به راحتی از قیمت روز خودروهای صفر بازار مطلع شوید

 

به راحتی از قیمت روز خودروهای صفر بازار مطلع شوید

 

رپورتاژ - شاید تا حدود ۱۰ سال پیش یا کمی کمتر، خرید خودروهای صفر کاری بسیار ساده و بی‌دردسر به نظر می‌آمد. به همین دلیل، خرید و فروش خودروی صفر طرفداران زیادی داشت. امروز نیز البته دردسرهایی مانند، کارشناسی دقیق و قیمت‌گذاری مناسب از دردسرهای خرید خودروهای کارکرده است. این معضلات گرچه از گذشته در این زمینه رواج داشته، اما با پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن خودروها، کارشناسی نمونه‌های کارکرده نیز به کاری پیچیده‌تر و حرفه‌ای‌تر تبدیل شده است. چرا که تشخیص برخی مشکلات و خرابی‌ها کار هر کسی نیست. ضمن اینکه، گاهی بعضی تعمیرات مانند رنگ شدگی و صافکاری، چنان حرفه‌ای انجام می‌شود که حتی از نظر کارشناسان نیز پنهان می‌ماند و  نیاز به تجهیزات و ابزار مخصوص دارد. همین معضلات باعث شده که، همچنان بخش عمده‌ای از خریداران بازار به دنبال خرید خودروی صفر باشند.

 

معضلات خرید خودروی صفر چه هستند؟

اما مشکل خرید خودروهای صفر این روزها، آشفتگی و سردرگمی بازار خودروی کشور است. در حدود دو سال گذشته، گاهی قیمت خودروها در طول یک روز نیز تغییر می‌کند. به طور معمول، این قیمت‌گذاری، روزانه انجام می‌شود. در حالی که در دهه‌های گذشته، قیمت‌ها بعضا سال‌ها باثبات باقی می‌ماند.

در واقع از اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه ۹۰ شمسی و با اجرایی شدن تحریم‌های متعدد جهانی، بازار خودروی کشور که وابسته به نرخ ارز و دلار است، دچار نوعی بی‌نظمی و بی‌ثباتی به واقع آزاردهنده شد. وابستگی صنعت خودروسازی به واردات قطعات، باعث اخلال در تولید و در نتیجه، تغییر لحظه‌ای و مداوم قیمت‌ها شد. چرا که اجرای تحریم‌ها، مانعی بزرگ برای واردات این قطعات بود و البته بالا رفتن لحظه‌ای قیمت دلار، باعث می‌شد که حتی در صورت موفقیت به وارد کردن قطعات مورد نیاز، قیمت تمام شده تولید با هر تغییری در قیمت دلار تغییر کند.

این شرایط، در دوران پسابرجام بهبود نسبی چند ساله‌ای را در خود دید. بازار ثباتی نسبی پیدا کرد و تقریبا هر خریداری می‌دانست که برای خرید یکی از تیپ‌ها پراید صفر باید مبلغی بین ۱۷ تا ۲۰ میلیون تومان پرداخت کند. لذا، رصد کردن لحظه‌ای بازار چندان احساس نمی‌شد. ضمن اینکه، قیمت در تمام کشور و هر زمانی مشخص و ثابت بود، بنابراین بیم کلاه‌برداری‌های احتمالی نمی‌رفت. اما با خروج یک جانبه آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها بار دیگر آشفتگی به بازار بازگشت. این بار، تحریم مستقیم صنعت خودروسازی کشور، توقف واردات خودرو به منظور پیشگیری از خروج ارز و خروج شرکای اروپایی و حتی گاهی چینی خودروسازان اوضاع را بیش از پیش بغرنج ساخت.

بر همین اساس، از تابستان ۹۷، تا امروز که در نیمه دوم سال ۹۹ به سر می‌بریم، قیمت خودرو در حال تغییر مداوم است. این تغییر البته می‌تواند نزولی یا صعودی باشد. در نتیجه، در خرید و فروش خودروهای صفر نیز اطلاع از قیمت دقیق و لحظه‌ای خودرو به معضلی جدی تبدیل شده است.

در این میان، دست‌ اندرکاران سایت دیوار با درک این شرایط، اقدام به راه اندازی سیستمی جهت ارائه قیمت روز انواع ماشین‌ها در دیوار کرد تا خریداران و فروشندگان بتوانند برای اطلاع از قیمت روز انواع ماشین صفر به این منبع موثق و معتبر مراجعه کنند.

 

اطلاع از روند تغییرات

در بحث دقت و اعتبار قیمت‌های ارائه شده در این صفحه از دیوار باید گفت، طی ماه‌های گذشته، گاهی در طول یک هفته، نرخ خودروهای صفر داخلی و حتی خارجی، تحت تاثیر عوامل مختلف خارجی و داخلی چندین بار تغییر کرد. اما قیمت‌ها در این سامانه، با هر تغییر در لحظه و بی‌تاخیر به روز می‌شد، که نشان از بی‌نقص بودن این خدمات دارد. نکته مهم دیگر، ارائه درصد تغییر قیمت‌ها است که به خریدار یا فروشنده اطلاعی نسبی از روند تغییرات بازار می‌دهد. به این ترتیب تصمیم‌گیری درباره تسریع یا تاخیر اجرایی کردن خرید یا فروش راحت‌تر می‌شود.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قیمت روز خودروهای صفر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هادی : تولید خرداد هم تو کدال نوشتن. جمع شاهین های تولید شده خرداد ۲۵۰۰ تا شد. هر ماه تولید کمتر ، نرخ فروش بیشتر. تو ۳ ماه امسال ۸۰۰۰ تا تولید شد. با این روند فکر کنم اونایی که نیمه دوم ۴۰۲ پیش پرداخت دادن . دعوتنامشون پاییز بیاد تحویل واقعی بیفته سال بعد. چون هنوز پیش پرداخت های نیمه اول مهر ۴۰۲ کامل نیومده.
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
واریزی 9 فروردین1404 : احتمالا سوالی بوده، چون هنوز خبری از فاکتور نیست ، شنبه یک شنبه هم تعطیله، فعلا باید منتظر باشیم
تیگو 8 پرومکس ie : سلام....تاریخ تحویل سیستمی شما کی بوده؟؟ مبارکت باشه داداش
کوییک rs هفته آخر اردیبهشت : سلام ثبت نام 10 دی و تکمیل 8 اردیبهشت، هنوز فاکتور نشدم، نمی‌فهمم چطور تحویل بقیه ماه ها فاکتور شده ولی ما هنوز نشدیم!
شایان 7 اسفند : شما سها رو چندم تحویل دادین؟
7 تیر فروش فوق العاده : سوالی بود یا خبری؟
آذربایحان : سلام عزیزان ..پانا رینگ تحویلی 31 خرداد هستم ..رنگ سفید تازه صدور فاکتور بروز شده تاریخش کی فاکتور میشه
سعید : یا دوشنبه یا سه شنبه بعده عاشورا بیاید بریم دره شرکت. بخدا سری قبلی که تجمع شد 7 8 روزو فاکتور کردن. کار ما فقط با تجمع راه میافته. من 2 سری رفتم ولی تنها کسی جوابگو نیست . باید تعدادمون زیاد بشه تا دیده بشیم. به قول یکی از دوستان اینا ماشین دارن و تو بازار ازاد هرچندتا بخوای هست فقط میخوان پول به جیب بزنن و ماهم برلشون اصلا ذره ای ارزش نداریم. خواهش میکنم تاریخ مشخص کنید یا 2 شنبه یا 3شنبه
واریزی 9 فروردین1404 : منظورتون چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Gxl : دوستان عزیز. کوییک جی اکس ال کسی فاکتور شده طرح عادی.تحویل خرداد ماه
سعید : ساعت مشخص کنید همه باهم یه زمان مشخص جمع بشیم من میام