کیا EV6 رسما رونمایی شد؛ یک سوپر کراس‌اوور برقی با شتابی بهتر از پورشه تایکان 4S

 

کیا EV6 رسما رونمایی شد؛ یک سوپر کراس‌اوور برقی با شتابی بهتر از پورشه تایکان 4S

 
حدود دو هفته پیش بود که کیا اولین تصاویر رسمی از کراس‌اوور برقی EV6 را منتشر کرد. حالا این کمپانی به رونمایی کامل از محصول پر سر و صدای خود پرداخته و ضمن انتشار تصاویر بیشتر، مشخصات فنی آن را نیز در اختیار رسانه‌ها گذاشته است.
 
به گفته کره‌ای‌ها، کراس‌اوور EV6 یک خودروی انقلابی است که پیش‌نمایشی از محصولات آتی کیا را ارائه می‌کند. همانطور که قبلا به اطلاعتان رسانده‌ایم، این خودرو بر اساس زبان طراحی جدید «اتحاد تضادها» (Opposites United) خلق شده و هیچ شباهتی به ساخته‌های قبلی کمپانی ندارد.
 
 
کیا ادعا می‌کند EV6 با الهام از نیروهای مثبت و انرژی طبیعی طراحی شده و بدنه آن ترکیبی است از المان‌های تیز و اشکال تندیسی. اما فارغ از توصیفات ادبی، این کراس‌اوور برقی بدنه‌ای منحصر بفرد و بسیار متفاوت از دیگر مدل‌ها دارد.
 
در نمای روبرو چراغ‌های مثلثی شکل بزرگ شاخص‌ترین المان موجود هستند. با توجه به الکتریکی بودن پیشرانه، مابین چراغ‌ها خبری از جلوپنجره مشبک نیست و یک نوار باریک آن دو را به هم متصل کرده است؛ سپر هم ساختاری ایرودینامیک با چند ورودی هوای مثلثی دارد. البته طبق روال مرسوم بسته به تریم، نسخه‌های مختلف EV6 از لحاظ جزئیات بدنه تفاوت‌هایی جزئی با هم خواهند داشت.
 
در نمای جانبی کیا EV6 به واسطه ویژگی‌هایی چون طول کم کاپوت، شیب زیبای سقف، ستون‌های مشکی که حس معلق بودن سقف را القا می‌کنند، دستگیرهای در مخفی‌شونده، ستون C و خط شانه ضخیم، برجستگی درب عقب و اسپویلر انتهایی، فوق‌العاده پویا و جذاب دیده می‌شود.
 
 
 
چراغ LED باریک که با عبور از روی برآمدگی درب صندوق تا روی گلگیرها امتداد پیدا کرده، شاخص‌ترین ویژگی EV6 در نمای عقب محسوب می‌شود. نوار کرومی سرتاسری و سپر دو رنگ دیگر المان‌های قابل ذکر در این نما هستند.
 
 
 
از نظر ابعاد، EV6 با 4,680 میلیمتر طول، 1,880 میلیمتر عرض، 1,550 میلیمتر ارتفاع و 2,900 میلیمتر فاصله محوری ابعادی نزدیک به نسل سوم هیوندای سانتافه (مدل موجود در ایران) دارد.
 
کابینی با تمرکز بر تکنولوژی‌های نوین و سازگار با محیط زیست
کیا EV6 در داخل کابین هم از طراحی خاصی برخوردار است. داشبورد شکیل این کراس‌اوور سبز یک پنل عریض روی خود دارد؛ این پنل میزبان دو نمایشگر منحنی 12 اینچی است که یکی از آنها وظیفه ارائه اطلاعات مختلف خودرو را بر عهده داشته و دیگری برای کنترل سیستم اینفوتینمنت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
 
 
آنطور که کمپانی کیا اعلام کرده، سیستم اینفوتینمنت EV6 به قابلیت آپدیت از راه دور و چند سرویس بر خط مجهز است. این سرویس‌ها به راننده اجازه می‌دهند فاکتورهایی مثل نزدیک‌ترین ایستگاه شارژ، وضعیت باتری و میزان مسافت قابل پیمایش با شارژ باقیمانده را مشاهده کند.
 
 
 
فرمان دوشاخه خوش‌فرم، دکمه مدرن انتخاب وضعیت دنده، هداپ دیسپلی مبتنی بر واقعیت افزوده و سیستم صوتی مریدین با 14 اسپیکر از دیگر خصوصیات کابین EV6 هستند. بد نیست اشاره کنیم سیستم صوتی این خودرو دارای تکنولوژی Active Sound Design بوده و بسته به سرعت حرکت، صدایی متناسب در داخل کابیت پخش می‌کند.
 
 
صندلی‌های EV6 از مواد بازیافتی ساخته شده است
 
با توجه به فاصله محوری 2,900 میلیمتری، کابین EV6 بسیار جادار است و همه سرنشینان فضای کافی دارند. در کنار این، صندوق عقب هم حجم مناسبی داشته و فضایی معادل 520 لیتر ارائه می‌کند. در صورت خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به 1300 لیتر افزایش می‌یابد. صندوق جلو هم در نسخه اروپایی EV6 حجمی برابر با 52 لیتر و در نسخه مخصوص بازار آمریکا حجمی برابر با 20 لیتر دارد.
 
تجهیزات ایمنی متعدد
 
کیا EV6 از نظر تجهیزات و سیستم‌های ایمنی دست پر وارد میدان شده که برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از دستیار حفظ خودرو در بین خطوط، دستیار خروج امن، دستیار هوشمند پارک از راه دور و دستیار رانندگی در اتوبان 2.
 
گفتنی است دستیار رانندگی در اتوبان 2 ترکیبی از کروز کنترل تطبیق‌پذیر و حفظ خودرو در بین خطوط بوده و فقط با زدن راهنما، EV6 به طور خودکار خط حرکت را عوض می‌کند.
 
لیست متنوع پیشرانه‌ها
تازه‌ترین محصول برقی کره‌ای‌ها با طیف نسبتا وسیعی از قوای محرکه قابل انتخاب خواهد بود. این خودرو با باتری استاندارد، باتری حجیم، نسخه تک دیفرانسیل و نسخه دو دیفرانسیل به فروش خواهد رسید.
 
انرژی‌بخش مدل پایه از EV6 پک باتری 58 کیلووات ساعتی است. این باتری، موتور نصب شده روی محور عقب را که 168 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن‌ متر گشتاور دارد، تغذیه می‌کند. در نسخه تمام‌ چرخ محرک، یک موتور دیگر به روی محور جلو اضافه می‌شود تا مجموع خروجی پیشرانه به 232 اسب بخار قدرت و 605 نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کند. این نسخه از EV6 برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت نیازمند 6.2 ثانیه است. برد حرکتی نسخه مجهز به پک باتری 58 کیلووات ساعتی حدود 400 کیلومتر برآورد شده است.
 
 
 
اما کسانی که به دنبال مسافت قابل پیمایش و قدرت بیشتر هستند، می‌توانند به سراغ نسخه دارای باتری 77.4 کیلووات ساعتی بروند. مدل تک دیفرانسیل از این نسخه 225 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد. پیشرانه مدل دو دیفرانسیل هم 321 اسب بخار قدرت و 605 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با تکیه بر این پیشرانه EV6 دو دیفرانسیل شتاب صفر تا صد را در عرض 5.2 ثانیه محقق کرده و مطابق با استاندارد WLTP قادر است تا 510 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.
 
 
 
پرچمدار EV6 با پسوند GT شناخته می‌شود. این مدل صرفا با باتری 77.4 کیلووات ساعتی و پیشرانه دو موتوره که 577 اسب بخار قدرت و 740 نیوتن متر گشتاور دارد، تولید می‌شود. کیا مدعی است EV6 GT تنها در عرض 3.5 ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت می‌رساند؛ با این حساب باید گفت این کراس‌اوور الکتریکی از پورشه تایکان 4S سریع‌تر است.
 
 
 
نسخه GT از کراس‌اوور جدید کیا در مسیر مستقیم توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 260 کیلومتر در ساعت را دارد. این نسخه با شارژ کامل تا 405 کیلومتر مسافت را می‌پیماید. کیا تاکید می‌کند این نسخه به نرم‌افزار محدودکننده لغزش دیفرانسیل مجهز بوده و از لحاظ هندلینگ و دینامیک در سطح بالایی قرار دارد.
 
 
 
نکته جالب اینکه کیا در زمان معرفی EV6 GT کلیپی از مسابقه درگ برگزار شده بین آن و چند خودروی اسپرت دیگر را به نمایش گذاشت. در این کلیپ تبلیغاتی EV6 GT موفق می‌شود در مسیر 400 متر بر فراری کالیفرنیا T، پورشه 911 تارگا 4، مرسدس AMG GT و لامبورگینی اوروس غلبه کند. البته در این مسابقه EV6 GT قافیه را به مکلارن 570S  می‌بازد!
 
 
 
یک خودروی برقی برای عصری جدید
 
EV6 مثل هیوندای آیونیک 5 بر اساس پلتفرم E-GMP توسعه یافته و از قابلیت شارژ با حداکثر نرخ 400V و 800V سود می‌برد. با تکیه بر این قابلیت، باتری EV6 در عرض 18 دقیقه از 10 درصد به 80 درصد می‌رسد. در صورت عجله داشتن، نسخه تک دیفرانسیل مجهز به باتری 77.4 کیلووات ساعتی، با کمتر از چهار و نیم دقیقه شارژ، می‌تواند انرژی لازم برای پیمایش مسافت صد کیلومتری را در خود ذخیره کند.
 
 
به منظور افزایش عمر باتری و بهبود برد حرکتی، EV6 به یک پمپ حرارتی تجهیز شده است. این پمپ وظبفه دارد حرارت آزاد شده را طوری مدیریت کند که عملکرد باتری در دماهای مختلف، اختلاف قابل توجهی نداشته باشد. برای مثال کیا می‌گوید به لطف این پمپ، برد حرکتی EV6 در دمای منفی 7 درجه، معادل 80 درصد از عملکرد خودرو در دمای 25 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.
 
سیستم بازیابی انرژی ترمز دیگر ویژگی مهم EV6 در بخش مدیریت انرژی است. این سیستم در 6 سطح مختلف عمل کرده و طوری برنامه‌ریزی شده که امکان رانندگی فقط با یک پدال را برای راننده فراهم می‌کند. در کنار این، شیفترهایی وجود دارند که راننده را قادر می‌سازند ضمن مهار انرژی جنبشی، راحت‌تر و سریع‌تر سرعت حرکت را کاهش دهد.
 
 
 
کیا EV6 به یک پاور بانک بزرگ تبدیل شده و می‌تواند انرژی مورد نیاز لوازم الکترونیکی و یا سایر وسایل نقلیه را به اندازه‌ای که خود را به نزدیک‌ترین ایستگاه شارژ برسانند، تامین کند. این کراس‌اوور در زمان قطعی برق، یک کولر و تلویزیون 55 اینچی را به مدت 24 ساعت روشن نگه می‌دارد.
 
این خودروی سبز از نظر ظرفیت بکسل کردن نیز مناسب بوده و می‌تواند باری به وزن 1600 کیلوگرم را به دنبال خود بکشد. این امر به معنای آنست که خریداران EV6 نباید از بابت حمل کمپر، تریلر یا قایق نگرانی داشته باشند، البته تا زمانی که شارژ باتری به پایین‌تر از 35 درصد نرسد.
 
قیمت و زمان عرضه
 
کیا در برخی بازارهای معین سفارش مشتریان EV6 را از الان قبول می‌کند. این کراس‌اوور الکتریکی از نیمه دوم امسال در اروپا و از اوایل سال آینده در ایالات متحده عرضه خواهد شد. کیا حساب ویژه‌ای روی موفقیت این خودرو باز کرده و انتظار دارد سالانه 20 هزار دستگاه از آن را در آمریکا و 100 هزار دستگاه از آن را در تمامی بازارها به فروش برساند. درباره قیمت EV6 فعلا حرفی به میان نیامده، ولی نشریه اتوکار انگلستان قیمت پایه 50 هزار پوندی را برای آن تخمین زده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کیا EV6






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یک ماهه که پول واریز کردیم خدا کنه که به موقع بدن گفتن تحویل اسفندماه
کوروش : دوست گرامی بهمین زودی نتیجه نمیده زمان بره ! سازمان حمایت از مصرف کنندگان به کارشناسی میکنه بعد تخلف محرز واقع شد میفرسته اداره تعزیرات اداره تعزیرات یک اداره زیر نظر قوه قضائیه س هیچ گونه تبعیضی هم قائل نیست رای صادره قابل اجراست .حال دوستان همگی از بازرسی کل کشور که فشار و نظارت بر تخلفات ارگانهای و شرکتهای دولتی است قطعا پیگیری و از ایرانخودرو علت تخلف رو باید در کوتاهترین زمان به سازمان ارائه کند که بازرسی ایرانخودرو را موظف و ملزم به جبران خسارت به خریداران میکند
درانتظار اطلس : سلام مبارک باشه ،سود تاخیر رو براتون حساب کردن ؟؟ چقدر شده
محتشم : درود . دوست گرامی مهران از شما سوال دارم ؟واسه تو فروش فوق العاده بودش یکماه بودش یا 90روز کلا چقدر واریز کردی کلا
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : مسئله اینه که همین دو سه شب پیش به خاطر افزایش قیمت این نقص پرونده زده شد. قبلش که کوئیک دعوتنامه بجای اطلس زده بوده، نقص پرونده نبود؟؟!!
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سحر : چه تاریخی پذیرش شدید
سورن دوگانه 30 آبان : سلام سورن دوگانه تحویل 30 آبان کسی پلاک شده؟
رضا ساینا : سایپا دیگه خیالش راحت شد افزایش قیمت داده داره فاکتور میکنه ایران خودرو لیست جدید فرستاد سایپا هم امروز وفردا میفرسته لیست قیمت جدید بعد اون هم هم فاکتور ها شدت میگیره هم دعوتنامه دیماه ارسال میشه
مهیا : اصلا 325 تا حالا نداشتیم
بنده خدا : منم میام آدرس بگین
امیر ساینا85گانه 90 روزه : بچه ها فاکتور شروع شد
خودرو : واقعا خودتون به خودتون کمک کنید تاکی حق خودمونو نگیریم هر چی بشینید به ضرر خودتونه اگر برید منم هستم میام شنبه تلفنی هیچ چیزی حل بشو نیست
زاگرب : بسلامتی چی بوده ماشین
اتو207 : سلام، دوستان محترم سود تاخیر خودرو رو چند روز بعد از تحویل گرفتن خودرو میشه دریافت کرد!
لگن : سلام اگر واقعا بیاید مثل دفعه قبل نکنید من و دونفر دیگه از دوستان که اوناام هستن شنبه میام اگر میاین اعلام کنید 11 بریم