شورولت COPO کامارو مدل ۲۰۲۲ با پیشرانه ۹٫۴ لیتری و تیراژ نامحدود معرفی شد

 

شورولت COPO کامارو مدل ۲۰۲۲ با پیشرانه ۹٫۴ لیتری و تیراژ نامحدود معرفی شد

 

شورولت از مدل سفارشی COPO کامارو برای سال ۲۰۲۲ رونمایی کرد که با پیشرانه‌ی بزرگ و قدرتمند ۹٫۴ لیتری و تیراژ نامحدود برای مشتریان به بازار عرضه خواهد شد.

شورولت در سال ۲۰۱۲ مدل سفارشی COPO کامارو را به بازار عرضه کرد؛ اما امسال به دو دلیل شرایط فرق می‌کند. در ابتدا، پیشرانه‌‌ای قدرتمند با بلوک بزرگ برای اولین بار در این خودرو ارائه شده است. دوم اینکه هیچ محدودیتی در تولید وجود ندارد؛ بنابراین هر کسی که بخواهد، می‌تواند نسخه‌ی COPO را خریداری کند. به گزارش موتوروان، کارشناسان می‌گویند دلیل برداشتن محدودیت تولید احتمالا نزدیک شدن کامارو به پایان خط باشد.

رانندگان درگ همه چیز را درباره‌ی نسخه‌ی COPO می‌دانند؛ اما برای بقیه که نمی‌دانند، در اینجا خلاصه‌ای ارائه می‌شود. در سال ۱۹۶۹، چند نمایندگی شورولت از سیستم سفارش تولید دفتر مرکزی (COPO) این خودروساز برای سفارش ویژه کاماروهای دارای آپشن‌ و پیشرانه‌هایی استفاده کردند که معمولاً افراد نمی‌توانستند آن‌ها را تهیه کنند. ۶۹ خودرو در آن سال (و تنها در همان سال و به همان تعداد) ساخته شد؛ اما شورولت در سال ۲۰۱۲ نسخه‌ی COPO کامارو را به‌عنوان مدل مخصوص درگ (که قطعاً برای رانندگی در خیابان قانونی نیست) احیا کرد.

برای سال ۲۰۲۲، آپشن‌های پیشرانه شامل پیشرانه‌ی خورجینی هشت سیلندر ۹٫۴ لیتری شورولت است. این اولین باری خواهد بود که چنین بلوک سیلندر COPO بزرگی کامارو مدرن را تزئین می‌کند. دوست داریم به شما بگوییم این پیشرانه چقدر قدرت تولید می‌کند؛ اما مسئولان شورولت می‌‌گویند رقم دقیق هنوز توسط انجمن ملی Hot Rod (NHRA) تأیید نشده است. البته با مرور قدرت پیشرانه‌های موجود جنرال موتورز، درمی‌یابیم که پیشرانه‌ای با حجم ۹٫۴ لیتری در انواع مختلف، از ۶۲۱ تا نزدیک به ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ بنابراین قدرت این پیشرانه احتمالاً جایی در همین محدوده قرار می‌گیرد.

نمای سه چهارم شورولت کوپو کامارو / 2022 Chevrolet COPO Camaro

اگر این آمار به COPO منتقل شود، پیشرانه‌ی بزرگ کامارو بالاتر از پیشرانه ۵٫۷ لیتری خورجینی هشت سیلندر با قدرت ۵۸۰ اسب بخار قرار می‌گیرد. پیشرانه تنفس طبیعی خورجینی هشت سیلندر ۷ لیتری با قدرت ۴۷۰ اسب بخار نیز در دسترس است.

شورولت با احترام به مدل اولیه COPO کامارو در سال ۱۹۶۹، هر سال فقط ۶۹ نمونه می‌سازد؛ اما برای سال ۲۰۲۲ چنین کاری نخواهد کرد. اکنون خودروساز آمریکایی به تعداد سفارش‌های COPO آن را بدون محدودیت تولید می‌کند. از زمان عرضه‌ی نسخه‌ی مدرن در سال ۲۰۱۲، کمتر از ۷۰۰ دستگاه COPO کامارو ساخته شده است؛ اما با برداشته شدن محدودیت تولید، خودروها (تا زمان اتمام سفارش‌ها) به ترتیب اولویت مونتاژ می‌‌شوند. قیمت COPO کامارو ۲۰۲۲ با پیشرانه‌ی بزرگ و قدرتمند از ۱۰۵ هزار دلار شروع می‌شود.

گمانه‌زنی‌های زیادی درباره‌ی سرنوشت شورولت کامارو شنیده می‌شود و برخی از کارشناسان، توقف تولید کامارو را اقدام بدی نمی‌دانند. به هر حال نسخه‌ی نهایی این خودرو در بهار سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد و پس از آن‌ باید خود را برای تولید احتمالی نسخه‌ی الکتریکی سدان کامارو قبل از سال ۲۰۳۰ آماده کنیم.بد نیست کمی عمیق‌‌تر به شیوه‌ی مدیریت تولید محصولات شورولت و به‌خصوص کامارو نگاه کنیم. فروش مدل تولیدی کامارو ناچیز است و از مدت‌ها قبل زمزمه‌های توقف تولید این خودروی عضلانی به گوش می‌رسد. همچنین تولید کامارو تقریباً در نسل فعلی به پایان می‌رسد؛ اما تولید مدل سال گذشته هنوز نامشخص باقی مانده است. پیش از این شنیده‌ایم که سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۶ مدل‌هایی از کامارو به بازار عرضه خواهند شد؛ اما با توجه به این‌‌که شورولت برای سال ۲۰۲۲ محدودیت قدرت و تولید COPO را برداشته است، مطمئناً این اقدام مانند آخرین نفس‌های قبل از پایان احساس می‌شود. آیا سال ۲۰۲۲ می‌تواند پایان COPO کامارو یا پایان تمام مدل‌های شورولت کامارو باشد؟

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

 

برچسب : خودرو , شورولت COPO






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی شاهین پلاس : یه ماه طول میکشه
رضا خان : سلام بالاخره پلاک شدم 13 آذر اولا نوشته پلاک گذاری آنلاین یعنی چی؟؟منظورشون اینه که فقط پلاک ثبت شده هنوز فیزیکی روی ماشین نصب نشده؟؟؟ دوما چند روز بعد پلاک تحویل میدن ماشین های حومه تهران رو؟؟ سوما من مجبور شدم اسممو تغیر بدم چون فیلتر میشه کامنت هام آقا چرا از یه اسم میترسید حتی یه سایت سایت 1car.ir هم با این ها دستش تو یه کاسست البته اگه بازم منو فیلتر نمیکنید من همون رضا .... اه روحت شاد هستم مجبور شدم برای اینکه کامنت های حذف نشه نام کاربری مو تغیر بدم خواهش میکنم جواب کامنت منو بدید تا این سایت یه کم ضایع بشه تا منو این همه فیلتر نکنه خدایی انقدری کامنت و لایک برای من بذارید تا این ها بدونن که ما میفهمیم ما اعتراض داریم و کمتر طرف خودروساز ها و دولت رو بگیرند و الکی خودشونو طرف مردمی که تو این ثبت نام سایپا متضرر شدن و نزدید 9 ماهه الاف و مسخره شرکت خراب شده سایپا هستند واقعا دیگه صبرشون به سر اومده
شاهین جی ال ۲۷ خرداد : ان شاء الله به خاک سیاه بشینی هرکی هستی که همین تو مردمو کشوندی سمت جی ال و الانم چرت و پرت میگی که اعصاب بقیه رو بهم بزنی با نوع حرفات
محمد X5 : بابا تو را خدا چرا انقدر در مورد افزایش قیمت صحبت میکینید.به نظرم شما کسانی هستید که ماشین تحویل گردید و میخواد از اب گلالود ماهی بگیرید.
شاهین : اگر پول زحمت کشی دادید بیایید روز شنبه تجمع ساعت 10صبح خواهشا از نمام شهرها برنامه ریزی کنید بیایید هیچ کس نمی تواند حق شما را بگیرد خودتان زرنگ باشید نه ولشکن
J7تهران دی : واقعا متاسف هستم که خودتون دنباله افزایش هستین ،دوستان تا زمانی که خودتون میاید یه مشت حرف چرت افزایش اینجا میزنید معلومه میاین میبینن میرن افزایش میدن اونا کارمنداشونو میفرستن همه جا برای پیدا کردن خبر پس بجای حرف چرت زدن برین زنگ بزنید وزارت صمت بگین ما از افزایش ناراضی هستیم مطمئن باشید اگه هر روز زنگ بزنید صدامون میرسه نمونش همین ماه اردیبهشت تحویلیاش رو قیمت افزایش دادن اما بازم یه چند میلیون تونستن کم کنن بازم بهتر از هیچ چی هست فقط زنگ بزنید وزارت صمت ثبت درخواست شکایت کنید
شاهین : سلام‌این مدبر الکی پیام فاکتور می دهد شما را از تجمع باز نگه دارد روز شنبه همه با قدرت ساعت ۱۰صبح جاده مخصوص در سایپا از هر شهری هستید بیایید این ها ماشین بده نیستند والسلام
علی مدبر : شاهین سی وی تی امروز فاکتورشدم....این جمله ای هستش که انشالله بعداز فاکتورشدن می خوام بنویسم خواستم نظربگیرم که آیاجمله قشنگیه ؟؟؟
مهدی تارا دستی فرسوده اذر : پاسخ امیر رضا اگه مشکل سخا نداشته باشی دو تا سه روز شماره پلاک روی کاستومر نشون میده و تیک تخصیص میخوره، ولی نصبش حدود یک هفته طول میکشه، البته جدیدا دیگه نصب رو دادن به نمایندگی یعنی ماشین بی پلاک حمل میشه و نمایندگی پلاک هارو میگیره جای نگرانی نیست به زودی حل میشه جریمه تاخیر در صورتی تعلق میگیره که از موعد تحویلت گذشته باشه، اگه قبلش فامتور شدی باگ سیستمی هست و توی سند فروش حذف میشع هنگام صدور سند، بیمه هم من بیرون دانا زدم ارزش خودرو 1200 زدم با تمام پوشش ها و تخفیفات و جشنواره شد 4150 ، کارت طلایی یه مشکلاتی داره ،الان نمایندگی ها پر از ماشین های تصادفی و خراب که بخاطر کارت طلایی صرفا باید توسط نمایندگی تغمیرر شن و وقت ندارن، کلی ماشین میخابه و اذیت شدن و غیره، البته این نظر منه هر جور صلاحه اقدام کنید من به شخصه بیمه بدنه رو بیشتر قبول دارم و سال بعد مجدد تخفیف میخوره مثل ثالث
بهمن 21 : خسته نباشن زحمت کشیدن خروسی بکش، شما هم هر وقت پلاک شدی خبری بده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 : از طرح فرسوده اذر ماه کسی فاکتور نشده
جوانی جمعیت فوق العاده : سلام کسی هست فروش فوق العاده باشه ایا فوق العاده ها هم تاخیر دارن
کوییک اس تکمیل شهریور : سلام وقت بخیر دوستان لطفا اگر کسی از 27 مرداد به بعد کوییک اس فاکتور شده اینجا اعلام کنه و تصویر بفرسته.من داخل کافه هنوز فاکتور 27 مرداد رو دارم میبینم.لطفا یه اعلام وضعیت کنید
علی اطلس : شما باز شروع مردی به چرت و پرت گفتن اصلا ربطی به بنزین نداره سایپا میتونه فاکتور بکنه که سود تاخیر کمتر بده و به هزار بهانه و دلیل میتونه پلاک نکنه
اطلس دی ماه 403 : فک کنم ماشین گرفتیم باید بخوابونیمش توی پارکینگ
نیسان دوگانه : نیسان دیگه ستاره اش ریخت توی آب کسی نمیخرن فعلن اریسان میخرن ولی نیسان نه. چون که قیمتش تعقیر نکرده. اگر قیمتش افزایش بخوره. میخرن
حسین : صفحه کیلومترش چطوری هست ؟شتاب و زیر پایی چطور هست؟
31شهریور : سلام امروز پاششی کسی فاکتور شد اعلام کنه لطفا .خدا ازشون نگذره
هههه : SBRفعال کن خیلی زود فاکتور میشه
207 اتومات سقف فلز : با سلام تحویلی 30 دی واریز اول 17 مرداد واریز دوم 27 مهر فاکتور شده و در مرحله حمل بارگیری و حمل می باشد.