BMW خط تولید کارخانه رگنسبورگ را شبیه‌سازی ‌کرده است

 

BMW خط تولید کارخانه رگنسبورگ را شبیه‌سازی ‌کرده است

 
بی‌ام‌و خط تولید کارخانه‌ی رگنسبورگ را در شبیه‌ساز آمنی‌ورس پیاده‌سازی کرده است تا تولید قطعات خودرو را با دقت شبیه‌سازی کند. شبیه‌ساز بی‌ام‌و تصاویری ایجاد می‌کند که به طرز حیرت‌انگیزی واقع‌گرایانه هستند.
 
بی‌ام‌و (BMW) برنامه دارد ساخت پیشرانه برای خودروهای برقی را در کارخانه‌ی بزرگی که در رگنسبورگِ باواریا واقع شده است، تا پایان سال جاری میلادی آغاز کند. پیش از اینکه قطعات جدید از دل خط تولید این کارخانه‌ی بی‌ام‌و بیرون بیایند، کل فرایند تولید در نسخه‌ی مجازی کارخانه و با جزئیاتی انجام می‌شود که به شکل خیره‌کننده‌ای واقع‌گرایانه به‌ نظر می‌رسند.
 
آن‌طور که وایرد می‌نویسد، شبیه‌ساز بی‌ام‌و به مدیران شرکت امکان می‌دهد با جزئیات بسیار بیشتر از قبل، روند تولید را برنامه‌ریزی کنند. مارکس گرونایزل، رهبر استراتژی تولید بی‌ام‌و، می‌گوید: «ما اکنون دوقلوی دیجیتال بی‌نقصی از تولیدِ بلادرنگمان داریم.»
 
این شبیه‌ساز بخشی از برنامه‌ی بزرگ بی‌ام‌و برای استفاده‌ی بیشتر از هوش مصنوعی در فرایند تولید خودرو است. گرونایزل می‌گوید الگوریتم‌های یادگیری ماشین می‌توانند ربات‌های مشغول انجام مانورهای پیچیده را شبیه‌سازی کنند تا بهینه‌ترین فرایند تولید پیدا شود. در گذر زمان، بی‌ام‌و قصد دارد با استفاده از شبیه‌ساز جدیدش، به ربات‌ها آموزش بدهد کارهای پیچیده را به‌خوبی انجام بدهند. 
 
بی‌ام‌و: اکنون دوقلوی دیجیتال بی‌نقصی از کارخانه‌ی رگنسبورگ داریم
بی‌ام‌و از یک پلتفرم نرم‌افزاری با عنوان آمنی‌ورس (Omniverse) استفاده کرده که توسط انویدیا توسعه داده شده است. بی‌ام‌و با استفاده از آمنی‌ورس خط تولید کارخانه‌ی رگنسبورگ را در دنیایی مجازی ایجاد کرده است.
 
سال گذشته‌ی میلادی، بی‌ام‌و گفت مشغول استفاده از پلتفرم هوش مصنوعی انویدیا با نام Isaac است تا ربات‌ها را برای انجام یک ‌سری وظایف مشخص جدید تعلیم بدهد. گرونایزل می‌گوید: «بسیار اطمینان دارم که در آینده می‌توانیم ربات جدیدی را در این تأسیسات قرار دهیم و به آن بگوییم برای پیدا کردن بهترین روش تولیدی با دیگر ربات‌ها صحبت کند.»
 
شرکت‌های تولیدی مدتی است از نرم‌افزار شبیه‌ساز برای اصلاح و تقویت کردن خطوط تولیدی خود استفاده می‌کنند. نرم‌افزارهای زیادی نیز در این حوزه طراحی شده‌اند؛ اما آمنی‌ورس انویدیا مزیت بزرگی نسبت ‌به بقیه دارد. آمنی‌ورس امکان شبیه‌سازی کل فرایند تولید را با جزئیاتی که بسیار واقع‌گرایانه به ‌نظر می‌رسند و مواردی مثل تأثیرات جاذبه‌ی زمین را شامل می‌شوند، فراهم می‌کند. در شبیه‌ساز انویدیا امکان استفاده از انواع مواد اولیه نیز وجود دارد.
 
می‌توان تک‌تک بخش‌های فرایند تولید از آغاز تا انتها را بر بستر آمنی‌ورس پیاده‌سازی کرد. به ‌لطف این شبیه‌ساز می‌توان فهمید اعمال تغییر روی هر بخش از فرایند تولید چگونه روی بخش‌‌های دیگر اثر می‌گذارد. ایجاد محیط مجازی پیچیده‌تر کار ساده‌تری است؛ زیرا می‌توان مدل‌های متنوع سه‌بعدی را وارد شبیه‌ساز کرد. آمنی‌ورس از فرمت استانداردی برای فایل‌ها استفاده می‌کند که با چندین پکیج طراحی متکی ‌بر کامپیوتر سازگار است.است؛ زیرا می‌توان مدل‌های متنوع سه‌بعدی را وارد شبیه‌ساز کرد. آمنی‌ورس از فرمت استانداردی برای فایل‌ها استفاده می‌کند که با چندین پکیج طراحی متکی ‌بر کامپیوتر سازگار است.
 
نرم‌افزار آمنی‌ورس همچنین می‌تواند آواتار افرادی که در خط تولید مشغول به کارند و قطعات و ابزارهای مختلف را در دست گرفته‌اند یا مشغول مونتاژ قطعات هستند شبیه‌سازی کند تا بهترین روش تولیدی را بیاید و مشکلات ارگونومیک را به حداقل برساند. گرونایزل می‌گوید شبیه‌ساز آمنی‌ورس ممکن است حتی باعث شود تعداد کمتری از کارکنان، کارِ مشخصی را کامل کنند.
 
ریچارد کریس، مدیرکل آمنی‌ورس در انویدیا، می‌گوید: «ما نحوه‌ی جابه‌جایی مردم در داخل کارخانه را با استفاده از هوش مصنوعی شبیه‌سازی می‌کنیم.» کریس پروژه‌ی مورد بحث را «یکی از پیچیده‌ترین شبیه‌سازی‌های تاریخ» خطاب می‌کند.
 
علاقه‌ی فعالان صنعت به استفاده از هوش مصنوعی برای کنترل کردن ربات‌ها و دیگر ماشین‌های صنعتی رفته‌رفته افزایش پیدا می‌کند. شماری از استارتاپ‌ها که از پیشرفت‌های اخیر هوش مصنوعی انگیزه‌ی زیادی گرفته‌اند، در تلاش‌اند به ربات‌های موجود در شبیه‌سازی تعلیم دهند که چگونه وظایف بسیار مشکلی را نظیر گرفتن اشیائی که شکل هندسی نامنظمی دارند، انجام دهند.
 
فناوری‌های روز در نهایت ممکن است بتوانند بخش اعظم کارهای حوزه‌ی تجارت الکترونیک و لجستیک را خودکار کنند. در این نوع سیستم‌ها عموماً از رویکردی در هوش مصنوعی تحت عنوان یادگیری تقویتی استفاده می‌شود. در این تکنیک، الگوریتم‌ها آزمون‌های مختلفی انجام می‌دهند و به‌صورت خودکار چیزهای جدیدی یاد می‌گیرند تا به هدف مشخصی که برای آن‌ها تعیین شده است دست پیدا کنند. 
 
جن سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، چند شب پیش در جریان برگزاری کنفرانس GTC 2021 که با اخبار مهمی مثل ورود تیم سبز به بازار پردازنده‌ی مرکزی دیتاسنتر همراه بود، مباحثی درباره‌ی استفاده‌ی انویدیا از نرم‌افزار آمنی‌ورس مطرح کرد. انویدیا در ابتدا تراشه‌ی گرافیکی برای گیمرها می‌ساخت، اما امروزه دامنه‌ی فعالیت‌های خود را بسیار گسترش داده و در حوزه‌ی هوش مصنوعی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. تخصص انویدیا در هوش مصنوعی باعث شده است این شرکت در دیگر صنایعی که به این فناوری وابستگی دارند (مثل خودرو و تصویربرداری پزشکی) نیز وارد شود.

منبع

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کارخانه رگنسبورگ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
B : سلام تحویل۱۵ مهر کسی خبر داره کی فاکتور میشه
سلام جناب خوب هستین قربان : چه خبر خانواده خوبن سلامتی والده محترم خانم بچه ها راستی چکار کردین وام جور شد؟ اقساطی که سنگین نیست؟ حالا مدارکش میفرستم واست ممنون میشم رفتید مدارک منم تحویل بدین شاید تا قبل از عید نوبت ما هم شد با نیت خیرتون منم خبر سلامتی چی بگم والا همش گرفتار تعمیرات و بازسازی خونم هرچی پس انداز بود خرج کردم واسه نوسازی خونه حالا اگه بشه تا قبل از عید تموم بشه زنده باشی سلام برسونید تشریف بیارید خوشحال میشیم شبتون بخیر خدانگهدار
T8امیر : سلام ۱۵ آبان پلاک شد مدارک ماشینم رسید دستم ولی خدشه تحویل ندادن نمایندی رستمی شیراز
محیا : سلام چطورشما۲ابان شاسی شدید و الان تحویل گرفتید ومن ۲۳مهر پلاک شدم هنو تو مرحله ی حمل هست ؟تی۸مشکی ثبت نام ۲۵خرداد
X5 اردیبهشت : با سلام ثبت نام اردیبهشت هنوز تو تکمیل وجه مونده من نمیدونم چه فرقی هست که بعضیها میگم ما تحویل هم گرفنیم
حسین... : بازهم یک شیرین کاری بی مزه از مزدوران وجیره خوران سایپا! پس شما آشغالهای مواجب بگیر سایپا که سالی چند بار ماشینهای متفاوت از شرکتتون میگیرین بعداز فروش لباسای خودتون و خانوادتون چی چی تون را خرج تهیه پیش پرداخت ماشینتون میکنید؟
مهسا : دوستان خبری از دعوتنامه آذر ماه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام۱۸ اردیبهشت از نمایندگی سلیمانی پور از شهر ری ۶اردیبهشت شاسی ۲۸ارسال مدارک وامروز هم کارت ماشین رافرستادن ماشینو کی تحویل میدن خدا میدونه خسته شدیم
حسین : روزی ۷۵۰ هزار تومان
Mr.p : کسی هست تحویل گرفته باشه از 90 روزه ها
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایران خودرو : حدود 350 میلیون
حمید33 : سلام 33اتومات قرارداد 2/29 وام و ریختن مدارک اومده.تاریخ تحویل سیستمی 16 مهر بود.که فعلا خبری نیست
رانا : منم تحویل 4بهمن بودم الان شدم 30 بهمن . امروز هم دعوتنامه تکمیل وجه اومد واسم
یاسین : سلام پیام واریز براتون اومد چقدر بوده
سورن دوگانه : سلام ، فاکتور شدم ولی پلاک نشده چند روز طول میکشه پلاک بشه؟
محمد رحیمی : سلام بعد از فاکتور چند روز طول می کشه پلاک شه
قاسم رشیدی : من لیفان 620 1600خریدم بیشتر از 200کیلو بار میزنم داخلش عقب ماشین رو زمین می‌خوابه دلیلش چیه
نیما : سلام برداران وحواله داران عزیزیه تجمع بذاریم سازمان استاندارد که بهانه ایرانخودروتمام بشه مطمئنم ربطی به سازمان استاندارد نداره فقط ما بایدازطرف سازمان استاندارد پیگیری یاتماس بگیریم
حمید x33 cross : پاسخ به مهساfx من تایید لیزینگ 7 تیر تحویلی 17 شهریور مدارکم مشکلی نداره پس چرا وام منو نمیریزه بانک سگ مال شمارو ریخته عجب گیری افتادیم
X33 cvt : سلام دوستان ، کسایی که x33 cvt تاریخ قراردادشون بین اردیبهشت تا خرداد بوده تحویل گرفتن؟ من تقریبا تاریخهای ثبت نامهارو بررسی کردم و از خرداد تا مرداد ثبت نام ایکس33 نبوده . میخوام ببینم اونایی که قبل خرداد ثبت نام کردن تحویل گرفتن؟ میخوام ببینم کی نوبت میرسه به ثبت نامی های بعد مرداد . من تاریخ قراردادم 6شهریور1403 هست و تحویل سیستمی 18دی و همه مدارک هم اومده