
مشابه سری مشابه سری قبلی قبلی، تونلند جدید هم با دو نوع پیشرانه بنزینی و دیزلی تولید خواهد شد؛ اما موتور گازوئیلسوز شرایط متفاوتی خواهد داشت. حالا پیشرانه توربودیزل دولیتری بهجای نمونه تنفسطبیعی ۲٫۸ لیتری عرضه میشود و ضمن رعایت استاندارد آلایندگی یورو ۶، ۱۶۳ اسببخار قدرت و ۳۹۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. احتمالا سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این محصول دوازده تا چهارده ثانیه خواهد بود.
دیگر مدل تونلند در ایران به پیشرانه دو لیتر توربوشارژ بنزینی با اینترکولر مجهز است. این محصول از قدرت ۲۰۰ اسببخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتنمتر بهره میبرد. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتربر ساعت تونلند بنزینی، چهارده تا پانزده ثانیه و نهایت سرعتش ۱۵۰ کیلومتربرساعت با میانگین مصرف سوخت دَه لیتر بنزین در صد کیلومتر خواهد بود.

در بازار روسیه، در باز روسیه نسل جدید فوتون تونلند فقط با جعبهدنده پنجسرعته دستی ساخت برند ژاپنی ایسین عرضه میشود. با این اوصاف، فروش تونلند مدل ۱۴۰۰ با جعبهدنده خودکار بعید خواهد بود. تهویه دستی، حسگر پارک عقب، ترمز ABS و EBD، دوربین پارک، نمایشگر چندرسانهای لمسی بههمراه رابط بلوتوث و درگاههای USB و AUX بخشی از تجهیزات استاندارد فوتون تونلند جدید در تمامی تیپها هستند.
نسل جدید فوتون تونلند در خارج چین با قیمتی درحدود ۱۶ تا ۲۲ هزار دلار عرضه خواهد شد که با توجه به نرخ فعلی دلار (۲۳ هزار تومان)، قیمت احتمالیاش در بازار ایران ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان پیشبینی میشود.