حذف نظام های واسطه گری از صنعت خودرو با اصلاح ساختار مدیریتی/ تسهیل شرایط خرید به جای انتظار کاهش قیمت

 

حذف نظام های واسطه گری از صنعت خودرو با اصلاح ساختار مدیریتی/ تسهیل شرایط خرید به جای انتظار کاهش قیمت

 
در حالی کمتر از دوماه به زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم باقی مانده که فعالان صنعت خودرو ضمن تشریح آخرین درخواست های خود از دولت فعلی، نسبت به اعلام اولویت های صنعت خودرو در دولت جدید اقدام و اصلاح ساختار مدیریتی با هدف حذف نظام های واسطه گری و مدیریت شرایط فعلی را از اصلی ترین خواسته های خود عنوان می کنند.
 
وابستگی دو خودروساز به دولت از دیرباز تاکنون یکی از اصلی ترین چالش های صنعت خودرو به شمار می رود و این موضوع از نگاه کارشناسان این صنعت نیازمند بازنگری است چرا که بخش زیادی از چالش های فعلی از ناحیه این تصمیمات بوده در حالی که می توان با کاهش وابستگی دولتی و اصلاح ساختار نسخه های عقلانی تری برای این صنعت پیچید.
 
علی شکوهی، کارشناس صنعت خودرو در خصوص اولویت های صنعت خودرو در دولت سیزدهم می گوید: در شرایط کنونی انتخاب درست وزیر صمت می تواند کمک بزرگی به حوزه تصمیم گیری در صنعت خودرو و سایر صنایع باشد این در حالیست که در چند وقت اخیر کسانی که به عنوان وزیر صمت انتخاب شده اند، تک بعدی بوده و یا تنها در بخش صنعت قوی بودند و یا در حوزه تجارت و بازرگانی سابقه فعالیت داشته اند که این روند باعث شده بود تا هرکدام از بال های وزارت صمت با مشکل مواجه شود در نتیجه باید کسی بر سر کار بیاید که دید جامعی نسبت به موضوع داشته باشد.
 
وی با تاکید بر این که ایجاد ساختار مدیریتی قوی از دیگر ضرورت ها و اولویت های صنعت خودرو در دولت سیزدهم است، می افزاید: در گذشته در حالی شاهد صدور بخشنامه هایی در وزارت صمت بودیم که این بخشنامه در سایر بخش ها قابلیت اجرایی نداشت و حتی شاهد مغایرت هایی همزمان با صدور بخشنامه ها بودیم که چالش جدی برای فعال صنعتی ایجاد می کردند.
 
شکوهی ادامه می دهد: کاهش وابستگی به دولت از سوی دو خودروساز از دیگر اولویت هایی است که باید در دولت جدید مدنظر قرار گیرد مشکلی که هم اکنون وجود دارد وابستگی بیش از اندازه برخی از مدیران این صنعت به تصمیمات دولتی است و حتی شاهدیم که مدیران این صنعت به جای این که بیشتر مدیران خودرویی باشند در ردیف مدیران سیاسی قرار می گیرند و این باعث می شود تا روال درستی را در این شرکت ها شاهد نباشیم.
 
این کارشناس صنعت خودرو با بیان این که مدیریت فعلی در صنعت خودرو مدیریت هزینه است، تصریح می کند: در سه دهه اخیر به شدت با این نگاه روبرو بودیم که مدیران به جای کاهش هزینه به دنبال افزایش آن بوده و با نیروی انسانی مازاد این وضعیت شدت بیشتر به خود گرفت.
 
وی می گوید: در صورت اصلاح این شرایط به طور قطع سایر موارد از جمله وضعیت قیمت گذاری، موضوع آزادسازی واردات و مواردی از این دست نیز بهبود می یابد زیرا زمانی که استاندارد درستی تعریف شود شورایی همچون شورای رقابت وجود نخواهد داشت که به صورت دستوری اقدام به قیمت گذاری کند.
 
شکوهی ادامه می دهد: با اصلاح ساختار دست نظام های واسطه گری از بازار کوتاه می شود این در حالیست که بدون شک بسیاری از این چالش ها با تصمیماتی که در راس وزارتخانه گرفته می شوند مرتبط هستند و مدیران عامل این دو شرکت می توانند در کنار هم نسبت به اصلاح این وضعیت اقدام کنند .
 
این کارشناس صنعت خودرو با بیان این که یکی از راهکارها و روش های کنترل بازار تسهیل شرایط خرید برای مصرف کننده نهایی است، اظهار می کند:  لازم است رییس جمهور دولت سیزدهم با صدور ابلاغیه هایی به بانک مرکزی و شرکت های خودروسازی نسبت به تسهیل شرایط خرید برای مصرف کنندگان اقدام کند چرا که با قیمت فعلی ارز، افزایش هزینه ها و هزینه های سربار، کاهش قیمت انتظار نادرستی است بنابراین می توان با تسهیل شرایط فروش و کاهش هزینه تامین منابع برای خودروساز تسهیلاتی را برای خریداران با نرخ بهره پایین فراهم کرد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : سلام بعیده ثبت نام جدید خودروي تارا هم دارند.
حسین : پلاک ماشین مشخص شده، فقط مونده نصب فیزیکیش
J4 اردیبهشت رنگ مشکی : ۱۹ آبان شاسی شده همچنان انتظار نمایندگی سلیمانی پور شهر ری
S3 : سلام منم مثل شما ثبت نام s3بودم بعد از 5ماه پیام دادن باید ماشین رو تبدیل کنید s3تولید نمیشه چکار بکنیم
متین : بنظرتون اونایی که پیامک اومد براشون ولی تکمیل وجه نتونستن بکنن برا اونا هم باز پیامک میاد؟
متین : شما هم تکمیل وجه نکردین؟
بیکران : واسه منم یک کلاه بباف.
اطلسی : مرسی ک خبرا رو میزاری...من فقط اینجا پیگیرم....دمت گرم
J4 : داداش مبارک باشه بخدا بال دراوردم پیامتو دیدم یعنی با پیام هایی که میزاشتی هر روز من که ماشینم پلاک شده قید ماشینمو زده بودم دیگه
سایپا بد قول : جواب (مهدی) امثال مثل شما امام حسین نمی فهمید چیه با این حرف زدنتون . شما سکوت کنید نمیمیرید.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نیما : مهدی گواهینامه نمیخواد خودروهای داخلی
پیش فروش 6 دنده دی ماه : بستگی به شهر و نمایندگی داره من یک روزه تحویل داده شد 30 آبان تکمیل وجه کردم و همون 30 ام مدارک تحویل نمایندگی دادم 1 آذر تحویل مدارک تیک خورد از ایرانخودرو پیام اومد که مدارک شما دریافت شد
مهدی : سلام دوستان کسی می‌دونه توی طرح عادی داشتن گواهینامه لازمه یا نه خواهش میکنم کسی که مطمئنه بگه🙏
فرشاد تیگو7 : سلام 20 اذر واسه من ارسال مدارک زدن بنظرتون کی مجوز خروج میخوره؟
Alireza : دعوتنامه ساینا s هفته ی چهارم دیماه پس کی میاد؟ تا الان باید اومده باشه؟
Alireza : دعوتنامه ساینا s هفته آخر دیماه پس کی میاد؟ باید اومده باشه تا الان!؟
فروش فوری : پذیرش 10مهر11971217هنوز فاکتورنشد
راناپلاس مهر : از پشت گوشی گفتن بهت 10 تومن میدیم وتمام خودتی عمو... نکنید سربه سر مردم نزارید آخر یکی پیدا میشه از خیر همه چیز رد میشه یه کاری دستتون میده بترسید بترسید بترسید
محسن : من تحویل گرفتم ولی پیامکی نیومده نمایندگی گفت بیمه هم 10 روز دیگه میاد اما یه کاغذ دادن که نوشته بیمه از تاریخ خروج از نمایندگی فعال می باشد و سقف تعهداتش هم تعیین شده
207پانا تحویل آذر : الله ما آذریا هنوز موندیم فاکتور نشدیم