ژاپنی ها به خوبی می دانند که چطور از بالاترین سطح تکنولوژی و طراحی جذاب در کنار هم موتورسیکلتی بسازند که در خیابان توجه همه را به خود جلب کند. از رقیبان اصلی این موتورسیکلت می توان به هوندا CBR250R و کاوازاکی نینجا 300 اشاره نمود. سوزوکی GW250 کمی درشت اندام تر از سایر رقبا می باشد که همین امر نیز باعث جذاب تر شدن آن گردیده است.
شاید در نظر اول، 248 سی سی ضعیف به نظر برسد ولی حقیقت چیز این است که از موتور موازی دوگانه (Parallel-Twin) باید انتظار بیش تری داشت. موتور دوسیلند با دو سوپاپ در هر سیلند و یک میل بادامک در بالا، شما را در این کلاس قطعاً راضی خواهد کرد. کارکرد موتور نرم و بدون لرزش می باشد و این به لطف سیستم سوخت رسانی انژکتوری جدید می باشد. سوزوکی ادعا می کند که این موتور قادر به تولید 24.1 اسب بخار در دور 8,500 می باشد که به میزان 1.9 اسب بخار از هوندا CBR250R کم تر می باشد.
گشتاور و قدرت مناسب پیشرانه باعث گردیده تا این موتورسیکلت نسبت به کلاس خود عملکرد خوبی داشته باشد و در شتاب گیری، راننده را مایوس نکند. صفحه نشان گرها به روز بوده و تمام اطلاعات مورد نیاز راننده را در اختیار وی قرار می دهد. کیلومترشمار دیجیتالی نیز در سمت راست نمایش گر دور موتور، علاوه بر میزان سرعت و بنزین، در نقش کامپیوتر سفری عمل کرده و کاملاً واضح و خوانا است.
در دور 8000 الی 11000، بهترین بازده را می توان از پیشرانه گرفت ولی در مقایسه با کاوازاکی نینجا حرفی برای گفتن ندارد. در بحث طراحی باید بگوییم که GW با حضور در خیابان ها، توجه بسیاری را به خود جلب خواهد کرد. بدنه عضلانی و اسپرت، چراغ های راهنمای جلو که در دوطرف ورودی هوای رادیاتور قرار گرفته اند و رینگ های سه پره، همگی چهره آن را خاص تر کرده اند.
وزن 182 کیلوگرمی آن در هنگام سواری به شما احساس سبکی می دهد که البته باید گفت حدود 22 کیلوگرم از هوندا CBR سنگین تر می باشد. ارتفاع کم صندلی باعث شده تا سوار و پیاده شدن بسیار راحت صورت بگیرد. ذات این موتورسیکلت خوب است و به لطف سیستم تعلیق نرم و صندلی راحت، موقعیت خوب قرارگیری راکب، نشان گرهای خوانا و ترمزهای قوی، نوید یک سواری لذت بخش و ایمن را به شما می دهند.
موتورسواران جوان و کم تجربه تر در ابتدای سواری با این موتورسیکلت، احساس راحتی با آن می کنند و این از هنرهای سوزوکی می باشد. سوزوکی GW250 در مقایسه با کاوازاکی نینجا مصرف سوخت و هزینه نگهدای کم تری دارد ولی در مقابل نینجا دارای قدرت و شتاب بالاتری می باشد.
در کل باید بگوییم با توجه به قیمت 3,999 دلاری، این موتورسیکلت شانس زیادی برای موفقیت دارد و می تواند گزینه بسیار مناسبی برای اقشار کم درآمد و استفاده روزمره می باشد. در پایان از شما دعوت می کنیم جدول زیر را که حاوی تمام ویژگی های این موتورسیکلت می باشد، مورد توجه قرار دهید.
|
مشخصات فنی |
نوع موتور |
موازی دوگانه |
سیستم سوخت |
EFI |
نوع میل بادامک |
SOHC - چهار سوپاپ |
قدرت موتور |
24.1 اسب بخار |
حجم موتور |
248 سی سی |
گیربکس |
6 سرعته |
تایر جلو |
110/80-17 |
تایر عقب |
140/70-17 |
ترمز عقب / جلو |
نیسین 240 کالیپر یک پیستون / نیسین 290 کالیپر دو پیستون |
ارتفاع صندلی |
77 سانتی متر |
طول محور |
135 سانتی متر |
حجم باک |
13 لیتر |
وزن موتورسیکلت |
182 کیلوگرم |
با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.