بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟

 

۱۰ سال از معرفی اولیه تسلا مدل S به عنوان محصولی انقلابی می‌گذرد و تسلا برای دومین بار در ۱۰ سال گذشته این محصول را در بخش ظاهری و فنی ارتقا داده و نسخه جدید تحت نام تسلا مدل S Plaid عرضه خواهد شد.

 

حال تست و بررسی اولیه تسلا مدل S Plaid در حالی منتشر شده است که همگان از عملکرد خیره کننده شتاب گیری این محصول متعجب شده‌اند و به طور غیر رسمی آن را سریع ترین خودروی تولید انبوه بازار لقب داده‌اند.

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟
 

 

 
 

اگر بخواهیم نسخه جدید را در یک جمله توصیف کنیم باید عنوان کرد که مدل S Plaid به نسبت گذشتگانش ارتفاع کمتر، طول بیشتر و وزن کمتری دارد. در داخل اتاق نیز طراحی کاملا متفاوتی دارد و قدرت آن نیز به شکل محسوسی افزایش پیدا کرده است.

تسلا از لاستیک های پهن و بزرگ تر (۲۱ اینچ) استفاده کرده است در نتیجه عرض آن نیز افزایش پیدا کرده است. همچنین امکان انتخاب دیفیوزر و اسپویلر فیبرکربن به عنوان آپشن اضافه برای این محصول در نظر گرفته شده است.

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟
 

 

تسلا برای اولین بار از ۳ موتور الکتریکی در یکی از محصولاتش استفاده کرده که ۲ موتور بر روی محور عقب و ۱ موتور بر روی محور جلو قرار دارند.

تسلا از کلاف فیبرکربنی در موتورهای الکتریکی استفاده کرده که امکان دور خوردن تا ۲۰،۰۰۰ RPM را به موتورها می‌دهد تا بدون نیاز به استفاده از گیربکس چند سرعته، حداکثر سرعت این مدل به ۳۲۰ کیلومتر در ساعت برسد.

تسلا مدعی آن است که حداکثر قدرت در سرعت ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت محقق می‌شود و این قدرت تا سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت در بالاترین حد خود باقی می‌ماند.

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟
 

 

تسلا از یک بسته باتری به ظرفیت ۱۰۰kWh ساعت استفاده می‌کند و از نظر خنک کنندگی آن را ارتقا داده است.

بر اساس تستی که مجله معتبر موتورترند انجام داده است. این بسته باتری امکان طی کردن مسافت ۴۹۰ کیلومتری را به تسلا مدل S Plaid می‌دهد. بر اساس استاندارد EPA آمریکا، حداکثر برد حرکتی برابر با ۵۶۰ کیلومتر است که این عدد در حالت آزمایشگاهی اندازه گیری می‌شود و معمولا در شرایط واقعی انتظار رقم کمتری از آن می‌رود.

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟
 

 

تسلا همچنان از سیستم تعلیق بادی استفاده می‌کند و لاستیک های آن نیز از نوع سفارشی میشلن پایلوت اسپرت ۴S است و ترمزهای جلو نیز کمی بزرگتر از نسخه های قبلی است.

موتورترند تست شتاب گیری مدل S Plaid را بر روی آسفالت معمولی و پیست درگ ریس انجام داده است تا مقدار اختلاف آن را بسنجد.

تسلا یک حالت درگ ریس را برای مدل S Plaid تعریف کرده است تا امکان ارائه حداکثر نیرو و شتاب گیری ممکن شود.

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟
 

 

همانطور که در نمودار مقایسه شتاب گیری بر روی آسفالت معمولی و پیست درگ ریس مشاهده می‌کنید اختلاف در حداکثر میزان خود برابر با یک دهم ثانیه است.

نکته جالب توجه این است که گراف از صفر شروع نمی‌شود که دلیل آن نحوه اندازه گیری شتاب به روش آمریکایی است. در روش آمریکایی شتاب گیری با احتساب ۱ فوت مسافت استارت اعلام می‌شود. این ۱ فوت در واقع مدت زمان و مسافتی است که خودرو نیاز به جهیدن از حالت سکون دارد.

زمان سنج درحالی آغاز به کار می‌کند که خودرو ۱ فوت را طی کرده و سرعتی برابر با ۹.۶ کیلومتر بر ساعت بر روی پیست درگ و ۸ کیلومتر بر ساعت بر روی آسفالت معمولی داشته است. در نتیجه نمودار بالا نشان دهنده میزان شتاب گیری خودرو در صورت حذف ۱ فوت مسافت طی شده اولیه است.

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟
 

 

این اعداد با فرکانس ۲۰Hz ثبت شده است که به معنای ضبط  ۲۰ بار در ثانیه است. در نتیجه به ازای ۲ ثانیه امکان ایجاد ۴۰ نقطه بر روی گراف سرعت وجود دارد.

در نهایت تسلا مدل S Plaid در عرض ۱.۹۸ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که گرد شده این عدد برابر با ۲ ثانیه است. بر روی آسفالت معمولی نیز عدد ۲.۰۷ ثانیه را به ثبت رسانده است که با گرد کردن آن برابر با ۲.۱ ثانیه می‌شود.

با ثبت این اعداد، تسلا مدل S Plaid سریع ترین خودرویی است که در طول تاریخ ۷۴ ساله مجله موتورترند تست شده است.

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟
 

 

در حالت عادی بدون احتساب ۱ فوت، بر روی آسفالت معمولی و تنها با تخته کردن پدال گاز این خودرو به ۲.۴۵ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت احتیاج دارد.

تسلا در حدود ۱.۳۰ نیروی جی در سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت به شما وارد می‌کند که بیش از هر خودروی تولید انبوه دیگری است.

مدل S Plaid بر روی پیست، مسیر درگ یا ۴۰۷ متر را در عرض ۹.۲۵ ثانیه با حداکثر سرعت ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند.

بر روی آسفالت معمولی نیز تسلا مسیر ۴۰۷ متری را در عرض ۹.۳۴ ثانیه با حداکثر سرعت ۲۴۴ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند.

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟
 

 

این اعداد به معنای آن است که تسلا مدل S Plaid رکورد قبلی که مجله موتورترند با مدل فراری لفراری در پیست فیورانو ایتالیا به ثبت رسانده بود را شکسته است.

پیش از این در سال ۲۰۱۵ میلادی، موتورترند توانست زمان ۲.۲۸ ثانیه را برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت و طی کردن مسیر ۴۰۷ متری در عرض ۹.۷۴ ثانیه با حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت را با لفراری به ثبت برساند.

 

بررسی اولیه تسلا مدل S plaid؛ تسلا چگونه به شتاب صفرتا صد زیر 2 ثانیه دست پیدا کرد؟
 

 

در پایان تسلا مدل S Plaid با برچسب قیمت پایه ۱۳۰ هزار دلاری که در نمونه با تمامی امکانات قیمتی برابر با ۱۵۰ هزار دلار دارد در حدود ۱۵ هزار دلار از پورشه تایکان توربو S قیمت کمتری دارد. از نظر سطح آرامش و راحتی در حد و اندازه بهترین سدان های لوکس بازار ظاهر می‌شود و در زمینه شتاب گیری نیز از بوگاتی شیرون میلیون دلاری سبقت می‌گیرد.

در نتیجه به نظر می‌رسد که تسلا با عرضه مدل S Plaid یک گام اساسی به سمت کمال برداشته است و نکته حائز اهمیت این است که تمامی این دست آوردها در کمتر از یک دهه اتفاق افتاده است.

 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تسلا مدل S plaid






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا دستی : سلام تحویل ۱۵ مهر هنوز فاکتور نشده دوستان کسی فاکتور شده مهر ماه
V4 : سلام دوستان من تارا v4 نوشته تحویل ۱۳ بهمن به نظرتون کی دعوتنامه میاد؟
سامانt9 : سلام دوستان اینجا کسی هست که t9ثبت نام کرده باشه
محمدرضا : سلام کسی هس که ماشین رو تحویل گرفته باشه؟ چه تاریخی پول واریز کردین و کی تحویل گرفتین؟
علی : شمایی که میگید 700تمن پولی نیس..اره برا کسی که دستش تو جیب بابا یا کسدیگه باشه اره ..ولی 60درصد مردم ما درامدشون 20 تا 30هستش باید ازشکم زنو بچشون بزنن تا یه ماشین صفر سوار بشن...یه مثل داریم که میگه/ ادم سیر خبراز ادم گرسنه نداره..دقیق مثال شماش...پس حواست باشه باحرفات نمک رو زخم کسی نپاشی..مبدا ایمان وکعبه تو عربستانه که شو اف میلیون دلاری گرفتن با جونیفر وسلنا حالا هی تو بگو دین وایمان..انسانیت ووجدان خودت مهمه بقیش ..کیسه دوزی برای یه عده خاسه .
T8 سنه : سلام دوستان من امروز اومدم جنت اباد برای پیگیری ۳۰ ،۲۰ تا دختر اونجا تشریف دارن هر کدوم با یه لحن آدم رو تمبر میزنن یعنی تو تلفن هرچی شنیده بودم اومدم اینجا همون حرفها را بازگو کردن ۱۰۰۰کیلومتر راه اومده بودم هیچ تاثیری نداشت ۲۰ روزه میگن ماشین در انتظار مجوز حمل هستش خواستم بگم دوستان جنت اباد نرید هیچ تاثیری نداره اونجا چند تا پلیس هم آماده و موجود دارن خودشون میدونن بهمون دروغ می گن خنده شون میگیره رفتن اونجا هیچ تاثیری ندارد هرکی میگه پیگیری کردم نتيجه داد اشتباه گفته
مینا : سلام وقت بخیر من هم دقیقا با شرایط شما ثبت نام کردم البته تاخیر یک ماهه شده برام و تحویل نگرفتم هنوز زنگ زدم نمایندگی پیغام شمارو انتقال دادم گفتن اصلا همچین چیزی اعلام نشده و امکان نداره شما کدوم نمایندگی ثبت نام کردید
میثم : اون یکی گروه و از کجا باید پیدا کنم
رحیمی : من برا سه شنبه از امروز مرخصی رد کردم از رفقا تهران کرج قزوین قم که نزدیک هستن خواهش می‌کنم سه شنبه ساعت ۱۰ صبح همه کیلو متر ۱۱جاده مخصوص جلو شرکت بازاریابی سایپا باشید
مهدی : سلام و تقدیر و تشکر از بابت زحمات جنابعالب و دیگر دیوستان در خصوص احقاق حق برای خودرو دنا پلاس با کلاس 70324 لطفا شرح متن و خواسته ای که به سازمان حمایت فرستادید رو با نکات حقوقی و قانونی در سایت بارگزاری کنید تا همه بتونند استفاده کنند و اینکه یک گروه در این خصوص تشکیل شود تا همه نقطه نظر و پی گیری هایشان را در آنجا بیان کنند تا بتوانیم دسته جمعی به حق خود برسیم و اینکه آیا کسی می دونه چند نفر از این طرح خودرو دنا پلاس کلاس 70324 تحویل گرفته اند ممنون از همه عزیزان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اسماعیل : سلام منم مثل شما تغیری نداشته
runna : برای منم تغییر نکرده تاریخ
فاطمه : امیر ساینا85گانه 90 روزه تا قبل فاکتور شدن برای منم سفید بود، بعد فاکتور شد سفید شیری
حامد 207tu3 : سلام دوستان هفته پیش 5شنبه مدارکو کامل با سخا تحویل دادم به نمایندگی ولی تیک دریافت پرونده هنوز نخورده ،کسی هست مثل من باشه ؟
حامد 207tu3 : سلام دوستان هفته پیش 5شنبه مدارکو کامل با سخا تحویل دادم به نمایندگی ولی تیک دریافت پرونده هنوز نخورده ،کسی هست مثل من باشه ؟
علی x55 : درود. عزیزان هم درد .کسانی که لیزینگ بانک شهر بودن تا چه تاریخی وامشون واریز شده .چون من نحویای 10 شهریور بودم ولی هنوز وامم واریز نشده
سیدسهیل : سلام آقا فرهاد ، پلاک آنلاین شدید بعدش مرحله فیزیک پلاک هست. چک کنید؟ اگه فیزیک بشه یعنی ماشین کاملاً آماده حمل هست. من 16 آبان پذیرش شدم ،29 آبان فاکتور ، 3 آذر پلاک آنلاین! هنوز فیزیک نشدم. تحویل حضوری زدم.
امیر تیگو 8 پرومکس : در پاسخ به هادی تیگو 8 پرومکس... از این مرحله به بعد فقط مربوط به نمایندگی خودتون مربوط میشه...تهران هم میگه فقط با نمایندگیتون در ارتباط باشید. بستگی به شهر تون و فاصلش تا بم داره که چند روزه برسه..
رضا ساینا : خدا کنه تو همین حدود باشه پروین جان بیشتر نباشه
هادی تیگو 8 پرومکس : بعد از اینکه ماشین خروج میخوره ، چقدر زمان میبره تا برسه؟ چه پروسه هایی بعد از خروج خوردن خودرو هست؟