رو نخورید فقط میتونم بگم خدا لعنتشئن کنه هیچ نظارتی روی عملکرد این شرکت نیست دقیقا داره همانند شرکت های پانزی کار میکنه از خواب سرمایه ثبت نام های جدید ماشین های ثبت نام قدیم رو تولید میکنه... لازم به توضیح زیاد نیست دوستانی که می خوان متوجه عملکرد این شرکت بشن از روی پیام هایی که اینجا ارسال شده میتونن تصمیم بگیرند.
S3 : سلام لطفا همه کسانیکه s3 ثبت نام کردن پیگیری کنن اول ماشین خودمونو بدن بعدا اگه هم قرار به تبدیل خودرو گذاشتن حداقل تا یک ماه هرچی که انتخاب شدو تحویل بدن اونم به قیمت تیرماه که ثبت نام کردیم. نزاریم از هر طرف در حقمون اجهاف شه
زهرا : سلام منم ۸مرداد هستم فعلا برا منم پیامکی نیومده باید صبر کنیم
J7 تیر : منم دقیقا شرایط شما رو دارم هر چی هم تماس میگیرم فقط میگن صبور باشین در مرحله بارگیری مثل سگ دروغ میگن ک ثافتا
شاهین : توی این سایپای خراب شده با این همه پرسنل اضافی یک نفر روابط عمومی نداره که جواب مردم روبده یا خودش رو به نادانی زده یا مردم را نادان فرض کرده اولویت پاییز رو برا امسال فروش فوری زده میمونه زمستان که حدود 9 هزار نفره که یک تعدادی هم با فراخوان‌های قبلی کم شده طی 9 ماه پیش فروش زده یعنی ماهی کمتر از هزار تا سایت کدال رو که ببنید ماهیانه حدود 5 هزار شاهین دستی تولید میکنه اگه فقط ظرفیت 50 درصد رو برا پیش فروش بذاره تا آخر خرداد تعهداتش تموم میشه ولی این بیشرفها ماهیانه بین 10 الی 20 درصد تولید رو برا تعهداتش ن گذاشتن
اطلسعلی : رنگ نقره ای حدودا یکماه از رنگ سفید عقبه ، شما هر وقت ۱۴ شهریوری ها فاکتور شدند احتمالا شما هم بشید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مصطفی : چقد دقیق
رانااا : بله من 21 شهریورم تحویل نگرفتم
وحید : از کجا میشه فهمید کدوم کارخونه هست
احمدی : سلام دوستان تحویل شهریور از تهران کسی هست تحویل نگرفته باشه؟
کیوان : درود برا من هم تحویل 10 مهره هنوز پلاک نصب نشده
مهدی : سلام من 2 مهر بودم امروز فاکتور شده . حالا باید چیکار کنیم ؟؟
رضا : چخبره از 16 آذر پلاک نشدید،پلاک شدن مگه دو روز بیشتر طول میکشه؟؟
207 بهمن پیش فروش پانا : دوستان سلام امروز دریافت پرونده تیک خورده بد از 12 روز
علی : من16 مهر بودم چند روزه داره رو اسناد میچرخه
آریزو6 جی تی علیرضا : نه وامم هنوز واریز نشده