شورولت COPO کامارو مدل ۲۰۲۲ با پیشرانه ۹٫۴ لیتری و تیراژ نامحدود معرفی شد

 

شورولت COPO کامارو مدل ۲۰۲۲ با پیشرانه ۹٫۴ لیتری و تیراژ نامحدود معرفی شد

 

شورولت از مدل سفارشی COPO کامارو برای سال ۲۰۲۲ رونمایی کرد که با پیشرانه‌ی بزرگ و قدرتمند ۹٫۴ لیتری و تیراژ نامحدود برای مشتریان به بازار عرضه خواهد شد.

شورولت در سال ۲۰۱۲ مدل سفارشی COPO کامارو را به بازار عرضه کرد؛ اما امسال به دو دلیل شرایط فرق می‌کند. در ابتدا، پیشرانه‌‌ای قدرتمند با بلوک بزرگ برای اولین بار در این خودرو ارائه شده است. دوم اینکه هیچ محدودیتی در تولید وجود ندارد؛ بنابراین هر کسی که بخواهد، می‌تواند نسخه‌ی COPO را خریداری کند. به گزارش موتوروان، کارشناسان می‌گویند دلیل برداشتن محدودیت تولید احتمالا نزدیک شدن کامارو به پایان خط باشد.

رانندگان درگ همه چیز را درباره‌ی نسخه‌ی COPO می‌دانند؛ اما برای بقیه که نمی‌دانند، در اینجا خلاصه‌ای ارائه می‌شود. در سال ۱۹۶۹، چند نمایندگی شورولت از سیستم سفارش تولید دفتر مرکزی (COPO) این خودروساز برای سفارش ویژه کاماروهای دارای آپشن‌ و پیشرانه‌هایی استفاده کردند که معمولاً افراد نمی‌توانستند آن‌ها را تهیه کنند. ۶۹ خودرو در آن سال (و تنها در همان سال و به همان تعداد) ساخته شد؛ اما شورولت در سال ۲۰۱۲ نسخه‌ی COPO کامارو را به‌عنوان مدل مخصوص درگ (که قطعاً برای رانندگی در خیابان قانونی نیست) احیا کرد.

برای سال ۲۰۲۲، آپشن‌های پیشرانه شامل پیشرانه‌ی خورجینی هشت سیلندر ۹٫۴ لیتری شورولت است. این اولین باری خواهد بود که چنین بلوک سیلندر COPO بزرگی کامارو مدرن را تزئین می‌کند. دوست داریم به شما بگوییم این پیشرانه چقدر قدرت تولید می‌کند؛ اما مسئولان شورولت می‌‌گویند رقم دقیق هنوز توسط انجمن ملی Hot Rod (NHRA) تأیید نشده است. البته با مرور قدرت پیشرانه‌های موجود جنرال موتورز، درمی‌یابیم که پیشرانه‌ای با حجم ۹٫۴ لیتری در انواع مختلف، از ۶۲۱ تا نزدیک به ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ بنابراین قدرت این پیشرانه احتمالاً جایی در همین محدوده قرار می‌گیرد.

نمای سه چهارم شورولت کوپو کامارو / 2022 Chevrolet COPO Camaro

اگر این آمار به COPO منتقل شود، پیشرانه‌ی بزرگ کامارو بالاتر از پیشرانه ۵٫۷ لیتری خورجینی هشت سیلندر با قدرت ۵۸۰ اسب بخار قرار می‌گیرد. پیشرانه تنفس طبیعی خورجینی هشت سیلندر ۷ لیتری با قدرت ۴۷۰ اسب بخار نیز در دسترس است.

شورولت با احترام به مدل اولیه COPO کامارو در سال ۱۹۶۹، هر سال فقط ۶۹ نمونه می‌سازد؛ اما برای سال ۲۰۲۲ چنین کاری نخواهد کرد. اکنون خودروساز آمریکایی به تعداد سفارش‌های COPO آن را بدون محدودیت تولید می‌کند. از زمان عرضه‌ی نسخه‌ی مدرن در سال ۲۰۱۲، کمتر از ۷۰۰ دستگاه COPO کامارو ساخته شده است؛ اما با برداشته شدن محدودیت تولید، خودروها (تا زمان اتمام سفارش‌ها) به ترتیب اولویت مونتاژ می‌‌شوند. قیمت COPO کامارو ۲۰۲۲ با پیشرانه‌ی بزرگ و قدرتمند از ۱۰۵ هزار دلار شروع می‌شود.

گمانه‌زنی‌های زیادی درباره‌ی سرنوشت شورولت کامارو شنیده می‌شود و برخی از کارشناسان، توقف تولید کامارو را اقدام بدی نمی‌دانند. به هر حال نسخه‌ی نهایی این خودرو در بهار سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد و پس از آن‌ باید خود را برای تولید احتمالی نسخه‌ی الکتریکی سدان کامارو قبل از سال ۲۰۳۰ آماده کنیم.بد نیست کمی عمیق‌‌تر به شیوه‌ی مدیریت تولید محصولات شورولت و به‌خصوص کامارو نگاه کنیم. فروش مدل تولیدی کامارو ناچیز است و از مدت‌ها قبل زمزمه‌های توقف تولید این خودروی عضلانی به گوش می‌رسد. همچنین تولید کامارو تقریباً در نسل فعلی به پایان می‌رسد؛ اما تولید مدل سال گذشته هنوز نامشخص باقی مانده است. پیش از این شنیده‌ایم که سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۶ مدل‌هایی از کامارو به بازار عرضه خواهند شد؛ اما با توجه به این‌‌که شورولت برای سال ۲۰۲۲ محدودیت قدرت و تولید COPO را برداشته است، مطمئناً این اقدام مانند آخرین نفس‌های قبل از پایان احساس می‌شود. آیا سال ۲۰۲۲ می‌تواند پایان COPO کامارو یا پایان تمام مدل‌های شورولت کامارو باشد؟

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

 

برچسب : خودرو , شورولت COPO






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 76 نظر
X33 Cross cvt 16 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علیرضا x5 شهریور : سلام دوستان دیروز نمایندگی بودم، دو دستگاه A5 ,چهار دستگاه J7 و بقیه J4 تحویل می‌دادند
محسن : داش بیخیال هر ه‍فته حدس میزنی هیچ
ایکس 5 : من هستم بخدا راهی نداریم بشیم 10نفر کافیه
هادی x5 : دوستان کسی از دی ماه فاکتور شده ؟اگه شده لطفاً بگید چه رنگی و تحویل چند روزه بوده؟
علی x5 دی 403 : برای اینک ساعت هشت شروع شد ساعت نه و پنجاه دقیقه کانال عاکف اعلام کرد تکمیل ظرفیت شد
Mandana : میشه بگین ماشین x5 هایی که پلاک شدند و شاسی چه رنگی هستند؟
چاره : نمیان برادر خیلی از تهرانیا تو این سایت نیستن افرادی هم که ابنجان از هر شهری دو سه نفر پایه ثابتن که این سایتو میشناسن فکر چاره ی دیگه باشیم
بکx3 : بنده ثبت نام اقساطی ۱۷اذر بودم ۳اردبهشت تحویل گرفتم
یدی : شنبه ساعت 10 جنت آباد همراه شما هستم
داوود : گوه داخل سر در این شرکت خودرو سازی .14 آذر تکمیل وجه کردیم هنوز که هنوز فاکتور نشده.خب بی شرف موقع ثبت نام نمی دونی قطعات چندتا می خواهی که سفارش بدی الان حدود ۹۰ روزه داخل تاخیره .جریمه بخور داخل سرت.ماشین را بده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احمدرضا : پیش فروش دنا آپشنال موعد تحویل 31 خرداد 30 اردیبهشت فاکتور شد 12 خرداد پلاک
علی محمدی13 تیر : مبلغ275000ت بابت سنسور کمربند بوده که ازمنم گرفتن،تحویل13 تیر
آرینا : دوستان پیش فروش اسفند چند روز از ماه تکمیل وجه انجام شده؟
الیاس : 604
در پاسخ به جعفر : اولا من حرص نخوردم فقط جوری که لازم برای اون پیام بود جواب دادم دوما من نظرم را میگم نظرم را هم به کسی غالب نمیکنم دیگران عقل و فکر دارن میخوان قبول کنن میخوان نکنن منم نظر بقیه را میخونم اگه درست بود قبول میکنم نبود نه، سوما من از اقتصاد داغون و تبعیض ها و اختلاس ها و ناعدالتی ها که باعث شده اعتماد مردم کم بشه دفاع نکردم فقط گفتم اگه یه جا یه نقطه قوتی بوده که پشتش علم و تلاش و زحمت دانشمندان کشورم بوده اونجا را قبول کنیم نه اینکه اونجا را هم بزنیم تو سر خودمون، حالا شما میگی همیشه بد بوده و میخوای بین مسائل خوب و بدی که بوده تفکیک نکنی باشه هر طور میدونی. در پایان زیاد حرص نخور.
کوییک s تحویل تیر : سلام.منو شما شرایطمون مثه همه.آحرین فاکتورش 18 اردیبهشت فروش فوری بوده
محسن : کارگر خط تولید بدنه. شما همینکه هر هفته شایعه ی افزایش قیمت ندی کمک بزرگی کردی
کوییک rs : احتمالا آخر خرداد 30 ام به بعد برات میاد
کارگر خط تولید بدنه : پارسا،اسم و کد نمایندگیو بده،همه بچه های اینجا زنگ بزنیم ازش شکایت کنیم،
محسن : تاریخ تحویلتون کی هست که فاکتور شدین