8 راهکار صحیح برای استفاده بهینه از کولر خودرو

 

8 راهکار صحیح برای استفاده بهینه از کولر خودرو

 
گرم شدن کره زمین و گرمای طاقت‌فرسایی که این روزها به سراغمان آمده، هشداری است که سال‌ها قبل با آن مواجه بودیم و متاسفانه بی‌توجه از آن عبور کردیم. در این شرایط نیاز به استفاده از سیستم‌های سرمایشی در منزل و خودرو بیشتر احساس می‌شود که اگر چنین نکنیم، دچار گرمازدگی می‌شویم.
 
بنابراین باید با برنامه‌ریزی از سیستم تهویه خودرو به بهترین شکل استفاده کنیم تا ضمن خنک کردن اتاقک خودرو به سلامت ما و موتور آن هم آسیبی وارد نشود. در ادامه به نکاتی برای حفظ سلامت خودمان و خودرویمان اشاره می‌کنیم:
 
گاز سمی داخل خودرو را به حداقل برسانید
 
داشبورد خودرو، صندلی، اجزای کولر و به طور کلی همه اشیای خودرو از پلاستیک ساخته شده است که در محیط در بسته ماده‌ای سمی و سرطان‌زا به نام «بنزن»  تولید می‌کند. زمانی که شما داخل خودرو می‌نشینید با روشن کردن کولر، گاز سمی به طور مستقیم وارد ریه‌های شما می‌شود، بنابراین برای حفظ سلامتی هنگام سوار شدن به خودرو قبل از روشن کردن کولر، پنجره‌ها را پایین بکشید تا هوای گرم داخل از خودرو خارج شود.
 
جالب است بدانید بنزن علاوه بر ایجاد سرطان،  موجب کم خونی و کاهش گلبول‌های سفید خون می‌شود و احتمال سرطان خون را افزایش می‌دهد. همچنین می‌تواند موجب سقط جنین در زنان باردار شود و به کلیه‌ها و کبد آسیب برساند.
 
مقایسه میزان گازهای سمی
 
سطح بنزن قابل قبول در داخل خانه برابر با 50 میلی گرم در هر 9 صدم  متر مربع است. سطح بنزن در یک خودروی پارک شده در داخل خانه، با پنجره‌های بسته شامل 400 تا 800 میلی گرم بنزن یعنی هشت برابر سطح قابل قبول است. خودروی پارک شده در آفتاب با دمای بالای 16 درجه سانتی‌گراد، سطح بنزن بین 2000 تا 4000 میلی‌گرم، یعنی 40  برابر سطح قابل قبول است.( با توجه به افزایش دمای بالای 40 درجه سانتی‌گراد این روزها قطعا این مقدار چندین برابر می‌شود)
 
راهکارهای استفاده بهینه از کولر خودرو
 
در ابتدای فصل گرما از سالم بودن کولر مطمئن شوید و فشار گاز آن را کنترل کنید، زیرا  کولر خودرو مکان مناسبی برای رشد باکتری‌ و قارچ‌ است بنابراین از تمیز بودن فیلتر کولر مطمئن شوید.
 
تا آن‌جا که ممکن است خودروی خود را زیر آفتاب شدید پارک نکنید.
 
هنگام سوار شدن به خودرو ابتدا شیشه‌ها را پایین بکشید و دستگاه تهویه را بدون کولر روشن کنید.
 
وقتی کولر مشغول کار است ـ به‌خصوص در خودروهای کمتر از شش سیلندرقدری از توان خودرو کاسته خواهد شد. در این شرایط از حرکت با سرعت بالا، به‌ویژه در مسیرهای طولانی بپرهیزید و بی‌دلیل پدال گاز را فشار ندهید.
 
هنگام رانندگی در ترافیک شدید یا سربالایی‌هایی با شیب تند، کولر را چند دقیقه‌ خاموش یا از درجات کمتر آن استفاده کنید.
 
بسته بودن پنجره‌ها فشار کمتری به کولر وارد می‌کند و موجب کاهش چشمگیر مصرف سوخت می‌شود.
 
بهترین شرایط، قرار دادن کولر خودرو در حالت خودکار است و تنظیم دریچه‌های کولر باید به صورتی باشد که باد کولر مستقیم به صورت نخورد.
 
زمانی که در هوای آلوده تردد می کنید به دلیل آلودگی هوا بهتر است که کولر در حالت گردش داخلی قرار بگیرد.
 
 
 

منبع (source)

iranjib

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , کولر خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J7 صادرات : NAKNH8325RB114519 سلام این شماره شاسی بیزحمت ببینید بیمع شده
محمد : دعوت نامه تکمیل وجه هفته اخر اردیبهشت برای شاهین اتومات برای کسی اومده؟!
فرهاد : این خبر رو پیشنهاد می کنم دوستان بخوانند https://www.iranjib.ir/shownews/120561/%D9%85%D9%82%D8%B5%D8%AF-%D8%7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AA%DB%8C/
شاهین یکپارچه دوم تحویل بهار ۱۴۰۳ : دوستان برای من دعوت نامه شاهین gl اومده با مدت تحویل ۳۰ روز کسی از دوستان تجربه اینو داشته که چه مدت تحویل میدن gl رو ؟ یا واریز نکرده و بعد چه مدت مجددا دعوت نامه شاهین g براش اومده ؟
حامد : خير دوست عزيز فعلا ك خبري از فاكتور شدن هم نيست!
علی : دوستان قیمت جدید رو اعلام کردن یقین داشته باشین تا چند روز آینده پیامک واریز برای همه به امید خدا میاد
نبیلی : اطلس تحویل 90 روزه کسی فاکتور شده ؟ خودم 19 اسفند 1402 پذیرش شدم 90 روزه هنو فاکتور نشده .
نبیلی : 19 اسفند اطلس سفید قرمز تحویل 90 روزه پذیرش شدم هنوز فاکتور نشده
نویان : ما ۲۰ مهر بودیم دیروز پیامک اومد برای مشاره شاسی
j7 : برو بانک خودت ۱ هفته جلوشو میگیره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن تک مشکی بخشنامه 4551 تحویل 29 اسفند : سلام کسی از بخشنامه 4551 سورن بنزینی تک ، تحویل 29 اسفند فاکتور شده ؟؟؟ اگر کسی فاکتور شده مثبت سبز رو بزنه لطفا .
زمستان معمولی : سلام دوستان چندبخشنامه اززمستان مونده
60019تحویل 29اسفند : پرداخت اولیه 5اسفند 1401رو از کجا آوردی .
دنا : سلام علی جان مبارک باشه. تاریخ واریز تاریخ تحویل کی بوده
60019تحویل 29اسفند به 21 : اون که تو دیدی برق میزنه یه چیز دیگه است .کارخونه جیگیلی میگیلی نمیکنه برات😂😂
تحویل 30 دی تکمیل وجه 25 اذر : هنوز خبری نیست
سلام : .شماره گذاری ایکس 55 پرو در تمامی مراکز راهور متوقف شد. به گزارش خبرآنلاین، رئیس پلیس راهور فراجا گفت: بنابر درخواست سازمان ملی استاندارد، شماره گذاری خودرو ایکس 55 پرو(X55PRO) در تمامی مراکز شماره و پلاک گذاری راهور کشور متوقف شده است سردار سیدتیمور حسینی پنجشنبه 27 اردیبهشت در واکنش به اطلاعیه سازمان ملی استاندارد به ایرنا گفت: بنابر درخواست سازمان ملی استاندارد ناشی از ضعف در برخی قطعات این مدل از خودرو، شماره گذاری آن در تمامی مراکز پلیس راهور ممنوع شده است. وی تاکید کرد: تا زمانی که سازمان ملی استاندارد شرایط را برای شماره گذاری خودرو ایکس 55پرو متناسب با الگوهای استاندارد و ایمنی نبیند، پلیس راهور از ارائه پلاک به آن معذور است.
ژینا🤗 : بچه ها رنگ مشکی207 از سفید شیکتره و داخل رنگش جیگیلی_میگیلی و اکلیل داره و برق میزنه. اگر تبدیل اومد به رنگ مشکی بزنید نترسید.
151 اسفند : هنوز فاکتور نشدم از یک اسفند
رانا : سلام تکمیل وجه 19 دی تحویل 30 بهمن ظهرفاکتور شد